2L HDI mootor

Üldised küsimused, a la kumb on parem kas C2 või C4
Vasta
motamees
Postitusi: 22
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Aug 28, 2018 23:51

Kas 2L hdi (RHY) interkooleriga mootoril (80kw) on turbo survepoolel kontakti võimalust veesärgiga? Kui jah, siis kuskohas?

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2547
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Aug 29, 2018 09:46

Võimalusi on palju sõltuvalt millise mudeli mootoriruumis RHY asub.
Levinuim on võimalus on kohe mootori ees kahesüsteemne sisselase.
Sisselaske kollektori küljes on kahe kanaliga throttle millega suunatakse õhku kas läbi intercooleri või jahutusvedeliku.
Mõnel juhul võib jahutusvedeliku radikas asuda ka õhufiltri korpuses.
Kindlasti ei maksa unustada ka EGRi soojusvahetit, kas sealt kaudu pääseb jahutusvedelik sisselaskesse.

Natuke rohkem infot oleks abiks. VIN kood ja täpsem probleemi kirjeldus.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

motamees
Postitusi: 22
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Aug 30, 2018 20:20

Novat, nüüd jäin vahele ... Kui nüüd kõik ausalt ära rääkida, siis mul on kaks Citikat ja üks Pesukott ja keik on sama mootoriga. Mõtlesin, et keik on samased ja saan salaja siit foorumist ka pesukoti teavet.
Nimelt on 2000a 406el muljub tosooli veesärgist välja. Olen aga sõites tähele pannud ja nii ka teinud, et saab sõita ilma probleemideta. Analüüs on mulle "ütelnud", et see ei ole plokikaane tihend, vaid turborõhu läbilöök veesärki. Analüüsida on sõites olnud aega, aga tegude jaoks mette. Sellepärast mõtlesin ka küsida, et aega tegudele vähem kulutada.
Tänan kaasamõtlemise eest, aga adun, et osa võimalikke lahendusi kõlavad liiga uuepoolselt.

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2547
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Aug 30, 2018 20:52

Pilt natuke selgem.
406 on olemas tahmafiltriga ja tahmafiltrita. Aga kummagi versiooni puhul jahutusvedelik läbi sisselaske ei käi.
Tahmafiltriga auto puhul on võimalik intercooler ringlusest välja lülitada. Turbost läheb otse sisselaskesse.

Saan aru et natuke kiiremal sõidul lööb jahutusvedeliku välja.
Sellisel juhul oleks esimene pakkumine EGRi vahejahuti. Teiseks plokikaane tihend.
EGRi vahejahuti saab teoreetiliselt veesärgist lahti ühendada. Aga kui jahutist vedelik puudu on siis põleb see imeliselt ruttu läbi.
Nii vana auto puhul võib muidugi igasugu asju veel olla. Väike ring umbes, veepumba tiivik lahti/katki jne.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

motamees
Postitusi: 22
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Aug 30, 2018 22:55

Ilma tahmafiltrita.
Isegi 100ga saab sõita, aga "järske liigutusi" ei salli. Plokikaanetihend peaks kiiremini progresseeruma ja tal võib olla ka muid kõrvalnähtusi (mida pole).
Avastasin vea Soome minnes kiirtee otsal. Olen "elusalt" tagasi ja jupi aega ka siin sõitnud.
Ventikale tegin (sunt/d) ühenduse, keik sama.
Veepump peaks olema korras, kuna rihmavahetuseni on veel hulga aega.
Termostaat vahetatud.

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2547
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Aug 31, 2018 18:56

Antud juhul oleks kaks asja mida teha.
EGR vahejahutile surve test teha, Kui EGR jahuti maas on siis on võimalik ka plokikaane tihendit testida.
paisupaagile paigaldatakse indikaator vedelikuga anum mis muudab värvi kui heitgaasid jahutussüsteemi satuvad.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

motamees
Postitusi: 22
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Sept 03, 2018 18:34

Täna sain aega katseid teha. Võtsin EGRi soojusvaheti küljest voolikud ära ja ühendasin mööda. Kõik toimib/ei toimi samauti. Kui nüüd EGR mujalt jahutussärgiga kokku ei puutu, siis on ikkagi plokikaane tihendi viga...ilmselt...võibolla.
Igastahes tegin mootoripesu ja ilmselt läheb juppideks...kui just imet ei sünni. Mul kaks masinat sõidavad veel sama mootoriga.

motamees
Postitusi: 22
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Apr 24, 2019 10:34

Mootor sai lahti võetud ja plokikaane tihendi viga leitud. Lihtsalt huvipärast lõhkusin, kuna masina kandsin maha ja läks vanarauda.
Mind vaevab veel üks küsimus. Kas see mõte ka realiseerub, näitab aeg.
Mis masina automaatkast oleks võimalik panna peale Berlingole ja kas üldse on võimalik? Ajudes sobramine ei ole minu ala. Kast peaks siis olema vahetatav lihtsalt mehhaanilise vahetusena. Elektritööd ei karda.
Ma mõtlen mingit sellist varianti, et ostan näiteks Citoen Xsara, Peugeot 406, ... Sama mootoriga (mis Berlingol) ja automaatkastiga. Siis tõstan kasti, koos muude jubinatega, ringi.
Berlingo andmed saab kätte 309BXS numbriga.

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2547
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Apr 24, 2019 16:05

DW10 mootori otsa paigaldati AL4 käigukasti
Kindlasti tuleb leida Diisli AL4.
Samas AL4 käigukastiga diisel on minu meelest kõike muud kui hea lahendus. :oops:
Ma isegi ei kaaluks sellist mõtet.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

motamees
Postitusi: 22
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Apr 24, 2019 16:51

citikas kirjutas:
Apr 24, 2019 16:05
...Samas AL4 käigukastiga diisel on minu meelest kõike muud kui hea lahendus...
Palun "eesti keeles".

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2547
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Apr 24, 2019 20:32

Tundub et te pole AL4 käigukastiga sõitnud :)
Esiteks vahetab ta suhteliselt vastikult käiku. Võrreldes HP20 või AM6 käigukastiga
Ökonoomsuse võib ära unustada.
Ja lõpuks ei kannata see käigukast ka diisli väänet kuigi hästi.
Bensiini mootori ja väikse diisli otsa sobib, kuid 2.0 diisel on täpselt piiri peal väändega.
Mootoriaju tarkvarad on ka tegelikult erinevad. Mul kunagi õnnestus manuaal kastiga autole külge panna automaat kastiga auto mootori aju. Umbes 5000 km sõitis ja siis avastas et automaat kast on puudu, pärast seda aitas ainult õige manuaal kastiga auto aju.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

motamees
Postitusi: 22
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Apr 24, 2019 21:58

Ei pole AL4 kastiga sõitnud ja alates tänasest enam ei taha ka.
Suured tänud "puust ja punaseks" tegemast.

Vasta