Citroen Evasion 2,0 HDI 80kw 2000a.

Kõik muu jutt mis mujale ei sobi!
Kasutaja avatar
motamees
Postitusi: 87
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Okt 11, 2020 16:07

Peab ikka Evasionist ka teema tegema. Infot on vaja saada ja järelikult ka jagada, muidu info ei liigu.
Palju on selle autoga nokitsemist olnud ja pisiasjades käib edasi. Sõitmist pole need seganud, aga tahaks, et asjad oleks korras.
Ehk eelnevaid tegemisi kajastan hiljem, viimased tegemised siin.
Tuues nägi masin välja sellisena.

Evasion.jpg
Evasion.jpg (236.12 KiB) Vaadatud 407 korda


Lõpetasin just küljekarpide tagumiste otste keevitamise. Lõikasin otsad lahti/lõhki ja panin roostes tükid uued. Pärast tegin ka korrosioonitõrje ära. Siis on talvel rahulik sõita. Masin on ka ennem roostetõrjet saanud, kuna sõidab minu käes juba kolm aastat. Väljanägemist ma piinlikult taga ei aja, lihtsalt asi peab korras olema. Kõige alumiseks ääreks panin vinkelraua ja sinna külge punktitasin plekid. Ühtegi kohta kahekordselt ei pannud, sest sealt hakkab kiiresti roostetama. Tungraua koha tugevdasin veel ekstra ära (sissepoole vaheseina eraldi toed). Rattakoopasse tegin eraldi augud, et saaks õli sisse lasta ja siis tegin eraldi logarid ohtlikesse kohtadesse. Koopa uurde/ääre ja logari liitumiskohad tõmbasin paksu tavotiga kokku. Nii ei korja niisket sopapatja sinna mädandama.

Karp.jpg
Karp.jpg (182.12 KiB) Vaadatud 407 korda
Karp1.jpg
Karp1.jpg (205.99 KiB) Vaadatud 407 korda
Viimati muutis motamees, Okt 12, 2020 08:40, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
motamees
Postitusi: 87
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Okt 11, 2020 16:55

Karpide keevitamise aegu vahetasin ära ka tagasilla esimesed puksid.

Evasioni tagasilla puks.jpg
Evasioni tagasilla puks.jpg (93.83 KiB) Vaadatud 406 korda


Nüüd asjast, mis ajendaski teemat avama.
Juba ammu (võibolla ostes) puhus üks soendusmootor väga tugevasti. Ma ütleks isegi liiga tugevasti, sest käis üle sõidumüra. See oli ka põhjuseks, miks Webasto tõmbas kiiresti aku tühjaks. Mingi hetke suur üllatus oli see, et vent mootoreid on kaks. Kitkusin siis "kisakõri" kaitsme välja. Siis aga selgus, et venti jääb väheseks. Kaitsme sisse-välja pistmine on juba nii selge, et sai tehtud sõidu pealt.
Algul arvasin, et (auto)ajus on miskit viga ja sellepärast jäigi teema venima. Netist vastava automargi videosid vaadates leidsin mootori vahetamise näidise. Sealt nägin, et mootori juhtaju võib olla otse mootori juures. Kuna mootori välja võtmine polnudki raske, siis asusin asja kallale. Tellisin juba uue mootori juhtploki ära. ju siis näeb, kas arvamine oli õige.
Avatud vent süsteemi sai ka pisut uurida. Ühe mootoriga saaks ka hakkama, aga siis peab sulgema teise mootori õhutunneli. Kui üks mootor ei tööta, siis puhub töötav mootor katkise mootori kaudu õhu tagasi(ringvoolu) ja klaasid lähevadki uduseks. Kui tunnel sulgeda, siis peaks isegi piisama tavaoludeks.

Vent.jpg
Vent.jpg (236.14 KiB) Vaadatud 406 korda

Venti uurides avastasin ka prahti seal sees. Kuskil aga pole leidnud salongi filtrit. Netist pole ka leidnud mingit kinnitust oma filtri koha versioonile. Tellimistes pakub igatsorti filtreid. Järsku aga leidsin koha, kus pakuti kolme filtrit. Mõõdud ka nagu klapivad, aga need filtrid on ju vihma käes. Ju siis osa käivadki sellise koha peal ja töötavad ka märjalt. Tellisin kaks erinevat komplekti. Ju näeb, kas lähevad paika.
Filtrite puudumine võib seletada ka asjaolu, miks paduvihmaga hakkab vihmavett soendusest tilkuma. Ilma filtrita saab õhk liiga kiiresti liikuda ja võib kaasa viia ka vett, mis siis õhukanalite vahelt põrandale tilgub.

Filter.jpg
Filter.jpg (208.1 KiB) Vaadatud 406 korda

Kasutaja avatar
motamees
Postitusi: 87
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Okt 21, 2020 23:55

Filtrid sobisid ilusti õhuvõtuavadesse.

Salongifilter.jpg
Salongifilter.jpg (213.19 KiB) Vaadatud 386 korda


Ka salongi ventilaatori pöörete regulaator sobis. Tuleb välja, et täispöörded võivad viidata rikkele. Siiani teadsin, et mootori seiskumine võib olla koormustakisti rike.

Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 45
Liitunud: Veebr 19, 2020 03:31
Asukoht: Saaremaa

Okt 22, 2020 00:29

Naissss ... kvaliteet öhk löpuks ometi salongis ;)
... kui selle kondi kompressori ka taas pöörlema saaks ... ?
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee

Kasutaja avatar
motamees
Postitusi: 87
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Okt 30, 2020 21:12

Paneme ühe vana loo ka, muidu unub täitsa ää. Kui auto tõin, siis osa asju ei töötanud. Need olid vist istmesoojendus, tagaklaasi soojendus ja veel mõned pisiasjad, mis praegu ei meenu. Otsimise peale läks mõni aeg, kuni sain aru, mis süsteem ei tööta. Need olid asjad, mis töötavad ainult siis, kui mootor töötab. Pika otsimise peale jõudsin kaitmeplokini, millel oli tekkinud selle ahela külmjoode. Plaatide üle tinutamine aitas hädast välja.

küljoode1.jpg
küljoode1.jpg (242.39 KiB) Vaadatud 339 korda
Külmjoode.jpg
Külmjoode.jpg (178.97 KiB) Vaadatud 339 korda

Kasutaja avatar
motamees
Postitusi: 87
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Okt 30, 2020 22:00

Ei töötand ka ühe küljeukse välimine avamise link. Katki oli läinud ukselingi võll. Tellisin uued, lihtne/odav kuketinast vidin. Tänu sellele pole ka väga vastupidav. Üks siiani tagavaraks.

123089046_775063343343382_2505934984557417863_n.jpg
123089046_775063343343382_2505934984557417863_n.jpg (81.63 KiB) Vaadatud 338 korda

Salongifiltrid on nüüd mõni aeg sõitnud. Esialgne kartus vee suhtes osutus asjatuks. Vesi pole papile midagi teinud.

123061956_1141159652945002_8324180039710075403_n.jpg
123061956_1141159652945002_8324180039710075403_n.jpg (73.32 KiB) Vaadatud 338 korda

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2680
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Okt 30, 2020 23:59

Seal filtrite ees peaks veel ühed katted olema
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Auto-Bon AC AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.autobon.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
motamees
Postitusi: 87
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Okt 31, 2020 00:39

Õigust räägid.


rest1.jpg
rest1.jpg (74.28 KiB) Vaadatud 330 korda

Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 45
Liitunud: Veebr 19, 2020 03:31
Asukoht: Saaremaa

Okt 31, 2020 22:16

motamees kirjutas:
Okt 30, 2020 22:00
Ei töötand ka ühe küljeukse välimine avamise link. Katki oli läinud ukselingi võll. Tellisin uued, lihtne/odav kuketinast vidin. Tänu sellele pole ka väga vastupidav. Üks siiani tagavaraks.
Et siis uut tagavaraks vaja taas ?
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee


Kasutaja avatar
motamees
Postitusi: 87
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Nov 22, 2020 00:24

Juba ammu on mind häirinud all üks kobin. Iga kord, kui midagi vahetan, loodan selle kadumist. Siiani tulutult. Ilmaaegu on vahetusse läinud kõik amordid. Iga kord ootan ülevaatuselt, et mõni sarniir oleks läbi. Ei ole.
Nüüd vist avastasin vea (selgub siis, kui jälle sõitma). Esimese õõtshoova kummiliigendid on lahti väänand. Loksu pole, aga väliskest käib peal ringi. Nii mõlemad otsad.

Kulunud.jpg
Kulunud.jpg (240.3 KiB) Vaadatud 122 korda

Kui juba asjad lahti kiskuda, siis otsustasin vahetada ka teisi asju. Tellisin uued kettad, klotsid, rattalaagrid, Stabika kummipuksid.
Veel on häirinud mind üks vibratsioon jõulisel kiirendamisel. Nagu keeraks veovõlli kõveraks koormusega. Tavalise sõiduga ei midagi. Netist veaa põhjust uurides jäi silma tripoidi viga. Otsustasin nüüd ka selle üle kontrollida. Tripoidi kaitsekumm on kinni valtsitud (mitte klambriga).

Valtsitud.jpg
Valtsitud.jpg (240.37 KiB) Vaadatud 122 korda

Pusisin, mis pusisin seal augus, aga lahti ma teda ei saanud.

Ei saa lahti.jpg
Ei saa lahti.jpg (235.78 KiB) Vaadatud 122 korda

Kasutaja avatar
motamees
Postitusi: 87
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Nov 22, 2020 00:43

Otsustasin siis kardaani küljest võtta. Lasin kastist õli välja ja eemaldasin kardaani. Ühtlasi sain kontrollida tugilaagri seisukorda, sest mingi umin on ka mind häirinud. Nagu talvekummid oleks all koguaeg. Stetoskoobiga kuuldes ükski ratas häält ei tee. Nüüd vahetangi igaks juhuks ka laagreid. Tugilaager tundus käe vahel korras olema. Lisasin sinna määret. Lahti löödud ja puhastatud rattalaager (parem) ei näitand mingit defekti välja. Selle panen uue.
Kruustangide vahel olev kardaan seisis kenasti ees ja ma sain valtsi lahti. Tripoidi uurides ei täheldanud mingit anomaaliat. Määret oli kõvasti, seda lisama ei hakanud.

Tripoid.jpg
Tripoid.jpg (213.18 KiB) Vaadatud 121 korda

Tripoidi tsentreeriv/pingestav taldrik oli terve.

Tsentreerimise kauss.jpg
Tsentreerimise kauss.jpg (203.96 KiB) Vaadatud 121 korda

Mingit viga leidmata sulgesin detaili ja valtsisin väikse vasaraga uuesti kinni.
Välimist püsikiirusliigendit ei hakanud lahti võtma, kuna mingit loksu ei tundnud. Palju seal määret oli, aga ei näinud. Otsustasin sinna määret juurde süstida. Esimene süstal juhtus liiga suur olema. Ei jaksand sealt määret läbi pressida. Panin väiksemasse süstlasse ja sain kenasti hakkama.

Määrde lisamine.jpg
Määrde lisamine.jpg (250.47 KiB) Vaadatud 121 korda

Järgmisel võimalusel lõpetan laagri vahetuse ja koostan nurga. Kuna pidurikettad tuleb vahetada paaris, siis asun kohe ka vasaku nurga kallale. Uurin ka sealse kardaani tripoidi olukorda ja vahetan igaks petteks rattalaagri. Kusagilt peab ju need häirivad hääled üles leidma.

Kasutaja avatar
motamees
Postitusi: 87
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Nov 23, 2020 23:19

motamees kirjutas:
Nov 22, 2020 00:24
...Veel on häirinud mind üks vibratsioon jõulisel kiirendamisel. Nagu keeraks veovõlli kõveraks koormusega. Tavalise sõiduga ei midagi...
Võtsin lahti ka teise kardaani ja ei leidnud midagi. Kas kellegil on ideid, mis võib hakata vibreerima ägedal kiirendusel. Seda ei saagi nagu väga vibratsiooniks nimetada, nagu vänderdaks midagi. Umbes nagu paistes kummiga sõitmine. Kui koormus maha võtta, kohe on vänderdamine kadunud.

Tellin ka vasaku poole õõtshoova uue. Seal on üks kummipuks metalli küljest lahti. Sellest sai aru alles siis, kui hoova masina küljest eemaldasin.

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2680
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Nov 24, 2020 10:41

Esimese asjana pakukski neid tripoidi vedrusid mis aga juba on kontrollitud.
Järgmine võimalus oleks et mõni veovõll on vale pikkusega.
Mul oli üks sarnane juhtum kus ajasime sellist vänderdamist taga. Lõpuks tuli välja et autole oli paigaldatud B-osa veovõll mis oli 15mm pikem ja see lükas tripoidi liiga sügavale.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Auto-Bon AC AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.autobon.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
motamees
Postitusi: 87
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Nov 24, 2020 11:57

citikas kirjutas:
Nov 24, 2020 10:41
... Lõpuks tuli välja et autole oli paigaldatud B-osa veovõll mis oli 15mm pikem ja see lükas tripoidi liiga sügavale.
Kas liiga sügaval olemisega kaasnes ka muid väärnähtusi. Mul üks Clio kobiseb veoga pöördel. Ei ole välimise veoliigendi tihe krõbin, vaid aeglasem ja tumedam. Tavaliselt sõidan pöördel ilma veota, siis heli pole.

Vasta