Tahmapõletus

Kõik probleemid mootoriga ning ülekandega
pois11
Postitusi: 23
Liitunud: Nov 17, 2008 19:09

Nov 25, 2019 13:57

Tegemist on linna autoga. Pikim ots mida paar korda eluajal saanud on jääb umbes 100km. kanti. Aga sisetunne ütleb, et ajaviiteks 200km maha sõita ei ole mõtet. Hetkel on kiri ees, et 1000km on veel jäänud sõita, siis auto enam ei käivitu.

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1770
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Nov 25, 2019 14:03

Nüüd läheb natuke segaseks. 1000km jäänud sõita ja siis enam ei käivitu kõlab nagu SCR süsteemi hoiatus ja DEF (AdBlue) hakkab otsa saama. See pole seotud tahmafiltriga. Kas see on BlueHDi mootor?

Kui DEF on otsas, siis tuleb AdBlue-d õigesse kohta juurde kallata ja probleem kaob ära.
Citroen Berlingo XL (K9) 1.5 BlueHDi 100

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2577
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Nov 25, 2019 15:07

Kirjelduse järgi on pigem tõrge ad-blue süsteemiga.
Kui auto kasutus ongi plaanis ainult linnas siis ei päästa ka 200km maanteel.
Autot tuleks kasutada regulaarselt maanteel et AD-Blue süsteem taastuks.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

pois11
Postitusi: 23
Liitunud: Nov 17, 2008 19:09

Nov 25, 2019 15:50

Tegemist on jah AdBlue euro6 tiretiivi mootoriga.

Hetkel põleb mootori tuli ja vilgub UREA märgutuli. Lisaks põleb veel hüüumärk.

AdBlue ei tohiks otsast olla, sest paar kuud tagasi käis esinduses hoolduses ja kui ma õigesti mäletan siis arve peal oli eraldi rida veel selle kohta. Aga krt seda teab kah. Peab üle kontrollima. See oleks muidugi kergem lahendust ja ei peaks tahmafiltrit torkima.
Pragu on ekraanil kaks viga:

1: Engine Fault: Have the vehicle repaired
2: Emissions fault: Starting preveted in 1100km

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1770
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Nov 25, 2019 16:50

Ma seletaks natuke tausta. EURO6 mootoril on kaks sõltumatut süsteemi.

Diesel Particulate Filter (DPF), mis heitgaasist kogub kokku tahma ja kõrge temperatuuriga põletab tahma ohutumaks tuhaks. DPF aja jooksul täitub tuhaga ja tuleb täielikul täitumisel välja vahetada või filter reaalselt ummistub ja see võib rikkuda turbot ja mootorit.

Selective Catalytic Reduction (SCR), mida maakeeli nimetatakse AdBlue süsteemiks, sest vajab tööks ainet, mida üldiselt nimetatakse Diesel Exhaust Fluid (DEF) ning kõige rohkem levinud DEF-i nimi on AdBlue. SCR süsteem neutraliseerib heitgaasis leiduvaid NOx gaase sellega, et DEF-i pihustatakse heitgaasi kutsudes esile NOx gaase neutraliseeriva keemilise reaktsiooni. SCR süsteemi rike ei tee mootorile midagi aga selleks, et inimesed hoiaks süsteemi töös on nõutud, et autod ei käivituks kui DEF on otsas või süsteem ei tööta.
Citroen Berlingo XL (K9) 1.5 BlueHDi 100

pois11
Postitusi: 23
Liitunud: Nov 17, 2008 19:09

Dets 04, 2019 12:02

UREA sensor mis asub kusagil tahmapõletus püti küljes oli katki. Paigaldati garantii korras uus ja sõit võis edasi jätkuda.

motamees
Postitusi: 29
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Dets 08, 2019 00:32

Kas oskate ütelda, mis aastast alates hakati neid tahmafiltreid ja adbluusi alla panema. Küsimus näiteks Berlingo ja Xsara kohta.

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1770
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Dets 08, 2019 01:45

See oleneb mootori EURO normist. EURO3-l pole midagi. EURO4 võib olla tahmafiltriga, võib olla ilma. EURO5 ja EURO6 on kindlalt tahmafiltriga. EURO6 on AdBluega, see on tahmafiltrile lisaks, teised ei ole AdBluega. Kirvega öeldes...
Citroen Berlingo XL (K9) 1.5 BlueHDi 100

motamees
Postitusi: 29
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Dets 08, 2019 10:05

Kui juba puude lõhkumiseks läks...
Mis vahe on tahmafiltril ja katalüsaatoril. Tundub, nagu oleks mesitaru seest virutatud mõlemad.
Ja kuskohast ma aru saan, on ta euro 6 või pole tal üldse eurot...
https://www.nettiauto.com/citroen/xsara ... o/10938404

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2577
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Dets 08, 2019 11:46

Katalüsaator tegeleb heitgaasi keemiliste asjade töötlemisega. Ja paistab läbi
Tahmafilter tegeleb tahkete osakeste püüdmisega ja kärg läbi ei paista. Nagu nimigi ütleb on tegu filtriga.

Täpse vastuse saab VIN koodi alusel aga soomlase käest seda teada saada tavaliselt keeruline.
80KW 1.6 diisel peaks olema 99% tahmafiltriga €4
Alates 2011 on juba €5 nõue ja see eeldab juba 100% tahmafiltrit.
€4 mootor võib olla nii ja naa 1.6HDi väikse võimsusega mootor ilma filtrita aga võimsaim 80kw alati filtriga.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

motamees
Postitusi: 29
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Dets 08, 2019 18:10

Tänan valgustamast.

Vasta