2001 Berlingo esipidurid käituvad imelikult

Kõik veermikuga seotud mured, küsimused ja muud tähelepanekud...
Vasta
sillufromIV
Postitusi: 7
Liitunud: Mär 17, 2016 00:08

Mär 22, 2016 22:55

Ostsin seisnud Berlingo. Kolmandal päeval jäi linnavälisel sõidul ühe poole pidur peale päris tugevalt. Lasin jahtuda ja sõitsin koju ära. Ladusin klotsid välja harjasin rooste maha ja määrisin vasemäärdega liikuvad pinnad. Vahel aga jäi ikka veidi peale.

Vahetasin ühel pool manseti kolbi ja tolmukummiga. Teisel pool manseti ja tolmukummi. Liugtapid ka uued. Kokkupannes ei keeranud ühel pool õhutusniplit lahti ja surusin kolbiga õhku süsteemi. Ei saanud pikalt pidureid tööle. Õhutasin korduvalt. Aitas ööseks niplite lahti jätmine ja hommikul õhutamine.

Nüüd poob ikka vahel kinni linnas sõites, mõlemad pooled kuumad. Seaduspärasusi nagu pole - võin pool päeva linnas sõita ja mureta, võib kolmandal kilomeetril pooma hakata, isegi kui pidurit pole vajutanudki. Piduripedaal läheb kõvaks ja ülitundlikuks poomise ajal. Vahel kaob sõidu ajal mure iseenesest, vahel kaob tunnikese seistes. Olen proovinud poomise alal edasi-tagasi sõites pidurdada ja järsult pedaali peksta ja järsult lahti lasta - ei aita.

Päris kinni ei poo. Pöörded üleval sõidab ära. Viiendaga ei jaksa minna. 1,4i kohta on 11 sajale paljuvõitu tühja masinaga liigeldes.

Kas võib aidata mingi kavalam õhutamine, nagu vaakumiga vms?
Või peaks peasilindri juurest torudest kuidagi võimaliku mulli välja meelitama? Või on mingi regulaator tuksis?

Jagage kogemusi ja mõtteid mure kõrvaldamiseks.

S.
Viimati muutis sillufromIV, Apr 21, 2016 10:17, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2617
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Mär 23, 2016 09:20

Kui kõik muu on kontrollitud sii järgi jääb peasilinder ise.
Regulaatoreid süsteemis pole ja mingit ulme õhutusnippi ka mitte.
Pigem on auto seisnud ja piduriõli on vett täis läinud.
See aga on silindri rooste ajanud.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Auto-Bon AC AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.autobon.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

sillufromIV
Postitusi: 7
Liitunud: Mär 17, 2016 00:08

Mär 23, 2016 16:41

Kui keeruline peasilindri remont on? Võrreldes pidurisindri remondiga. Pakutakse erinevate tootjate rem.komplekte.

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2617
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Mär 23, 2016 17:04

:D
Ei ole kunagi remontinud. Tean et inimesed on proovinud aga siis meie juurde silindrit vahetama tulnud.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Auto-Bon AC AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.autobon.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1787
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Mär 23, 2016 17:30

Peasilinder on nii lihtsa ehitusega, et suurt seal midagi remontida pole. Kui korrosioon on teinud oma töö, siis tuleb nagunii enamus juppe vahetada ja enam-vähem paarist suuremast jupist see ainult koosnebki. Seega remont on võrdlemisi pointless.
Citroen Berlingo XL (K9) 1.5 BlueHDi 100

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2617
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Mär 23, 2016 17:41

Tänapäeva autodel on juba näiteks Hädapidurdus abi ka peasilindrisse ehitatud.
Tänane silinder on teglikult vägagi täpne ja hoolt vajav detail.

Hädapidurdus abi saab aru kui juht vajutab järsult pedaalile. Siis läheb silinder niiöelda lukku. Nii kauaks kuni pedaal on täiesti vabastatud.
Uuringute järgi juhid ohuolukorras vajutavad järsult pidurit aga seejärel lastakse alateadlikult pedaali natuke lahti. Hädapidurdus abiga varustatud autodel jääb aga rõhk muutumatuks kuni pedaal täiesti vabastatakse.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Auto-Bon AC AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.autobon.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

sillufromIV
Postitusi: 7
Liitunud: Mär 17, 2016 00:08

Mär 23, 2016 20:48

Kas on vabakasutuses Citroen juppide kataloogi, mis näitaks koodi, pilti, mõõte, maksumust ja sobivust erinevate mudelite ja modifikatsioonide vahel? Näiteks bmwfans(punkt)info on asjalik kataloog BMW juppides orienteerumiseks. Kas prantslastel pole sarnast?

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2617
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Mär 23, 2016 21:59

tehase poolt on olemas citroen.service.com või service.citroen.com
Aga seal on ainult pilt ja tootekood heal juhul on ka silindri läbimõõt antud.
Remontkomplekti tavaliselt pole olemas pidurisilindritele.
Väga vanadele saab töösilindri rem kmpl. uutematele autodele ie saa sedagi.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Auto-Bon AC AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.autobon.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1787
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Mär 24, 2016 10:20

Kaks veebilehte, mida iga Citroen-i omanik peab une pealt teadma :D
http://service.citroen.com/
http://www.veho.ee/public_stock_report1.php

Abiks on ka...
https://www.eparts.ee/
http://www.teile-profis.de/
Originaalvaruosad mujalt kui esindusest.
Citroen Berlingo XL (K9) 1.5 BlueHDi 100

sillufromIV
Postitusi: 7
Liitunud: Mär 17, 2016 00:08

Apr 21, 2016 09:40

Tõin Sõjamäelt Berlingodega tegeleva Lempsi käest kasutatud peasilindri. Tellitud uue silindri vahetasin netipoes piduriklotside vastu. Ühe poole töösilinder oli siiski hooldamata, komplekt aga valmisostetud. Vahetasin siis ka teise poole pidurisindri manseti ja tolmukummi ning kolvi ja esimesed klotsid.

Pidurid olid algul nõrgakesed, pidi tugevalt või mitu korda vajutama. Nüüd on OK. Peasilinder "krooksub" pidurit vajutades aga peale pole viimase ligi 700 km jooksul pidur jäänud ja kulu pisut alla 9/100km. Originaalist suuremad rattad on ka all, nimelt 185/65 R15, tehase 14" asemel.

Vahetasin ka õhufiltri kopsiku. Karterituulutuse ots oli vanal murdunud ja mingi aiavooliku ning isoleerpaelaga lapitud.

Vasta