Neste Pro Diesel

Kõik muu jutt mis mujale ei sobi!
Vasta
Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1752
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Okt 03, 2012 14:06

http://www.neste.ee/default.asp?path=14 ... 8960;20038

Rõõmustage, seltsimehed HDi omanikud!
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

ill
Postitusi: 76
Liitunud: Mär 17, 2012 11:55

Okt 04, 2012 16:24

Kas ja millal Neste Pro Diesel Eestis müügile jõuab, ei ole veel otsustatud
Vara veel rõõmustada.

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1752
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Okt 04, 2012 17:17

3-4 aastat tagasi sai premium-diislit kõige lähemalt Poolast. Mingi 1.5-aastat tagasi oli Leedus ka olemas. See sügis natuke enne Riiat Statoil D Ultima Plus saadaval.

Premium-diisel jõudsasti läheneb meile. Kui põhjanaabrid ka juba hakkavad seda tootma, siis lootust on üsna tugevalt siiski.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

ill
Postitusi: 76
Liitunud: Mär 17, 2012 11:55

Okt 04, 2012 18:08

Huvitav, ongi Lätis ja Leedus D Fortis plus müügil, peab Statoilist siis küsima, et mis Eestil viga on, et seda siin müüa ei või.

ill
Postitusi: 76
Liitunud: Mär 17, 2012 11:55

Okt 08, 2012 13:38

Nii, statoil vastas, suisa helistas- Lätis ja Leedus on masinapargi koosseis teistsugune, ehk siis seal on diisleid rohken, seepärast on see seal müügil, aga nad analüüsivad ja uurivad võimalusi selle kütuse Eestis müügile toomiseks.

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1752
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Okt 08, 2012 15:23

Jee :hello2:
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

Kasutaja avatar
Kaups
Postitusi: 262
Liitunud: Nov 03, 2009 00:50
Asukoht: tallinn, nõmme

Okt 08, 2012 15:58

Kui ma nüüd väga valesti ei mäleta, siis Lätis oli hinna vahe kahe diisli vahel umbes poolteist eurosenti. Kas ta siis on reaalselt parem ka?
Citroen Jumpy 1.6hdi

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1752
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Okt 08, 2012 16:45

Meil on suvel kasutusel EN590 Grade C diisel ja sügis-kevadel on kasutusel EN590 Grade E diisel. Nendele näeb standard ette min. tsetaanarvuks 51. Talvel on meil kasutusel EN590 Arctic Spec 2nd Class, millele standard näeb ette min. tsetaanarvuks 48.

Olen sõitnud Orlen D Verva kütusega, millel on tsetaanarv 55. Vahe oli märkimisväärselt suur. Mootor muutus oluliselt vaiksemaks kõrgematel pööretel. Kiirendamisel diislile omane klapiklõbin kadus peaaegu ära, salong seda enam ei kostunud. Kütusekulu vähenes märgatavalt. Mootor muutus oluliselt erksamaks.

Küll aga ei olnud vahe hetkeline. Selleks pidi tühjale paagile panema head kütet peale ja siis sõitma pool sellest veel maha.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

Kasutaja avatar
reiska
Postitusi: 17
Liitunud: Aug 19, 2014 12:05

Okt 09, 2014 15:49

Oskab keegi midagi Statoili D miles plus kütuse kohta arvata? Nime järgi justkui Neste D Fortis plus-i vend :D
C4 Picasso 1,6HDi `07

Kasutaja avatar
Kaups
Postitusi: 262
Liitunud: Nov 03, 2009 00:50
Asukoht: tallinn, nõmme

Okt 09, 2014 17:20

statoili d miles pidi 2-3% kütuse säästu andma.. ma olen seda kasutanud umbes mõni tuhat liitrit.. vahet pole siiani märganud.
Citroen Jumpy 1.6hdi

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1752
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Okt 09, 2014 19:44

Diiselkütusel saab olla kaks võimalikku mõju mootorile.

1. Kui kütus sisaldab biokomponenti (FAME või HVO), siis need on hästi tugevad lahustid: pesevad pihusteid, pumpa jne. Vanematel autodel lahustab kõik plastist voolikud ja tihendid. Puhtam mootor käib paremini.
2. Biodiisel on kõrgema kütteväärtusega kui petrodiisel = rohkem võimsust.
3. Premium diiselkütustel on (standardist) kõrgem tsetaanarv, millel on otsene mõju võimsusele ja kütusekulule. Vahe on analoogne nagu bensiinil oktaanarv aga vahed võivad olla palju suuremad. Kui meil talvel on müügil EN590 arctic specification 2nd class, millel on alandatud tsetaanarv 49, siis näiteks OMV MaxxMotion Diesel ja BP UltimateDiesel on üle 55. Eriti käre on aga näiteks Aral Ultimate Diesel, millel on tsetaanarv 60. See on umbes nagu 95 bensiini asemel panna 106 bensiini.

Nüüd kui see Miles meile tuli, siis kirjutasin Statoili ja küsisin väga konkreetsed küsimused.

1. Kas sisaldab bio- või sünteetilist komponenti, näiteks HVO või FAME? Statoili vastus: Ei
2. Kas tsetaanarv on kõrgem, kui EN590 standard ette näeb? Statoili vastus: Ei

Siis tuli pool A4 reklaamjuttu, mida ma enam lugeda ei viitsinud. Vastused käes, et tegemist on täiesti tavalise diisliga.



Mõnel siin võib tekkida küsimus: No aga Statoil ütleb, et see sisaldab mingeid lisandeid.

Natuke seletan. Euroopa Liidus on kohustuslik kasutada ULSD-d. Ultra Low Sulfur Diesel ehk ülimadala väävlisisaldusega diisel. Tavalisel diislil on suur väävlisisaldus ning väävel koos teiste komponentidega on see, mis muudab diisli libedaks ja toimib kui määrdeaine. Kui tavalisel diislil on normaalne väävli sisaldus üle 5000ppm, siis Euro V ULSD-l on väävli sisaldus max. 10ppm. Nii madala numbri saavutamine eemaldab diislist ka teisi aineid, mis aitavad kütust määrivaks muuta.

Selleks, et "väävlivabaks" muudetud diisel siiski määriks, siis lisatakse lisandeid. Kõik diislid sisaldavad lisandeid, mis parandavad määrimisomadusi. Seega ei ole Statoili väide midagi erilist. Lisandeid pannakse juba rafineerimistehases, sest muidu see kütus poleks kasutatav.

Muidugi siin on ka teisi asju. Euro V mootoril on arvestatud sellega, et selles kasutatakse Euro V diiselkütust. Kehvema õlitusega on arvestatud uuemates mootorites.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

Kasutaja avatar
reiska
Postitusi: 17
Liitunud: Aug 19, 2014 12:05

Okt 11, 2014 13:47

OK, selge. Tegu sisuliselt analoogse gemüsega nagu pakuvad konkurendid:
Neste D Fortis
Alexela D CleanSystem3

Siin ka sellel teemal - http://tarbija24.postimees.ee/2597314/t ... mmu-muugis

Alexela poolt kütusele lisatud CleanSystem3 on Texaco poolt välja töötatud kütuselisand mis tuli turule 1995a., talle eelnes System3.
Alates 2005 aastast vahetas CleanSystem3 välja uus Texaco poolt loodud lisand Techron

Eesti Statoili koduleht näitab lisaainena Lubrizol 9043F
See on välja töötatud siin ettevõttes

Samas muidugi on Nestel ilusti kütuste andmelehed saadaval.
Teiste firmade poole peab siis vist eraldi küsimusega pöörduma.
C4 Picasso 1,6HDi `07

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1752
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Okt 11, 2014 19:22

Tegelikult ma ei usu, et tootjate lõikes on reaalselt kasutusel erinev lisand. Ma usun, et see keemiline meetod, kuidas väävlist puhastatud ULSD teha uuesti määrivaks on sama. Lihtsalt erinevad tootjad on andnud sellele erineva kaubamärgi nimetuse.

Kusjuures alates 2004 tarnib Alexela oma kütuse Neste tehasest. Kuna Neste Futura lisand on ilmselt keemiliselt sama, mis CleanSystem3, siis nad saavadki öelda, et neil on lisand kasutusel.

Ka Mažeikiu tehas Leedus ütleb, et kohe rafineerimisel lisatakse ULSD-le vajalik lisand ja nimetatakse seda "Ventus".

Sama lugu ka DEF-ga. Üks konkreetne firma nimetab seda AdBlue-ks, teistel on teised kaubamärgid. Aga sisu on täpselt sama.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

Vasta