Citroen C5 X7 2011 Vedrustus jäik

Kõik veermikuga seotud mured, küsimused ja muud tähelepanekud...
Vasta
Tnis185
Postitusi: 5
Liitunud: Sept 19, 2020 13:54

Okt 13, 2020 12:24

Tere

Sai soetatud kuu aega tagasi üks C5 2011 2.0 HDi 170 000 kellal, proovisõidul oli kõik normaalne ja auto on hea pehme.
Mure siis selline, pidurdades natukene järsemalt ja natuke kiirema hooga üle lamavate sõites hakkab esi osa põrkama nagu vedrustust ei oleks (täiesti jäik). Vahetasin tagumise anduri pulga ära, kuna see oli kinni roostetanud anduri poolel aga tulemus paremaks ei muutunud. Esimesele andurile väga raske ligi pääseda aga visuaalselt nii väga roostes ei ole.
Kas keegi on sellise asjaga kokku puutunud?
Delphi diagnostikaga leidsin vedrustuse alt sellised errorid:
U1118 No communication with BSI
U1118 No communication with BSI
E118 Unknown fault code
U2005 Triggering (vehicle speed receipt anomaly)

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2680
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Okt 19, 2020 10:42

Veakoodid viitavad CAN võrgu vigadele aga 98% on need lihtsalt kolli vead.
Järsul pidurdamisel sulgeb vedrustus tagasivoolu klappi et ei toimuks nii öelda sukeldumist.
Võimalik et selline olukord on juba tehasest ett nähtud.
Proovige lamavast üle sõita pidurdades ja pidurdamata. Kui ilma pidurdamata läheb pehmelt siis tuleks vältida lamavale peale sõitu pidurdades.
Tegelikult kehtib see iga auto kohta takistusele peale sõites peab olema juba pidur vabastatud ja pigem peaks juba toimuma kerge kiirendus. Sellisel juhul on löök autole kõige pehmem.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Auto-Bon AC AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.autobon.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Tnis185
Postitusi: 5
Liitunud: Sept 19, 2020 13:54

Okt 19, 2020 11:18

Tere.

Lamavale peale sõites ei kasuta pidurit, pidurdan enne hoo maha. Foorum oli siin mõnda aega maas ja sai tehtud paar asja, vigu kustutada ei laskunud ja tegin see nädalavahetus BSI reset'i ning nüüd enam pidurdades nii hullult põrkesse ei löö autot, lamavast (need mis koos ülekäigurajaga ja lauged) üle sõites 15 km/h just ülesse sõites ei saa auto aru mis toimub ja korraks teeb vedrustuse jäigaks aga ei lase autot põrkesse, alal sõites probleeme pole. Tundub, et reset aitas.

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2680
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Okt 19, 2020 21:08

Vedrustuse pallid saab teoreetiliselt välistada. Kui need katki siis oleks auto kogu aeg nagu puupukk.
Selle läbisõidu juures tasub vaadata esimeste õõtshoobade tagumisi pukse. Mu enda auto paukus ka lamavate peal ja siis olid puksid otsas. Aga ma ei ütleks et nina jäik oleks olnud.

Kui tohib küsida siis mis asi on BSI reset? Repliik Viimsest Reliikviast. " Issanda poolt loomade nimekirjas sind pole, seega oled Saatanast" :lol: Tehase poolsetes juhendites sellist imelooma pole :D
BSI on küll kõikvõimas vigur aga vedrustuse tööd see otseselt ei mõjuta.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Auto-Bon AC AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.autobon.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Tnis185
Postitusi: 5
Liitunud: Sept 19, 2020 13:54

Okt 20, 2020 07:54

Tere

Otseselt ei mõjuta aga tundub, et kaudselt küll, kuna diagnostika näitas vedrustuse alt, et BSI on erroris ja kiiruse andmetes on anomaaliad siis loogiliselt võttes on nad omavahel ühenduses. Kahju, et ei saanud pärast reseti diagnostikat külge, et veenduda, et need errorid ära kadunud.

Välismaistest foorumitest nii palju kui neid on, sai välja lugeda, et BSI on kõige kurjajuur. Juhul kui autol on aku otsa saanud või on sellega autoga täkku antud/saadud siis BSI jookseb errorisse ning siis hakkavad juhtuma igasugused anomaaliad. Väidetavalt teeb mõni mees kord aastas seda reseti.


BSI Reset:
To perform the reset;

1. Put the drivers window down and lift the bonnet (leave the key in the ignition)
2. Ensure all equipment (stereo etc) is switched off
3. Ensure all doors are closed and reach through the window to remove the key from the ignition
4. Wait 3 minutes
5. Disconnect the battery and then wait 15 seconds
6. Reconnect the battery and wait 10 seconds (Do not open any doors)
7. Switch on the ignition (but don't start the engine) and check that all tests pass
8. Hold the lock button on the key down for 10 seconds
9. Remove the key, open the drivers door, close it and check the central locking works (I had to hold the lock button down for another 10 seconds at this point)
10. Start the engine and complete the systems check
Note: When you put the drivers window up, it won't automatically go all the way up. Make sure you close it all the way before putting it down, otherwise the automatic close won't close it all the way until you next turn the ignition on and off

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2680
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Okt 20, 2020 11:51

Need kiiruse vead on nii öelda kummitus vead.
Olenevalt autost on need erinevad.

Aga kui Selline reset tõesti midagi muutis siis on see ju ainult tore.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Auto-Bon AC AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.autobon.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Tnis185
Postitusi: 5
Liitunud: Sept 19, 2020 13:54

Okt 20, 2020 12:07

Seda minagi :) Aga tänud kaasa mõtlemast!

Tnis185
Postitusi: 5
Liitunud: Sept 19, 2020 13:54

Nov 12, 2020 09:45

Tere

Sain üle pika aja jälle autoga tegeleda. Kui alguses tundus, et „BSI reset“ aitas siis mõni päev hiljem oli jälle tagasi põrkepall. Mis on siis vahepeal juhtunud, sai veetud pagassis raskeid asju nii umbes 200 kilo lähedale ja auto seisis öö otsa raskuse all, hommikul sõitma minnes oli vedrustus nii jäik, et auto sõna otseses mõttes põrkas rehvide peal mööda Tallinn-Narva mnt. sõites. Peatusin ja tõstsin auto ülemisse asendisse ja lasin kõige madalamasse asendisse ja siis normaal asendisse ja kõik oli korras. Sõit muutub pehmemaks kui autot vahepeal ülesse ja alla lasta aga iga kord kui käivitad siis on mingi anomaalia vedrustusega (lamavatest üle sõites just kui oled alustanud sõitu siis esimesel lamaval vahest ülesse sõites ja vahest alla sõites ei suuda esimesed vedrustused aru saada mis toimub ja paneb auto põrkama nagu viskab esiotsa ülesse ja alla. Eelmine nv. proovisin sõita „Sport“ asendis ja siis oli auto ikka väga jäik ja taas nagu põrkepall. Eile avastasin, et LDS õlitase on madalamaks läinud ja ostsin motonetist Total LDS õli juurde mida läks peaaegu liiter sinna sisse (auto lasin ikka madalamasse asendisse ja siis kontrollisin), suuremaid lekkeid ei ole täheldanud kui auto all olen käinud kuigi vasak esimene amort on veidi niiske aga mitte nii palju, et tilk maha tuleks. Eile vahetasin veel aku ära, lootes, et sellest on abi aga täna hommikul sama nali. Viimasel ajal veel selline pull, et auto kui panna kõige kõrgemasse asendisse siis ei näita, et oleks kõige kõrgema asendi saavutanud ja pump ka ei lõpeta tööd. Äkki kellelgi olnud miskit sellist?

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2680
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Nov 12, 2020 10:40

Kui LDS välja jooksnud pole siis saab liiter LDSi kaduda ainult vigasesse palli. Palli sees on membraan mis jagab palli kaheks. Ühelpool on õli ja teisel pool lämmastik. Kui membraan puruneb siis täidab õli kogu palli. See võiks olla koht kuhu õli kadus. Lämmastiku ja Membraani koostöö on sisuliselt vedru. Lämmastiku saab kokku suruda ja see laseb auto vetruma. Kui membraan katki siis õli kokku suruda ei saa ja auto ongi pukk. Samas minu praktikas on selline membraani purunemine väga haruldane. Vanad rohelised pallid läksid tihti nii katki aga uued Hallid pallid on minu teada katki läinud vast 20 aasta jooksul kaks või kolm korda.

Alustuseks tasub üle vaadata kõrgusandurite töö ja seejärel kontrollida palle. Vastav seade on meil Laagri esinduses olemas.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Auto-Bon AC AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.autobon.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Vasta