HDI mootor ja kütuselisand.

Üldised küsimused, a la kumb on parem kas C2 või C4
rockandroll
Postitusi: 128
Liitunud: Nov 13, 2012 13:18

Sept 22, 2013 22:33

Mitte et mul nüüd mingi vajadus oleks lisandit panna kütusele, aga lihtsalt enda harimise mõttes tahaks teada.
Saan aru et nendele hdi mootoritele kütuse lisandi lisamine on keelatud, aga kas on mingeid alternatiive, mida võiks kasutada ja mida see lisand seal halba teeb?

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2568
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Sept 23, 2013 07:52

Tehasel on olemas kahte tüüpi ainet. mida võib lisada kord aastas või iga 60 000km tagant.
Tava HDi puhul ei ole see lisaaine kasutamine lihtsalt soovitatud.
Tahmafiltriga autode puhul on aga lisaaine juba keelatud.

Tahmafiltri puhul lisab auto ise tankimisel lisaaianet filtri jaoks.
Kasutatdes citroeni poolt mitte soovitatud ainet, võib tekkida soovimatu keemiline reaktsioon.

Olles ise sõitnud aastaid HDi-ga. Julgen väita et nii kaua kui tanklas tangid ei juhtu midagi. (osad tanklad müüvad ka -30 kraadi juures seda ülemineku diislit kõrvuti õige talvediisliga) Alati tuleb jälgida et tankuri peal ikka oleks -32 märge mitte -16.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
excited
Postitusi: 484
Liitunud: Mär 05, 2009 22:43
Asukoht: Vilivere, Kohila vald

Sept 23, 2013 22:49

mul isa sai kunagi läbi teha solkkütuse ja kütuselisandi testi 2 aastat vana peugeot 407 peal. autol vahetati esinduses mitmekümne tuhande krooni eest kõiksugu vidinaid, aga normaalselt see auto enam käima ei hakanud.
Citroen C4 1,6 HDI 110 hp Exclusive

Kasutaja avatar
rand
Postitusi: 110
Liitunud: Dets 21, 2015 22:11

Nov 28, 2016 00:34

Kuidas nende kütuse lisanditega siis ikka on. Saan aru, et midagi ei tohiks Hdi mootoril kasutada? Toitesüsteemi puhastajat ega pihustite hooldajat.....
Näiteks siit:

http://www.e-autokaubad.ee/kutuselisandid
Berlingo 1,6 HDi 68 kw `14
Suzuki SX4 S-Cross 4WD GL+ 1,6 `14

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2568
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Nov 28, 2016 08:52

Tehas lubab kasutada kahte lisandit mis on testitud.
Neid lisandeid müüakse ametlike esinduste kaudu.

Kui probleemi pole siis ma parem ostaks selle raha eest naisele lilli.
Lihtsalt igaks juhuks pole vaja paaki valada mingeid lisandeid.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1754
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Nov 28, 2016 10:18

Nende igasuguste pihustipuhastuslisandite peamiseks koostiseks on muideks bensiin.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

Kasutaja avatar
rand
Postitusi: 110
Liitunud: Dets 21, 2015 22:11

Nov 28, 2016 19:52

Bensiin lahustab ka külmast hangunud diislit...

Nii, et siis ei kõlba need head ja palju kiidetud lisandid ... :cry:

Momendil probleeme veel ei ole ja mõte oligi, et lisaks nagu profülaktika mõttes. Nii nad ju räägivad, et tuleks nagu aeg--ajalt lisada "siis saad tiivad" Kas siis vale jutt?

Milliseid, mis toimega lisandeid, on meite esinduses saadaval?
Berlingo 1,6 HDi 68 kw `14
Suzuki SX4 S-Cross 4WD GL+ 1,6 `14

pistyk
Postitusi: 46
Liitunud: Mai 23, 2016 18:30
Asukoht: Haaapsalu-Viimsi

Nov 28, 2016 20:14

Nemosse sai hangumisvastast lisandit küll pandud,peale seda kui -5 kraadiga eelmisel aastal esimese külmaga tee peale jäin. Korra vist veel peale seda igaksjuhuks lisandit pannud.
Parem varblane katusel,kui nuga neerus

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2568
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Nov 28, 2016 21:17

Citroenil on valikus 3 lisandit Diislile.
Antigel. Suvise diisli külmakindluse tõstmiseks. 23.40€ 500ml
HDi Unik+ Kaitsev vahend kasutada maksimaalselt 3 korda aastas. 27.30€
HDi Unik+ Puhastav vahend kasutada maksimaalselt 2 korda aastas. 31.10€

Need vahendid on keemiliselt testitud ja ei reageeri Eolys/Powerflex vedelikuga.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1754
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Nov 29, 2016 00:07

Igasugu lisanditega jantimise asemel võiks sõita "normaalselt". Kui kogu aeg sõita ainult madalatel pööretel ja ennast tagasihoides, siis püsib temperatuur silindris ka madal, turbo ei aja rõhku üles, mootor ei hinga läbi, igasugu jama koguneb mootorisse ja pihusti otstele. Samuti on kütuserõhk sõltuvuses pööretest ja madalatel pööretel ei käi kütus agressiivselt süsteemist läbi.

Üks Peugeot esindus annab HDi mootorile soovituse kiirendada reipalt aga ühtlaselt sõites vali võimalikult kõrge käik.

Mina natuke parandaks ja ütleks, et ühtlaselt sõites valida käik, millega pöörded püsivad võimalikult max. väändemomendi lähedal. Nagu veoautodel.

Kõik need soovitused on isiklikult läbi proovitud ja tulemus on näha. Kui ma käin lõuna-Poolas mägedes, siis seal on kurv kurvis kinni, tee käib üles-alla. Selleks, et mootoril püsiks mingi reaktsioon, et pärast kurvi jaksaks kohe minna tõusule, siis pöörded on tavaliselt 2500-3000. Paar nädalat nii sõita ja kuuled, kuidas turbo teeb ka mingit häält, jõudu on rohkem, mootor reageerib gaasi vajutusele reipalt, tühipöörete häälel on klapiklõbin minimaalseks läinud, mootor käib väga ühtlaselt, kütusekulu langeb.

Samas sõidad siin talv läbi, plöterdad aeglaselt, sest keegi ei suuda liikuda. Mootori lärm tõuseb, jõudu jääb vähemaks.

Kõike tuleb muidugi õigesti teha. Mootorit ja käigukasti ei tohi lõhkuda. Kõige eelneva jutu point pole selles, et sõita nagu rullnokk aga mootorit on hea kasutada terves vahemikus, mis talle ettenähtud.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

Kasutaja avatar
rand
Postitusi: 110
Liitunud: Dets 21, 2015 22:11

Nov 29, 2016 22:00

Tänud kõigile teabe eest!

Uuriks vähe edasi...
Kui nüüd mõni HDi pole veel neid "tervislikke eluviise" harrastanud, siis kuda on õigem toimida:

A. Tuleb hakata neid aktiivselt harrastama.

B. Kasutada puhastavaid lisandeid ja mõne aja pärast äkiliseks sportlaseks hakata. :wink:
Berlingo 1,6 HDi 68 kw `14
Suzuki SX4 S-Cross 4WD GL+ 1,6 `14

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2568
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Nov 29, 2016 22:42

Alguses oleks vaja selgeks saada kas üldse on probleemi :D
Kas on mingeid imelike hääli või muid tunnuseid. Võibolla on praegused kaxutustingimused juba täiesti okei. Kui tahmafiltri põletusega pole probleeme olnud siis usun et kogu see teema on pseudo probleem.
Sõida ja tunne rõõmu. Pole vaja ise muresid juurde mõelda.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

al
Postitusi: 53
Liitunud: Mai 28, 2014 11:49
Asukoht: Tallinn, Harjumaa

Nov 30, 2016 13:27

Kuidas robotkastiga 'normaalne sõit' välja näeb? Kas peaksin siis ise nö. profülaktiliselt manuaalselt vahepeal käiku alandama, et sõit kõrgematel pööretel toimuks? Kõlab jaburalt?! Või oskad siiski auto ise hinnata, mis käik sees peab olema?
Arusaadavalt on kiirendades vaja pedaali vajutada ja 1,6 mootori puhul päris palju, et suur auto liikuma saada. Kiirendamisel käivad pöörded tihtilugu 4000+ pöördel, kuid seda siiski väga lühiajaliselt.

Kasutaja avatar
rand
Postitusi: 110
Liitunud: Dets 21, 2015 22:11

Nov 30, 2016 21:46

citikas kirjutas:Alguses oleks vaja selgeks saada kas üldse on probleemi :D
Kas on mingeid imelike hääli või muid tunnuseid. Võibolla on praegused kaxutustingimused juba täiesti okei. Kui tahmafiltri põletusega pole probleeme olnud siis usun et kogu see teema on pseudo probleem.
Sõida ja tunne rõõmu. Pole vaja ise muresid juurde mõelda.

Ei üldse ei kurda, seda enam, et varasem ja pikaajalisem kogemus on võimsamate turbo-diislitega. Pole peale tahma eemaldus lisandite (ennem ülevaatust9 :lol: midagi kasutanud....ainult selle kuramuse tahmafiltriga kogemus puudub .....ja kuidas neid probleeme ära tunda :mumum: see on nüüd küll küsimus?
Olen vahtinud lihtsalt vist liiga palju liiklussaateid, seal üks onu jutustab kogu aeg, et tuleks ikka kasutada...müügimehe ohver, siis ilmselt :(
Berlingo 1,6 HDi 68 kw `14
Suzuki SX4 S-Cross 4WD GL+ 1,6 `14

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2568
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Nov 30, 2016 23:09

Olen nüüd ise 7 aastat kasutanud kõikvõimalike tahmafiltriga citroene.
Nädal aega linnas ja siis paar korda kuus pikemad otsad. Tahmafiltriga 0 probleemi.
Töökaaslane käib Kristiinest Laagrisse tööle ka pole probleeme. Citroeni tahmafiltri põletus õnnestub isegi linna liikluses sujuvalt sõites. Näiteks Vabaduse puiesteel rohelises laines sõitmisest piisab täiesti. Vältida tuleks selliseid sõite kus mootori töötemperatuuri ei saavutata. Paar korda ikka võib aga see ei tohiks reegel olla.
Umbes nii et kodunt kilomeeter lasteaeda, auto seisma laps aeda ja siis ise kolme kilomeetri kaugusele tööle. Sellise mustriga tuleb probleem kiirelt.
Täna müüdavate AD-Bluega autode puhul on see kindlasti veel olulisem.

Tankimiseks kasutan suuri tanklaid kus käibed suured et ei oleks seisnud kütust.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Vasta