Diisli õli värvus
- vainon@hot.ee
- Postitusi: 111
- Liitunud: Aug 29, 2016 20:54
- Asukoht: Läänemaa
Minul sama nali. Peale õli vahetust umbes 20 km sõitu koju õli sama must kui enne vahetust. 180 000. Vahetan 12-13 000 pealt. Õli on nii must et ei tahagi taset konntrollida. Ega see vist päris norm ei ole?
1,6 HDi 68 KW. Berlingo
Pole kunagi otseselt mõõtnud aga karteri kuju ja õlipunni asukohta/kinnitust vaadates jääb 100ml kindlasti põhja peale.
C5 2.0HDi 
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee
https://site.groupe-psa.com/powertrain/ ... rs-diesel/
DV6 mootorile klikkides saab mootorit tutvustava PDF-faili. Sealt leiab.
Oil capacity 4.7 L
See on siis ilmselt dry fill. Kusjuures ma kahtlustan, et seda on muudetud, see on kõige uuem versioon. Ma olen üsna veendunud, et varasematel versioonidel oli dry fill 4,2 või 4,3 liitrit.
Kuna Vehos lastakse vana õli lihtsalt gravitatsiooniga välja ning uus lastakse sisse kraanist ja mõõtevarda järgi õigeks ning see kogus on peaaegu alati 3,8 liitrit. Lihtne matemaatika ütleb 4,3 - 3,8 = 0,5 ehk siis igal õlivahetusel jääb pool liitrit vana õli sisse. Sellest saab järeldada, et õlikanalite maht on umbkaudu 0,5 liitrit.
Kuna nendel prantsuse väikestel 1.4~1.6 diislitel on karteri maht väike, sama ka näiteks Renault K9K mootor (1.5 dCi), siis protsentuaalselt jääb õli sisse ikka üksjagu. Jällegi lihtne matemaatika ütleb, et 12%. See on üsna piisav kogus, et värvi poolest uus õli kiirelt ära solkida.
Eks ta natuke kummaline tundub, et suhteliselt suur osakaal õli jääb vahetamata aga see on jällegi peenem inseneriteadus. Võttes arvesse materjale, mootoriõli omadusi, õli saastumist, tahkete osakeste sattumist õlisse, aega jne. Miljon erinevat parameetrit, mis tuleb omavahel sobima panna. See ei peagi tavainimesele loogiline tunduma, see peab töötama.
DV6 mootorile klikkides saab mootorit tutvustava PDF-faili. Sealt leiab.
Oil capacity 4.7 L
See on siis ilmselt dry fill. Kusjuures ma kahtlustan, et seda on muudetud, see on kõige uuem versioon. Ma olen üsna veendunud, et varasematel versioonidel oli dry fill 4,2 või 4,3 liitrit.
Kuna Vehos lastakse vana õli lihtsalt gravitatsiooniga välja ning uus lastakse sisse kraanist ja mõõtevarda järgi õigeks ning see kogus on peaaegu alati 3,8 liitrit. Lihtne matemaatika ütleb 4,3 - 3,8 = 0,5 ehk siis igal õlivahetusel jääb pool liitrit vana õli sisse. Sellest saab järeldada, et õlikanalite maht on umbkaudu 0,5 liitrit.
Kuna nendel prantsuse väikestel 1.4~1.6 diislitel on karteri maht väike, sama ka näiteks Renault K9K mootor (1.5 dCi), siis protsentuaalselt jääb õli sisse ikka üksjagu. Jällegi lihtne matemaatika ütleb, et 12%. See on üsna piisav kogus, et värvi poolest uus õli kiirelt ära solkida.
Eks ta natuke kummaline tundub, et suhteliselt suur osakaal õli jääb vahetamata aga see on jällegi peenem inseneriteadus. Võttes arvesse materjale, mootoriõli omadusi, õli saastumist, tahkete osakeste sattumist õlisse, aega jne. Miljon erinevat parameetrit, mis tuleb omavahel sobima panna. See ei peagi tavainimesele loogiline tunduma, see peab töötama.
Citroen Berlingo XL (K9) 1.5 BlueHDi 100