1. leht 1-st

Tagumine rehv

Postitatud: Juul 21, 2018 22:05
Postitas vainon@hot.ee
Tegemist 2011 aasta Berlingoga. Avastasin juhuslikult et parem rehv on tükimaad rohkem kulunud kui vasak. Välimine külg eriti.Mustri sügavuse vahe kuskil 2mm. Milles viga võib olla?

Re: Tagumine rehv

Postitatud: Juul 22, 2018 18:39
Postitas citikas
Viga ei olegi kuskilt otsida. Berlingo on kaubik ja nii aju vaba kui see ka pole on selline kulumine normaalne.
Selle probleemi vastu aitab üldjuhul kaks asja. Rehvide regulaarne ümbertõstmine.
Või 15" rehvide kasutusele võtmine. 16" rehvid on kohe eriti tahtmist täis kuluda.

Re: Tagumine rehv

Postitatud: Juul 22, 2018 20:06
Postitas vainon@hot.ee
Minul ongi 15" rehvid. Miks just üks pool? Teine normaalne.

Re: Tagumine rehv

Postitatud: Juul 22, 2018 20:15
Postitas citikas
Kahjuks sellele pole adekvaatset vastust. Võimalik et parempoolses liikluses on rohkem pikki vasak kurve.
Silla reguleering on paigas kui auto on maksimaalselt koormatud. On ka proovitud tagasilda reguleerida tühja auto kõrgusel aga see pigem isegi võimendas kulumist.

Re: Tagumine rehv

Postitatud: Juul 22, 2018 21:19
Postitas vainon@hot.ee
Küsimus selline, kas tagumisi rattaid tohib omavahel vahetada?

Re: Tagumine rehv

Postitatud: Juul 22, 2018 21:34
Postitas citikas
Ideaalis võiks rehvi pöörlemis suund samaks jääda. Suverehvi puhul pole see väga oluline aga talve rehvi puhul kindlasti . Eriti kui on veel niiöelda suunaga rehvid.

Re: Tagumine rehv

Postitatud: Juul 22, 2018 22:23
Postitas vainon@hot.ee
Selge. Aitäh vastuste eest.

Re: Tagumine rehv

Postitatud: Juul 23, 2018 10:43
Postitas tom
vainon@hot.ee kirjutas:
Juul 21, 2018 22:05
parem rehv on tükimaad rohkem kulunud kui vasak.
vainon@hot.ee kirjutas:
Juul 22, 2018 20:06
Minul ongi 15" rehvid. Miks just üks pool? Teine normaalne.
citikas kirjutas:
Juul 22, 2018 20:15
Kahjuks sellele pole adekvaatset vastust. Võimalik et parempoolses liikluses on rohkem pikki vasak kurve.
Võimalik, et parempoolses liikluses istub juht vasakul. :P Lisaks on asjaolu, et Citroen pole veel isesõitvate Berlingodega välja tulnud. Selletõttu võib autos olla kaupa, võib olla reisijaid, kõiki väga erinevas kaalus aga kõikidele asjadele lisaks on alati juht. Juht tekitab vasakus pooles nõks suurema koormuse ja vajutab silla rohkem paika.

Kui tahta vahetada tagumisi rehve, siis peab jälgima mustri tüüpi. Ühel juhul peab rehv veerema õiget pidi ja rehvi peale on märgitud suund, mis pidi on õige. Teisel juhul peab rehv olema paigaldatud nii, et üks pool on sisemine (rattakoopapoolne) ja teine pool on välimine. Selle teise tüübi puhul võib tagumisi omavahel vahetada, sest igal juhul jääb sisemiseks pooleks see, mis ka enne oli sisemine.

Re: Tagumine rehv

Postitatud: Juul 24, 2018 19:01
Postitas Perliks
citikas kirjutas:
Juul 22, 2018 18:39
.... selline kulumine normaalne....
Või 15" rehvide kasutusele võtmine. 16" rehvid on kohe eriti tahtmist täis kuluda.
kindlasti ei ole see normaalne!
vahet pole mitu tolli su rehvid samas sillas on? eriti veel kui läbimõõt jääb samaks.
Tehke nüüd lollile asi selgeks :roll:

Re: Tagumine rehv

Postitatud: Juul 31, 2018 11:43
Postitas Maarjos
Mida suurem toll seda laiem rehv ju reeglina..

Re: Tagumine rehv

Postitatud: Okt 29, 2018 18:15
Postitas Riko
Tuttaval 2017 aasta Berlingo 17 tolliste velgedega ja täpselt sama lugu. Parem tagumine rehv silmnähtavalt rohkem kulunud kui vasakpoolne.

Re: Tagumine rehv

Postitatud: Okt 29, 2018 21:45
Postitas vainon@hot.ee
Üldiselt söövad berlingod rehve päris isuga ja erinevalt. Ühel sillal erinevad kulumised. Ei ole seda märganud Audidega ega Toyotadega.

Re: Tagumine rehv

Postitatud: Okt 30, 2018 10:32
Postitas tom
Küsimus on Berlingo suures kandevõimes ning vedrustuse tüübis, mida on kasutatud tagasillal. Berlingo tagasillatüüp on nö "twist-beam", ei teagi, mis see õige vaste sellele on, kui öelda torsioon, siis sellega mõistetakse vale asja. Täpsemalt saab lugeda siit: https://en.wikipedia.org/wiki/Twist-bea ... suspension

Selle sillatüübi probleem on selles, et kahe õõtshoova vahele jääb tala, mille ülesanne on olla natuke pehme ja teha sild pool-sõltumatuks. See sild ei ole kohanduv ega saa ka selliseks teha. Mingi adaptiivse vedrustuse saaks teha aga keskel olev pool-pehme tala on see, mis ta on.

Oma iseloomu tõttu on valida, kas tala on väga jäik, mis tekitab kehvemate sõiduomadustega tagasilla aga varieeruvus kandevõimes on suurem või teha pehmem, paremad sõiduomadused aga kandevõimega on asjad kehvemad. Nüüd Berlingo puhul on kandevõime oluline, sest see on kaubik.

Mida teha, et säilitada hea kandevõime aga säilitada ka PF2 platvormi sõiduomadused? Vastus: teeme tala jäikuse piiripealse, et sõiduomadustes veel oluliselt ei kaotaks ja teeme silla geomeetria piiripealselt parameetritest väljas kui masin on tühi. Kui nüüd masinale 500kg peale panna, siis silla tala on parasjagu nii jäik, et lubada vajumist ning vajumist täpselt parasjagu, et sild vajub paika. Täislastis masinal kuluvad rehvid kiiremini aga kuna geomeetria on nüüd paigas, siis midagi väga hullu pole, järeleandmine on selles, et tühjalt kuluvad ka rehvid kiiremini aga teistmoodi.