Originaal või B varuosa?

Üldised küsimused, a la kumb on parem kas C2 või C4
Signe
Postitusi: 18
Liitunud: Nov 14, 2013 11:37

Aug 02, 2014 23:35

Ei oskand mujale seda teemat teha aga abiks oleks vast paljudele citroeni omanikele :)
mõni puks,pirnike jne.eks seda otsustab auto omanik kui kalli ja kui tihedalt ta jõuab seda vidinat vahetada :)
Küsimus siis selles,et mis on originaal osa ja mis mitte .Kui mingit juppi või osa tellida,osta siis millele tuleks tähelepanu pöörata jne.
Vastustes võiks siis olla,et see või see sitika mudel või mark vajab seda või toda kindlat varuosa :) (või,et kui vahetad rattalaagrit,et siis kõik ühe tootja SKF(C5 vist originaal mingi CX) vastu jne.:) )
Sorry veho aga kui ma saan mingi jupi odavamalt(50%) ja(tartus järjekord nädal) kiiremini vahetada siis ... :)
aga respect citikale kes siin kõiki aitab nii kuis saab ja oskab :)

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1730
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Aug 03, 2014 01:23

See on huvitav arutelu. Mis üldse on originaal? Enne, kui ostsin omale Berlingo, siis roomasin mööda põrandat esinduses, et kontrollida, kas uuel B9-l on või ei ole vanematel PSA autodel levinud sõltumatu torsioontagasild. Ei olnud aga lisaks märkasin ka seda, et amortidel ja muudel silladetailidel on ZF-i logodega kleepsud. Diislitel turbo on Mitsubishi või Honeywell'i oma, sissepritse on üldjuhul Bosch või Siemens. Elektro-hüdrauliline roolivõimendi - Denso. Generaator - Bosch. Tuled, radikas - Valeo. Osadel turbolõdviku klambritel on Norma kirjad peal üldse.

Eelmisel Berlingol oli mul vaja vahetada hammasrihmakomplekt. Originaal oli Dayco rihm ja SNR rullikud. Veho pakkus ka odavamat B-varuosa, kus rihm oli Gates ja rullikud SKF. Mina hindasin, et Dayco ja Gates on võrdsed ja SKF on igaljuhul parem, kui SNR nii, et võtsin hoopis B-varuosa.

Osa asju ma siiski eelistaks ainult originaali. See on igasugune elektroonika. Näiteks Lamda andur on siuke asi, mis kipub igasugu jama korraldama, kui see pole originaal. Samuti diisli kütusefilter on asi, millega ei tasu riskida. Sellega mööda paned, siis võib remondi arve kergelt öeldes nutma ajada.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

johndoe
Postitusi: 150
Liitunud: Juun 13, 2008 22:39

Aug 03, 2014 09:24

mõnele autole ei meeldi b-osa õlifiltergi(autoremondiga seotud inimese jutt) ja teise automargi kohta liiguvad linnalegendid et ainult orginaal õli pidi hää olema(ehk kolmada tootja õli mida tehas paneb) Nissanil mingil käigukastil vist ka mingi oma spets õli.

Aga kui puhtalt rauast juppe b-osaga asendad siis vist hullu pole, silla kuluosad nt. aga kõik mis sisalda "tarka" asja siis peab ettevaatlkult suhtuma

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2531
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Aug 03, 2014 09:36

Kui arve on poole soodsam ja ka auto kiiremini saab korda siis on ju arusaadav et valitakse kiirem ja soodsam.
Antud juhul aga ei saanud kahjuks autot korda :(
Vehos teatakse et C5-e puhul ei tasu B-osa laagriga aega raisata.
Samuti on enamus C4 omanikle kiusatus odavamalt roolilatti vahetada kui Vehos. Tulemuseks aga on parkla kiirusel kuiva ilmaga rakenduv ESP.
Kui klient soovib meil B-osa paigaldada siis me ka seda teeme, eeldusel et see B-osa ka sobib.
Mis puutub ratalaagritesse siis kõigil C-ga algavatel mudelitel soovitan ainult originaali.
Nagu kogemus on näidanud siis näiteks osad B-osa piduriklotsid on selle pärast odavamad et neil on lihtsalt vähem tööpinda. Näiteks originaal klots on õige raadiusega ja kasutab kettast maksimaalse pinna. Jättes võibolla 2mm äärest kasutamata. Siis võrdlusena olen näinud B-osa klotsi mille raadius on silmaga nähtavalt vale ja ketta kasutamata pind on 12mm.
Kindlasti on olemas ka häid B-osasid kuid nende hind on tavaliselt võrreldav ka originaal osa hinnaga.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2531
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Aug 03, 2014 09:47

Väike nimekiri asjadest mis esimese 5 minutiga meelde tuleb.
Rattalaagrid on legend. Vale laager. Valetpidi paigaldatud laager. Laagri vahetuse käigus kõveraks aetud rumm.
C4 roolilatt. B-osa roolilattil on vale ülekandearv.
Odavad säästumarketi/tankla H7 pirnid. (põlevad kiirelt läbi)
Piduriketad hakkavad kiiresti viskama+ efektiivsus madal.
Hüdrovedrustusse valatakse valet õli.
Manuaal käigukasti pannakse automaadi õli (5 käik puruneb)
Elektrilise käsipiduri remontimisel suudetakse trossid pahupidi lasta (tagajärg purunenud mehanism mida on saada ainult originaali ca 1000€)
Vedrustuse remontimisel lõhutakse vedrustuse pump jälle 1000€
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1730
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Aug 03, 2014 10:50

citikas kirjutas:Kui arve on poole soodsam ja ka auto kiiremini saab korda siis on ju arusaadav et valitakse kiirem ja soodsam.
See "poole soodsam" on paljudel juhtudel omale jalga tulistamine.

Heaks näiteks on siinkohal diiselmootori pihustitihendi leke. Ühe korra olen selle probleemi ees olnud ja maksin Vehos 200 EUR. Pihustid võeti kõik maha. Puhastati pesad, lekkival pesal freesiti pihustipesa põhi uuesti, pandi uued vasktihendid, uued distantspuksid, pandi kokku ja pingutati õige väändeni.

Olen kohanud ka lahendust (oli vist siin samas foorumis), kus "kohalik õli" lihtsalt keeras pihustiklambri pingutuspolti peale ja asi vask. Arve 20 EUR. Probleem on VISUAALSELT lahendatud aga, mis nüüd juhtub edasi? Esiteks võib ülepingutatud pihustiklamber minna katki, teiseks liiga palju peale keerates võib rikkuda pesa, kuhu klambripolt sisse käib, kolmandaks on selle tulemusena plokikaanes pinge sees ning võib lüüa kaane mõraseks (ma täpselt ei tea, kas DV6ATED4-l on see risk aga paljudel diiselmootoritel on).

Põhipoint on see, et isegi kui visuaalselt on leke peatunud, siis pihustipesapõhja erosioon käib edasi, sest see läga on seal vahel edasi, lihtsalt pressiti rohkem kokku, see probleem tuleb tagasi aga seal ei ole varu suur. Kui erosioon ületab mingi piiri, siis pesa ei saa enam freesida ja tuleb panna uus plokikaas, mis maksab ca. 2000 EUR.

200 EUR eest teha lõplikult korda või siis 20 EUR eest jääda ootama 2000 EUR varuosaarvet, millele lisandub ka väga suur tööraha.

Lisaks on siin foorumis olnud hulga näiteid, kus mitte-teadjate meestega kohtades parandatakse valet asja ja/või poolikult ning pärast tullakse küsima nõu siin ja jõutakse remondiga teisel ringil ikkagi Vehosse. Väga hea ja väga kulukas näide on DV6 mootorite turboprobleem.

Veel üks hea näide meie kliimas on pidurisadulad. Vehos lakutakse neid absoluutselt igal võimalusel. Regulaarne hooldus hinna poolest vist suures plaanis koosnebki õlivahetusest (low-SAPS õli on kallis) ja pidurite lakkumisest. Kas hoida regulaarhooldusel see mingi 50-100 EUR kokku ja hiljem vahetada kõik kettad, supportid, klotsid, mis on seal 500-1000 EUR kanti? Või siiski minna esindusse ja lasta asi teha korralikult ja mitte kergendada rahakotti nii palju ega riskida oma turvalisusega. Rahakotist rääkides, siis väga käest lastud pidurisüsteemiga on korduvülevaatus ka kindlustatud.

Need kõik on reaalsed näited, mis baseeruvad reaalsetel riskidel. See pole spekulatsioon, et nii VÕIB juhtuda. Nii päris kindlasti juhtubki, kui nendes kohtades kokku hoida.

See on filosoofiline küsimus, et kas esindus siis ikkagi on kallis või odav? Minul näiteks ei ole nii palju raha, et lasta parandada valet asja ja/või valesti korduvalt või siis tegemata hoolduse tõttu maksta hiigelsummasid hiljem.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2531
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Aug 03, 2014 14:43

Kindlasti on tublisid ja oskajaid ühemehe firmasid ka.
Kuid enamasti tehakse seda mida klient tellib.
Enamus juhtudel tõmmatakse hoolduse ja õlivahetuse vahele võrdusmärk.
Ja inimeste jaoks on hooldatud auto see kus on regulaarselt õli vahetatud.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1730
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Aug 03, 2014 16:42

citikas kirjutas:Enamus juhtudel tõmmatakse hoolduse ja õlivahetuse vahele võrdusmärk.
Ja inimeste jaoks on hooldatud auto see kus on regulaarselt õli vahetatud.
Seda ma näen kahjuks oma tuttavate peal ka, kes iseenesest on keskmisest teadlikumad autokasutajad. Kahjuks on tihti isegi selgitamise järel suhtumine selline, et aga mul pohhui, nagunii igavesti sama autoga ei sõida.

See on ka üks põhjus, miks Eestis on normaalset kasutatud autot nii raske saada. Hooldust tehakse ainult seepärast, et garantii kehtiks. Pärast seda on lihtsalt parimal juhul regulaarne õlivahetus. Mõnikord pole seda ka.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

Kasutaja avatar
Kaups
Postitusi: 262
Liitunud: Nov 03, 2009 00:50
Asukoht: tallinn, nõmme

Aug 03, 2014 19:48

No samas olen omal nahal, kahjuks korduvalt, tunda saanud, et ka Vehos on inimesed ja tehakse nahka.. Niiet alati ei ole see käid esinduses mingi 100% värk..
Citroen Jumpy 1.6hdi

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2531
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Aug 03, 2014 19:56

Kaups kirjutas:No samas olen omal nahal, kahjuks korduvalt, tunda saanud, et ka Vehos on inimesed ja tehakse nahka.. Niiet alati ei ole see käid esinduses mingi 100% värk..
Loodan et sellisel "naha" juhul on asi siiski rahuldavalt lahendatud.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

picasso
Postitusi: 181
Liitunud: Mai 30, 2010 23:45
Asukoht: soome

Aug 03, 2014 20:16

hankisin just laagri vehost kastitäie originaalnänni mis 180 000 hooldusesse kõik ära kuluvad .ja ainus põhjus oli et sain normaalse allahindluse kaubale oma raketi vanaduse tõttu .kokku tuli odavam kui esialgselt väljavalitud netilehelt tellides.1. kysimus siiski citikale:kas C3 1.4 b. hammasrihmakomplektis puudubki veepumbatihend v. on see vaid minu ostetud komplektist puudu ?

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2531
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Aug 03, 2014 21:23

Varuosa programm ei näita et tihend olema peaks kaasas.
Kummaline komplekt on, tihendit ju ometigi on uut vaja.

Teen teisipäeval veel paar karpi lahti ja vaatan mis seal sees on.

Ka ainult uut veepumpa ostes tuleb tihend lisaks osta.
Tööjuhend käseb alati uue tihendiga kokku panna.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Signe
Postitusi: 18
Liitunud: Nov 14, 2013 11:37

Aug 03, 2014 23:04

eks see veits valus teema ja kisub veits kiiva minema :)
C5 ise piduriklotsid ostnud ja vahetanud :) klotsid mis mulle müüdi sobisid nagu tädile :D (ei olnud ei kitsamad ega laiemad)
üllatus oli see,et tagumiste vahetus oli nii lihtne :) (mõlemad tagumised 0,5h)põhiline aeg kulus tungi alla toppimisele ja ratta ära võtmisele :)

muidugi kui sain õnnelikuks C5 omanikuks ja 2 kuupärast vändarihmaratas töölepingu üles ütles siis sellega läksin esindusse ja lasin rihmad ja kõik sellega kaasneva vehos teha .(A-la 600€ läks see jama maksma :( )

siin foorumis on ju ka neid kes ei saa esipirni vahetusega ka ise hakkama :D
ja siin pole vahet kas on opel või citikas see säästupirn ei kesta üheski autos ju :)

minu mõte ongi see,et saaks veits infot lihtsalt vahetatavate juppide kohta,et mida kauplused pakuvaad ja mis tegelikult sobivad,et probleeme ei tekiks :)nagu siin mingi mure ühel oli hüdroõliga valas mineraali sünteetilisele peala .
et ei oleks seda,et sobib,sobib aga tegelt ei sobi :S

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2531
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Aug 03, 2014 23:43

Siin on tegelikult lihtne lugu :)
Kõik kataloogid nii originaal kui ka mitte originaall osadele teevad inimesed.
Kuna originaal osadega tegeleb sellele spetsialiseerunud meeskond siis on eksimused pea olematud ja kui ka on siis saab alati tehasest abi probleemi lahendamisel.
Mitte originaal osadega aga tegelevad inimesed kes peavad tegelema kõigi auto markidega. Ja siis on ka eksimused suuremad, tihti määratakse tootesobivus ainult selle järgi kas korpused sobivad.
Parim näide C4 roolilatt mille b-osa tootja on optimeerinud berlingo omaga.
Sama lugu on vedrudega b-osa tootjal on üks vedru igale poole. Samuti pakutakse Saxo ratalaagrit C2-le, Saxo laagriga aga ei tööta enam C2 ABS.
Näiteks Signe poolt mainitud rihmaratas oli teada probleem tehasele ja originaal osa juures on muudatused sisse viidud. Koopiate puhul aga pole ja uus b-osa ratas laguneb kiirelt.

Kõikidel varuosadel on ju garantii aga erinevus on enamasti selles et originaal osa mis esinduses vahetatud. Vahetatkse ringi koos tööga.
Tarvik varuosa puhul korvatakse reeglina ainult varuosa. Üksikutel juhtudel ka töö.
Selle Hammasrihma ratta näite põhjal on mul kaks näidet olemas.
Uus originaal osa purunes ja purustas ka hammasrihma, tehas oli nõus hüvitama kogu remondi.
B-osa rattaga juhtus sama asi ja varuosamüüja hüvitas ainult ratta. Purunenud mootor aga jäeti kliendile ja kehitati õlgu.

C5 tagapiduriklotsid on omaette teema. Originaalid on astmega, Tarvikud ei ole. Tarvik klotsidega tekkib ebaloomulik kiilu kulumine mingil põhjusel.
Originaal klots kulub ühtlaselt aga tarvik kulub kiilu. Kiilu kulunud klots aga võib supportis kinni jääda.

Samas ega minuni jõuavad ju ainult probleemid. Ja arvan et tarvik osadega rahulolevaid inimesi on rohkem kui probleemidega.

Lõpuks on kõik inimesed ja kõik eksivad, oluline on see kuidas need eksimused lahendatakse.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
Kaups
Postitusi: 262
Liitunud: Nov 03, 2009 00:50
Asukoht: tallinn, nõmme

Aug 04, 2014 01:21

citikas kirjutas:
Kaups kirjutas:No samas olen omal nahal, kahjuks korduvalt, tunda saanud, et ka Vehos on inimesed ja tehakse nahka.. Niiet alati ei ole see käid esinduses mingi 100% värk..
Loodan et sellisel "naha" juhul on asi siiski rahuldavalt lahendatud.
Kahjuks nii ja naa.
Citroen Jumpy 1.6hdi

Vasta