DW10/2.0HDI Ehitus/ristamine

Üldised küsimused, a la kumb on parem kas C2 või C4
Vasta
ch3_ch2_oh
Postitusi: 2
Liitunud: Mai 09, 2019 17:55

Mai 09, 2019 18:42

Tere,

Hankisin hiljuti ühe punase väikse läbisõiduga 66kw HDI 2.0 prantslase (175 000). Mootori alumine ots tundub igati heal järjel aga jõudu ei ole hot hatchile kohaselt. Plaanis on ka rihmavahetus, seega hakkas huvi pakkuma DW10 erineva võimsusega mootorijuppide ristamine. Arusaadavalt DW10 66kw l ei ole Intercoolerit ning ta on 8 klapilise peaga.

Hüpotees: Tõsta ümber alumise otsa rikkega mootorilt 16 klapiline pea, pihustid, turbo, intercooler ja eeldatavasti ka aju, väljalaskekollektor. + uus 16klapilise mootori rihm

Mõnda saksa marki uudistades on väga lihtne tuvastada sama mootori eri versioonide kattuvaid ja erinevaid detaile, kahjuks antud mootori puhul see nii lihtne ei ole.
Siit ka järgnevad küsimused:

Kas ja mis versioonidel DW10st on identsed pihustid, kõrgsurvepump?
Kas ja mis versioonidel DW10st on identne turbo?
Kas DW10ne alumine ots on identne sõltumata mootori eritüübist?
Kas dw10ga ristatud käigukastid-sidurid on samad või on seal erinevusi oodata?

Üritasin uurida ka välismaa foorumeid, kus on mainitud sarnaseid hübriidleiutisi, kuid ma ei ole veel ühtegi reaalselt teemat suutnud tuvastada (mõni link tuleks vägagi kasuks) Ja üleüldisemalt võiks siis arutleda dw10 mootori eri võimsusega mudelite komponentide erinevust.

Ka antud mudelile on tehase poolt pakutud suuremat 100kw mootorit, seega kapotiall paigutusega probleeme ei tohiks esineda.

(2.0 L (1997 cc) DW10 HDi diesel I4, 136 PS (100 kW; 134 hp) and 240 lb⋅ft (325 N⋅m)
2.0 L HDI 90 PS (66 kW; 89 hp))

ch3_ch2_oh
Postitusi: 2
Liitunud: Mai 09, 2019 17:55

Mai 09, 2019 20:17

Selgus, et 16v kolbidel on süvendid klappide jaoks. 16v pea 8v kolbidega kokku ei sobi

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1741
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Mai 10, 2019 13:23

Hea kui foorumis sellise uurimise tulemusi jagada.

2.0 HDi puhul ma ei tea aga 1.6 HDi puhul on turbo erinevused ka aga kuna neid versioone on palju erinevaid, siis on järg ära kadunud. Hooratta/siduri erinevused on ka.

2.0 HDi puhul tuleb arvestada asjaoluga, et see on pika evolutsiooniga mootor. Sellest on versioone, mis sobivad BE-käigukasti 250Nm ratinguga aga on ka versioone, mis on kõvasti üle ning vajavad teist käigukasti. 1.6 HDi tegelikult samamoodi.

Sissepritse on veel täiesti eraldi teema. See muutub veel tihedamalt kui mootor mehhaaniliselt. Pump ja pihustid moodustavad oma terviku, millel on üks üldine kood, a'la Bosch CP1 aga ilmselt on veel muid variante veel. Ning siis on CP1, CP1H, CP3, CP4, CP4.1, CP4.2 jne. See on ainult Bosch aga võib-olla ka Siemensi süsteem või Delphi. Kuigi ma pole kindel, kas Delphit on kasutatud HDi mootori peal.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

Vasta