C5 2008a. Roolivõimu ja hüdraulika õli...

Kõik veermikuga seotud mured, küsimused ja muud tähelepanekud...
Vasta
amory
Postitusi: 17
Liitunud: Jaan 10, 2017 22:16

Aug 10, 2018 23:25

Tere, rool kiskus autol kuidagi raskeks, sai siia kapotiall vaadatud ja keeratud kork maha, paak tundub suht tühi. Küsimus, kas võib olla sellest see probleem, kas seda õlitaset saab kusagilt kontrollida ja milline õli sinna läheb.?

Auto on 103kw bentsukas 2008a.

amory
Postitusi: 17
Liitunud: Jaan 10, 2017 22:16

Aug 14, 2018 11:45

Õli lisamine ei muutnud midagi...

Kasutaja avatar
risto00
Postitusi: 83
Liitunud: Mai 18, 2014 10:27
Asukoht: Tapa vald, L-Viru

Aug 31, 2018 15:12

Kas rool kohapeal keerates ka imelikult käitub? Minul hakkas ka mingi aeg rool raskelt käima ja kohapeal rooli keerates jõnksutab tagasi kui peale keeramist lahti lasta. Õli tase normis ja hüdraulika toimib. Rool sõidu ajal ei tagastu keskele peale keeramist. Äkki roolivõimendi pump? Juurde panid ikka LDS õli?
C5 Break 2.2 HDI '08

amory
Postitusi: 17
Liitunud: Jaan 10, 2017 22:16

Sept 06, 2018 19:16

täpselt nii, nagu sa seda just kirjeldasid teebki....õli sai juurde ja sellega ei tohiks probleemi olla...lasksin ka üle vaadata ühel remondimehel, tema kehitas õlgu...:(

Kuidas sul olukord lahenes? või mis oli viga?

Kasutaja avatar
risto00
Postitusi: 83
Liitunud: Mai 18, 2014 10:27
Asukoht: Tapa vald, L-Viru

Sept 06, 2018 23:31

Siiamaani on ka õlgu kehitatud. Proovin võimendi pumba vahetuse ära, peale seda korda ei saa siis peab ilmselt Veho poole minema.
C5 Break 2.2 HDI '08

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2459
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Sept 07, 2018 10:55

Roolivõimupumba vahetus tundub küll üleliigne olevat.
Kui rool ei keera tagasi sõites on viga pigem veermikus.
Roolivõimupump toodab lihtsalt survet. Seega kui roolivõimendus töötab siis ka pump töötab.
Rooli tagasi keeramine toimub vedrustuse kinemaatika ja füüsika koostöös.
Vanadel XM-del oli "cerav" rool mis ennast hüdraulika survega otseks keeras.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
risto00
Postitusi: 83
Liitunud: Mai 18, 2014 10:27
Asukoht: Tapa vald, L-Viru

Sept 07, 2018 14:48

Rool on koguaeg raske, nii kohal kui sõites, niiet võimendus justkui ei tööta korralikult või ei ole piisavalt survet, ning ei kujuta ette miks kohapeal keerates niimoodi jõnksu kaupa rool liigub, nimelt õrnalt ja aeglaselt seistes keerates natuke liigub raskemalt siis jõnksu läheb kergemalt ning siis raskelt uuesti. Sõidu ajal on selline tunne nagu miski hoiaks rooli veidi kinni, tahab natuke sirgeks minna aga ei saa.
C5 Break 2.2 HDI '08

motamees
Postitusi: 13
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Sept 07, 2018 16:26

risto00 kirjutas:
Sept 07, 2018 14:48
... nimelt õrnalt ja aeglaselt seistes keerates natuke liigub raskemalt siis jõnksu läheb kergemalt ning siis raskelt uuesti...
Kõlab nagu pump ei saaks õli kätte. Äkki mõni filter kusagil.

pistyk
Postitusi: 38
Liitunud: Mai 23, 2016 18:30
Asukoht: Haaapsalu-Viimsi

Sept 07, 2018 23:50

huvitav, et remondimehed kehitavad õlgu..
Parem varblane katusel,kui nuga neerus

Kasutaja avatar
risto00
Postitusi: 83
Liitunud: Mai 18, 2014 10:27
Asukoht: Tapa vald, L-Viru

Sept 08, 2018 22:47

Väikse koha võlud. Puuduvad vahendid ja/või oskused kontrollida mõningaid asju. Tahaks natuke rohkem kui et "äkki on roolilati viga". Veits liiga kallis et vahetada ja avastada, et ikka ei olnud sellest.
Näiteks Rakvere mingises kohas käies, äkki autoasi vms rehve vahetati siis kuulsin ooteruumist kuidas remondimehed arutasid kuidas sellise sidruni ÕHKvedrustus on samasugune nagu mersul ja sama saast.
C5 Break 2.2 HDI '08

Kasutaja avatar
risto00
Postitusi: 83
Liitunud: Mai 18, 2014 10:27
Asukoht: Tapa vald, L-Viru

Sept 09, 2018 18:21

Pumba idee tekkis sellest, et tavaliselt rool põhja keerates hakkab pump häält rohkem tegema aga minul ei hakka.
C5 Break 2.2 HDI '08

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2459
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Sept 09, 2018 20:21

Foorumi kaudu on keeruline midagi ennustada.
Praktikas analoogne juhtum minul puudub.
C5 III mudeli roolisüsteemis.
On olnud probleeme lekkiva roolilattiga. (Loik maas ja lõpuks kaob võimendus kuna õli pole)
Katkiste pumba juhtmetega. Ei hakka roolivõimupump üldse tööle.
Esisillas mõni sarniir või liigend kulunud.

Teie poolt kirjeldatav jõnksutamine on esinenud Berlingo-2 ja Xsaradel. Seal on probleemiks kinni roostetanud roolikardaani rist. Berlingol ja Xsaral on see rist välistingimustes. C5 III-el aga on sisetingimustes. Pole katkise roolikardaani ristiga C5 III-e veel näinud.
MacPherson tüüpi esivedrustusel tekitavad sellise olukorra esivedrude tugilaagrid. C5 III esisillas aga sellised detailid üldse puuduvad.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

amory
Postitusi: 17
Liitunud: Jaan 10, 2017 22:16

Sept 11, 2018 20:09

Minul käis auto nüüd ülevaatus punktis, sai üle vaadatud veermik, remondimees vaatas üle ka kas on lekkeid, aga ei midagi.
Kõik märgid täpselt samad nagu Risto00 kasutajal...

Vasta