Citroen C4 GP Elektrooniline käsipidur

Kõik veermikuga seotud mured, küsimused ja muud tähelepanekud...
Vasta
Tiina2012
Postitusi: 2
Liitunud: Sept 08, 2021 21:11

Sept 08, 2021 21:48

:cry:
Auto on 2009.aasta väljalase.

Käisin autoga aprillis piduriklotside vahetuses (mitte esinduses). Tulemuseks oli see, et piduripedaali tugevamal vajutamisel süttisid ABS-i ja stabiilsuskontrolli märgutuled. Et olen pikkadel sirgetel teedel usin püsikiirusehoidja kasutaja, siis seda enam rakendada polnud võimalik enne, kui auto ja mootori seiskasin. Uuel käivitamisel polnud märke mingitest veateadetest. Et koheselt polnud võimalik autoga remonti pöörduda, püüdsin ettevaatlikult pidurdada. Elektroonilist käsipiduri kasutust vältisin, sest peale esimest rakendamist peale piduriklotside vahetust ei tahtnud see enam maha tulla. Suure vaevaga õnnestus auto liikuma lõpuks saada.

Juunis-juulis käis auto kahel korral remondis kirjeldatud vigadega (Tartus TopAutos - esinduses), kuid juuli lõpul lisandus siin foorumis samuti kirjeldatud viga - keset stabiilset sõitu hakkas auto iseseisvalt sekundimurdosaks käsipidurit rakendama. Välja vahetati käsipiduri lüliti.
Lootsin, et nüüdseks on probleem lahenenud, kuid juba järgmisel hommikul, kui töölt ära tahtsin sõita, ei tulnud autol jälle käsipidur maha, et kutsusin appi Citroeni autoabi, mis sõidutas auto 1.augustil esindusse remonti.

Kui 3 nädalat hiljem auto kätte sain (pidin minema ülevaatusele), küsisin naljatlemisi, kas auto läbib ülevaatuse? Otsustasingi kohe ülevaatusele sõita - seal aga süttis käsipiduri kontrollimise käigus uuesti põlema nii käsipiduri rikketeade kui ka ABS-i ja stabiilsuskontrolli teated. Auto tõsteti üles ja tundus, et viga on tagumise vasaku ratta suppordis, mis ei toimetanud. Kui koju jõudsin, oli tagumine vasak ratas tuline kui triikraud. Et elan 50 km kaugusel Tartust, siis sellise rattaga esindusse remonti minna ei julgenud. Valisin lähima, kus support vahetati. Ent mind informeeriti, et piduritrossid tahavad väljavahetamist. Lasin töökojal trossid autole ära tellida, leppisime kokku remondiaja. Koju jõudes autoga, oli tagumine ratas ikkagi tuline, kuigi support sai vahetatud.

Lugesin siinse foorumi varasemaid postitusi, et ka peale piduriklotside vahetust tuleb trosse uuesti kalibreerida. Oletan, et kõik need ABS-i ja stabiilsuskontrolli süttinud märgutuled ning ka elektroonilise käsipiduri probleemid on kõik omavahel seotud. Nüüd olen mures, kas trosside vahetamisega asju veel hullemaks ei pöörata, sest piduriklotsid vahetas sama töökoda. Aga Tartusse ma tulise rattaga ei jõua. Autot on juba 2-l korral treilervedudega TopAutosse transporditud ja kodu juurest läks see mulle maksma 125 eurot (+hiljem remondikulud).
Andke nõu!

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2744
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Sept 09, 2021 14:57

Esimese asjana tuleks veenduda et piduriklotsid on õigetpidi paigaldatud. Kui saate pildi teha velje vahelt siis peaks olema pildilt tuvastatav kas klotsid on öigetpidi.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Auto-Bon AC AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.autobon.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2744
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Sept 09, 2021 15:03

Käsipiduri trosse saab eraldi manuaalsele käsipidurile. Elektrilisele käsipidurile trosse eraldi ei pakkuta. ( ainult terve uus süsteem) Ma olen näinud ebays trosse eraldi müügil aga kuidas nende vahetus käib ei ole örna aimugi
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Auto-Bon AC AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.autobon.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Tiina2012
Postitusi: 2
Liitunud: Sept 08, 2021 21:11

Sept 14, 2021 01:22

Selgus, et elektroonilise käsipiduriga Citroenidele müüaksegi piduritrosse paarina. Nüüdseks on autole uued trossid ka paigaldatud, veidi ka liikuvad mehhanismid puhastust saanud (kolvid) ja käsipidur toimib suurepäraselt. Sai see saaga läbi!👍

Vasta