Salongi soojendus streigib

Miks aknad uduseks lähevad? Arutle siin.
zmart
Postitusi: 196
Liitunud: Apr 07, 2011 21:37
Asukoht: Tallinn / L-Virumaa

Jaan 04, 2017 17:58

2002a c5 .. 2 bens..
Mure järgmine.. täna lambist peale sõitmist ja kohapeal ootamist tühikäigul ei puhu sooja.. ainult külma.

Hoida pöördeid 1500-2500 siis tuleb sooja. Tosool normis ja kevadel vahetatud.


Mis probleem olla võib?

hmm
Postitusi: 77
Liitunud: Juun 19, 2015 18:09

Jaan 05, 2017 10:38

Õhk salongiradiaatoris...

zmart
Postitusi: 196
Liitunud: Apr 07, 2011 21:37
Asukoht: Tallinn / L-Virumaa

Jaan 05, 2017 19:06

Pigem kõik arvavad, et veepump ei suuda nii palju "ringlust" tekitada.. Läheb esmaspäeval kogu komplekti vahetusse...

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1731
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Jaan 05, 2017 19:18

zmart kirjutas:Pigem kõik arvavad, et veepump ei suuda nii palju "ringlust" tekitada.. Läheb esmaspäeval kogu komplekti vahetusse...
Kindlasti vale! Kui veepump ei tekitaks ringlust, siis oleks sul "toas" jahe aga samal ajal läheks ka mootor keema. Sama efekt kui jahutusvedelik külmub ära ja ringlust ei toimu.

Pigem tundub mulle, et probleem võib olla termostaadis ning "suur ring" on liiga kaua taga või ongi pidevalt taga. Mootori jahtudes peaks lülituma "väiksele ringile".
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

zmart
Postitusi: 196
Liitunud: Apr 07, 2011 21:37
Asukoht: Tallinn / L-Virumaa

Jaan 05, 2017 20:43

Kõik proovitud ja katsetatud.

Panen auto käima.. tiksub soojaks, termostaat kinni.. kui temp õigele kohale jõuab, avaneb termostaat ja läheb suurele ringile.

Citikas ütles selle info peale: Tundub nagu veepump ei suuda toota piisavalt ringlust tühikäigul.


Vestlesin probleemist veel paari tuttava mehaanikuga ja nemad jõudsid ka sellele järeldusele, et lihtsalt veepump ei suuda piisavalt ringi ajada.. kas siis üks laba ära vms..

KaarelK
Postitusi: 25
Liitunud: Okt 23, 2016 10:01

Jaan 06, 2017 09:54

veepumba asja väga ei usu,aga kui plokikaane tihend ära on siis võib hakata gaase jahutussärki ajama ja salongiradikas jääb esimesena ette...

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1731
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Jaan 06, 2017 11:00

See ei tundu ikkagi väga realistlik. Ma tean üht taksojuhti, kelle sadu tuhandeid kilomeetreid sõitnud mersul kulus veepump nii ära, et seal ei olnud üldse labasid enam. Probleemid tekkisid eelkõige mootori enda temperatuuriga, kippus keema minema, sest veepump ei suutnud soojaks minema mootori temperatuuri piisavalt kontrolli all hoida. Samas süsteemid võivad olla ka erinevad.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

hmm
Postitusi: 77
Liitunud: Juun 19, 2015 18:09

Jaan 06, 2017 15:16

Kui läheb vahetusse no mis siis ikka, sellega koos ju ka õhutatakse... seega mõlemad probleemid saavad korda.
Soovitus oleks - alusta odavamatest lahendustest ehk välista kõigepealt õhk, siis hakka juppe vahetama.
:roll:
Ps kõige lihtsam on masin vahetada... :wink:

Palju see siis uhanud on, et labad läbi... 300 000+ km?
Iseenesest soovitatakse veepump vist jah seal 150K juures vaheta...
Minu teisel 2001a masinal on ees 230 000 (mis kindlasti pole õige, sest kõik ülejäänud asjad näitavad, et peaks olema +100 000km vähemalt juures), ning veepumbaga sellist jama polnud, pigem oli see, et veesärgi ühenduskohad hakkasid lekkima ning tase alanes, seoses sellega ka õhu juurdepääs sinna kuhu polnud seda vaja...
Nüüd siis kogu masin korda tehtud s.h. ka veepump vahetaud.

zmart
Postitusi: 196
Liitunud: Apr 07, 2011 21:37
Asukoht: Tallinn / L-Virumaa

Jaan 06, 2017 20:00

Auto Eesti ajalooga ja 246 tuhhi sõitnud ja mina teine omanik. Hooldusraamatus pole märget, et oleks mida millal vahetatud, vaid on löödud kilometraasile tempel. Eelmine omanik oli naisterahvas ja tema lihtsalt käis vastavalt kilometraasile hoolduses.

Eelnevate kogemuste põhjal tean, et ALATI ei vahetata veepumpa koos hammasrihmaga vaid ainult hammasrihm.

Jahutusvedeliku tase on normis, õli on normis, mootori temp on ka normis - ei ole anomaalaid et mootori temp kõrgeks läheb.

Kuidas lampi saab õhk salongiradikasse? Suvest saadik on kõik toiminud nii nagu peab..

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2539
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Jaan 06, 2017 20:29

:D Nagu täna selgus siis saab õhk salongi radikasse väga lihtsalt :lol:
Täna tuli auto millel kõik ok aga salong jääkülm. Lähemal uurimisel selgus et jahutusvedeliku külmakindlus oli -5 kraadi. Salongi radikas oli lihtsalt kinni jäätunud.
:wink:
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1731
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Jaan 06, 2017 20:32

citikas kirjutas:Lähemal uurimisel selgus et jahutusvedeliku külmakindlus oli -5 kraadi. Salongi radikas oli lihtsalt kinni jäätunud.
:wink:
tom kirjutas:Sama efekt kui jahutusvedelik külmub ära ja ringlust ei toimu.
:D
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

hmm
Postitusi: 77
Liitunud: Juun 19, 2015 18:09

Jaan 06, 2017 21:00

No jäätumise pakkumist poleks osanud pakkudagi...:shock: arvasin, et need ajad on möödas kus õhtuti oli vaja jahutussärgist vesi välja lasta, ning hommikuti tagasi panna. Vahepeal leeklambiga soendada...
Loogiline ju oleks, et jahutusvedelik soeneks ju üles, kui mootor töötab?
Lõhki ei külmunud midagi?

Soendamist on tehtud küll, kuid klaasipesu vedelikuga...

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2539
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Jaan 06, 2017 21:02

Kui jääkork on ees siis ringlust ei teki. Kuna õuest puhutakse radika peale -10 kraadist õhku siis pole lootustki et see kuidagi lahti sulaks
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1731
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Jaan 06, 2017 21:42

citikas kirjutas:õuest puhutakse radika peale -10 kraadist õhku siis pole lootustki et see kuidagi lahti sulaks
Ärme unusta ka seda, et kiirusel 50 kph on -10 kraadise õhuga tuulekülm -23 kraadi.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

zmart
Postitusi: 196
Liitunud: Apr 07, 2011 21:37
Asukoht: Tallinn / L-Virumaa

Jaan 06, 2017 22:38

Seletage siis mulle, kuidas 800rpmi juures ei puhu sooja ja 1000 rpmi juures puhub? Et puhuks, pean vajutama õrnalt gaasi.. muidugi ideaalsemalt tuleb 1500rpmi juures..

Trassil sõites oli temp grammike alla keskmise.. linnavahel istub ilusti keskel.. PRoovitud sai nii eile kui ka täna.



Lisaks eile peale lõunal sai autot väheke kasitud nii seest kui väljast ja oli +18 kraadises soojas pesulas päris mitu mitu tundi..

Vasta