Esipidurid nagu ei võtaks...
Tere kõigile! Autoks berlingo 2005, 1,6 bensiin,multispace.Vahetasin täna esipiduritel nii kettad kui klotsid.Lihtsalt ülevaatus tulemas ja poeg,kes autoga sõidab,kurtis,et pidurdamisel pedaal võbiseb(autojuhid teavad küll seda tunnet nii,et paluks sõnastust mitte kommenteerida).Pärast ise sõites oli selline tunne nagu esipidurid ei võtagi õieti...pidurdamisel tõmbab autol "tagaotsa" maha.(sama nagu alustaks liikumist pealeunustatud käsipiduriga).Sadulad kõik korras,kolvid lahti.... .Enda sõidukogemus sellist asja ei ole varem tundnud,pidurdamisel liigub auto raskusjõud ikka esisillale ja nii on ka pidurdusjõud ikka esisillal.... .Kas peasilinder? mingeid sildade regulaatoreid tal ei tohiks ju olla... .Tobedaid postitusi ,nagu "kas pidurikettad ikka tegid määrdest puhtaks " palun mitte teha,sest sõidan autoga (ja suures osas ka remondin) aastast 1980... .Tänan.
Pidurdamisel auto raskusjõud ei liigu kuhugi. Gravitatsioon mõjub autole siiski igal ajahetkel ühtlaselt. See tunne tekib hoopis sellest, et auto pidurdab rohkem esipiduritega kui tagapiduritega. Esipidurite osakaal on koormata autol seal mingi 80-90% vahel. See tõmbabki esiotsa alla.
Kui normaalsel teesõidul on see peale jäänud käsipiduri tunne, siis selgelt on pidurdusjõu jaotamisega midagi väga mäda. Mul oli kunagi Peugeot 206 torsioonvedrustusega taga ning sellel oli tagasillaregulaator. Võib-olla on Berlingo M59-l ka. Kui on, siis on see jaotuskarp tagasillal. Reguleerimishoob oli väga õbluke ja ma kujutan ette, et võib üsna kergelt katki minna. Tasuks seda kontrollida.
Pidurivõimendi eluga pole nii hästi kursis, et osata pakkuda, kas seal võib ka mingi jama olla.
Kui normaalsel teesõidul on see peale jäänud käsipiduri tunne, siis selgelt on pidurdusjõu jaotamisega midagi väga mäda. Mul oli kunagi Peugeot 206 torsioonvedrustusega taga ning sellel oli tagasillaregulaator. Võib-olla on Berlingo M59-l ka. Kui on, siis on see jaotuskarp tagasillal. Reguleerimishoob oli väga õbluke ja ma kujutan ette, et võib üsna kergelt katki minna. Tasuks seda kontrollida.
Pidurivõimendi eluga pole nii hästi kursis, et osata pakkuda, kas seal võib ka mingi jama olla.
Citroen Berlingo XL (K9) 1.5 BlueHDi 100
Kui ennem pidurid töötasid võbeledes ja pärast remonti enam ei tööta. Siis kahjuks on remontimisel midagi valesti läinud.
Võimalikud vead.
Pidurikettad määrdega koos (mille te küll välistasite, kuid alustame algusest)
Piduriklotsid valetpidi paigaldatud. (Juhtub ka kogenud lukksepadel)
Piduriklotside toetus pinnad jäid puhastamata ja seetõttu klotsid ei liigu sadulas vabalt.
Pidurisadula liugurid puhastamata/määrimata.
Pidurisadula kolb roostes ja kui see sadulasse tagasi suruda ilma puhastamata siis kiilub kolvi kinni.
Pidurikolbide tagasisurumisel juhtus midagi pidurite peasilindris ja nüüd töötavad ainult tagumised.
Kunagi on müüdud ka väga odavaid piduriklotse mille hõõrdkatte pindala on poole väiksem kui ette nähtud.
Võimalikud vead.
Pidurikettad määrdega koos (mille te küll välistasite, kuid alustame algusest)
Piduriklotsid valetpidi paigaldatud. (Juhtub ka kogenud lukksepadel)
Piduriklotside toetus pinnad jäid puhastamata ja seetõttu klotsid ei liigu sadulas vabalt.
Pidurisadula liugurid puhastamata/määrimata.
Pidurisadula kolb roostes ja kui see sadulasse tagasi suruda ilma puhastamata siis kiilub kolvi kinni.
Pidurikolbide tagasisurumisel juhtus midagi pidurite peasilindris ja nüüd töötavad ainult tagumised.
Kunagi on müüdud ka väga odavaid piduriklotse mille hõõrdkatte pindala on poole väiksem kui ette nähtud.
C5 2.0HDi 
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Auto-Bon AC AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.autobon.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Auto-Bon AC AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.autobon.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee
Tänan kaasamõtlemise eest! nimetatud vigadest tuleb kõne alla ainult peasilindri variant... .Küsiks veel nii: kas on võimalik,et on midagi viga ABS süsteemis,st mõni ratta andur või ABS plokk ise veaga?PS. ABS tuli ei põle st. et,kui süüte sisse keerab,testib süsteem ennast ära ja tuli kustub.
ABS saab esipidurite jõudlust mõjutada ainult juhul kui pedaal hakkab jala all surisema. Ehk ABS hakkab rõhku töösilindritest maha laskma.
Muidugi on veel võimalik et piduriõli asemel (dot-4) on kasutatud näiteks LHM-i siis on kogu süsteem ettearvamatu.
Samas võib lihtsalt natuke aega minna kuni pidurid nii öelda sisse töötavad.
Näiteks hoolduse käigus puhastatud pidurid, on ka alguses pehmed. Ütleme esimesed 10 pidurdust. Seejärel on klotsid uuesti ketastega kokku sobitunud ja edasi töötavad juba laitmatult.
Esimeses postis mainiste et ülevaatus tulemas.
Kas ülevaatuse numbrid oli ok?
Muidugi on veel võimalik et piduriõli asemel (dot-4) on kasutatud näiteks LHM-i siis on kogu süsteem ettearvamatu.
Samas võib lihtsalt natuke aega minna kuni pidurid nii öelda sisse töötavad.
Näiteks hoolduse käigus puhastatud pidurid, on ka alguses pehmed. Ütleme esimesed 10 pidurdust. Seejärel on klotsid uuesti ketastega kokku sobitunud ja edasi töötavad juba laitmatult.
Esimeses postis mainiste et ülevaatus tulemas.
Kas ülevaatuse numbrid oli ok?
C5 2.0HDi 
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Auto-Bon AC AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.autobon.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Auto-Bon AC AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.autobon.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee
teema lõpetuseks niipalju,et ülevaatus läbitud,pidurid ok (esipidurid 80%)...ilmselt asi sellessamas sissetöötamises mida ka citikas mainis... .Igapäevane tööauto ka aasta vana berlingo,mille pidurid on lausa üle mõistuse head,nii head,et kui istud mõne teise margi rooli,siis nagu pidureid ei olekski...
.Teema lukku.Kena kevadet kõigile kaasamõtlejaile!
