Citroen Xara Picasso. 2HDI.

Kõik muu jutt mis mujale ei sobi!
Vasta
motamees
Postitusi: 46
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Veebr 05, 2020 00:51

Plaanisin jupimat aega juba teemat teha, aga kuidagi pole jõudnud selleni. Esimene hooldusremont on juba tehtud. Eks kirjutan selle ka lahti siia, mis nägin ja tegin.
Algas lugu sellega, et soetatud Berlingo hakkas mulle vastu. See asi on lahatud seal, kui kedagi peaks huvi tundma
https://forum.automoto.ee/showthread.ph ... #pid486678
Kuna Berlingo oli igati sobilik masin, siis tahtsin umbes taolist saada, aga püsikiirushoidja ja Webastoga. "veoautole" väga luksust ei pakuta. Nii jäigi silm Pcasso peale. Leidsin ka ühe sobiva. Kuna paarimehele hakkas mu ost väga meeldima, siis tõime ka teise sellise ära.
Kaksikud.jpg
Kaksikud.jpg (177.33 KiB) Vaadatud 314 korda
Tehtud asju lahkan hiljem. Praegu aga panen üles küsimuse.
Kui soendus annab liiga palju sooja, mida siis vaatama peaks. Peal on kliimaseade. Kuidas üldse reguleeritakse tempi. Kas kraani või õhuklappidega. Toa soojaanduri puhusin puhtaks - see ei muutnud midagi.
Miks mul alles peale kolmandat mandri otsa järsku palav hakkas. Analüüsi käigus meenus mulle tõsiasi, et remondi käigus leidsin teatud möödalaskmisi. Mõni aeg tagasi hakkas autol häält tegema survelaager. Lasi siis eelmine omanik vahetada selle ja ühtlasi ka siduriketta. Kuna töö tehti "kuskil nurga taga" siis kvaliteediga see ei hiilanud. Enamus juhtmeid ja voolikuid olid oma pesadest/kinnitustest lahti. Puht juhuslikult (salongi filtrit vahetades) nägin, et üks soendusvooliku klamber oli laiaks litsutud. Ilmselt läks see mootorit liigutades kusagile vastu. Sealt käis väga vähe tosooli läbi. Nüüd, kui klambri õigesse vormi paenutasin saingi sauna osaliseks.
Klamber.jpg
Klamber.jpg (181.96 KiB) Vaadatud 314 korda

motamees
Postitusi: 46
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Veebr 05, 2020 00:58

motamees kirjutas:
Jaan 21, 2020 13:48
... Kuidas üldse reguleeritakse tempi. Kas kraani või õhuklappidega. Toa soojaanduri puhusin puhtaks - see ei muutnud midagi...
Kui nüüd puhumisest rääkida, siis puhusin teel olles suuga sinna ribide peale.
Kodus amorti vahetades lasin suruõhuga tugevamini anduri koha üle ja nüüd nagu hakkas ikkagi toimetama. Katsesõit oli 40km. Eks järgmise pikema sõiduga saab tõe teada. Ikkagi huvitaks, kuidas reguleerimine toimub.

Remondist rääkides - Otsene vajadus oli esivedru vahetus. Kaks nädalat lennuvälja parklas mõjus vedrule hävitavalt. Tagasi tulles sain kohe esimese keeramisega aru, et midagi on valesti. Ma arvasin, et amordi tugilaager on kinni roostetanud. Kodus asja uurides selguski, et hoopis vedru oli katki. Tegin siis juppide tellimuse remondiks. Ühe jutiga vahetasin ära ka esimesed pidurikettad, klotsid, ülemised amordi laagrid, parema esiamordi, mootoriõli, tosooli, piduriõli, esimeste uste hingepoldid, tagaluugi amordi ja kõik filtrid. Loomulikult sai uuritud ja näpitud korda palju pisivigu. Webasto sai remonditud ja mootori alla panin uue põhjakaitse.
Eraldi märkimist vajab rooste. See auto on väga roostetundlik. Küljekarbid on juba vahetatud ja probleeme on veel. Tundub, et tehas ei ole rooste asja väga tõsiselt võtnud. Midagi katastroofilist ei ole, aga lausroostet on kõikjal. Tükk tegu oli, et tagavararatas alt kätte saada. Nüüd liigub see ajam korrektselt. Kogu põhjale tegin survepesu ja siis korrosioonitõrje. Põhja kaitseks panin ka esimesed porikummid ja ühtlasi ka tagumised. Porikummidega ei pritsi ka auto külgi nii kangesti täis.
Picasso.jpg
Picasso.jpg (210.39 KiB) Vaadatud 313 korda
Picasso2.jpg
Picasso2.jpg (255.65 KiB) Vaadatud 313 korda
Turukorv.jpg
Turukorv.jpg (200.64 KiB) Vaadatud 313 korda

motamees
Postitusi: 46
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Veebr 05, 2020 01:01

motamees kirjutas:
Jaan 24, 2020 12:33
... Kodus amorti vahetades lasin suruõhuga tugevamini anduri koha üle ja nüüd nagu hakkas ikkagi toimetama. Katsesõit oli 40km...
Jätkan monoloogi. Ilmselt on Picasso sooja reguleerimise ajam salastatud teema.

Soojenduse toimimine on valikuline. Nüüd otsin väikse naksumise põhjust temperatuuri muutmisel.
Elektroonika nagu saaks muutmisest aru. Iga kord, kui tempi muudan, kostub soendusradika poolt vaikset naksumist. Nagu mingi ajam annaks narre (hammasratas?) koha pealt üle. Praeguse mõtte järgi on mingi asi kinni kiilunud ja mitte alati. Vahel ju reguleerib soojavoogusid. Ju siis vanal masinal on juba kliimaks ja käivadki need kuumahood peal. Ilmselt leiab mingi rohu avitamiseks.
Eemaldan mõned plastikud, siis saan teel jälgida/otsida naksumise kohta.

motamees
Postitusi: 46
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Veebr 05, 2020 01:05

Vastan siis ka omaenda küsimusele. Sooja reguleerimine käib sellel masinal õhusiibriga. Siibrit liigutab väike servomootor. Seesamune mootori reduktor naksus armatuuri all. Ja ei polnud kinni siiber, vaid üks reduktori võll oli liiga kinni poonud. Ju siis mastplass kasvab aastatega. Vanasti räägiti, et ühte sorti plasti tehakse hapupiimast. Sellepärast Volga roolid päikse käes hapuks läksidki. Tegelikult olid vist padjapüüri nööbid hapupiima lisandiga.
A mis ikka, ma pistsin võlli "treipinki" ja lasin viiliga peenemaks. Hakkas kenasti liikuma küll.
hammakas.jpg
hammakas.jpg (81.99 KiB) Vaadatud 311 korda
Raske töö käigus oli reduktor murdnud mitu hammast. Õnneks pole stomataloogi juurde vaja minna, kuna hammakas ei tee töö käigus täistiiru. Tõstsin siis hammaka, tühja, kolmandiku tiiru edasi ja uus sektor alustas tööd.
hammakas1.jpg
hammakas1.jpg (164.53 KiB) Vaadatud 311 korda

motamees
Postitusi: 46
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Veebr 05, 2020 01:32

Kodust kaugemal olles avastasin, et "Klubiliikmete autod" teema ei ole avalik. Sellepärast siin monolooge kirjutangi ja küsimustele vastuseid ei saa. Kirjutan ju ka selle pärast, et äkki on minu muredest kellegile kunagi abi. Noh siis muidugi, kui ma miskit lahenduse leian. Ise ju ka otsin vigade kirjeldusi. Alati ei pea ju oma vigadest õppima.
Lähtudes sellest mõtlesingi, et tõstan oma teema siia avalikku kohta ümber. Vabandan kaasfoorumlase Rand ees, kuna tema postitust ma tõsta ei saa, aga alati on võimalus uus postitus teha. Avalikud postitused propageerivad ka marki. Citroeni nimi ei tekita just paljudes inimestes positiivseid emotsioone. Mõtlen siinkohal igapäevakasutust, mitte rallimaailma.

Panen üles ka uue küsimuse.
Aeg ajalt süttib ohutulede lüliti sees mingi lisatuli. Olen märganud, et see on seotud uste avamise või lukustamise või signaga. Kuidagi nii, täpsemat seaduspärasust pole veel täheldanud. Kasutusjuhendist selle kohta midagi pole leidnud. Ka internetist mette.
Kolmnurkne tuli põleb siis, kui tuled põlema pannakse, sellega on asi selge. Ovaalne lisatuli vahel põleb, vahel vilgub.
Ohutuli.jpg
Ohutuli.jpg (76.4 KiB) Vaadatud 310 korda
Ohutuli1.jpg
Ohutuli1.jpg (111.06 KiB) Vaadatud 310 korda

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2597
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Veebr 05, 2020 09:26

See peakski olema alarmi märgutuli.
Tavaliselt vilgub mõni led kuskil akna küljes aga citroen on enamasti kasutanud ohutulede nuppu selle asemel.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Auto-Bon AC AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.autobon.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

motamees
Postitusi: 46
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Veebr 05, 2020 11:38

Akna peal vilkuv LED on olemas ja vilgub korrapäraselt, nagu ette nähtud signa tulele.
Küsimuse all olev tuli vilgub/põleb vahel ja täiesti arusaamatu loogikaga.

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2597
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Veebr 05, 2020 15:43

Ju siis on paigaldatud mingi alarm mis kuidagi aegajalt seda tuld mõjutab.
Näiteks paigaldatud alarm eeldab et auto BSI-s on factory alarm setting aktiivne.
Aga alarm ise pole päris see ja siis BSI vilgutabki seda tuld suvaliselt. Kuna paigaldatud alarmist ei tule päris see sama informatsioon mida BSI ootaks factory alarmi poolt.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Auto-Bon AC AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.autobon.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

motamees
Postitusi: 46
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Veebr 05, 2020 17:55

citikas kirjutas:
Veebr 05, 2020 15:43
Ju siis on paigaldatud ...
Defa nelisada seeria. Ilmselgelt paigaldatud esinduses, töötab ja toimetab korrektselt.
See saab ju impulsi masina oma keskluku puldist ja on kui pimesoolikas, kõrvalharuna. Kustkaudu ta saaks anda tagasisidet auto BSI süsteemi (misiganes see ka on, vist arvuti sisering).

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2597
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Veebr 05, 2020 18:40

Seal võib olla Defa 400 või Defa CAN tüüpi alarm.
Ajaloos on paigaldatud 400MG (vähemalt tootekoodi järgi)
Arhiivist leidsin DEFA CAN paigalduse juhised Berlingo ja Picasso , aga Defa 400 paigaldus juhist ei leia enam.
Igaljuhul on alarmi sisse välja lülitus ühendatud BSI-ga kas siis CAN või analoog signaaliga.
Keskluku juhtimine on BSI ülessanne ja sealt peab tulema ka alarmile aktiveerumis/deaktiveerumis käsk.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Auto-Bon AC AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.autobon.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

motamees
Postitusi: 46
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Veebr 05, 2020 19:27

citikas kirjutas:
Veebr 05, 2020 18:40
...Ajaloos on paigaldatud 400MG ...
Just seesamune ongi. Pass ja koodid kenasti olemas.

Kas on võimalik üks uksluku viga. Tal vist tule lüliti kohe luku sees.

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2597
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Veebr 05, 2020 19:48

Ei usu. Kui lüliti viga siis peaks uksed tagasi lahti viskama.
See teemaks olev tuli on alarmi jaoks mõeldud ja pigem on kuskil tarkvaraline probleem.
Seda tuld peaks reeglina juhtima BSI või spidomeetri plokk embkumb plokk arvab millegi pärast et autol on alarm.
Igaljuhul on see asi mida foorumis ei remondi ja kui see tuli segab siis on lihtsam selle tule tagant juhe eemaldada. Kui otsima hakkata mis osa tarkvarast seda anomaaliat põhjustab.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Auto-Bon AC AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.autobon.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

motamees
Postitusi: 46
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Veebr 06, 2020 14:24

OK. Tänud vastamast.

motamees
Postitusi: 46
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Veebr 12, 2020 17:15

Täna hommikul, sõitma minnes, ei käivitunud auto. Jälle oli akus liiga vähe voolu selleks. Nii on ka ennem juhtunud, kui auto mõni päev seisnud.
Kodus seisiski üks korralik aku niisama jõude. Peale maal käiku võtsin akuvahetuse ette. Aku asub Picassol juhi istme all. Vaatasin ükskord juba sinna alla. Juhtmed olid kuidagi imelikult lapitud. Endise omanikuga vesteldes tuli välja, et tal oli vahepeal kasutusel suurem aku, mis ei mahtunud istme alla kasti. Siis oli ta juhtmeid pikendanud ja suurem aku oli istme taga.
aku.jpg
aku.jpg (137.29 KiB) Vaadatud 199 korda
Kuna ma nii ei kavatse sõita, siis taastasin tehase seadistuse ja viskasin lisatüki vahelt minema. Kuna minu akul oli tuulutusavad mõlemad avatud, siis panin "vale" poole ava silikoniga kinni. Siis ei saa laadimisel gaasid toa poole, vaid ainult, läbi tuulutustoru, auto kõhu alla.
Aku1.jpg
Aku1.jpg (106.36 KiB) Vaadatud 199 korda
Aku2.jpg
Aku2.jpg (116.18 KiB) Vaadatud 199 korda
Loomulikult rasvatasin ka akuklemmid, oksiidi vältimiseks.

Vahepeal paigaldasin tagurduskaamera. Nii on mitmes kohas lihtsam tagurpidi toimetada. Üks koht on koduhoovist välja ajamine, kus nähtavus on väga piiratud. Hakkan suure auto tagant teed nägema alles siis, kui auto juba poolest saati teel on. Kaamera hakkab kohe pisut näitama, kui tagumine ots üle kongi piiri ulatub. Ka kitsastes parkimiskohtades on mugavam. Saab julgelt ruumi kasutada.

Mõned väiksed probleemid on veel lahendada. Näiteks juhiukse kesklukk ei avane alati. Vahel tuleb teisel katsel lahti, vahel tuleb kunde ukse kaudu avada. Webasto helisummutuspuksid tuleb teravama pilguga üle vaadata, et pöörded salongi ei kostaks. Küll ma vigu veel leian, aga need ei sega sõitu ja teen siis, kui aega/viitsimist on.

Vasta