Berlingo roolis värin

Kõik veermikuga seotud mured, küsimused ja muud tähelepanekud...
Vasta
indrek t
Postitusi: 7
Liitunud: Veebr 14, 2017 22:49

Mai 31, 2017 09:16

Tekkis rooli keeramisel ja rooli otseks lastes värin. Õhtul oli korras. Väiksemal kiirusel
rohkem tuntav ja kohapeal samuti. Autoks Berlingo 2011 aastast.

ndl
Postitusi: 18
Liitunud: Mär 30, 2010 01:33

Mai 30, 2018 19:43

Vana teema aga mul oli sama jama peale aku klemmi tagasiühendamist, kuigi enne lasin arvutil korralikult uinuda. Koha peal rooli välja keerates polnud veel eriti tunda, aga kui rooli pisut tagasi lasta, tõmbas vibra sisse.
Tundub, et sellest oli abi: https://www.youtube.com/watch?v=LzzzZjX-51k
Äkki targemad seletavad asja olemuse lahti...

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1741
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Mai 30, 2018 23:34

See video on loll. See värin tekib kui autol on tõstetud rattad maast lahti. See on kuidagi seotud elektro-hüdraulilise roolivõimendiga ja selles õli liikumisega. Tüüp oleks võinud selle ka tegemata jätta. Lock-to-lock keeramine aitab sellest kiiremini lahti saada aga see läheks ka ise üle, lihtsalt aeglasemalt.

Kui ma Laagri Vehos ühe konkreetse meistri juurde satun hooldusel, siis ta alati ütleb, et kuna rattad olid õhus, siis on mõnda aega värin sees ja see on normaalne.

See on jutt sellest, mis videos on.

Ma pole kindel, et teema algataja seda mõtles. Kuna sel masinal on võimas elektrimootor roolivõimendipumbas, siis see tahab kõvasti voolu saada. Kui näiteks kohapeal tühipööretel seistes järsku lapata rooli, siis ratastel on takistus taga, sest auto ei veere, mis tõmbab vibra sisse, sest generaatorile koormus taha tulles hakkab generaator raskemini ringi käima ja see tõmbab mootoril pöörded maha ja mootor hakkab rohkem vibreerima.

Need kaks näidet on normaalsed. Pole välistatud, et teema algatajal on mingi kolmas teema ja midagi on päriselt viga. Kui häirib ja see ei tundu kahe pakutud variandiga klappivat, siis tasub minna kontrollima.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

Kasutaja avatar
Perliks
Postitusi: 37
Liitunud: Nov 19, 2017 16:02

Juun 17, 2018 11:04

tom kirjutas:
Mai 30, 2018 23:34
.......... see on normaalne.
tegelikult ei ole see normaalne aga kahjuks nii on. Minu berliksil ka sama teema just peale rehvide vahetust aga õnneks kaob see vibra päevaga ära
Berlingo 66kw

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1741
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Juun 18, 2018 10:56

Perliks kirjutas:
Juun 17, 2018 11:04
tom kirjutas:
Mai 30, 2018 23:34
.......... see on normaalne.
tegelikult ei ole see normaalne...
Sellest saad ilmselt hästi aru, et kui sa ostad 100 EUR eest nutitelefoni, siis pole mõtet seda võrrelda uusima iPhone-ga. Autodega on enam-vähem sama lugu. Berlingo, mille hinnad algavad 10k EUR-st on automaailmas see "100 EUR-ne nutitelefon". Tehniliselt kõik töötab aga mõni asi tundub imelik, mõni asi väriseb, mõni asi müriseb jne. Mida vähem sa tahad, et auto töö jõuaks sinuni läbi kõrvade (müra), käte (vibratsioon) ja tagumiku (teekonaruste tunnetus), seda rohkem sa pead autosse raha panema. Kui sa võtad meie autoturu ühe kõige odavama mudeli, siis tegelikult ainuke põhjendatud ootus on see, et see saab tehnoülevaatuselt läbi. :D
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

Kasutaja avatar
Perliks
Postitusi: 37
Liitunud: Nov 19, 2017 16:02

Juun 21, 2018 13:38

See näritud õuna ja hinnavaatluse teema mind ei aidanud :D
Ja kui rääkida ikkagi sellest roolilatist ja pumbast siis see süsteem peaks ju lihtne ja tavaline olema?
Kas latis vajub siis kuskilt õli ära või saab õhu vahele, mis ei ole ju loogiline aga võimalik. Rattavahetusel ei lähe auto ju palju kreeni aga juba põhjustab väikse viguri?
Berlingo 66kw

Vasta