Berlingo

Üldised küsimused, a la kumb on parem kas C2 või C4
Vasta
alaska
Postitusi: 4
Liitunud: Dets 29, 2017 11:37

Dets 29, 2017 12:05

Tere ,
Mure
Plaan osta berlingo 5 kohta ja 2008a ja ülesse
Milline oleks parem kas 1.6 hdi. Või 1.6 bensiin. Sõidud on 50 linn ja 50 mnt
Ja kui valida diisel kuidas see talvel soojaks läheb?.

Ja palju neil siis see tegelikuses küttekulu on .

Kirjutage, hea teada mis teised arvavad.

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2531
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Dets 29, 2017 13:42

Valik on päris lai, diisleid on ca 6-8 versiooni ja bensiiniga 3-4 versiooni. (erinevad euronormid ja kw-d)
Kasutaja Tom on lahanud siin foorumis nii €4 kui ka €5 diisli asju päris korralikult.
Ise soovitaks €5 diislit (2011 ja edasi) Seal on küll tahmafilter aga minu arvates töökindlam kui €4
Soojaks lähevad diisel versioonid paremini kui bensiini mootoriga autod. Diislitel on 1000W elektriline lisaküte.
Kütusekulu diislitel on ca 6 liitri ringis. Maanteel pole oluliselt ökonoomsem kuna tuuletakistus on suurem kui linnas.
Bensiini mootorid on natuke lahjad selle kere jaoks.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

alaska
Postitusi: 4
Liitunud: Dets 29, 2017 11:37

Dets 29, 2017 14:08

Kas see diisli lisaküte on kõigil. 1.6 hdi masinatel.



Eks ikka ostaks uuema AGA...

Aga masin mis on kuni 2008 mis sellest arvata, et siis samuti 5 kohta.
Kas see on mootori ja tehnika poolsest sama mis uuem. Vedrustus on teine seda ma tean

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2531
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Dets 29, 2017 16:17

Berlingo1 ja Berlingo2 kuni 2008 on samad Berlingo3 alates 2008 aga on täiesti teine. Berlingo2 toodeti küll vist isegi kuni 2010 aga neid eestis liigub vähe.
Lisaküte peaks olema kõigil eestis müüdud autodel. €4 1.6HDi mootoritel on osadel veel summutis soojusvaheti et jahutusvedeliku temperatuuri tõsta. €5 autodel on see kaotatud.
Berlingo 1 ja 2 ostmisel tuleb kindlasti tähelepanu pöörata torsioon tagasillale et see oleks korras.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

alaska
Postitusi: 4
Liitunud: Dets 29, 2017 11:37

Dets 29, 2017 18:35

Palju targem. Tänan.

Berlingo 1 (1.9d)olen ise läbi sõitnud 400 000 km.
Pidas vastu küll välja arvata käigukast, mida ei saadud korda ,viies käik viskas sõidu ajal välja.
Aga see oli ikka eriline tank, metsas sõitis jube hästi, vist on kõrgem samuti kui uuemad.
Nii on KALLA JA TALLA.
Seda tagasilla jama ma tean.
Sellel meil seda ei vahetatud.
Ja vist isegi oli zingitud kere

Siis oli OPEL , nii ja naa. Sõitis küll.
Siis oli RENAULT. Jube
Siis oli FIAT Pidas kuni 90 000. Siis sai otsa .

Kuna tegu oli firma autodega, siis eriti tagasi ei hoidnud.



Berlingo 2 pidas samuti väga hästi vastu , kuni 150 000km. Siis tuli juba järgmine.

Berlingo 3 sõitsin kuni 50 000km.
Siis lahkusin sellest firmast kus töötasin..

Kõik need olid muidugi 2 kohalised.

Ja nüüd olengi valiku ees
Kas bensiin 1.6 ja 80kw. Või diisel. 1.6 hdi.
Ikka eriti meeldib Berlingo b3
Ma arvan et bensiini autot on lihtsam üleval pidada , aga samas diisel kah paha pole, kui läheb kiiremini soojaks.
Eks hooldust vajavad naad kõik.
Ja eks ikka laagri VEHO. See kodule kõige lähemal

Kasutaja avatar
Perliks
Postitusi: 31
Liitunud: Nov 19, 2017 16:02

Dets 29, 2017 22:26

no minu diisel berlingo (2015) küll bensukast kiiremini soojaks ei lähe, kuigi on väike salong (vaheseinaga). Õnneks külmasi eriti enam pole aga alates -10C on juba päris nukker.
Berlingo 66kw

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2531
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Dets 30, 2017 13:17

1.6 TU5JP4 (NFU) 80kw pole berlingo3 peal saadaval. Berlingo 3 el on 1.6 TU5JP4 NFR 66kw see on päris jõuetu.
Uuema 1.6VTi (5Fx)mootori hooldekulu aga on diisliga samas hinnas.
NFx mootorid lähevad kiirelt soojaks.
5Fx mootorid aga soojenevad sama halvasti kui diislid. Erinevus ainult selles et diislitel on abisoojendus ja F5x bensukatel pole.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1730
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Dets 30, 2017 20:49

Kui ei soovi foorumis kõiki mu heietusi ära lugeda, siis minu lühike soovitus on Euro 5 normi diiselmootor (8-klapine). Seal on astutud paar sammu tagasi ja mootor on sarnane pommikindla XUD9 mootoriga. Töökindlamad lahendused ja kütusekulu ei kõigu nii palju kui Euro 4 diiselmootor (16-klapine). Euro 4 mootor oli suvel öko aga talvel korralikult janune. Euro 5 variandil suve ja talve vahe suht väike. Bensiini mina ei soovitaks. 66kW on väga jõuetu, kui siis üldse ainult 88kW vms ta oligi. Viimasel on vähemalt natuke minekut selle röögatu kütusekulu juures.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

Kasutaja avatar
Perliks
Postitusi: 31
Liitunud: Nov 19, 2017 16:02

Dets 30, 2017 23:54

Ilmselt minu omal ongi siis euro5 kuna kütusekulu erinevus suve ja talvega on väga väike, ehk 0,4l/100km kohta.
Aga kütuse kulu suureneb aastatega, eelmine talv kompu järgi 5,8l/100km(ls 20t/km) , tänaseks on ees 6,2/100km(ls45t/km).
Suvel üks öko sõit 80/20 mnt/linn 3,8l/100km. pöörded max 2000p/min. kuut tühi, ilma cruisita sõit. :D
Berlingo 66kw

alaska
Postitusi: 4
Liitunud: Dets 29, 2017 11:37

Dets 31, 2017 09:15

Tere
Mis on see röögatu kulu? Bensiini mootoril
Berlingo 3 peaks rohkem võtma see ju pea 300kg raskem.

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1730
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Jaan 01, 2018 23:05

Kui võtta Spritmonitor-st. Citroen Berlingo, 2008-2012, bensiin, manuaalkast, vähemalt 100 000km statistikat, siis tuleb keskmiseks 8,6l/100km. Ka mina olen Spritmonitoris kasutaja ja mul on 140 000km statistikat. Minu masina keskmine on 5,8l/100km. Vahe on peaaegu 3l/100km rohkem.

Arvestades, et 66kW bensiin on ka täiesti jõuetu ja tuleb võtta võimsam mootor, siis vahe bensiini ja diisli mudelite hinnas väheneb. Mitte, et see Citroenil üldse väga suur oleks.

Isegi 55kW diisel on parem variant kui 66kW bensiin (olen sõitnud mõlemaga).

Kõige suurem kütusekulu, mis ma olen saanud oma 55kW diisliga oli ca. 8l/100km. Peterburi teel lasin 115-ga kõrge tendiga haagis taga.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

Vasta