C5 x7 piduriklotside vahetus

Kõik veermikuga seotud mured, küsimused ja muud tähelepanekud...
Vasta
raido90
Postitusi: 39
Liitunud: Sept 10, 2017 19:00

Dets 13, 2017 19:53

Tere

Plaanis tagumised kettad ja klotsid ära vahetada. Autol elektrooniline käsipidur. Olen aru saanud, et klotside vahetus on pm sarnane nagu enamustel markidel, vanad välja ja kolb sisse tagasi keerata. Elektroonika lihtsalt pingutab käsipiduri trossi. Tean ka et ennem vahetust tuleb käsipiduri neutraliseerida ehk rooli pealt välja lülitada, et ise ei rakenduks. Tekkis aga küsimus, kas käsipidur tuleb kuidagi uuesti õpetada ka? Kas seda saab kuidagi ise ka teha?

Raido

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2539
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Dets 13, 2017 20:42

Kahjuks pean kord kvartalis tegelema olukorraga kus kodune vahetus on lõppenud käsipiduri süsteemi purunemisega.
Uus süsteem maksab ligikaudu 1000€
Esinduses maksab tagumiste ketaste vahetus 77€ Soovitaks lasta siiski esindusel seda teha, võita on vähe kuid kaotada kordades rohkem.
2. Precautions to be taken
Before any operations ; Place the electric parking brake in the removal position ; Using a diagnostic tool.
After any adjustment ; Carry out the electric parking brake calibration procedure ; Using a diagnostic tool.

Enne tööde alustamist tuleb käsipidur arvutiga eemaldus asendisse viia.
Pärast tööde lõpetamist tuleb käsipidur kalibreerida et käsipiduri aju üle ei pingutaks.
Selline on tehase poolt ette nähtud protseduur et kõik toimiks laitmatult.

Kindlasti saab ka teistmoodi, võimalik et koos tuhande eurose diplomiga.

Lisaks on soovitatav alati vahetada ka trossikõri ja sadula vahelised plastikust juhikud.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
Perliks
Postitusi: 31
Liitunud: Nov 19, 2017 16:02

Dets 14, 2017 18:52

alles kuulsin, et istmesoojendil on aju, nüüd kässaril oma aju ja veel trossiga. Avastamist jagub. :D
citroenil ei tea aga jaapanlasel ei näinud ajusi ei trosse. Kerisin kolvi sisse, uued klotsid vahele ja nii ongi.
Õnneks minu berlingol on manuaalne trossiga käsipidur.
Berlingo 66kw

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1731
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Dets 15, 2017 11:29

Pea kõik autod tänapäeval on CAN-ga, julgeks arvata, et pärast 2010 toodetud autodest 99% on sellised. Kui see loodi, siis oli selle nimi Car Area Network, tänapäeval Controller Area Network, mis on auto selgroog elektrilises mõttes. Selleks, et kontrollervõrk töötaks on autol auto aju ehk auto süsteeme juhtiv arvuti, BCM (Body Control Module) ja CAN on pmst nagu tavalisel arvutil on USB. USB protokoll ei ole rumal, puhtalt elektriline ühendus. CAN ka ei ole. Selleks, et mingi seade ühendada CAN-ga või USB-ga on vaja, et seade oskaks selle kõrgtasemelise liidesega suhelda. Sisuliselt iga asi, mis on ühendatud CAN-ga omab mingit juhtmoodulit. See võib olla mingi väga lihtne ja pisike juhtmoodul aga mingi "aju" on sisuliselt igal asjal.

See teeb asju elektriliselt keerulisemaks aga nende asjade tootmise lihtsamaks ja odavamaks, sest on mingi standard, mille järgi toimetada.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2539
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Dets 15, 2017 19:12

Ma kunagi lugesin kokku kui palju erinevaid CAN-võrgus olevaid ajusid on 2008a C4 Picassol ja kui õieti mäletan siis oli neid 36.
Täna on neid kindlasti juba rohkem.
Näiteks enamus armatuuris olevaid mooduleid vajavad töötamiseks ainult 4-5 juhet.
Kõige lihtsam näide on suunatule ja kojamehe kang. Vajab töötamiseks 4 juhet, Toide-Maandus ja 2 CAN juhet.
Nende kahe CAN juhtmete kaudu juhitakse kõiki asju mida rooli tagant on võimalik juhtida.
Suunatuled;Lähi/Kaugtuled; Parktuled; Udutuled; Signaal; Cruise; Raadio; Kojamehed; Käiguvahetus.
See on kokku umbes 30-35 erinevat lülitust. Ehk umbes 40 juhtme asemel on 4 juhet.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

raido90
Postitusi: 39
Liitunud: Sept 10, 2017 19:00

Jaan 04, 2018 01:11

Sai klotsid ja kettad vahepeal vahetatud. Arvutiga lasin kõigepealt trossi lõdvaks. Peal paigaldust oli siis vaja service positsioon välja lülitada (tundus et tõmbas trossi natuke tagasi, aga mitte pingule) ja seejärel tuli pinguti kalibreerida. Kui funtsiooni aktiveerisin siis minu mäletamist mööda pingutas seda 3 korda edasi-tagasi. Kasutasin hiina Delphi koopiat.

Vasta