Salongi soojendus streigib

Miks aknad uduseks lähevad? Arutle siin.
zmart
Postitusi: 196
Liitunud: Apr 07, 2011 21:37
Asukoht: Tallinn / L-Virumaa

Jaan 06, 2017 22:42

Nt kui külmana auto käima panna, siis tuleb sooja ihku.. nii kui temp normi kõiab, siis kkhapeal tiksudes sooja ei tule

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2539
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Jaan 06, 2017 23:42

Ma ei tea täpselt milline tiivik ew mootoril on. TU5JP4 mootoril on tiivik plekkist ja labad on painutatud . Painde koha pealt on metall natukene poorsem. Kehva jahutusvedeliku kasutamiselt tekib seal poorides oksiid mis lõpuks viib laba murdumiseni. Siis tekibki olukord kus veepumbal on väikeste pöööretega tootlikuse puudulikus. Sellist probleemi on esinenud päris mitmel autol.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1731
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Jaan 07, 2017 00:54

zmart kirjutas:Seletage siis mulle, kuidas 800rpmi juures ei puhu sooja ja 1000 rpmi juures puhub? Et puhuks, pean vajutama õrnalt gaasi.. muidugi ideaalsemalt tuleb 1500rpmi juures..
Tühipööretel on mootoril koormus maas ja kütust antakse parasjagu nii palju, et mootor käimas hoida. Kui sa annad kasvõi natuke gaasi, siis sa juba suurendad kütusekulu päris palju. 200 lisa-rpm on üksjagu tegelikult. Mootor teeb 3 lisa täispööret igas sekundis.

Aga eks ta veider ole. Aga on olnud veidramaidki asju. Kui citikas meenutab mu vana rohelist Berlingot ja jahutusvedelikukorgilugu. See tundus täiesti uskumatu, et asi võiks selles olla. Samas oli just jahutusvedelikukork süüdi massilises jahutusvedelikukaos.

Kuskilt peab kontrollimist alustama. Mina kontrolliks kõigepealt jahutusvedeliku kvaliteeti. Ma mäletan, et seda sai mõõta, kas konsentratsioon on OK. Samuti võiks kontrollida, kas gaase on veesärgis. Neid asju peaks Vehos olema väga lihtne kontrollida ja see ei tekita rahalist kulu. Järgmiseks ehk siiski veepumpa uurida.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1731
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Jaan 07, 2017 00:55

citikas kirjutas:Ma ei tea täpselt milline tiivik ew mootoril on. TU5JP4 mootoril on tiivik plekkist ja labad on painutatud . Painde koha pealt on metall natukene poorsem. Kehva jahutusvedeliku kasutamiselt tekib seal poorides oksiid mis lõpuks viib laba murdumiseni. Siis tekibki olukord kus veepumbal on väikeste pöööretega tootlikuse puudulikus. Sellist probleemi on esinenud päris mitmel autol.
Sama häda on mu meelest pikas perspektiivis pea igal autol.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

zmart
Postitusi: 196
Liitunud: Apr 07, 2011 21:37
Asukoht: Tallinn / L-Virumaa

Jaan 07, 2017 01:27

Kuna ma ei tea millal on hammasrihm vahetatud, siis sai eile kõik ära ostetud.. esmasp läheb vahetusse, eks siis näis..

zmart
Postitusi: 196
Liitunud: Apr 07, 2011 21:37
Asukoht: Tallinn / L-Virumaa

Jaan 09, 2017 21:22

Nii, veepump, hammasrihm ja jahutusvedelik vahetatud.. nagu probleem lahendatud.. vist?!

Kuid EI, probleem järgmine.. autoga sõidetud 200+ km.. kohapeal tiksub.. kkliimaplokil 22 /24 kraadi.. ja puhub jahedat.. panna temp kõrgemaks.. nt 24 v kõrgem.. siis puhub sooja.. üle selle panna siis lausa tulikuuma..



Kas ja mis nüüd? Kas mingi kliimaploki andur viskab villast?

Suvel oli vahpeal kah selline asi, et tempi pidi sättima kõrvalistuja ja juhi oma eraldi, et jahedat puhuks..


edit:
Sõites ei saa nagu aru, et külm hakkaks, kuid kohapeal tiksudes/oodates nt foori all on tunda, et jahedat puhub.. Just tulles trassilt.. siis vahepeal tundus, et läks liiga palavaks.. kuna kraadid olin pannud eelnevalt 24+ peale.. ja kui 22 peale panna, siis nagu vahpeal viskas jahedat..

hmm
Postitusi: 77
Liitunud: Juun 19, 2015 18:09

Jaan 09, 2017 22:48

Loodan ikkagi, et õhk saadi salongiradiaatorist ikka välja... sümptomid on ikka sarnased nagu õhk oleks radiaatoris :wink: kuigi hing tahab uskuda, et jahutusvedeliku vahetus tehti korrektselt... seega eeldame, et õhku jahutussärgis pole... aga mine tea :twisted:
Egas midagi, nüüd siis juhtmed külge ja vaadata mis näite/käsklusi kliimaplokk saab.
Siin võiks nüüd palju asju arvata alates anduri mustusest/väsimusest kuni kliimaploki enda elektroonika rikkeni - vahepeale võiks ju jääda ka erinevate luukide avanemise korrektsus...
Ise pole vist eriti midagi teha kui andureid puhastada... aga kas see ka päeva päästab...
Ehks siis nagu sai soovitatud - alustada tuleb ikka odavamatest toimingutest...
Kõige kiirema lahendi saad, kui masina vahetad :wink:


PS. me võime siin süüdimatult kõike arvata aga sina maksad :roll:

zmart
Postitusi: 196
Liitunud: Apr 07, 2011 21:37
Asukoht: Tallinn / L-Virumaa

Jaan 10, 2017 14:03

Hammasrihm koos veepumbaga pidi niivõinaa vahetama - ajaliselt asi lõhki :D

Jahutusvedelik vahetati korralikult, õhku süsteemis pole.. Hetkel jääb sõelale see, et kas nüüd kliimaplokk ei saa aru mis temp on toas ja keerab ise "fläppe" külmemaks.. kuna +24 peal, kui nupust keeratud siis puhub ka kohapeal sooja.. alla selle puhub jahedat..

Eks võtan kliimaplokil "anduri" lahti, puhastan ära, eks vaatan edasi.. järgmine variant see, et peab neile Flappi anduritele ligi pääsema - armatuuri eemaldamine.. Eks vaatab kuhu see saaga jõuab..

Vasta