Diisli käivitamine miinuskraadidega?

Üldised küsimused, a la kumb on parem kas C2 või C4
Kasutaja avatar
rand
Postitusi: 109
Liitunud: Dets 21, 2015 22:11

Jaan 05, 2016 21:50

Küsib muidugi algaja Citroeni omanik. Temperatuur aga langeb ja millise miinuse juures mootor veel käivitub?...nii nagu suvel? Tekkis selline küsimus :?: Harjunud ikka ennem käivitamist "lampi" põletama ja ka suuremate külmadega voolu sisse laskma.... see aga ei küsi veel miinus kümne juures ei ühte ega teist!
Raamatu järgi pidavat kunagi selline spiraali kujutis põlema hakkama, mis tahab põleda ennem, kui käivitada aga millal ja kas hakkab ei tea?

Mis värk sellega on? Millise temperatuuriga "pidu" läbi saab? :?
Berlingo 1,6 HDi 68 kw `14
Suzuki SX4 S-Cross 4WD GL+ 1,6 `14

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2548
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Jaan 05, 2016 21:54

Küünalde tuld on lootust näha ca -20 juures.
Vanakooli moodi kaks korda küünlaid anda aga ei tohi. Igale küünla andmisele peab järgnema käivitus katse, olgu see nii lootusetu kui tahes.
Uued küünlad on väga peenikesed ja nende üleküpsetamine lihtne.
HDi mootor käivitub ilma probleemideta täpselt nii kaua kui kütus paagis kannatab.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
rand
Postitusi: 109
Liitunud: Dets 21, 2015 22:11

Jaan 05, 2016 22:06

Tänud! Liiga hea jutt, et esimese hooga uskuda... et siis enam ei peagi öö läbi praadima hommikule mõeldes?

Äärmiselt kasulik teave selle küünla kohta. Vanadest harjumustest tuleb lihtsalt lahti saada. :wink:
Berlingo 1,6 HDi 68 kw `14
Suzuki SX4 S-Cross 4WD GL+ 1,6 `14

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2548
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Jaan 05, 2016 22:38

Kuna ühtegi Berlingo VIN koodi ei ole käepärast siis algandmed on mu C5-e baasil.
C5 2.0HDi €5
Eelsüüte max aeg kokku 7,9 sekundit.
2 sekundit on küünlad 100% seejärel 5,9 sekundit 60%
Ehk tuli põleb 2-3 sekundit ja seejärel on 6 sekundit aega käivitada.
Kõik see sõltub mootori ja välisõhu temperatuurist. (lisaks arvestatakse ka õhurõhku)
Pärast käivitumist lülitatakse küünlad järgi kuni 200 sekundiks.

Järel lülitus on vajalik et vähendada kahjulike gaase ja müra.
Vigase eelsüüteküünla esimene tunnus on mootori lonkamine pärast käivitumist.
Tavaliselt vigase küünlaga auto käivitub ilusti aga seejärel hakkab lonkama.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1741
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Jaan 05, 2016 23:28

Allkirja järgi vaatan, et teema autor on Berlingo 1.6 HDi FAP omanik nagu mina. :D Mul on isegi olnud 2x Berlingo B9-t (kõige uuem Berlingo generatsioon) 1.6 HDi-d. Esimene oli esimese generatsiooni 1.6 HDi 66kW (DV6ATED4, 16-klapine DOHC), teine on teise generatsiooni 1.6 HDi 55kW (DV6ETED4, 8-klapine SOHC). Berlingo '14 on ka kindlasti teise generatsiooni 1.6 HDi.

Teise generatsiooni 1.6 HDi käivitub minu hinnangul ülihästi. Tegelikult on see täiesti ulme. Eile (04.01.2016) oli minu juures -18C ja masin käivitus sama hästi nagu 0C juures. Täna (05.01.2016) oli ligi -22C ja ka siis käivitus masin poolest pöördest. Pärast käivitust korra detoneeris aga see lakkas kohe.

Kõige külmem kogemus oli mul esimese generatsiooni 1.6 HDi-ga, külmem lihtsalt pole olnud. Siis oli temperatuur -25C ja sellest on mul isegi video. :D
https://www.youtube.com/watch?v=t7bbLTQDY64

Praeguse kasutab Veho hooldusel õlina Mobil 1 ESP Formula 5W-30 C3 low-SAPS õli, mille voolavuspunkt on lausa -45C. Kui aku ja kütus vastu peavad, siis muus osas pole mitte mingit probleemi. Fire it up ja tuld.

Samas nii külmadega lasen mina ca. 10 minutit rahulikult käia, et diiselmootor saaks natukene soojeneda, et poleks mootorile kahjulikku detonatsiooni ning käigukastis saaks õlid natuke ringi.

Soovitan ka käivitamise ajal vajutada sidur alla, isegi kui mootor on vabakäigu peal. Starteril on niimoodi minimaalne koormus, mis mõjub hästi starteri elueale ja vähendab koormust akule (starteri ringi vedamisel).
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

Kasutaja avatar
rand
Postitusi: 109
Liitunud: Dets 21, 2015 22:11

Jaan 06, 2016 00:01

Ole tänatud! Nüüd nägin ka ära kus see tuli asub. Et siis 25 kraadi ja aind 14 sek küünalt!
Homme lubab meite külas ka üle 20-ne, eks siis näeme 8)

Kas plokile soojendust sisse poleks mõtekas paigaldada? (kui võimalik) saaks hommikul soojema auto alla ...ikkagi Põhjamaa ju!
Berlingo 1,6 HDi 68 kw `14
Suzuki SX4 S-Cross 4WD GL+ 1,6 `14

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1741
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Jaan 06, 2016 10:45

rand kirjutas:Et siis 25 kraadi ja aind 14 sek küünalt!
See oli esimese generatsiooni 1.6 HDi mootoriga. Teine generatsioon minu Berlingo '13 peal käivitub hoopis teistmoodi. Paar sekundit ja läheb.
http://1drv.ms/1TDNz76
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

Kasutaja avatar
rand
Postitusi: 109
Liitunud: Dets 21, 2015 22:11

Jaan 06, 2016 13:22

...nüüd sain õige pildi ette. Eile õhtul vahtisin ekslikult piduri tuld... :oops: Hakkasin raamatut veel uurima ja leidsin selle spiraalitähise õige asukoha lõpuks üles. ...et asi nii kiiresti käib on küll üllatus! Siis peab kohe õiget kohta vahtima....algajal võtab see tulede vir-var veel silme eest kirjuks ja vabalt magab õige tule maha.

Pilt


Õhtul lisatud: Täna oli meil selle talve kõige külmem hommik. Keskpäeval nati vähem e 17 kraadi ja nägin ka selle spiraali tähise oma auto käivitamisel ära.
Berlingo 1,6 HDi 68 kw `14
Suzuki SX4 S-Cross 4WD GL+ 1,6 `14

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1741
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Jaan 07, 2016 10:06

Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

Kasutaja avatar
rand
Postitusi: 109
Liitunud: Dets 21, 2015 22:11

Jaan 07, 2016 11:57

Isegi vaiksemad ja ühtlasemad hääled kostusid! Või oli külma ilmaga uks rohkem kinni! :wink:

Mul oli auto mingi viis päeva seistes külmetanud. Momendil rohkem talvitun, kui tegutsen. Ja käima ajamisel ning sõitma hakkamisel tuli ilge puuhobuse tunne peale.
Ikkagi tunneks huvi selle mootori eelsoojendamise asjus. Just juhtmega.
Kõigepealt muidugi, et kas saama. Ja kui saama, siis uue auto korral tuleks see kindlasti teha esinduses. Siis kas on ka mingeid numbreid aluseks võtta, mis maksma läheks?
Berlingo 1,6 HDi 68 kw `14
Suzuki SX4 S-Cross 4WD GL+ 1,6 `14

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2548
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Jaan 07, 2016 12:25

Veho soovitab/paigaldab momendil Calix soojendus süsteemi.
Täpse hinna saab öelda auto VIN koodi alusel aga orienteeruvalt saab 1.6HDi mootori soojaks ca 220€ eest. See on ainult mootori soojendus.
Salongi soojendus, akulaadija ja kaugjuhtimine tuleb lisaks vastavalt kliendi soovile.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1741
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Jaan 07, 2016 12:44

Juhiuks oli käivitamisel täiesti lahti. :D See on tõesti üsna hämmastav, kui vaikselt ja hästi uuem 1.6 HDi käivitub. Siin paljud tuttavad bensukaomanikud kommenteerivad, et neil masin nii hästi ei käivitu.

Mul sellest lisasoojendusest on võrdlemisi poogen. Peaasi, et käima läheb ja sellega hetkel ei tundu probleemi olevat. Kui nii külmaks läheb, et kütus hanguma hakkab, siis on nagunii savi juba. Ei saa ka lisasoojendusega käima enam.

See lisasoojendus omas minu silmis mõtet siis, kui poolsünteetilistel õlidel oli voolavuspunkt -22C ja seal kandis. Sellise õliga ma mõtleks 10x enne, kui ilma lisasoojenduseta käima tõmbaks.

1.6 HDi-ga on mu meelest soojaks minemisest hoopis suurem probleem soe püsimine. Maanteel sõidad, temperatuur on 80C. Jõuad linna, kiirus langeb, mootoril koormust taga pole ja kohe langeb temperatuur 60C peale. :lol:
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

Kasutaja avatar
rand
Postitusi: 109
Liitunud: Dets 21, 2015 22:11

Jaan 07, 2016 13:17

Eks see linnasõit olegi....et meil linn nii väike ja temp. näidik ei liigugi paigast. Samas talvel harva sõidan. Külmaga istun rohkem koduses töökojas ja siis kui autole on vaja tuli alla teha on iga kell parem(ka mugavam) sooja mootoriga startida.
Berlingo 1,6 HDi 68 kw `14
Suzuki SX4 S-Cross 4WD GL+ 1,6 `14

Kasutaja avatar
rand
Postitusi: 109
Liitunud: Dets 21, 2015 22:11

Jaan 07, 2016 13:27

citikas kirjutas:Veho soovitab/paigaldab momendil Calix soojendus süsteemi.
Täpse hinna saab öelda auto VIN koodi alusel aga orienteeruvalt saab 1.6HDi mootori soojaks ca 220€ eest. See on ainult mootori soojendus.
Salongi soojendus, akulaadija ja kaugjuhtimine tuleb lisaks vastavalt kliendi soovile.
Otsing annab Ford Galaxy eelsoojendaja... kas see?
Kas salongi soojendus ja akulaadija on omavahel kuidagi seotud? Või on akulaadija põhimõttelt sama, mis on need uued targad ja väikesed vidinad ja ühendatakse Galix vooluvõrku?
Akulaadijat oleks ka kindlasti vaja. Talvel harva sõidan ja ka väikseid vahemaid, siis see kindlasti vajalik akus piisava pinge kontrolli all hoidmiseks.
Berlingo 1,6 HDi 68 kw `14
Suzuki SX4 S-Cross 4WD GL+ 1,6 `14

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2548
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Jaan 07, 2016 14:01

Osadel fordidel on kasutusel sama mootor. Nii et arvatavasti on see sama jah.
Calixi soojendusel on võimalike versioone palju.

Kõik võimalusi saab kasutada üksinda ( akulaadija, mootorisoojendus, salongisoojendus)
Ja samas saab kõik kokku liita ühtseks süsteemiks.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Vasta