5D XSARA BREAK 2,0HDI AUTOMATIC-N2RHZN/254 2003a.

Kõik muu jutt mis mujale ei sobi!
Vasta
Kasutaja avatar
motamees
Postitusi: 125
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Juul 19, 2021 22:57

Juba tükk aega on mul isu automaatkastiga auto järgi. Citroeni automaadid pidid aga olema suures osas viletsad. Ainuke kast, mis pidi kõlbama on päris vana hüdroga automaat. No polnud mul õrna aimugi neist kastidest. Ka ei osanud ma valida õige kastiga masinat.
Igastahes polnud minu lemmikmasina (diisliga Xsara Picasso) jaoks automaadiga versiooni olemaski. Katsusin ennast murda ühele ja teisele poole. Siis tuli koroona ja Soome ei saanud minna. Müügil olevate autode arv vähenes suurelt. Võib-olla selle pärast, et minu filter läks päris peeneks. Ka hinnatõus on tuntav.
Aastase otsimise peale tõin sealt lõpuks ühe ära. Polnd õrna aimugi, mis sorti automaat seal peal on. Mõtlesin lihtsalt proovida. Kusagilt peab ju õppimist alustama. Xsara saatsin pojaga sama laevaga (millega läksime) kodo poole. Ise läksin omi asju ajama.

Too5.jpg
Too5.jpg (167.22 KiB) Vaadatud 180 korda
Too6.jpg
Too6.jpg (171.63 KiB) Vaadatud 180 korda
Too7.jpg
Too7.jpg (84.94 KiB) Vaadatud 180 korda

Kasutaja avatar
motamees
Postitusi: 125
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Juul 19, 2021 23:31

Paari päeva pärast jõudsin ka ise autole järgi. Proovisin muidugi sõita - päris sujuv. Osadel robotkastidel pidi käigu vahetus olema liiga aeglane. Minu jaoks vahetus ei olnud aeglane. Sõitsin veel, ikka positiivsed elamused.
Hakkasin pabereid uurima. Ühest kohast leidsin kirja AUTOMAATTIVAIHTEISTO: 4HP20 ja AL4 nõuavad õli ESSO ATF LT 71141. No robotkast peaks olema manuaali moodi, miks siis ATF õli. Nokkisin Googlisse ja leidsin pilte, kus mulle vaatas vastu normaalne hüdrokast. Kunagi ammu sai isegi taolist remonditud Saab 99 või 900 peal.
Igastahes selline see kast sai. Tea mina, kas olen õnnega koos või mette.

Too8.jpg
Too8.jpg (143.3 KiB) Vaadatud 179 korda

Hakkasin siis kõikse põnevama tegevusega tegelema. Vaatame, mis auto sain ja tasapisi vigu kõrvaldama.
Ilmad hirmus palavad, kont ei tööta ja juhi aken ka alla ei lähe. Vaja kõigepealt aken liikuma saada. Tegelikult paistis see viga juba kaugelt välja. Ikkagi võtsin ukse lahti ja kontrollisin sealt seest kõik ära. Ukses kõik OK, isegi roostet pole tilkagi ukse sees. Lasin korrosioonitõrje õliga üle ja asusin viga kõrvaldama. Nimelt ukse hingede juurest oli juba kimpu paigatud ja jälle oli seal katkiseid otsi. Peale väikest korrastust hakkas aken liikuma. Esialgu aitab. Hiljem tuleb veel asjaga tõsisemalt tegeleda, kuna alla laskmise automaat ei tööta ja üles läheb ainult 3-4cm kaupa. Iga kord tuleb uuesti vajutada. Proovisime ka tõusmisel aidata, aga see ei teinud asja paremaks.

Too9.jpg
Too9.jpg (203.02 KiB) Vaadatud 179 korda

Panin tähele, et mootor on töötamisel liiga jahe. Vaja termostaat ära vahetada. Panin teise, täpselt sama seis. Kunagi olen juba sellise tünga saanud. Temperatuuri näidik viskab villast. Seda viga kuskilt otsida ka es oska. Ehk peab ploki anduri ära vahetama. Igastahes tigi/laser termomeeter näitas termostaadi väliskorpusel 80kraadi. Sellest peaks piisama.

Too1.jpg
Too1.jpg (83.14 KiB) Vaadatud 179 korda

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2732
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Juul 20, 2021 10:29

See on ikka päris automaat AL4 kast. (kui võrrelda 4HP20-ga siis on omajagu probleeme)
Õlivahetusega võib olla nii ja naa, reeglina soomes vahetatakse õli ja see peaks hea olema. Samas kui selle kastil on tõesti 300 000 sõitnud õli sees ja see uue vastu vahetada võib see fataalselt lõppeda. Millegi pärast ma usun et soome ajalooga autol on õli vahetatud.
Ukse juhtmestikuga tuleks kõik juhtmed uutega asendada. Tinutada ei tohi!!! ( Olemasoleva juhtme lappimine aitab umbes pooleks aastaks) Katkisele juhtmele tuleks lisada ca 20cm uut juhet ja lappimis koht lükkata ukseposti sisse. Lisatud juhtmele krimpida uus klemm ja siis on mure murtud.
Temperatuuri andur on 1 mootoriajule, mootoriaju jagab infot üle võrgu edasi. Tuleks vaadata mis temperatuuri näeb mootoriaju ja kas see läheb kokku seieriga. Kui aju ja seier kokku lähevad ja reaalselt on temperatuur kõrgem siis see juba mõjutab mootori kütusekulu ja talvel võib ka käivitus probleeme olla. Kui mootoriaju näeb sama temperatuuri mis reaalselt mõõdetud ja seier ainult valetab siis tuleks BSI konfigruratsiooni üle kontrollida et mis tabel aktiivne on .
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Auto-Bon AC AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.autobon.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
motamees
Postitusi: 125
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Juul 20, 2021 15:49

citikas kirjutas:
Juul 20, 2021 10:29
See on ikka päris automaat AL4 kast. (kui võrrelda 4HP20-ga siis on omajagu probleeme)
Ei saanud nüüd aru, kumb parem on? Pole kasti silti veel üles leidnud, võimalusi on kaks.
citikas kirjutas:
Juul 20, 2021 10:29
Õlivahetusega võib olla nii ja naa, reeglina soomes vahetatakse õli ja see peaks hea olema. Samas kui selle kastil on tõesti 300 000 sõitnud õli sees ja see uue vastu vahetada võib see fataalselt lõppeda.
Loodame, et päris fataalseks asi ei lähe. Ja kui nii ongi, eks siis peab leppima sellega. Ega remondimees enam nii uus ka pole.
Hoolderaamatus on kirjas, et 300000peal on vahetatud mingid "ventiilid" ja siis 3L õli ka pandud. Usun, et tegu oli just nende käigukasti hüdroklappidega. Enne seda, kümne tuhande km jooksul, on sama õli vahetatud veel kaks korda. Ilmselt hakkas käigukast rapsima ja seda üritati parandada õlivahetusega.
citikas kirjutas:
Juul 20, 2021 10:29
Ukse juhtmestikuga tuleks kõik juhtmed uutega asendada. Tinutada ei tohi!!! ...
Jah, seda tean. Plaan on vaadata romulast teine juhtmekimp ja kaitsekumm. Siis tegelen asjaga edasi. Nagunii pean romulasse minema. Vaja on tagaistmeid. Auto oli Soomes kaubikuna arvel ja tagaistmed ei ole enam "tallella". Siiani on auto arvele võtmata, kuna puudub tehniline pass nr 2. Soomes pole seda vaja, aga Eestis küll. Sai ju ette räägitud, et nr 2 on vajalik, aga nemad raiuvad vastu ja ei võta seda välja. Hiljem siis ikka võtavad, nõudmise peale. Minu auto nr kaks on juba kusagil teel.
citikas kirjutas:
Juul 20, 2021 10:29
...Temperatuuri andur on 1 mootoriajule, mootoriaju jagab infot üle võrgu edasi...
See väljub juba minu kompetentsist. Eks pean kunagi kuskilt abi küsima.

Parem esitule klaas oli muutunud täitsa matiks. Mõtlesin proovida selle lihvimist. Sain ühe komplekti tulede lihvimiseks. Tegin ära, sai parem. Esimene liivapaber oli liiga jäme. Oleks pidanud sellega käsitsi tegema. Nüüd jäid mingid rõngaskraapsud peale. Need aga ei sega.

Too2.jpg
Too2.jpg (120.1 KiB) Vaadatud 167 korda
Too3.jpg
Too3.jpg (147.97 KiB) Vaadatud 167 korda

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2732
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Juul 20, 2021 16:23

Xsara diisel on AL4
(4HP20 oli kasutusel kas 2,2HDi või 3.0i V6 mootori puhul. See on ZF toodang ja töökindlus oluliselt parem.)
Kui 2 solenoidi on ja õli on vahetatud ning kast hetkel toimetab siis tuleb gaasi panna :D

Kuidas kere olukord rooste poolest on?
Kas soomest leiab ilma roosteta autosid lihtsalt?

Üks N0 coupe kere kuluks ära küll Eestis kasutatav sool kenasti purenud :angry4:
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Auto-Bon AC AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.autobon.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
motamees
Postitusi: 125
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Juul 20, 2021 17:33

citikas kirjutas:
Juul 20, 2021 16:23
Kuidas kere olukord rooste poolest on?
Eks leiab natuke roostet ka, aga üldseis on hea. Kindlasti tuleb roostega natuke tegeleda (roostetõrje). Uue auto toomise üks põhjus oli ka see, et praegune Picasso on päris roostes. Ostsin küll uued küljekarbid, aga kas vahetada ka tahan/viitsin, näitab tulevik.

citikas kirjutas:
Juul 20, 2021 16:23
Kas soomest leiab ilma roosteta autosid lihtsalt?
Jah, palju lihtsamalt. Eriti mulle meeldib sõita kaugele põhja. Ka on Soome autode tehniline olukord palju parem, vaatamata sellele, et Eesti autod on poole vähema läbisõiduga. :bs:
Just see tehnilise seisukorra uurimine ja avastamine ongi huvitav. Sedakorda ma ei ütleks väga kiidusõnu tehnilise hoolduse kohta, aga siiski parem, kui Eestis. Paar teemat allpool oleva Berlingo võiks eeskujuks tuua (ülihea kere seisukord).

Kasutaja avatar
motamees
Postitusi: 125
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Juul 21, 2021 22:44

Uurisin filtrite olukorda. Seal midagi hääd näha polnud. Uued filtrid on teel.

Filter.jpg
Filter.jpg (144.18 KiB) Vaadatud 142 korda

Koputasin filtreid lihtsalt valge lina vastu. Niipalju tolmu pole ma seal ennem näinud. Mootori filtris oli palju sätendavat tolmu. Ilmselt on see naelte poolt välja "nokitud" graniiditolm.

Filter1.jpg
Filter1.jpg (126.8 KiB) Vaadatud 142 korda
Filter2.jpg
Filter2.jpg (60.41 KiB) Vaadatud 142 korda

Kasutaja avatar
motamees
Postitusi: 125
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Juul 22, 2021 23:49

Täna jõudsid uued filtrid ja õli kohale. Kuna pass nr2 pole ikka veel kohal, siis on aega autot nokkida.
Muidugi panin uued filtrid paika ja hakkasin õli vahetama. Kõigepealt lasin vana välja. Siis hakkasin pealmist punni lahti keerama ja tekkisid kõhklused. Keerasin punni poole pealt tagasi kinni, sest millegi pärast meenus kunagine sõbral juhtunud äpardus. Nimelt keeras ta õlivahetuse käigus käigukastil õlipunni küljest ja siis käis klõpsakas. Pika uurimise peale selgus, et see oli hoopis miskit fiksaatori hoidik ja fiksaator ise kukkus kasti. Tookord lõppes kõik õnnelikult, nagu mul seegi kord. Mul lihtsalt läks kergemini.
See punn, mida mina tahtsin keerata on hoopis mingi käiguhoova telg. Ärge seda näppige.

Akk.jpg
Akk.jpg (121.64 KiB) Vaadatud 121 korda

Ja siis hakkasid pikad otsingud. Kiskusin maha aku ja veel kola sealt alt. Ohsaa, sealt tuli nähtavale kolm aju, aga õlipunni ei kusagil. Lootust andis kasti peal vabalt lebav vasktihend, aga ikka punni ei kusagil. Vahelduse mõttes võtsin vahepeal esipidurid lahti ja hooldsin neid. Vaatasin netist õlivahetuse klippe ja remontiminegi enam päris võõras pole, aga õlipunni pole ikka veel leidnud. Lõpuks nägin ühe remondivideo peal õlipunni sarnast asja. Stoppkaadrit uurides "rehkendasin" punni asukoha välja. Lähen kasti juurde ja ikka pole. Siis aga tulin mõttele, käigukang alumisse asendisse tõmmata, kuna seal kandis oli käiguhoovastik. Kang ei liigu ilma elektrita. Tuli aku peale panna ja siis sai kangi paika. Ja ennäe imet kork ilmuski välja. Ometi olin ma seda kohta vähemasti 10 korda lambiga uurinud.
Kel sama mure, siis otsige umbes noolega näidatud kohalt, aga käigukang tõmmake alla (tahapoole).

Akk1.jpg
Akk1.jpg (113.99 KiB) Vaadatud 121 korda

Kasutaja avatar
motamees
Postitusi: 125
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Juul 23, 2021 00:08

Nagu ühes videos õeldi, et ülal on samasugune kandilise auguga punn, nagu alpoolgi. All oli minul aga tavaline punn. Ülalt leidsingi kandilise auguga punni. Selle jaoks tuli teha pika varrega võti. Muidu ei ulatunud voolikute ja muude asjade vahelt seda keerama.
Leidsin siis sahtlist Moskvitsi klappide reguleerimise spets võtme. Arvan, et seda mul enam vaja ei lähe.

Akk2.jpg
Akk2.jpg (73.75 KiB) Vaadatud 120 korda

Võtsin südamiku ja käiasin harkis otsa kandiliseks Pärast korgilt mõõtes selgus, et otsik peab olema 8mm ruut. Et "uus" korgivõti terveks jääks vajas kork paari laksakat lagipähe. Siis tuli kergesti.

Akk3.jpg
Akk3.jpg (158.11 KiB) Vaadatud 120 korda

Valasin õli sisse ja soendasin kasti uuesti üles. Siis tuli keskmisest punnist lasta õlitase normi. Suurema punni küljes on toru, mis määrab ära õli taseme kastis. Õpetused on paljudes videodes olemas. Kuskil aga pole kirjas kangi liigutamist ja korgi täpset asukohta.
Mõne aja pärast vahetan veelkord õli. Vahe on ikke selgelt näha. Puhas õli on aga AL4 kasti jaoks väga määrav, sest filtrit naljalt ei vaheta.

Akk4.jpg
Akk4.jpg (109.72 KiB) Vaadatud 120 korda

Õhtuks oli õli vahetatud nagu naksti. Ainult kuus tundi läks või natuke rohkem...

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2732
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Juul 23, 2021 23:25

Et kõik korrektne oleks tuleks ka õliloendur nüüd lähetstada. Kui õieti mäletan siis -2160 punkti iga 0,5 liitri uue õli kohta.
Kui ei lähtesta siis lambi hetkel läheb veatuli põlema aga ajus ühtegi viga pole.
Õli parameetri sättimine parandab reeglina ka kasti käiguvahetust märgatavalt. ( või toob välje varajatud vead)

Soomes on veel üks konksuga lugu.
Nii eestis kui soomes on käigukasti õli nii öelda eluaegne. Paraku on soomlased natuke targemad ja pigem nad vahetavad õli ca 60 k kilomeetri tagant. Aga kuna nad vahateavad 60k peal õli siis nad kasutavad mingit punast odavamat õli.
Kõikidel soome autodel on punane kasti õli sees nii palju kui ma näinud olen.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Auto-Bon AC AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.autobon.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
motamees
Postitusi: 125
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Juul 24, 2021 11:09

citikas kirjutas:
Juul 23, 2021 23:25
Et kõik korrektne oleks tuleks ka õliloendur nüüd lähetstada. Kui õieti mäletan siis -2160 punkti iga 0,5 liitri uue õli kohta...
Sellega sa lõid mul küll pinnase alt. Järelikult pole ma korrektne inime, kuna neid punkte ei oska ma muuta. Õli vahetan küll veel miskit aja pärast, kuni õli puhtaks saab. Soomes oli pandud sisse kollane või pruun õli. Punast varjundit seal polnud. Välja lastes paistis nire natuke isegi läbi. Ise panin sisse LT 71141, nagu manuaal nõuab.
Eks ma pean neid aju punkte veel korjama ja siis ükskord minema spetsialisti juurde. Küll seal oskavad nuppe näppida.
Igastahes sain eile Soome passid kätte ja auto nüüd Eesti kodanik. Keeleeksamid läksid keik häste.

Kas õliloendur on ka manuaalkastiga masinatel? Evasionil põleb veatuli ilma igatsorti põhjuseta.

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2732
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Juul 24, 2021 21:51

Õliloendur on automaat kastil ja see on softi põhine mitte anduriga mõõdetav asi.
Käigukasti aju siis jooksvalt kalkuleerib kuidas õli võiks vananeda ja vastavalt sellele mudib kasti toimimist.
Olenevalt auto kasutajast aga arvutiga loenduri nullimine võib mõne auto puhul märkimisväärse erinevusena mõjuda.
Nii mõnigi klient on tagasi pöördunud et auto käitub sootuks erinevalt kui varem. Umbes kuu ajaga aga õpib kast jälle selgeks kuidas juht sõidab.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Auto-Bon AC AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.autobon.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
motamees
Postitusi: 125
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Juul 30, 2021 00:21

Paagitäis läbi tõmmatud ja uuesti täis pandud. Küttekulu oli 5,5. Seal siis kõike, nii linnas/metsas nikerdamist, kiirteed kui ka tavalist maanteesõitu.
Nüüd ka oma tagaistmed sees.
Mulje automaatkastist on positiivne. Üldmulje autost (võrreldes Picassoga) on kergelt negatiivne. Eriti negatiivne mulje on sisse-välja ronimine. See aspekt võib autole saatuslikuks saada.

Vasta