Citroen Xsara Picasso 2,0 HDi

Kõik muu jutt mis mujale ei sobi!
Kasutaja avatar
motamees
Postitusi: 138
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Aug 01, 2020 13:40

Ilmselt on siis avarii löögisuunaja. On mootori kronsa kõrval ning võib suunata mootorit küll.
Vibra summutid on tavaliselt väga rasked.
Kokkujooksu panin nulli. Sellega võib praeguseks esisilla lõpetada. Vaja veel käigukasti õli panna ja tagapidur üle vaadata - takistab natuke pöörlemist.

Kasutaja avatar
motamees
Postitusi: 138
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Aug 13, 2020 10:54

Käigukasti õli panin uue. Sisse läks Total transmission BV. Nii on passis nõutud.
Tagapiduril vahetasin ära klotsid ja pidurisilindri. Piduritorud ka kohe uued, vanad juba naa roostes. Imelik oli see, et torul on otsa stutsid erinevat mõõtu. Tegin silindri mõõdu järgi toru ja paigaldades selgus, et pidurivoolikusse läheb väiksem. Tegin siis ümber otsa.

Pidurikilp.jpg
Pidurikilp.jpg (157.44 KiB) Vaadatud 2658 korda

Kasutaja avatar
motamees
Postitusi: 138
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Aug 13, 2020 11:16

Seiklustest teel...
Õhtul maalt tulles tundsin äkki nagu naela oleks kummi saanud... Kilomeetri pärast oli ringtee. Kartsin sinna isegi tavalise hooga sisse sõita. Kodus vaatasin üle, kummid kõik täis. Esimene vasak nagu oli väheke lõssis. Mõõtsin rõhku, normis. Hommikul oli vara vaja Tallinna sõita. Tõustes oli esimene asi kohe kummirõhku mõõta - korras.
Sõitma hakates, olin juba umbes 3km sõitnud, avastan, et mootor ei soojene. Ühtegi pulka pole tõusnud. Natukese aja pärast kuulen kummalist heli. Pidasin kinni ja sain kinnitust, et jahutusventikas undab. Pidin juba otsa tagasi keerama, et autot vahetada. Süüte välja/sisse keeramisega aga kõik normaliseerus ja riskisin ikke edasi sõita. Rohkem sellest "veast" ei tea midagi.
Praamile jõudes vaatasin jälle kummid üle, kõik OK.
Tagasi tulles praamil kumme uurides (kokkujooksu õigsust vaatasin) avastasin äkki paremas esikummis kruvi. Ei hakanud seda kohe välja nokkima. Kodus nokkisin välja ja ajasin vorsti sisse.
... Ikkagi maalt tuleku tunne oli õige.

Vorst.jpg
Vorst.jpg (236.54 KiB) Vaadatud 2657 korda
Viimati muutis motamees, Aug 14, 2021 22:30, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
motamees
Postitusi: 138
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Nov 28, 2020 23:52

Ma saan aru, et porikumm on pori jaoks, seda aga ei peaks tehas võtma nii otseselt. Ta vaeseke on auto küljes vaid mõne tüübli või kruviga. Pole siis ime, et tee peal vahel porikummid väsinuna maas lamavad.
Vajadusel oli sõitmisi nati rohkem porisel teel, kui tavaliselt. Nüüd, pannes talikumme alla, avastasingi üllatusega selle laadungi. Teadsin, et masin korjab pori, aga niipalju oli ikkagi rabav. Nokkisin pasa välja ühest porikummist. Sai terve söömakorra. Tegelikult oli seal umbes kilojagu, sest osa pesin välja.

porikumm.jpg
porikumm.jpg (235.27 KiB) Vaadatud 2266 korda
pori.jpg
pori.jpg (233.87 KiB) Vaadatud 2266 korda

Kuna masin on peale filtrite vahetust sõitnud 20000km, otsustasin neid korra kiigata. Polnud seal midagi erilist. Puhusin üle ja läksid tagasi. Võtsin numbrid ja tellin uued, järgmiseks korraks.
Esimest korda oli mulle vähemalt üllatus, kuskohast ma salongifiltri leidsin. Ehk on suunamisest mõnele kasu.

Filter.jpg
Filter.jpg (174.91 KiB) Vaadatud 2266 korda

Kasutaja avatar
motamees
Postitusi: 138
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Dets 24, 2020 23:04

Paar päeva tagasi hakkas masin mu peale kobisema, kui ühest löökaugust läbi sõitsin. Pole praegu parim aeg, et autoga tegeleda, aga täna ma ennast sinna alla lohistasin. No ei andnud rahu. Otsimise peale leidsin, et kondi üks polt loksus. Eks ma ise vahetasin seal esisillas juppe ja ka kont käis lahti. Võiks ennast süüdistada, aga peale remonti on sõidetud umbes 10tuhat km. No kas selline kilometraas on lahti jäetud mutri välja näitamiseks loogiline, aga kedagi teist pole ka süüdistada. Las siis jääb minu kaela ning loomulikult keerasin mutri kinni. Käskkirjaga saab peale pühi tegeleda.

Kasutaja avatar
motamees
Postitusi: 138
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Mär 23, 2021 23:08

Täna möödus üks verstapost. Minu arust on see möödudnud juba ammu, aga numbrid on alatud.

200000.jpg
200000.jpg (193.38 KiB) Vaadatud 1813 korda

Mida ma selle keerulise algusega ütelda tahtsin.
Mulle tundub, et minu auto on sõitnud palju rohkem, kui numbrid näitavad. Tunne põhineb auto seisukorral. Samas niipalju, kui mina suudan netist otsida paistab odomeetri number olema aus.
Kui keegi leiab kusagilt mingeid muid fakte, võib mulle teada anda. Rõõmuga näeks fakte, mis kinnitavad minu tunnet.

Kasutaja avatar
motamees
Postitusi: 138
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Apr 05, 2021 11:54

motamees kirjutas:
Mai 02, 2020 22:27
motamees kirjutas:
Apr 25, 2020 23:45
... Homme näeb/kuuleb, kas "rooliotsa" hääl on kadunud.

No ei olnud kadunud. Mis müstika?
...
Eks vanal autol on neid kobinaid all palju ja olen vahel natuke pedant ka. Igastahes kolinate otsimisest ja leidmisest.
Vaatasin praegu üle ja polegi kirjutanud ühe müstilise kolina avastamislugu. Nimelt leidsin mingil ajal üles aeg-ajalt koliseva koha. Selleks oli esilogar. Logari äär jäi vahel amortisaatori vedrutaldriku taha ja läks sealt üle naksuga. Kobina seostamine millegagi oli väga keeruline selle pärast, et ta töötas tagurpidi. Vedru kokku surudes läks mööda (ehk ei teinud häält, kuna oli libamisi) ja tagasi tulles naksus (kuna oli "vastukarva"). Piisas ainult natuke logari paenutamisest ja viga kadus. Paar korda tuli jälle tagasi, aga siis oli asi juba kiiresti lahendatav.
Praegu jälle väike remondike käsil. Üks rattalaager on hakanud häält tegema ja ühtlasi saab õlivahetuse teha ja suvekummid alla.

Kasutaja avatar
motamees
Postitusi: 138
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Apr 08, 2021 20:31

Olen rattalaagreid vahetanud sajuti, aga sellist vahetust pole ennem olnud. Laagri lukustusvedru oli nii kokku "kasvanud" käändteljega (käändmikuga), et vahepeal tundus vahetus pea võimatu.
Alt ära ja avamine ei tõotanud halba. Laagril kärn näha.

laager5.jpg
laager5.jpg (126.9 KiB) Vaadatud 1657 korda

Algul püüdsin vedru kokku koputada. Lõin kohe nulli otsast katki. Siis muutusin ettevaatlikuks. Koputasin ja põrutasin tasapisi. Ei midagi. Siis võtsin kaks fööni ja gaasipõleti. Ajasin käändtelej kuumaks. Proovisin jälle koputada. Tulemust pole. Jätsin katki, et midagi ära ei lõhuks.
Õhtul mõtlesin ja otsustasin uuesti kuumutada. Kuna kodo keevituspitsi pole (on, aga balloonid nüüdseks tühjad) siis otsustasin jupi ahju pista. Hommikul tegin ahju tule ja poole kütmise pealt ajasin käändtelje ahju. Detaili maha jahtudes hakkasin jälle "nokkima". Lõpuks õnnestus vedru ikkagi liikuma saada ja eemaldada. Laagri eemaldamine oli juba käkitegu.

Laager.jpg
Laager.jpg (160.15 KiB) Vaadatud 1657 korda
Laager1.jpg
Laager1.jpg (185.21 KiB) Vaadatud 1657 korda

Kasutaja avatar
motamees
Postitusi: 138
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Apr 08, 2021 20:45

Nõelklopperiga tegin detaili puhtaks ja värvisin ära. - Beethooveni pikk paus - Ajasin kahe fööniga käändtelje kuumaks ja pressisin laagri kruustangide vahel sisse.

laager2.jpg
laager2.jpg (102.11 KiB) Vaadatud 1655 korda


Juba kaks päeva tagasi panin laagri (VKBA915 :idea: ) ja rummu sügavkülma. Oleks võinud laagrisuppi teha.

laager3.jpg
laager3.jpg (88.65 KiB) Vaadatud 1655 korda


Lõpuks tõmbasin pika poldiga rummu ka laagri sisse. Homme ehk saab jupid jälle auto külge. Kolme päevaga laager vahetatud nagu niuhti.

laager4.jpg
laager4.jpg (91.72 KiB) Vaadatud 1655 korda

Kasutaja avatar
motamees
Postitusi: 138
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Apr 10, 2021 18:51

Laager all. Loomulikult lupsas, seal mässates, korra ka veovõll käimakastist välja. Pidin veitsa õli lisama. Õlikorkidele pole ma enam ammu uusi vasktihendeid ostnud. Tihendan korki teflon toruteibiga. ... Ükskord hakkas peale õlivahetust kork lekkima. Nuputasin, kuda pidama saada. Uue tihendi panekuks oleks pidanud õliga limama seal. Keerasin siis korgi veitsa lahti ja teibi vahele. Uuesti kinni ja leke kadunud. ... Sellest ajast ainult teibiga panengi.
Eriline kunstükk oli ABS anduri juhtme uuesti ühendamine.

Õlikork.jpg
Õlikork.jpg (126.17 KiB) Vaadatud 1622 korda

Kasutaja avatar
motamees
Postitusi: 138
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Juun 21, 2021 22:40

Kena keik, jaaniks lubas rahet. Panen siis talvekad alla.
Juba kevadel otsustasin vanad suvekad maha kanda ja panin suveks ette alla naelatud talvekad. Naelad on kuidagi väga kergesti välja tulema hakanud ja mustrit jääb küllaga üle. Tehtud mõeldud. Sõitma hakates selgus aga tõsiasi, et peale rattalaagrite vahetust on "üks ikkagi veel läbi". Rõve kulunud laagri hääl oli salongis. Tahtsin siis kontrollida versiooni ja oligi nii, et talvekumm oli selles süüdi.

Talvekas.jpg
Talvekas.jpg (133.31 KiB) Vaadatud 964 korda

Alla pandud suvekad on aga suure läbisõidu tõttu nüüd kulumismärgiseni läbi tõmmatud.

Talvekas1.jpg
Talvekas1.jpg (167.71 KiB) Vaadatud 964 korda

Täna panin alla teise mustriga talvekad ja oh imet, need ei urisegi nii hullusti. Väga kerge umin on, aga see ei sega.

Talvekas2.jpg
Talvekas2.jpg (158.05 KiB) Vaadatud 964 korda

Mõtlesin, et "vihased" talvekad peaks ümber lõikama, et urinat vähendada. Pole aga veel aimugi, mismoodu peaks lõikama. Kõige rohkem heli tekitab vist suur klots. Peab vast klotside suurust vähendama.
Tegelikult on suveks talveka alla panekul veel teine põhjus ka. Liigun tihti väljaspool kõvakatet ja siis on vedava ratta all suvekaga ebakindel tunne. Märja muru peal võtab ikke väga lihtsalt ratta ringi. Suurema mustriga on julgem.

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2744
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Juun 22, 2021 08:14

See laagri-urin tuleb tavaliselt treppi kulunud rehvist. Ka osad suverehvid võivad nii moodi treppi kuluda.
Reeglina kuluvadki lihtsamini treppi suunaga (esimene pilt) rehvid.
Suunata rehvid (teine ja kolmas pilt) nii lihtsalt treppi ei kulu.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Auto-Bon AC AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.autobon.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
motamees
Postitusi: 138
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Aug 14, 2021 22:32

Pole muud, kut kalla ja talla. Las teeb tööd ka ...

töö.jpg
töö.jpg (207.22 KiB) Vaadatud 442 korda

Kasutaja avatar
motamees
Postitusi: 138
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Sept 05, 2021 22:46

Täna vahetasin rooli lülitite komplekti ära. Vahetasin selle pärast, et kompuutri võimalust polnud sellel ja kompu toimetamised olid minu ees salastatud. "Vale" lülitiga on sõidetud ligemale 7tuhat kilti. Selle aja keskmine küttekulu näitab 4,2 liitrit sajale ja keskmine kiirus on 53km/h. Tehas ikka häälestab kompuutrid juhile rõõmu tegema. Minu matemaatiline arvutamine on andnud keskmiseks kuluks hoopis 5,5 liitrit sajale.
Eile vahetasin peeglid ära. Kontrollimisel selgus, et väljas on õhu temperatuuri ainult neli kraadi. Kümme oleks olnud normaalne. Mõtlesin täna uuesti vahetuse teha ja asja pisut uurida. Täna olid aga auto ja etalon temperatuurid võrdsed. Kas auto tahtis uue anduriga pistut harjuda? Eks elu näitab.
Pilti enam ei saa, sest foorum seda ei luba. Ju siis on "pott" täis. Eks näis, millal üle hakkab ajama ja kõrbema läheb.

Kasutaja avatar
motamees
Postitusi: 138
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Sept 09, 2021 23:36

211077km. Mootori õlivahetus eelneva pesuainega. Õlifilter ja õhufilter ka.

Vasta