Siduri pedaali pikk käik.

Kõik probleemid mootoriga ning ülekandega
Vasta
Kasutaja avatar
rand
Postitusi: 98
Liitunud: Dets 21, 2015 22:11

Mai 01, 2018 16:13

Ajasin eila oma suvekummidega Berlingo garaažist välja. Üllatas äkiline minek. Pool aastat möödas ja meelest oli juba läinud, et paigaldasin sügise siduri pedaali alla klotsi. Sellel käib veel omakorda kummi matt peal. See siduri pedaali pikk käik ja alles ülevalt haakumine oli mul koguaeg pinnuks silmas olnud. Ei harju kuidagi ära ja nüüd on nii. Ilmselt teeb kõrge/püstine istumisasend selle kasutamise ebamugavaks. Teiste pere masinatega kuidagi nii ei ole.
Küsimus oleks peale lepikusse sõidu võimaluse juures, et kas on veel mingeid vastunäidistusi? ntx tehnilise poole pealt.

Pilt
Pilt
Berlingo 1,6 HDi 68 kw `14

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1658
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Mai 02, 2018 08:48

Halb variant on kui puuklots takistab siduri korralikku lahutamist. Kui sa paned auto kallaku peale ja hakkad vaikselt pedaali alla vajutama ja leiad selle koha, kus auto hakkab veerema, siis selles kohas sidur ei ole veel lahutatud. Toimub veel õhkõrn libisemine ja kui see ongi sinu "täielikult alla vajutatud" pedaali asend, siis pikas perspektiivis sidur kannatab ja käigukasti sünkronisaatorid ka, mille hõõrdepinnad kuluvad ära ja siis on kast nässus suures plaanis. Saab parandada aga see on päris jõhker ettevõtmine.

Okei, oletame, et sa nüüd leidsid selle koha, kus "auto hakkas veerema" ja panid veel natuke otsa. Peaks olema ohutu? Võib-olla mitte. Berlingol peaks olema automaatreguleerimisega sidur, mis adapteerub siduri kulumisega. Pedaal ei hakka võtma aina rohkem ülevalt, automaatreguleerimine lükkab asendit tagasi aga see pole täpismehhaanika. Ma ei tea kui palju võib pedaali asend muutuda ühele või teisele poole soovitud asendist. Igal juhul peab klots arvestama, et pedaali asendit reguleeritakse.

Üks võimalik SAT tehnoloogia lahti seletatuna.
https://www.youtube.com/watch?v=612LMSmKqyM
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

Kasutaja avatar
rand
Postitusi: 98
Liitunud: Dets 21, 2015 22:11

Mai 02, 2018 18:37

Tänud põhjaliku vastuse eest! Hea mõte kallakul proovida. Kuramus ise enam ei mäleta kuidas selle kõrguse leidsin :BangHead: ilmselt kuidagi käikudega. Klotsi sai päris mitu korda õhemaks saetud. Ilmset võtan nati veel, igaks juhuks. Jalg pole ka harjunud nii väikese "käiguga"
Berlingo 1,6 HDi 68 kw `14

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2442
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Mai 02, 2018 20:04

95% on sellel autol isereguleeruv sidurikorv. See aga eeldab et sidurikäpp liigub punktist A => punkti B.
Kui sellise klotsiga pedaali käiku piirata siis piiratakse ka sidurikäpa liikumist punkti B.
Kohe ei juhtu midagi aga pikemal kasutamisel lõpeb see lihtsalt suitseva siduriga.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
rand
Postitusi: 98
Liitunud: Dets 21, 2015 22:11

Mai 02, 2018 21:15

Mis teha? Eks see kulu tule siis kasutusmugavuse lahtrisse kirjutada.
Berlingo 1,6 HDi 68 kw `14

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1658
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Mai 03, 2018 10:59

citikas kirjutas:
Mai 02, 2018 20:04
95% on sellel autol isereguleeruv sidurikorv. See aga eeldab et sidurikäpp liigub punktist A => punkti B.
Oletan, et reguleerimisrõngast (fulcrum ring) korrigeeritakse pedaali põhja vajutamisel. Kui põhja vajutamist kunagi ei toimu, siis korvi hõõrdepind ei liigu kettale lähemale ketta kuludes ning haare korvi ja ketta vahel aina väheneb. Lõpuks tekib kulunud siduri efekt, mis ajab ketta kuumaks ja kiirendab kulumist veelgi. Teoorias võiks klotsi korraks ära võtta, natuke pedaali pumbata ja siis on jälle rahu majas aga... Kuna see olukord kordub ja eksisteerivad perioodid, kus üha uuesti ja uuesti tekib kulunud siduri efekt, siis see jätab oma jälje ka sidurikorvile (mis ei taha ka pidevat suurt kuumust saada) ning siduri survelaagrile. Ka nende tööiga väheneb tunduvalt. Ei tasu muidugi unustada, et korvil on ka teine pool, milleks on hooratas, mis ka kulub rohkem.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

Kasutaja avatar
rand
Postitusi: 98
Liitunud: Dets 21, 2015 22:11

Mai 03, 2018 20:52

No nii! Tänud! Nüüd jääb tõesti endalt küsida, et kas ikka tõesti tahad seda klotsi seal pedaali all hoida :(
Täna ronisin huvi pärast uue Ford Custom pedaalide taha ja tuleb tunnistada, et Berlingol on väga hea siduripedaal (olgugi, et nati jäiga võitu) Ford on veelgi püstisema istekoha asendiga ja sisuliselt tuleb siduri pedaali ülevalt alla tallata. Kannaga mingit tuge leida on keeruline. Puhas jala lihaste töö. Mul aga juba ilmselt ealised iseärasused....
Berlingo 1,6 HDi 68 kw `14

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1658
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Mai 03, 2018 23:20

Ma üksjagu sõitnud sama klassi masinatega, mis Ford Custom ja sama lugu neil kõigil. Väljaarvatud eelmise generatsiooni Citroen Jumpy, mis jättis mulje nagu suur Berlingo. Aga Ford Transit, kui sellega on vaikselt vaja sidurit lasta, täiesti p..... Niimoodi võtab jala värisema kui kanda ei saa maha panda.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

Vasta