Citroen Berlingo 2HDI

Kõik muu jutt mis mujale ei sobi!
Vasta
motamees
Postitusi: 46
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Veebr 11, 2020 01:09

Picasso teemas sai mainitud seda masinat. Üritan teda ikka liikuma saada. Ei hakka siin kogu tema eelnevat elu ümber kirjutama. Kes soovib vaatab
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=60822
Probleem hakkas 11 leheküljel.
Proovin nüüd vahetada paagisisest kütusepumpa. Kahtlustasin tema vigurdamist päris alguses. Kuna pumba vahetamiseks tuleb paak maha võtta, siis jäi sellega tegelemine tahapoole. Nüüd aga võtsin asja uuesti ette.
Täna oli siis see päev, kui sain kütusetule põlema. Nüüd võib paaki eemaldama hakata. Vedelikul on ju see viga, et ta voolab. Poolikut paaki võib ju jaksata tõsta, aga kuramuse ebamugav on. Raskuskese muutub pidevalt. Otsisin ka netist paagi eemaldamise kohta midagi, aga ei leidnud. Ju pole hää otsija. Kirjutan siia vähe täpsemalt, ehk on kellegil abi.
Kõigepealt võtsin ära kuumuspeegli ja päästsin lahti käsipiduri trossid. Lahti võtsin ka paagi pistiku ja päästsin lahti kütusetorud, kuni jahutini. Ratas alt, logar maha ja siis sai kätte tankimistorustiku. Selle paenutasin rattakoopasse.
Peale keskmise toetusvitsa äravõtmist lasin paagi vastu harkredelit. Siis lasin lahti ka otstel olevad kinnituspoldid ja hakkasin tasakesi autot tõstma. Kui paagi parem pool oli nii palju alla vajunud, et võis välja tõmbama hakata, siis seda tegingi. Kui vasak pool oli tulnud üle sumbuti toru, siis panin paagi uuesti redelile tasakaalu ja sain auto täitsa üles tõsta. Nüüd läks vaja ka klambritest lahti päästetud kütusetorude kogu varu. Seejärel lasin õhuga puhtaks kaane ja eemaldasin pistiku ja kütusetorud. Kroonmutter lahti ja pump nägi 20 aasta järel jälle ilmavalgust. Kogu värk oleks olnud käkitegu, kui tehas oleks teinud pumba kohale teenindusluugi.
Kütusepaak.jpg
Kütusepaak.jpg (129.85 KiB) Vaadatud 294 korda
Kütusepaak1.jpg
Kütusepaak1.jpg (139.51 KiB) Vaadatud 294 korda
Kütusepaak2.jpg
Kütusepaak2.jpg (123.12 KiB) Vaadatud 294 korda

motamees
Postitusi: 46
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Veebr 11, 2020 19:24

Lõpuks ikke midagi leidsin analoogset. Alt vaates on Xara Picasso ja Berlingo väga sarnased.
https://www.youtube.com/watch?v=8-Q4nDf_Bn4
Vaatasin huvi pärast, peale eilset paagi mahavõttu, kuidas seda teha. Ja ikkagi tekkis mul küsimus ka. Seal räägib etteande pumba rõhu vajalikkusest 3 atti. Tellisin pumba originaal koodi (GSS 376) järgi ja seal pakkus töörõhuks 2 atti.
Kas keegi oskab seda töörõhku kommenteerida?

Paagi sisest moodulit
Filter2.jpg
Filter2.jpg (111.84 KiB) Vaadatud 289 korda
lammutades avastasin ka, et filter on päris must. Ka see võis olla etteande rõhule takistuseks.
Filter.jpg
Filter.jpg (138.74 KiB) Vaadatud 289 korda
Tellisin ikkagi pumba ära, kuna selle vahetus ei ole väga lihtne. Loomulikult pesin ka filtrid puhtaks. Just pesin, kuna suruõhuga puhumine ei andnud piisavalt head tulemust.
Filter1.jpg
Filter1.jpg (148.16 KiB) Vaadatud 289 korda

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2597
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Veebr 12, 2020 01:19

HDi mootoritel on etteande pumba surveid 0.3-6Bar-i
Antud isendil võiks etteande rõhk olla 2-2,5
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Auto-Bon AC AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.autobon.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

motamees
Postitusi: 46
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Veebr 15, 2020 16:24

Pump alla pandud ja katsetused tehtud. Kahe päeva jooksul kokku sõidetud 135km ja viga pole ennast enam ilmutanud. Edaspidi sõidud ilmutavad lõpliku tõe.
Pumbale läksid külge vanad filtrid ja jätsin ka vana ühendusvooliku. Klambri panin igaks juhuks voolikule peale.
86766428_677913586282014_8126219716218847232_n.jpg
86766428_677913586282014_8126219716218847232_n.jpg (101.76 KiB) Vaadatud 264 korda
Praegu siis ütlen, et viga on kõrvaldatud. Kui nüüd takkajärgi mõelda, siis läksin tagasi umbes nelja kuu kaugusele. Olen kirjutanud kohe esimeses vea kirjeldamise postituses
------------Ükspäev olin auto all küljuli ja "vestlesin" temaga. Äkki panin tähele eripära. Iga kord, ennem seismajäämist muutus kütuse etteande pumba hääl karusemaks. Ahhaa, pump ikka kulunud. Mingil hetkel läheb resonantsi ja enam ei suuda pumbata. Analüüs ütles mulle, et resonantsi minek on seotud välistemperatuuriga. Sellest päevade erinevad intervallid ------------------
Oleks olnud auto põhjas "pumbajaama" teenindamise luuk, oleks viga kohe kõrvaldatud. Kogu pikk veaotsingu saaga oleks olnud olemata. Siis aga poleks ju saanud osta "uut" autot. Kuna see sai tehtud, siis läheb Berlingo nüüd hoopis teises kohas, teisel otstarbel käiku. Vahesein on juba eraldatud ja reisijate versioon taastatud.
86381602_1093457574328207_9136229675859705856_n.jpg
86381602_1093457574328207_9136229675859705856_n.jpg (150.54 KiB) Vaadatud 264 korda

Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 1
Liitunud: Veebr 19, 2020 03:31
Asukoht: Saaremaa

Veebr 19, 2020 03:53

Tagaistmed tagasi vöi mitte, aga tööd teeb masin usinasti. Seniks 400 km söidetud ja viga pole veel uuesti märku andnud.

berlingo.JPG
berlingo.JPG (252.32 KiB) Vaadatud 97 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee

Vasta