Citroen C5-le pihusti !

Kui midagi ei meeldi, või lihtsalt huvitav ettepanek, pane julgelt kirja.
sixu5
Postitusi: 9
Liitunud: Apr 05, 2014 11:33

Apr 05, 2014 11:40

Kas keegi oskaks soovitada, kust võiks saada citroen C5-le ( 2006.a, 1,6hdi, 80 kw, universaal, pihusti kood 0445110297) soodsalt pihustit, pihusti peab olema töökorras kuid ei pea olema uus.
Igasugune info on tere tulnud.
Tänud !


Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1665
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Apr 05, 2014 22:48

On see kindel, et sul uut pihustit on vaja? Tohib küsida, et millest see arvamus?
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

sixu5
Postitusi: 9
Liitunud: Apr 05, 2014 11:33

Apr 06, 2014 01:23

Tohib ikka, nimelt viga selles, et juba pikemat aega hakkab autol aeg ajalt mootor nii öelda hüppama, mis siis mõjub tervele autole. Ehk siis koha peal seistes on siuke imelik jõnksutamine ning lisaks kiirendamisel kuskil 70-90 km ei tule kohe jõud taha, sellest kiirust üle aga nagu hakkab jälle tööle. Pöörded ega midagi ei kõigu. Sai auto viidud Tartus diislikeskusesse, kus pandi pihustid stendile ja uuriti mis häda, millegipärast üks pihusti hakkab jupsima kui mootor soojeneb. Nad olid proovinud seal erinevaid varjante, kuid ei leidnud lahendust, öeldi, et võivad seal midagi vahetada, kuid ei garanteeri, et pihusti korralikult tööle hakkab. Võibolla leidub keegi, kes oskab aidata selle teemaga. Hea oleks muidu kui saaks remontida ning soodsamalt läbi. Diislikeskuses nad igastahes kindla põhjuseni ei jõudnud vaid pigem tundub see nende jaoks müstiks vms, füüsiliselt polevat pihustil midagi viga.

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1665
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Apr 06, 2014 01:51

"Pihusti hakkab jupsima, kui mootor soojeneb" on küll üsna ebaprofessionaalne kirjeldus. Peaks neilt uurima, et milles see jupsimine väljendub. Kui uurida, kuidas näiteks töötab Bosch TOP4 piesoelektriline pihusti, siis ega seal vägagi "jupsida" ei ole. See pihusti saab suures plaanis umbe minna või "kusema" hakata. Kui probleem oleks klapi liigutamises, siis peaks stend selle konkreetselt välja tooma. Aga seda pole. Samuti ütlevad, et pihusti on ideaalses korras.

Järelikult on asi ECU-s.

Kui me toome mängu ECU, imeliku jõnksutamise, jõu puudumise kiirusel 70-90 ja seda kõike just mootori soojenemise ajal, siis meenutab see vägagi FAP põletuseks ettevalmistamist. Sama esineb mul 1.6 HDi mootoril. Seda ei ole igal tingimusel. Teatud kindlad tingimused peavad selleks esinema. Kindel sõidukiirus (annab tunda just kõige hullemini vahemikus 70-90, kiirusel 50 ei anna üldse tunda), kindel välistemperatuur jne.

Samas ei saa foorumi jutu peale midagi kindlat väita. Mina pöörduksin Vehosse ja konsulteeriksin nendega. Ilmselt ütlevad nad üsna kiiresti, kas asi on selles või milleski muus.

P.S. 1.6 HDi on väga high-tech mootor, millel siiski on omad probleemid. Ma soovitaks käia selle mootoriga hästi kursis olevates teenindustes (Citroen'i ja Peugeot esindused), sest sa ei ole esimene siin foorumis, kes on saanud mujalt teenindusest valesid soovitusi või on probleeme kõrvaldatud valesti.

Kindlasti aitab ka Google. Seda mootorit kasutab peale Peugeot ja Citroen'i ka Ford, Mazda, Volvo, Mini. Väga palju asjalikku infot on selle mootori kohta netis olemas. Kuni selleni välja, et mul oli mootoris imelik kriuksuv heli, mille kohta leidsin YouTube'st vihje, et hammasrihma rullik ja läkski lõpuks hammasrihmakomplekt vahetusse. Selle mootori head ja vead (koos kirjeldustega) on lihtsalt leitavad.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

sixu5
Postitusi: 9
Liitunud: Apr 05, 2014 11:33

Apr 06, 2014 17:02

Asi võib tõesti olla ajus, sest aegajalt viskab ka mootoritule põlema ning veaks depollution system faulty, ehk siis peaks see mingi tahmafiltri teema olema. Vb siis auto ei suuda millegipärast ise seda põlemis protsessi käivitada.
60 euro eest õnnestuks uus pihusti saada, ei teagi nüüd kas vahetada see ära või uurida esindusest, samast esindusse kohale minnes küsitakse kindlasti ka hingehinda...

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2456
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Apr 06, 2014 17:25

Depollution faulty veateade käib koos mootori tulega.
Ehk viga võib olla kõiges millega mootoriaju tegeleb.
Tahmafiltri vea puhul on tavaliselt kaks teadet Fuel Additive level low või Particle filter clogged risk/blocked.

Esinduses me oleme kõige hullemad raha röövlid kes olla saavad. :D
Antud juhul oleks esmane diagnoos ca 45€ ja edasi oleks summad juba kas remont või argumenteeritud veaotsing.
Teie olete lasknud neli pihustit eemaldada ja stendida. Puusalt tulistades pakuks selle töö hinnaks ca 100€ Ostsite uue pihusti 60€ eest ja paraku pole üldse teada kas viga selles ongi.

Sellist jõnksutamist nagu te kirjeldate võivad põhjustada erinevad detailid.
Lühike loetelu enam levinumatest. Airdoser/mixer (egr-throttle), EGR klapp, Turbo, Turbo asendi andur, Turbo juht solenoid jne.
Muidugi ei välista ka tahmafiltrit.

Kui te auto diagnostikasse viite ja teate et keegi on tegelenud aju tarkvaraga. Tahmafiltri ja EGRi eemaldamise eesmärgil või lihtsalt chippinud. Siis kindlasti mainige.
Paraku pean kuus korra või paar selliste probleemidega tegelema kus keegi on tehase tarkvara näppinud ja tagajärjeks on valed veakoodid. Näiteks oli juhus kus veakood oli õhulugeja oma. Me otsisime viga kolm päeva ja lõpuks kui tehase tarkvara taastada õnnestus siis muutus viga kõrgsurve veaks ja probleemi põhjus leiti 15 minutiga.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

sixu5
Postitusi: 9
Liitunud: Apr 05, 2014 11:33

Apr 06, 2014 17:54

Uut pihustit pole ostnud. Pihustid pandi stendile tõesti ja selgus see, et üks pihusti ei tööta korrapäraselt kui auto soojeneb juba 70 kraadini. Täpsemat juttu ma kahjuks ei mäleta ja kuna autosi väga hästi ei tunne ei oskaks ka õieti siia päris kirja panna. Nii palju kui asjast olen aru saanud olen ka kirjutanud, nõu ja abi kulub muidugi alati ära. Eks kui homme lähen autole järgi siis saan täpsemalt aru, mis õieti siis nende arvates viga on.
Kas siis ajust tingituna võib tulla ka see, et elektrilised esimeste akende lülitid ei tööta korrapäraselt ?

sixu5
Postitusi: 9
Liitunud: Apr 05, 2014 11:33

Apr 06, 2014 17:57

Kui mootor soojeneb 70 kraadini siis üks pihusti ei tööta enam korrapäraselt *

sixu5
Postitusi: 9
Liitunud: Apr 05, 2014 11:33

Apr 06, 2014 17:59

Ja diagnostikas sai käidud, kus näitas, et kütusesurve on alla miinimumi, nüüd aga töökojas öeldi, et survega pole midagi viga ja on täiesti normis.

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2456
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Apr 06, 2014 18:06

:D
See akende asi on kas nupudes või järgmises ajus.

Mu enda auto 2006 aasta C5 omab kokku vähemalt 21-te aju
Mootoriruumis 7 aju
Armatuuri all/peal 11 aju
pagasnikus 3 aju
Kindlasti on veel kuskil mingeid väikseid vidinaid mis kohe meelde ei tule.

Teie auto puhul on
Mootoriruumis vähemalt 4 aju ( mootori, vedrustuse ja roolivõimu ning mootoriruumi kaitsmekarp)
Armatuuris on vähemalt 6 ( Armatuuri kaitsmekarp, Airbag, Suunatule/kojameeste kangid, Spidomeeter, Raadio, Kliima ja ekraan.
Pagasnikus ei pruugi ühtegi olla.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2456
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Apr 06, 2014 18:17

sixu5 kirjutas:Ja diagnostikas sai käidud, kus näitas, et kütusesurve on alla miinimumi, nüüd aga töökojas öeldi, et survega pole midagi viga ja on täiesti normis.

Kütuse surve viga saab tekkida juhul kui pihusti tagasivool läheb kulumise tõttu liiga suureks. Antud viga võib alguses esineda kindlas temperatuuri vahemikus. Teie puhul siis see 70 kraadi. Vea süvenedes ka temperatuuri vahemik laieneb nii kaua kuni auto üldse enam käima ei lähe.
Samas on olnud ka juhuseid kus kõrgsurve pump mingil temperatuuril trikke teeb.

Kõrgsurve viga on enamasti põhjustatud vahetamata kütusefiltrist või paagis olevast ollusest. Seejärel alles on pihustite/pumba probleemid.

Kindlasti paluge pihusti stendijatel autot kokku pannes kasutada uusi vasktihendeid. Need hakkavad varem või hiljem lekkima ja nõuavad vahetamist. Sellel mootori tüübil on ka pihustid vaja ajusse kirjutada.
Pihustite peal on 9 kohaline kood mis tuleb mootoriajusse kirjutada.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

sixu5
Postitusi: 9
Liitunud: Apr 05, 2014 11:33

Apr 06, 2014 19:41

Käivitumisega pole autol kordagi probleeme, ent talvel paari korral suri välja kiirendamisel, peale seda jälle käivitus ilusti ja töötas edasi, enam pole seda esinenud. Ehk siis millest soovitaksite alustada üldse, hoopis kütusefiltri vahetamisest ja siis edasi vaadata kuidas auto peale seda käitub ?

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2456
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Apr 06, 2014 20:42

:D See oleks selline kohvipaksu pealt soovitus.
Kas te ise teate kuna autol viimati kütusefiltrit vahetati?
Kas tankla kus te tangite on usaldusväärne.
Kui mõlema küsimuse vastus oli jah siis vaevalt viga filtris on.
Eesti tingimustes peaks filtrit vahetama iga 30 000 tagant
Selle auto hooldevälp peaks olema 15 000km
Kuna eestis pole selliseid autosid uuena müüdud siis on tegu sisse toodud autoga Euroopas on hooldevälp 20 000km. 15000km on selle mootori puhul eestis maksimaalne hooldevälp mida soovitaks veel parem oleks iga 10 000 tagant hooldust teha. Hoolde üle sõitmine tähendab kulukat turbo remonti.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

sixu5
Postitusi: 9
Liitunud: Apr 05, 2014 11:33

Apr 06, 2014 21:31

Auto olen ise toonud välismaalt, kuid pole aimu millal vahetus on tehtud.
Kütus pole tanklast, seega 100% kvaliteedis kindel ei saa olla, kuigi see jõnksutamine esines juba välismaalt koju sõites. Hoolduse poolelt olen ise teinud õlivahetuse ning vahetanud õhufiltri.

Vasta