Milline auto on Citroen C4 Grand Picasso?

Üldised küsimused, a la kumb on parem kas C2 või C4
Vasta
Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1754
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Juun 01, 2012 08:50

Kokkuvõte, kui sa ei viitsi pikka juttu ja ridade vahelt lugeda: Osta tutikas või 100 000km kandis sõitnud kasutatud masin.

Üldiselt on niimoodi, et mida uuem, seda parem ta siiski on. Kui vaadata varuosa kataloogi, siis just esimestel aastatel tuleb juurde "RP" varuosi. Replacement Part. Midagi on originaaliga olnud valesti ja see on vahetatud välja uue vastu. Mitte lihtsalt teine tootja, vaid midagi olulist on muudetud.

Kui vaadata PSA (Peugeot; Citroen) toodangut üldisemalt, siis pigem toimub suurem jama ära väikese läbisõidu pealt. Lastehaigused, praak - kõik see tuleb välja pigem varem kui hiljem. Tean üht Peugeot 307't, mis vahemikus 0-50 000 jättis 4x teele ja vahemikus 50 000 - 400 000 vajas ainult regulaarhooldust.

Osa vigu on ka sellised, mis on põhjustatud kehvast tehnilisest disainist. Vanematel PSA masinatel, kus kasutati täissõltumatut torsioonvedrustust oli probleeme, siis osadel mudelitel on siduritrossid väga nõrgad. Kuid selliseid püsivalt halbu lahendusi ei esine palju PSA toodangus. Varem või hiljem tuleb RP varuosa ja asi lahendatakse ära.

2.0 HDi generaatori rihmarattaga on olnud selle mootori algusaegadel probleeme, kuid need on lahendatud asjad. PSA üldiselt ei peida pead liiva alla ja ei ütle, et nii peabki olema ja midagi ei tehta nagu see kipub olema VW/Audi puhul.

Muidugi on ka selliseid asju, mille puhul peab natuke tähelepanelikum olema. Näiteks see DV-seeria diiselmootorite (1.4 HDi, 1.6 HDi) õlivahetus. Kui sul raha ei ole parasjagu korraliku hoolduse jaoks, siis vähemalt õli lase vahetada õige välbaga. Muu elab üle aga õlivahetuse edasi lükkamine võib kalliks maksma minna.
Muidugi peab mainima, et päris nii nõrk see seeria ka pole. Olen omanud 1.4 HDi mootoriga masinat 200 000km läbisõiduga, kus välbaks on terve mootori eluea olnud see ebasoovitav 20 000km ja õliks ei olnud isegi mitte täis-sünteetiline vaid pool-sünt. Praegu soovitatakse samale mootorile 15 000km ja low-SAPS õli. Saab hakkama küll aga parem mitte endale probleeme kaela küsida. low-SAPS õlivahetus iga 15 000km tagant on ikkagi nohu võrreldes turbo ja sellega seotud lõdvikute vahetusega.

Kui ma kunagi ostsin omale Peugeot, siis oli see seotud väääääga suurte eelarvamustega, sest piirkond, kust ma tulen on saksa ja jaapani autode usku. Hetkel ma olen kahe erineva PSA toodangu autoga (üks Peugeot, teine Citroen, mõlemad DV-seeria diislid) sõitnud kokku umbes 100 000km ja ei kahetse valikut.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1754
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Juun 01, 2012 08:52

Lisainfot. Ma ei tea, kas sel lehel see auto juba eksisteerib ega ka seda, millal see leht tagasi üles tuleb aga DEKRA Used Car Report 2012 annab päris hea ülevaate kasutatud autodel esinevate probleemide kohta ja annab hinnangu auto töökindlusele.

http://www.dekra.com/en/automotive
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

Kasutaja avatar
excited
Postitusi: 484
Liitunud: Mär 05, 2009 22:43
Asukoht: Vilivere, Kohila vald

Juun 02, 2012 23:36

soovitan uurida C4owners.org lehte. Seal on mitmeid kasutajate "blogisid" üleval sellest, kuidas on möödunud nende esimesed 200 000 km picasso roolis. Sihi pigem ikka uuemat aastat. 2006 aasta ja 120 000 km ei sobi eriti kokku, kui just müüjaks ei ole su vanaema, siis ära seda läbisõidu numbrit väga tõsiselt võta. Isiklikult eelistaksin alla 100 000 sõitnud masinaid. C4owners.org jagab ka palju näpunäiteid, mida vaadata kasutatud picssot ostma minnes. Samuti on palju DIY piltidega juhendeid.

Proovi leida 2008 ja alla 100 000 km, kui see muidugi su eelarvesse mahub.
Juhiiste ja rool võiks ehk vihjata kõige paremini auto tegelikule läbisõidule.100 000 on nahkrool veel täiesti viisakas ja iste ei ole reeglina lääpa vajunud.

Peaksid proovima nii isereguleeruvat (mis ignes ta nimi oli) vedrustust ja harilikku. Auto käitumises teel on suur erinevus.
Citroen C4 1,6 HDI 110 hp Exclusive

marti85
Postitusi: 8
Liitunud: Mär 28, 2012 09:09

Juun 05, 2012 11:36

Tänan taaskord hea info eest.
Küsiksin veelkord käigukastide kohta EGS versus automaat (2,0 diiselmootori peal).
Vaadataes tehase andmied on kütuse kulu vahe ca 20%.
Vaadates aga netis ringi ja lugedes arvustusi teste foorumied jne võib leida väiteid et kütusekulu vahe on marginaalne jäädes mõlema kasti puhul keskmisena sinna 6,5-7l kanti. Et maantee sõidul justkui vahet ei olevat ja linna sõidul võtab automaat ca 2l rohkem.

Samuti küsiks veel paar sellist küsimust, kellel on õnnestunud prooovida mõlemaid kaste: kas EGS kast linna sõidul ummikus tiksudes on ebamugav- Kas väga madalal kiirusel libistab robot sidurit või kuidas see süsteem siis toimetab? Ja teil kellel on EGS kast ka te pigem kasutata manuaal funktsiooni sõitmisel või automaatset?

timmu88
Postitusi: 26
Liitunud: Juun 07, 2011 16:19

Juun 07, 2012 13:46

Tere,

Viimase 6500 km keskmine diislikulu on 6,5 l/100. 2,0 HDi 100 kW koos MCP6 käigukastiga. Hinnanguliselt 60% linn ja 40% maantee.

terv.

Timo

Kasutaja avatar
excited
Postitusi: 484
Liitunud: Mär 05, 2009 22:43
Asukoht: Vilivere, Kohila vald

Juun 07, 2012 22:55

Robotkastil on "automaatpidur", mis rakendub kohe, kui auto paigal seisab. Pidur vabaneb, kui gaasi vajutada. Arvatavasti samal hetkel, ui rakendub pidur võtab robot ka käigu välja. Automat aga hoiab autot kogu aeg mineku valmis.
Citroen C4 1,6 HDI 110 hp Exclusive

marti85
Postitusi: 8
Liitunud: Mär 28, 2012 09:09

Juul 02, 2012 12:21

Tänan kõiki kaasamõtlejaid ja abistajaid.
Tänaseks on auto ostetud ja ca nädala pärast Eesti teedel üks Citroen Grand Picasso rohkem.

Kasutaja avatar
excited
Postitusi: 484
Liitunud: Mär 05, 2009 22:43
Asukoht: Vilivere, Kohila vald

Juul 03, 2012 21:47

Ootame huviga pilte ja muljeid!

Meil vist polegi ühtegi C4 picassot autode teemas.
Citroen C4 1,6 HDI 110 hp Exclusive

marti85
Postitusi: 8
Liitunud: Mär 28, 2012 09:09

Mär 22, 2013 19:48

Tere üle hulga aja. Olen vahepeal autoga paarkümmend tuhat km maha vuranud ja üdliselt auto mugavus ja omadused ületasid minu ootusi.

Sooviks aga küsida tagumise õhkvedrustuse kohta. Kui tihti on normaalne, et kompressor ennast tööle rakendab ja kas see töötab ka siis kui auto seisab ja süüde väljas? Nimelt jäi mul auto pikemaks ajaks (ca kuuks) maja ette seisma ja aku selle ajaga tühjenes sedavõrd, et käivitada enam ei õnnestunud. Kas võib olla, et vedrustuse kompressor rakendub ka seisu ajal ja tarbib voolu?

Veel on küsimus, mis elektritarbega seotud. Kui kohapeal seistes raadiot kuulata siis suhteliselt ruttu max 5mintuga lülitub see välja ja Navi ekraanile ilmub : Energy saving mode. Kas see peabki nii ruttu rakenduma, või on aku nõrk ja vajaks väljavahetamist. Vanuse poolest võiks nagu aku veel kesta auto aastast 2009 ja ls ca 50 000 km. Kas energy saving reziimi on võimalik ka eirata ja kusagilt väljalülitada, menüüst sellist võimalust ei leidnud.

Kasutaja avatar
excited
Postitusi: 484
Liitunud: Mär 05, 2009 22:43
Asukoht: Vilivere, Kohila vald

Mär 25, 2013 09:34

Säästu režiim on olnud kõigil PSA autodel peal millega sõitnud olen. Välja lülitamda mäletamist mööda ei saa, see on ka varem siin teemaks olnud.

Ei ole ammu Picassoga sõitnud, aga kas ta mitte ei hakka patju pumpama kui puldist uksed lahti teed? Või aktiveeriti see süüte keeramisega?

Kui ta sul kuu aega pakasega seisnud on, siis see tühjenemine midagi erilist ei ole. Signalistatsioon toimetab kogu aeg ja kindlasti veel mingid vidinad mis elektrit tarbivad. Seistes tühjeneb aku ka ise.
Citroen C4 1,6 HDI 110 hp Exclusive

timmu88
Postitusi: 26
Liitunud: Juun 07, 2011 16:19

Mär 26, 2013 16:30

Tere,

Mina pole märganud, et jõude seistes auto vedrustuse kompressorit oleks lülitanud. Kui ei eksi siis ärkab siis, kui auto uksed lahti teed.

Timo

2kats
Postitusi: 5
Liitunud: Okt 05, 2014 12:10

Okt 05, 2014 13:18

küsiksin siinsamas ka Grand Picasso esisilla kohta - on see tõesti kergelt lagunev ? mul siin 1 tuttav väidab, et on sõitnud 3 aastaga u. 40t km ja seejuures 3x esisild remondis käinud...
käisime eile ühe 2009a 1,6 HDi Conforte'ga proovisõitu tegemas, esmamulje jäi hea aga nüüd tuttav hirmutas ära oma jutuga...

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1754
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Okt 05, 2014 18:19

2kats kirjutas:küsiksin siinsamas ka Grand Picasso esisilla kohta - on see tõesti kergelt lagunev ? mul siin 1 tuttav väidab, et on sõitnud 3 aastaga u. 40t km ja seejuures 3x esisild remondis käinud...
käisime eile ühe 2009a 1,6 HDi Conforte'ga proovisõitu tegemas, esmamulje jäi hea aga nüüd tuttav hirmutas ära oma jutuga...
See masin on ehitatud Peugeot PF2 platformile. Samal platformil on Peugeot 307, 308, RCZ, Partner ja Citroen C4, C4P, C4GP, Berlingo, DS5. Sellel olid alguses nõrgemad stabilisaatorivardad, kuid nüüd pannakse juba uusi ja tugevamaid. Berlingo 3-ga ma sõitsin 100 000km ning kui stabikavardad välja jätta, siis pärast ühte väga tugevat lööki maanteel ära vajunud terava ääre vastu sain vahetada ühe šarniiri. Originaal maksis 20 EUR esinduses. Muid probleeme ei olnud. Praegu mul saab kohe 30 000km täis uue Berlingoga ja pole üldse mitte midagi veel vahetanud.

Väga palju oleneb, kus sõita, kuidas sõita. Kui see inimene sõidab palju kruusateel ja/või ei üritagi auke vältida (ka minu tutvusringkonnas on inimesi, kel on jummala pohhui), siis on 40k jooksul 3x remonti isegi hästi.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

picasso
Postitusi: 181
Liitunud: Mai 30, 2010 23:45
Asukoht: soome

Okt 05, 2014 23:50

vaidlen tomile vastu:EI olene väga palju kus sõita ja kuidas sõita .tähtis on siiski ka kvaliteedil.nii osade kui ka geomeetria mille insenerid on paberile maalinud .pole olemas vigadeta autot.

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2568
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Okt 06, 2014 07:40

:D Tavalise inimese jaoks kehtivad ka tavalised reeglid. Siin on picassol õigus.
Kuid on olemas ka purustajad kes suudaks tanki roomikud ka puru sõita.
C4 picasso veermikus on kaks võimaliku kolisejat kas stabika ots või amortisaator. Neid mõlemaid on tehas juba muutnud, stabikaotsad suuremad ja amordil teine tootja.
Muu osa võiks tavalise inimese käes ca 100 000km vastu pidada.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Vasta