Originaal või B varuosa?

Üldised küsimused, a la kumb on parem kas C2 või C4
Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1659
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Aug 04, 2014 08:54

Kaups kirjutas:
citikas kirjutas:
Kaups kirjutas:No samas olen omal nahal, kahjuks korduvalt, tunda saanud, et ka Vehos on inimesed ja tehakse nahka.. Niiet alati ei ole see käid esinduses mingi 100% värk..
Loodan et sellisel "naha" juhul on asi siiski rahuldavalt lahendatud.
Kahjuks nii ja naa.
Tegelikult ei ole mina ka alati rahule jäänud. Samas viisakalt põhjendades olen siiski saavutanud mõistliku tulemuse. Kord on isegi vahetatud üks šarniir "garantii korras", kuigi garantii oli juba läbi. Ma lihtsalt seletasin, et see on kolks, mida ma juba garantii ajal kurtsin aga tol korral ei leitud. Nii oli ka.

Ükskord tegi üks lahkuv töötaja väga hoolimatult pesu, mis oli vähe kallim pakett, kui see, mis kuskilt Statoilist saab. Jällegi kurtes sain uue pesu, mis siis tehti nii korralikult, et tundus nagu päris uus auto. :D

Küll aga ma ka ei usalda kõiki lõpuni välja. Ma mõtlen seda heas mõttes. Alati on inimfaktor mängus ja ei pruugi olla pahatahtlik hooletus. Seetõttu ma näiteks ALATI peale hooldust kontrollin enne käivitamist, kas õli ka sees on. :D
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

Kasutaja avatar
Kaups
Postitusi: 256
Liitunud: Nov 03, 2009 00:50
Asukoht: tallinn, nõmme

Aug 04, 2014 11:13

Ükskord näiteks olid käsipiduri trossid kinni jäänud.
Käisin tegemas kolm korda.. Kuna olid järjekorrad siis võttis asi umbes täpselt kolm nädalat.. Kui ma nüüd õieti mäletan siis läks asi lõpuks garantii alla aga jube aja ja närvi kulu.

Lahti unustatud asju on lõputu nimekiri..

Ja kolmas asi mis paugust meenub on katalüsaatori kuumakaitse plekk nr.3..
Seda olen ma käinud vahetamas ka nüüdseks vist kolm korda ja ikka on tal ümber veetud plekiriba, et ei koliseks. Ei tea kas nüüd on programm korda tehtud ja ei näita enam üks rohkem laos.. Selle järgi olen ma autot oodanud seal mingi 8 tundi vist.
Citroen Jumpy 1.6hdi

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2442
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Aug 04, 2014 19:16

Kaups kirjutas:Ükskord näiteks olid käsipiduri trossid kinni jäänud.
Käisin tegemas kolm korda.. Kuna olid järjekorrad siis võttis asi umbes täpselt kolm nädalat.. Kui ma nüüd õieti mäletan siis läks asi lõpuks garantii alla aga jube aja ja närvi kulu.

Lahti unustatud asju on lõputu nimekiri..

Ja kolmas asi mis paugust meenub on katalüsaatori kuumakaitse plekk nr.3..
Seda olen ma käinud vahetamas ka nüüdseks vist kolm korda ja ikka on tal ümber veetud plekiriba, et ei koliseks. Ei tea kas nüüd on programm korda tehtud ja ei näita enam üks rohkem laos.. Selle järgi olen ma autot oodanud seal mingi 8 tundi vist.
See kõik tundub olevat meie teeninduse kvaliteedi probleem. Võtame teadmiseks, ja proovime ennast parandada.
Varuosade kvaliteet/vastupidavus mida teema algataja silmas pidas on natuke teine teema. :)
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
Kaups
Postitusi: 256
Liitunud: Nov 03, 2009 00:50
Asukoht: tallinn, nõmme

Aug 04, 2014 20:33

Läheb veits teemast välja jah.. Aga teema kiskus enne sinna osade ja tööde kvaliteedi poole.
Citroen Jumpy 1.6hdi

lkraav
Postitusi: 14
Liitunud: Mai 29, 2018 17:14

Juun 11, 2018 18:46

citikas kirjutas:
Aug 03, 2014 09:36
Vehos teatakse et C5-e puhul ei tasu B-osa laagriga aega raisata.
Samuti on enamus C4 omanikle kiusatus odavamalt roolilatti vahetada kui Vehos. Tulemuseks aga on parkla kiirusel kuiva ilmaga rakenduv ESP.
Tere citikas. Kaevan siin natuke jutulõimehauda, aga näib et võiks olla õige koht.

Teemaks C5 roolilatt. See tänaseks üldteada disainiveaga, lõimesid on internetis piisavalt nt https://frenchcarforum.co.uk/forum/view ... =3&t=60155

Teemaks tihti ebanormaalselt lühikese aja jooksul korrodeerumine ja lekkimine.
The original design of this steering rack allows water to collect in and around the area of the top pinion seal. Over time this causes corrosion of the pinion shaft, damaging the seal lip, allowing the seal to leak.
Tuleb ka välja, et Citroen müüb heausksetele klientidele sama disainiveaga uut A-varuosa, koos paigaldamisega kokku ~2000€ kanti ja nii ongi. Halvas stsenaariumis on juba paari aasta tsükliga tõenäoliselt uut vaja.

http://www.powerracksdirect.co.uk/Citroen-C5 aga näiteks tehakse latile väikest vastupidavusmodifikatsiooni.
When Power Racks Direct remanufacture these steering racks the sealing area is modified to take a double seal arrangement which creates a space between the two sealing lips. This space is filled with a waterproof grease helping to eliminate corrosion in the area of the sealing surfaces and so extending product life expectancy.
Siinne tundub teatud tüüpi erijuhtumina, kus ei standard A- ega B-osa ei lahendaks probleemi korralikult, mida tavaliselt A-osast ja esinduse teenindusest ootaks, eriti asjades mis maksavad tuhandetes €-des.

https://www.uk-car-discount.co.uk/news/ ... suspension näiteks sai tarbijasurvekampaania korras asjad enam-vähem mõistlikusse seisu, kus tehas korvab 80% intsidendi kulust. Huvitav kuidas selle roolilati probleemi samasugusesse seisu saaks aetud?

Aga varuosavaliku teemasse küsides - selles juhtumis näib lausa targem nö "armeeritud" modifikatsiooniga varuosa võtta, kui esindust oma A-varuosaga usaldada. Mõtteid?

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2442
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Juun 12, 2018 00:09

C5-X7 On tänaseks 10 aastat vana mudel ja ma ei ütleks et see roolilatt väga tüüpiline viga oleks. Oleme vahetanud aga mulle pole teada ühtegi autot millel oleks pidanud kaks korda latti vahetama.
Eks see on iga auto omaniku enda otsustada kus ja kuidas oma autot remontida.
Teie poolt leitud kõik viited on inglismaa päritolu. Võimalik et see probleem on eriti massiline parempoolse rooliga autode puhul.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1659
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Juun 12, 2018 09:14

Sarnaseid näiteid on veel. PSA grupi torsioonvedrustusega tagasild näiteks. Taastajad on igasugu trikke välja mõelnud, et teha lahendus vastupidavamaks. Taastajatel on see eelis, et nad võivad suures plaanis teha, mida iganes. Osad taastajad teevadki väga head tööd, teised mitte. Osad tegelevad ka selliste asjadega, mis on autos reisijatele eluohtlikud avarii olukorras. Valmistaja tehas sellist anarhiat teha ei saa. Auto on kindla speci järgi ehitatud ja auto ohutus, töökindlus jms ka selle speci järgi testitud. Kuna autotootjad on seotud ka väga rangete ohutusnõuetega, millest veel ainult üksikud valdkonnad on rangemad (meditsiin, lennundus), siis speci muudatus ei ole niisama lihtne asi. Eriti kui see puudutab alusvankri kriitilisi komponente. Sa ei või muuta isegi sulameid, millest komponendid on tehtud. Isegi paremaks ei või muuta, sest avarii olukorras vastav detail ei purune enam nii nagu vaja, et tagada reisijate ohutus. Näiteks roolilati kardaan ja amortisaator peavad meelega olema parajalt pehmed, et "laubaka" korral juht ei saaks roolirattaga näkku. Esindusel tulevad siin omakorda mängu nendele esitatud nõuded. Sa ei saa olla esindus kui sa ise tegeled anarhiaga, mis tehasele on keelatud.

Mis puudutab A või B varuosasid, siis minu jaoks pole sellist asja olemas. Enamus A varuosasid eksisteerib ka B varuosana, sest samad tehased panevad ühel juhul karbile peale Peugeot/Citroen kirja ja teisel juhul oma kirja. Üks läheb müüki esinduses, teine läheb müüki Mati Autotarvetesse. Sellistel varuosadel tihti peale on üsna sama hind nii esinduses kui ka Mati juures. Siis on olemas veel B varuosi, mida mina nimetaks C varuosadeks, kus hind poole odavam kui kvaliteet B varuosadel, mis on odav koopia ja sellistel on probleeme vastupidavuse, specile vastamisega ja tekitavad hunnik probleeme ühilduvusega. Kui sa tead, millised on head varuosatootjad, mida autotootjad kasutavad ka A varuosadena, siis sinu jaoks pole olemas A või B varuosi. Ostad sealt, kust odavam on. Mõned näited.

Sissepritse - Bosch, Delphi, Denso, Siemens
Rihmad - Gates, Dayco
Laagrid ja muud rullikud - SNR, SKF
Generaatorid - Bosch, Valeo
Sidur - Luk, Valeo, ZF
Veermik - ZF, TRW
Pidurisüsteem - TRW, Valeo
Roolisüsteem - TRW, Valeo

Kõige esimesemad asjad, mis pähe tulid.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

lkraav
Postitusi: 14
Liitunud: Mai 29, 2018 17:14

Juun 12, 2018 09:49

citikas kirjutas:
Juun 12, 2018 00:09
Teie poolt leitud kõik viited on inglismaa päritolu. Võimalik et see probleem on eriti massiline parempoolse rooliga autode puhul.
Jah, tuli ka sama mõte.

Käisin eile Roccas. Sir Ervin teenindusletis ütles et liiga keeruline töö, et lati hetke seisukorda üle vaadata. Ebaselge ka mida selle seisukorra teadmine juurde annaks. Karterikaitsega vist peab päris palju õli välja voolama, et põrandale jõuaks?

@tom hea kokkuvõte.

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1659
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Juun 12, 2018 11:00

lkraav kirjutas:
Juun 12, 2018 09:49
Karterikaitsega vist peab päris palju õli välja voolama, et põrandale jõuaks?
Nii ja naa. Kui on suur leke, siis jõuab see põrandale ka. Kui on väike leke, siis on üsna suur tõenäosus, et ei jõua aga samas mootoriõli pead ikkagi regulaarselt vahetama ja siis märkad õli karterikaitsme sisepinnal. Väike leke kannatab selleni ära, et avastad alles mootoriõli vahetades. Selletõttu ma väga ei muretseks.

Ma kaldun Sir Erviniga nõus olema, sest visuaalne vaatlus ütleb sulle ainult seda, kas latt on õline või mitte aga seda näitab ka õli olemasolu või puudumine karterikaitsmel. Kui sügavamalt tahta midagi kontrollida, siis see on juba lahti võtmine, mis on taastamisega üsna sama töö, kõik tihendid vahetada, puhastada jne. Raha kulub aga midagi asjalikku teada ei saa.



Mul oli sarnane case hammasrihmaga. DV6 mootori hammasrihma vahetusvälp on olenevalt riigis seatud tingimustest 180 000 - 240 000km. Ma ei julge elusees nii kaua sõita sama rihmaga. Tahtsin ka, et kontrollitaks. Selgitati, et selle kontrollimine on sama, mis vahetamine, sest rihma poolel tuleb mootoripadjad jms eest ära võtta, et rihmakambrikaane saaks maha võtta. Samahästi võib siis juba rihma ka ära vahetada, mida ma 150 000km pealt lasingi teha, sest närv ei pidanud kauem vastu. :D Latiga on suht sama asi aga selle vahega, et rihm on plaks puruks ja ongi kõik. Latt annab aga õlilekkega ja loksumisega varakult teada, et nüüd on vaikselt kõik. Lati puhul on turvaline öelda, et kui konkreetseid sümptomeid pole, siis las ta rahus olla.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

lkraav
Postitusi: 14
Liitunud: Mai 29, 2018 17:14

Juun 14, 2018 15:45

citikas kirjutas:
Juun 12, 2018 00:09
Teie poolt leitud kõik viited on inglismaa päritolu. Võimalik et see probleem on eriti massiline parempoolse rooliga autode puhul.
Sepad võtsid järgneva lingi ümber olevates postitustes kõik jupid lahti, tegid fotodega detailidanalüüsi jne https://frenchcarforum.co.uk/forum/view ... 32#p578867

Mh on järeldus, et vasakpoolse juhtimisega autode roolilatil on sama probleem olemas. Siin nt üks modifikatsiooni fotogalerii Tšehhimaalt http://citroxa.rajce.idnes.cz/servo_c5_x7/

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2442
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Juun 14, 2018 17:58

Piltide peal paistab nagu oleks see tihend oluliselt rohkem all pool kui hetkel laos oleval latil. Võimalik et tehas on siiski mingi modifikatsiooni juba teinud. Laos oleval latil on umbes 2mm sügavune kauss kuhu vesi koguneda saab.
Kõik need modifikatsioonid on erinevad lisatihendid või ümbrised. Samas ei ole ühelgi lahendusel näha probleemi alg põhjuse likvideerimist. Probleem on ju võlli roostetamises, kõik lahendused pannakse uuesti halja võlliga kokku ja kui võlli edasise korrodeerumise puhul vesi esimesest modifikatsioonist edasi pääseb siis toimub edasine protsess veel kiiremini. Tehase lahenduse puhul kuivab see vesi vähemalt sõites ära. Aga sellise kummilutti all on mõnus keskkond roostele pime ja niiske.
Mina jätaks selle modifikatsiooni tegemata ja lihtsalt kaitseks seda võlli roostetamise eest. Näiteks dry moly aerosooliga ei lahustu vees ja hoiab pinda roostetamise eest.
2000€ hind on tublisti üle pakutud. Reaalne kulu on 1000€ ringis

Tsehhide lingi peal on näha et süsteemi on valatud vale õli ilus punane. Võta sa nüüd kinni kumb lekke põhjustas kas roostetanud võll või tihendi materjaliga mitte sobiv õli
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

lkraav
Postitusi: 14
Liitunud: Mai 29, 2018 17:14

Juun 21, 2018 14:06

citikas kirjutas:
Juun 14, 2018 17:58
Mina jätaks selle modifikatsiooni tegemata ja lihtsalt kaitseks seda võlli roostetamise eest. Näiteks dry moly aerosooliga ei lahustu vees ja hoiab pinda roostetamise eest.
2000€ hind on tublisti üle pakutud. Reaalne kulu on 1000€ ringis

Tsehhide lingi peal on näha et süsteemi on valatud vale õli ilus punane. Võta sa nüüd kinni kumb lekke põhjustas kas roostetanud võll või tihendi materjaliga mitte sobiv õli
Tänan mõtete eest. Kui siis ikkagi lõpuks lekkima ehk hakkab, on 1K€ hinnang märkimisväärselt parem uudis kui 2K€ oleks.

Vasta