Citroen C5 Exclusive 2013 - Osta või mitte?

Üldised küsimused, a la kumb on parem kas C2 või C4
pistyk
Postitusi: 41
Liitunud: Mai 23, 2016 18:30
Asukoht: Haaapsalu-Viimsi

Juul 19, 2016 14:22

Kui igapäevaselt pikki otsi ei tee,vaid umbes 2-3 korda kuus,kas siis tõmbab kiirelt selletahmafiltri täis, või jõuab selle ära põletada, kui pikka sõitu ta tahab põletamiseks?
Parem varblane katusel,kui nuga neerus

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2534
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Juul 19, 2016 14:33

Linna vahel kulub umbes 15 km maantel 10km
2-3 korda kuus pikemast sõidust piisab et tahmafilter saaks oma põletused ära teha.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1730
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Juul 19, 2016 20:54

Mul on 2013 aasta Berlingo 1.6 HDi, millele Veho on paigaldanud tahmafiltri põletustsükli märgutule. Mul on perioode, kus kuu aega järjest sõidan ainult linnas ja võrdlemisi lühikesi otsi aga eelmine esmaspäev sõitsin järjest 1600km. Väga erinevad tingimused aga põletus käib ikkagi ca. iga 1000km tagant. Tavaliselt on lühike põletus, mis kestab paar minutit aga iga 2-3 põletus on selline, mis kestab 10-20 minutit. Kui põletus jääb pooleli, siis algab ta esimesel võimalusel uuesti.

Kui autol märgituli puudub, siis üks asi, mille järgi saab aru, et põletus jäi pooleli on see, et väljas ei ole väga kuum aga mootori jahutusventilaator hakkab uuesti käima, kui mootor seisma panna.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

Kasutaja avatar
rand
Postitusi: 109
Liitunud: Dets 21, 2015 22:11

Juul 19, 2016 21:04

Kas põletuse ajal mootori seiskamisel põletus edasi ei kesta?
Berlingo 1,6 HDi 68 kw `14
Suzuki SX4 S-Cross 4WD GL+ 1,6 `14

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1730
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Juul 19, 2016 21:10

rand kirjutas:Kas põletuse ajal mootori seiskamisel põletus edasi ei kesta?
Ei, sest sul on vaja kuskilt saada kuumust ja kuumust saadatakse kütuse põletamisel. Jahtumine algab kohe kui mootor seisma panna.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

Kasutaja avatar
rand
Postitusi: 109
Liitunud: Dets 21, 2015 22:11

Juul 19, 2016 21:51

Oli alles kogemus kus 3 km linnasõidu järel mootori seiskasin, aga tunne oli küll, et katlale jäid täistuuridel küte veel sisse! (4---6 min) Ju siis see oli pelgalt ventilaator?

Võiks ju edasi sõita, kui põletus toimib, aga raske on sellele pihta saada. Kunagi küsisin ka märgutule paigaldamise kohta, aga kasutaja Citikas arvas, et pole nagu ennem vajadust, kui asi toimib.
Berlingo 1,6 HDi 68 kw `14
Suzuki SX4 S-Cross 4WD GL+ 1,6 `14

pistyk
Postitusi: 41
Liitunud: Mai 23, 2016 18:30
Asukoht: Haaapsalu-Viimsi

Juul 19, 2016 22:36

See hüdrauliline vedrustus on lisavarustus ma saan aru,kas tasuks vaadata hüdraulilise vedrustusega masinat või nö tavalise vedrustusega?Kliirensi tõstmine talvistes oludes võib päris asjakohane olla iseenesest.Samas mingit hüdraulikat paarituhande eest remontida ka ei tahaks :)
Parem varblane katusel,kui nuga neerus

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2534
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Juul 19, 2016 22:49

C5 ongi C5 just selle vedrustuse pärast. Vedruvankri versioon pole ikka see.
Tavalisel vedruga vedrustusel on samuti kuluvaid osi ja isegi rohkem.
Hüdraulika puhul on katkiminev asi ainult silinder.
Tavalise vedrustuse puhul aga on kulu osa nii amort kui vedru ja amordilaager-padi.
Näiteks accordi amordid maksavad samapalju kui C5 silindrid.

Amordi vahetus on kõigi jaoks normaalne, aga kui hüdraulika katki läheb on see nagu kosmosetehnoloogia oleks katki läinud :lol: .
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1730
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Juul 21, 2016 00:00

rand kirjutas:Oli alles kogemus kus 3 km linnasõidu järel mootori seiskasin, aga tunne oli küll, et katlale jäid täistuuridel küte veel sisse! (4---6 min) Ju siis see oli pelgalt ventilaator?

Võiks ju edasi sõita, kui põletus toimib, aga raske on sellele pihta saada. Kunagi küsisin ka märgutule paigaldamise kohta, aga kasutaja Citikas arvas, et pole nagu ennem vajadust, kui asi toimib.
Selle jaoks peaks eraldi teema tegema ja mitte võõrast teemat risustama aga... Pärast seda kui väljalaskegaas silindrist lahkub, siis toimub gaasi paisumine veel edasi mõnda aega ja temperatuuri tipp on umbes siis kui gaas läbib turbot. Temperatuur on seal umbes 700-800 kraadi, kui sina sõidad maanteel 110-ga. Turbo hõõgub punaselt lausa. Natuke jahtununa jõuab see kuumus FAP filtrisse, mis asub kohe pärast turbot. See on see kuumus, mis tahmapõletust toidab ja kui pidevalt niimoodi sõita, siis toimub kogu aeg passiivne tahmapõletus. Nüüd vahepeal läheb käima aktiivne tahmapõletus, et suunata veel suuremat kuumust torust alla ning natuke kütust ka, et filtris korralik inferno korraldada. Sellega põletatakse kõik ära, mis seal on. Eolys fuel-borne catalyst aitab sellele kaasa sellega, et diisli põlemisel sellega tekib natuke teistsugune tahm, mis põleb ära madalamatel temperatuuridel. Kokkuvõtvalt on sõitmine see protsess, mis tahma põletab ning oluline on korralik kuumus saada, seepärast on hea HDi mootorile natuke kuuma anda aegajalt.

Sul on 68kW mootor, järelikult on sul Mitsubishi TD025 turbo, mille spec näeb ette kuumust kuni 920 kraadi ja turbovõlli kiirus kuni 250 000 pööret minutis.

Seal ei ole mingit spets ahju, mis põletamisega tegeleb. See lihtsalt on jääksoojuse kui seda nii võib nimetada, ära kasutamine.

Kui sa nüüd protsessist aru saad, siis saad aru, miks protsess lakkab mootori seiskamisel. Ventilaator käib ringi seepärast, et kui protsess käib või just lõppes, siis on kogu filtri ümbrus ülikuum ja see ei ole hea kui seal tuulutust pole. Radikas näiteks koos jahutusvedelikuga on vahetusläheduses jne.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

Kasutaja avatar
rand
Postitusi: 109
Liitunud: Dets 21, 2015 22:11

Juul 21, 2016 22:22

Tänud Tom´ile hariva kirjutise eest! :wink:
Berlingo 1,6 HDi 68 kw `14
Suzuki SX4 S-Cross 4WD GL+ 1,6 `14

pistyk
Postitusi: 41
Liitunud: Mai 23, 2016 18:30
Asukoht: Haaapsalu-Viimsi

Juul 31, 2016 20:58

Kuidas roostetamisega on?On see meil probleemne,tehase poolt mingi garantii ka kere roostetamise kohta?
Parem varblane katusel,kui nuga neerus

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2534
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Aug 01, 2016 07:59

Avariivaba auto ei roosteta.
Hästi remonditud avarii ei roosteta.
Halvasti remonditud avarii roostetab.
Tehase poolt on läbivale roostele 12 aastat garantrii aga see eeldab et kõik keregarantii kontrollid on tehtud ja leitud puudused eemaldatud.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

pistyk
Postitusi: 41
Liitunud: Mai 23, 2016 18:30
Asukoht: Haaapsalu-Viimsi

Okt 25, 2016 20:17

Mis vahe on 2.0 100kw ja 120kw mootoritel?Ainult soft? Siis on auto24-s veel miski imelik variant 103kw.
Parem varblane katusel,kui nuga neerus

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2534
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Okt 25, 2016 20:32

100kw on €4 mootor
120kw on €5 mootor
100kw ja 120kw on täiesti erinevad mootorid. sisuliselt on ainult mootoriplokk sama.
Turbod EGRid Pihustid jne on kõik erinevad.

103kw on softiga €5-eks moditud vana 100kw €4
103kw on saadaval ainult manuaal kastiga.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

pistyk
Postitusi: 41
Liitunud: Mai 23, 2016 18:30
Asukoht: Haaapsalu-Viimsi

Okt 30, 2016 22:52

Kas C5-l esitule pirni saab normaalselt vahetada,või peab hakkama ratast või stanget vms ära kruttima enne,nagu mõnel teisel prantsuse autol :)
Parem varblane katusel,kui nuga neerus

Vasta