Citroen Berlingo 2HDI

Kõik muu jutt mis mujale ei sobi!
Kasutaja avatar
motamees
Postitusi: 55
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Veebr 11, 2020 01:09

Picasso teemas sai mainitud seda masinat. Üritan teda ikka liikuma saada. Ei hakka siin kogu tema eelnevat elu ümber kirjutama. Kes soovib eellugu teada, vaatab:

https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=60822 (probleemist hakkab jutt 11. leheküljel)

Proovin nüüd vahetada paagisisest kütusepumpa. Kahtlustasin tema vigurdamist päris alguses. Kuna pumba vahetamiseks tuleb paak maha võtta, siis jäi sellega tegelemine tahapoole. Nüüd aga võtsin asja uuesti ette.
Täna oli siis see päev, kui sain kütusetule põlema. Nüüd võib paaki eemaldama hakata. Vedelikul on ju see viga, et ta voolab. Poolikut paaki võib ju jaksata tõsta, aga kuramuse ebamugav on. Raskuskese muutub pidevalt. Otsisin ka netist paagi eemaldamise kohta midagi, aga ei leidnud. Ju pole hää otsija. Kirjutan siia vähe täpsemalt, ehk on kellegil abi.
Kõigepealt võtsin ära kuumuspeegli ja päästsin lahti käsipiduri trossid. Lahti võtsin ka paagi pistiku ja päästsin lahti kütusetorud, kuni jahutini. Ratas alt, logar maha ja siis sai kätte tankimistorustiku. Selle paenutasin rattakoopasse.
Peale keskmise toetusvitsa äravõtmist lasin paagi vastu harkredelit. Siis lasin lahti ka otstel olevad kinnituspoldid ja hakkasin tasakesi autot tõstma. Kui paagi parem pool oli nii palju alla vajunud, et võis välja tõmbama hakata, siis seda tegingi. Kui vasak pool oli tulnud üle sumbuti toru, siis panin paagi uuesti redelile tasakaalu ja sain auto täitsa üles tõsta. Nüüd läks vaja ka klambritest lahti päästetud kütusetorude kogu varu. Seejärel lasin õhuga puhtaks kaane ja eemaldasin pistiku ja kütusetorud. Kroonmutter lahti ja pump nägi 20 aasta järel jälle ilmavalgust. Kogu värk oleks olnud käkitegu, kui tehas oleks teinud pumba kohale teenindusluugi.

Kütusepaak.jpg
Kütusepaak.jpg (129.85 KiB) Vaadatud 1481 korda
Kütusepaak1.jpg
Kütusepaak1.jpg (139.51 KiB) Vaadatud 1481 korda
Kütusepaak2.jpg
Kütusepaak2.jpg (123.12 KiB) Vaadatud 1481 korda
Viimati muutis motamees, Mär 05, 2020 11:25, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
motamees
Postitusi: 55
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Veebr 11, 2020 19:24

Lõpuks ikke midagi leidsin analoogset. Alt vaates on Xara Picasso ja Berlingo väga sarnased.

https://www.youtube.com/watch?v=8-Q4nDf_Bn4

Vaatasin huvi pärast, peale eilset paagi mahavõttu, kuidas seda teha. Ja ikkagi tekkis mul küsimus ka. Seal räägib etteande pumba rõhu vajalikkusest 3 atti. Tellisin pumba originaal koodi (GSS 376) järgi ja seal pakkus töörõhuks 2 atti.
Kas keegi oskab seda töörõhku kommenteerida?


Paagi sisest moodulit

Filter2.jpg
Filter2.jpg (111.84 KiB) Vaadatud 1476 korda


lammutades avastasin ka, et filter on päris must. Ka see võis olla etteande rõhule takistuseks!

Filter.jpg
Filter.jpg (138.74 KiB) Vaadatud 1476 korda


Tellisin ikkagi pumba ära, kuna selle vahetus ei ole väga lihtne. Loomulikult pesin ka filtrid puhtaks. Just pesin, kuna suruõhuga puhumine ei andnud piisavalt head tulemust.

Filter1.jpg
Filter1.jpg (148.16 KiB) Vaadatud 1476 korda
Viimati muutis motamees, Mär 05, 2020 11:26, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2617
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Veebr 12, 2020 01:19

HDi mootoritel on etteande pumba surveid 0.3-6Bar-i
Antud isendil võiks etteande rõhk olla 2-2,5
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Auto-Bon AC AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.autobon.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
motamees
Postitusi: 55
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Veebr 15, 2020 16:24

Pump alla pandud ja katsetused tehtud. Kahe päeva jooksul kokku sõidetud 135km ja viga pole ennast enam ilmutanud. Edaspidi sõidud ilmutavad lõpliku tõe.
Pumbale läksid külge vanad filtrid ja jätsin ka vana ühendusvooliku.
Klambri panin igaks juhuks voolikule peale:

86766428_677913586282014_8126219716218847232_n.jpg
86766428_677913586282014_8126219716218847232_n.jpg (101.76 KiB) Vaadatud 1451 korda


Praegu siis ütlen, et viga on kõrvaldatud. Kui nüüd takkajärgi mõelda, siis läksin tagasi umbes nelja kuu kaugusele. Olen kirjutanud kohe esimeses vea kirjeldamise postituses:

"... Ükspäev olin auto all küljuli ja "vestlesin" temaga. Äkki panin tähele eripära. Iga kord, ennem seismajäämist muutus kütuse etteande pumba hääl karusemaks. Ahhaa, pump ikka kulunud. Mingil hetkel läheb resonantsi ja enam ei suuda pumbata. Analüüs ütles mulle, et resonantsi minek on seotud välistemperatuuriga. Sellest päevade erinevad intervallid. ..."
(link)

Oleks olnud auto põhjas "pumbajaama" teenindamise luuk, oleks viga kohe kõrvaldatud. Kogu pikk veaotsingu saaga oleks olnud olemata. Siis aga poleks ju saanud osta "uut" autot. Kuna see sai tehtud, siis läheb Berlingo nüüd hoopis teises kohas, teisel otstarbel käiku. Vahesein on juba eraldatud ja reisijate versioon taastatud.

86381602_1093457574328207_9136229675859705856_n.jpg
86381602_1093457574328207_9136229675859705856_n.jpg (150.54 KiB) Vaadatud 1451 korda
Viimati muutis motamees, Mär 05, 2020 11:33, muudetud 2 korda kokku.

Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 13
Liitunud: Veebr 19, 2020 03:31
Asukoht: Saaremaa

Veebr 19, 2020 03:53

Tagaistmed tagasi vöi mitte, aga tööd teeb masin usinasti. Seniks 400 km söidetud ja viga pole veel uuesti märku andnud.

berlingo.JPG
berlingo.JPG (252.32 KiB) Vaadatud 1284 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee

Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 13
Liitunud: Veebr 19, 2020 03:31
Asukoht: Saaremaa

Veebr 29, 2020 17:43

Paagitäis sai ära söidetud, viga pole enam märku andnud.
Poole sellest vedas masin toda endast suuremat haagist järgi, oli gaasi-pedaaliga tunda, et miskit järgi veereb. Kütusekuluks tuli 8,0
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee

Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 13
Liitunud: Veebr 19, 2020 03:31
Asukoht: Saaremaa

Mär 02, 2020 01:14

Motamees paigaldas kunagi Berlingole päevatuled.

Tal sellel süsteemil oli aint üks viga: päevatuled lülitusid releega välja aint pooltuledega. Öösel aga kaugtuledega pölesid ... minu silmi aga häirib see sinakas lisakuma. Modifitseerisin päevatuledereleed oma ammuse plaaniga, mis oli mul möeldud Mota matkabussi jaoks, nii! (lisasin dioodid ja kondeka).
Daytime Running Light installation AMF.jpg
Daytime Running Light installation AMF.jpg (84.99 KiB) Vaadatud 1110 korda


Nüüd päevatuled välja lülitud nii pooltulede kui ka kaugtulede aktiivsel olemisel, pölevad vaid gabariitide asendis.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee

Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 13
Liitunud: Veebr 19, 2020 03:31
Asukoht: Saaremaa

Mär 19, 2020 11:23

Suveks alla 15'' Citroene originaal valuveljed. Suverehvidega ikka pisut vaiksem.

Suveveljed.jpg
Suveveljed.jpg (236.63 KiB) Vaadatud 867 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee

Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 13
Liitunud: Veebr 19, 2020 03:31
Asukoht: Saaremaa

Apr 23, 2020 13:44

overspeed kirjutas:
Veebr 29, 2020 17:43
Paagitäis sai ära söidetud, viga pole enam märku andnud.
Poole sellest vedas masin toda endast suuremat haagist järgi, oli gaasi-pedaaliga tunda, et miskit järgi veereb. Kütusekuluks tuli 8,0
Tundub, et haagise järelvedu kulule eriti juurde ei pane. Masin on ise piisavalt kandiline, et haagis tuuletakistust ei tekida. Küll aga kiirendusel on tunda, lihtsalt vähe aeglasem.
Nüüd paak ilma haagiseta söidetud 90+km/h, pool sellest veel suverehvidega, kulu endiselt 8,0 ltr/100km kanti.
Tundub, et minu jala all jääb see sinna kanti. Mota söitis -90 km/h ja sai 6,0 ltr/100km.
Berlingo tugevat tuuletakistust on aga hästi näha seal -90 vöi 90+ km/h kandis kojameeste ja esiklaasi pesujugade järgi.

01 haagisega.jpg
01 haagisega.jpg (212.24 KiB) Vaadatud 539 korda
Viimati muutis overspeed, Apr 24, 2020 12:24, muudetud 2 korda kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee

Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 13
Liitunud: Veebr 19, 2020 03:31
Asukoht: Saaremaa

Apr 24, 2020 02:51

"Vanal" heal ajal, kui iga hommik poega linna kooli viisin, ja oma teist tassi kohvi juua soovisin, tundsin puudust ühest asjast, mis nende vanemate Citroene'de juures, millega söitnud olen (Berlingo, Xsara, Evasion), olen puuduma tähendanud, mis mind öudelt häirib, no ei ole Eesti teede kindlat topsihoidjat ! Mönel jah on nagu topsi koht, kuid see ei hoia lohulisel teel ega kurvides topsi kinni.
Berlingol on vaid hoidjad uste sees, kuid no sinna topsi ei pane, eriti veel kui ust kasutada, termos ainult, vöi pudel:

01 juiuks.jpg
01 juiuks.jpg (237 KiB) Vaadatud 549 korda
02 kundeuks.jpg
02 kundeuks.jpg (239.12 KiB) Vaadatud 549 korda
03 keskel.jpg
03 keskel.jpg (225.98 KiB) Vaadatud 549 korda
Viimati muutis overspeed, Apr 26, 2020 20:44, muudetud 2 korda kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee

Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 13
Liitunud: Veebr 19, 2020 03:31
Asukoht: Saaremaa

Apr 24, 2020 02:56

Söitsin köik Kuressaare auto-varuosade poed läbi (vanal heal ajal, kui karantiini veel polnud). Leidsin löpus ühest sellise, mis vöiks sobida. Skeptilise olekuga ostsin selle. Tuli aga välja, et sobib ideaalselt, kenasti hoiab ja sai nura öigeks reguleerida. Tükk aega otsisin, millise ribi külge see panna, kuid köige mugavam oli ikkagit vasakule käele:

04 hoidja.jpg
04 hoidja.jpg (227.57 KiB) Vaadatud 547 korda
05 hoidja.jpg
05 hoidja.jpg (253.25 KiB) Vaadatud 547 korda

Mitte aga nii ukse sees:

termos.jpg
termos.jpg (248.56 KiB) Vaadatud 544 korda
Viimati muutis overspeed, Apr 24, 2020 12:25, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee

Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 13
Liitunud: Veebr 19, 2020 03:31
Asukoht: Saaremaa

Apr 24, 2020 03:08

Pöhiliselt kasutan 200 ml termostasse (suuremad ei leia pointi):

05 Statoil.jpg
05 Statoil.jpg (234.16 KiB) Vaadatud 543 korda
06 Starbucks.jpg
06 Starbucks.jpg (232.36 KiB) Vaadatud 543 korda

Ja topstski mahub, kui mandrile minek:

07 Rkiosk.jpg
07 Rkiosk.jpg (238.16 KiB) Vaadatud 543 korda

Kuna ta ribi ees on, siis saab reguleerida endiselt, kas sinna soe peale puhub vöi mitte.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee

Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 13
Liitunud: Veebr 19, 2020 03:31
Asukoht: Saaremaa

Apr 24, 2020 03:10

Sisse ja välja söidukist liikudes pölv ligi ei lähe. Käest on eemal, kui intensiivselt rooli keerata. Super!
Eelmise omaniku paigaldatud välistermomeetrit näeb ka, kui kergitada hoidjat:

09 termomeeter.jpg
09 termomeeter.jpg (221.58 KiB) Vaadatud 542 korda

Peaks kundele ka paigaldama, tal ehk muud soovid:

08 kundele.jpg
08 kundele.jpg (212.93 KiB) Vaadatud 542 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1787
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Apr 26, 2020 09:34

Oled Citroeni inseneridega täiesti samal lainel. Berlingo K9-s on nad pannud topsihoidjad sama koha peale. :D
Citroen Berlingo XL (K9) 1.5 BlueHDi 100

Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 13
Liitunud: Veebr 19, 2020 03:31
Asukoht: Saaremaa

Mai 05, 2020 11:00

palgikoorem.jpg
palgikoorem.jpg (233.72 KiB) Vaadatud 352 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee

Vasta