HDI mootor ja kütuselisand.

Üldised küsimused, a la kumb on parem kas C2 või C4
Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1770
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Nov 30, 2016 23:14

Tahmaeemalduslisandeid HDi FAP mootoritel kasutada ei tohiks, sest Eolys süsteemid lisavad kütusele lisaainet, mille tulemusel tekib põlemisel teistsugune tahm. Kui Eolys ainet ei ole või selle toime väheneb teiste ainete tulemusel, siis see võib tahmafiltri umbe lükata. Auto eeldab, et tal on lisaainega kütus ja seetõttu toimub tahmapõletus madalamatel temperatuuridel, kui näiteks VAG grupil, kes ei kasuta lisaainet.

Kuidas probleeme ära tunda?
1. Kas auto ei käivitu?
2. Kas mootor käitub oluliselt teistmoodi kui varem?
3. Kas sooja mootoriga tuleb summutist suitsu?
4. Kas põleb hoiatus armatuurlauas?

Kui kõigele on vastus "ei" ja mootoril õlilekkeid, tahmalekkeid ei ole, siis ongi kõik hästi.

Kui aga mõnele on vastus "jah", siis lisandi asemel tuleks pöörduda teenindusse.

Lisaks tasub küttesüsteemiga seotud jamade vältimiseks kasutada ainult euro standardile vastavat diislikütust (euroopa riikide tanklakütus, vene kütus siia hulka ei kuulu) ning vahetada kütusefiltrit nii nagu hooldevälp ette näeb.
Citroen Berlingo XL (K9) 1.5 BlueHDi 100

al
Postitusi: 53
Liitunud: Mai 28, 2014 11:49
Asukoht: Tallinn, Harjumaa

Dets 01, 2016 12:48

Kuidas aru saada mõistest "et ei oleks seisnud kütust" ?
Millised on kütuse seismise ajalised piirid? Mul ka kodus kuuris seisab kanistis kütust - nii igaks-juhuks reserviks. Kas mingil hetkel muutub selle kasutamine ebasoovitavaks?

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1770
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Dets 01, 2016 15:50

al kirjutas:Kas mingil hetkel muutub selle kasutamine ebasoovitavaks?
Jah. Muutub küll. Täpsema info saamiseks ilmselt peaks pöörduma mõne kütusefirma poole aga kütus ei säili igavesti ja on mõeldud tarbimiseks pigem lühikeses perspektiivis, mitte säilitamiseks.

Diisel on eriti kapriisne selles osas. Rääsumine on üks aspekt aga diislist toituvad ka mõned vetikad, mis pika seismise tulemusena hakkavad vohama. Selle vältimiseks tuleb kütust hoida kottpimedas.

Kui tahta reservi hoida, siis seda peaks värskendama kasutades reservi jooksvalt (kasutama ära ja täitma uuesti).
Citroen Berlingo XL (K9) 1.5 BlueHDi 100

Kasutaja avatar
rand
Postitusi: 114
Liitunud: Dets 21, 2015 22:11

Dets 03, 2016 11:57

citikas kirjutas:
Kui probleemi pole siis ma parem ostaks selle raha eest naisele lilli.
Lihtsalt igaks juhuks pole vaja paaki valada mingeid lisandeid.

Probleemi ei ole ja naisele põhjuseta lilli ka ei osta. Sellest võib just probleem ja kahtlused tulla :cry:

Suured tänud hoiatuste eest! Saatsin täna lisandid poodi tagasi.
Berlingo 1,6 HDi 68 kw `14
Suzuki SX4 S-Cross 4WD GL+ 1,6 `14

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2577
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Dets 03, 2016 20:02

:D Niisama on kahtlane jah. Tuleb ikka mõni tähtpäev valida kui lilli viia.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Jumper Juss
Postitusi: 1
Liitunud: Dets 24, 2017 20:46

Dets 24, 2017 20:55

Kuidas on Hdi mootorile tanklates müüdavad juba lisanditega kutused ( miles pluss jne) kas neid ka ei tohiks kasutada?

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1770
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Dets 24, 2017 22:16

Kui nafta rafineerimistehases valmib ULSD (ülimadala väävli sisaldusega diisel), siis see otse paaki kallamiseks ei sobi, sest see kütus on kuiv ega määri pumpa ja pihusteid. See on väävlivabaks muutmise tulemus. Selle kompenseerimiseks lisatakse tanklas lisandit. Seda lisandit teevad maailmas peamiselt ainult kaks firmat. Ühel on toode, mille nime ma peast ei mäleta, teisel on toode nimega Lubrizol. "miles" on Lubrizol, "miles PLUS" on uuem Lubrizol. Ka Neste Futura on Lubrizol. Alexela CleanSystem3 on Lubrizol. Ilmselt saad juba aru kuhu see läheb. See on turundustrikk. ULSD-d saab kasutada ainult koos Lubrizol-ga, millel on ka mingil määral puhastavad omadused ja siis tanklate turundus reklaamib, et nad lisavad vägevaid puhastavaid lisandeid. Aga see on moonutatud tõde. Ilma selleta ei saa ja kõik kasutavad seda sama.

Ma ise kasutan D miles PLUS kütust ja see on tegelikult lisandite poolest veel üsna lahja. Poolas ma tangin tavaliselt Orlen D Verva või BP UltimateDiesel, mis on suure tsetaanarvuga (vähemalt 55, meil müüdav standard on 49/51), lisatud on suur kogus biodiislit ja veel käredamat Lubrizoli.
Citroen Berlingo XL (K9) 1.5 BlueHDi 100

Vasta