C3 2004a tagapidurid ei tööta

Kõik veermikuga seotud mured, küsimused ja muud tähelepanekud...
Vasta
kiljotiin
Postitusi: 3
Liitunud: Okt 09, 2016 19:25

Okt 09, 2016 19:33

Mure C3 taga piduritega. Mootoriks 1.1 44kw. Puudub ABS, ESP. Regulaator ka puudub.
Sai kõigepelat ülevaatusel käidud ja tagapidurid peaaegu olematu. KÄsipidur 5+. Võtsin lahti, taga silindrid olid tõesti kinni. Panin need uued. Ja jräjekordselt piduristendis pidurid suht olematud. Natukene vist läksid paremaks.
Ise kahtlustasin peapumpa. ( piduritorud lahti ühendades, siis seal pool, kus oli esipiduri torud külge tulnud, hakas vedelikku jooksma, aga tagapiduri torude juurest mitte) Lähemalt uurides, siis tal ei ole ühe kanali all taga ja esipidurid, vaid peaks pidurdama nagu diagonaalis. Imestama pani see, et regulaator puudub sellise kontseptsiooniga, kuigi võiks olla. Natuke kataloogis tuhlates, leidisn, et taga silindrites sees regulaator. Kas ikkagi võib olla peapump defektiga?

Kas kellelgi on c3 sellist anomaaliat? Korra tekkis endal mõte, et kui tagaots on väga kerge, siis äkki tagapidurid ongi suht olematud. Talvel võib probleeme olla, kui tagapidurid võtaks ülihästi väga kerge tagaotsa autol.

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1731
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Okt 10, 2016 09:40

kiljotiin kirjutas:Lähemalt uurides, siis tal ei ole ühe kanali all taga ja esipidurid, vaid peaks pidurdama nagu diagonaalis.
See on kõikide autodel niimoodi. See on ohutuse pärast, et sa mõlemat esipidurit korraga ei kaotaks.

Kui autol koormust peal ei ole, siis on üsna OK, kui esipidurid pidurdavad ca. 80% ja tagapidurid pidurdavad ca. 20% jaotusega kogu pidurdusjõust. Kui sa pidurit täiest jõust põhja ei löö tühja autoga, siis tagapidurid võivadki olla suht olematud.

Küsiks aga nii, et mida ütles ülevaatus? Kui nad su läbi lasid, siis on kõik korras. Kui sul oleks pidurdusjõud 50/50 jaotusega, siis talvel paneks sa kohe teelt välja.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2539
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Okt 11, 2016 19:07

Kas on mingid numbrid ka et pidurid on kehvad?
Mis on telje pidurdus tegur ja auto üld pidurdustegur.
Ilma ABSita autode puhul on mängitud töösilindrite läbimõõduga.
Kui esipidurid töötavad siis järelikult on peasilinder korras.
Sellisel juhul kas on tagapidurid kehvasti reguleeritud või vahetatud töösilindrid siiski ei sobi sellele autole.
2003 aasta aprillis muudeti silindrite sees regulaaatorite survet. Kui auto on 2004 ja ostetud silindrid on tegelikult 2003 siis ei saagi pidureid toimima.

Andmete analüüsiks on vaja rohkem infot kui 2004 aasta C3.
VIN kood oleks alustuseks hea.
Samuti võiks teada mis silindritega on ostetud. Tootekood tootja jne.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

kiljotiin
Postitusi: 3
Liitunud: Okt 09, 2016 19:25

Okt 18, 2016 23:37

Vin kood oleks:
VF7FCHFXB26117546
Taha läksid sellise kirjeldusega silindrid: Thread Size - 12 x 1; Bore Ų [mm] - 19,05; Mounting bores distance [mm] - 31,8; With integrated regulator; For article number - 4826; Cast Iron; Brake System - TRW; Samko-C31089

Teine kord ülevaatusele minnes sai kruusa peal proovitud ja taga pidurid lohal, stendis ikka nõrga võitu. Nibin nabin andis selle piirmäära välja. ( väga suur ejõuga piduripedaali surudes.)

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2539
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Okt 19, 2016 08:17

Läbimõõdu poolest on õiged. Kahjuks ei näe andmeid pidurisilindri regulaatori surve kohta.
Teie auto RPO number on 9444 ja seal peab käima 35 barise regulaatoriga silinder.
Alates RPO 9667 käib 27 barine silinder.

Ma usun et tegelikult pole muretsemiseks põhjust. C3-e kaalusuhe on juba selline kus tagapidureid ei olegi võimalik paremaks saada. Teatud mõttes on eesti TÜV nõuded natuke ajale jalgu jäänud. Mul endal on xsara kus ka tagapidurid alati on ääre peal.
Kui kruusa testil läksid rattad loha siis järelikult on süsteem korras.
Ülevaatusel on tegelikult tähtis auto üldpidurdus tegur ehk esi ja tagasilla summa.
Kerge auto puhul on lihtne pidurid mitte töökorras olevaks kuulutada. Lööd esimeste piduritega raks rullid lukku ja saad tulemuse 1500N siis tagapiduritest ka 500N ja ongi auto pidurid mitte normidele vastavad. Vajutad aga esipidurid rahulikult 2000N ja siis tagapidurid 500N. Selliselt käitudes aga on pidurid normis.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2539
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Okt 19, 2016 11:27

Proovisin pingis ühte trummel piduritega C3-e
Üldpidurdus tegur 75% OK.
Esipidurid läksid lukku 2500N juures
Tagapidureid lukku ei jõudnud vajutada ja mõõtis 1200N
Käsipidur mõõtis 1100N ja tõstis rullidelt välja.

Järeldus
Auto tagapidurid ei lähe rullidel blokki aga auto on siiski korras.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

kiljotiin
Postitusi: 3
Liitunud: Okt 09, 2016 19:25

Okt 30, 2016 22:06

Käisin uurimas vahepeal jõude ja tagapidurid olid 780Nm ning käsipidur 1200Nm

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2539
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Okt 31, 2016 01:36

C3 kohta tubli tulemus.
Uskumatult palju mõjutab veel rehv kerge auto puhul.
Kui näiteks suverehviga pidurdada siis saab esiratastest kätte näiteks 2000NM ja tagant 900NM
Kui aga panna alla tutikad lamell rehvid siis on tulemus 1300NM ja 700NM
Seal juures esimesed blokeeruvad mõlemal juhul.

Ehk auto on korras aga kõik sõltub ülevaatajast.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Vasta