Millal teha hooldus?

Üldised küsimused, a la kumb on parem kas C2 või C4
MadisC5
Postitusi: 9
Liitunud: Mär 21, 2012 11:32

Aug 21, 2013 12:57

Tere!

Olen väikese dilemma ees. Nimelt lasin eelmise aasta septembris Vehos autot hooldada. Hooldusraamatusse kirjutati, et järgmine hooldus on aasta pärast või siis kui 20 000 km läbitud.

Eile vaatasin hooldusraamatut ja seal on tehase poolt kirjas, et minu auto (C5 2002) hooldusvälp on hoopis 2 aastat.

Ühelt poolt saan aru, et Eesti karmide teede ja külmade talvede tingimustes, võib see 1 aasta olla õigustatud. Teisalt on mul jällegi väga väike läbisõit - aastaga lisandus 8000 km, enamus maanteel - ning tehas justkui lubab kah 2 aastat.

Soov on autot järjepidevalt esinduses hooldada, aga mida teie arvate - kas sellisel juhul võiks vahe olla aasta või kaks? Mõneti on hea, kui vana masin enne talve asjatundjate poolt ikka üle vaadatakse.

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1741
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Aug 21, 2013 14:12

Mina rakendaks hooldusvälpa, mida Veho soovitab 1.6 HDi mootori jaoks ehk 15000km või 1 aasta. Ma arvan, et tihemini kui 1 aasta ei ole mõtet, see on lihtsalt raha raiskamine, sest Veho kasutab väga kvaliteetset mootoriõli. Üle 1 aasta ma ka ei laseks välpa.

Eestis on 2 probleemi samaaegselt. On külm ja on niiske. Külma probleem seisneb sellest, et mootori jahtudes tekib kondents ehk siis niiskus. Niiskuse probleem seisneb selles, et on niiske. :D Igate pidi väga palju niiskust. Mootoriõli aga tõmbab niiskust endasse. See on väga hea, sest niimoodi õli kaitseb mootorit korrosiooni eest. Küll aga ei suuda õli seda lõputult teha ja õli muutub "vesiseks". Tähele tuleb panna siin ka seda, et õli imab niiskust pidevalt, mitte ainult siis kui mootor käib.

Mis puutub sellesse "enne talve" hooldamisse ja õli vahetamisse, siis see on minu arvates sügavalt juurdunud jäänukarusaam kurat teab millest. Talvel on omad raskused auto jaoks aga samamoodi on ka suvel. Auto peab igalajal olema korralikult hooldatud ja kui seda on tehtud regulaarselt, siis muretsemiseks põhjust pole. :)
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

JPS
Postitusi: 44
Liitunud: Sept 21, 2013 13:30

Okt 27, 2013 16:06

Ka mina sama dilemma ees. Auto hooldusraamatus pandud järgmiseks hoolduse ajaks 190000 milleni jäänud kuskil 300 km. Samas auto näitab hoolduseni aega veel 1200 km. Uurides esindusest ja vehost vastati, et hooldusvälp 15000 ja järgmine hooldus peaks plema 195000 km peal. Minu maameheloogika aga ütleb, et kui eelmine hooldus tehti 180000 asemel 176000 km pealt, siis peaksin ikka arvestama seda 15000 hooldusvälpa mitte seda, mis kilometraazi pealt peaks hooldus olema. Või ma eksin ja teen nii nagu esinduses öeldi? Mootoriks ka 1,6 HDI.

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2548
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Okt 27, 2013 16:17

antud juhul tuleks hooldust teha siiski lähtudes intervallist.
176 000km + 15 000 tähendab et järgmine hooldus on 191 000km peal. Arvatavasti on auto eelmine omanik sõitnud aastas vähem kui 15 000 ja selle pärast ongi läbisõidu ja hooldusgraafiku vahel erinevus.
Antud autot tuleks hooldada kas kord aastas või 15 000km tagant.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2548
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Okt 27, 2013 16:22

MadisC5 kirjutas:Tere!

Olen väikese dilemma ees. Nimelt lasin eelmise aasta septembris Vehos autot hooldada. Hooldusraamatusse kirjutati, et järgmine hooldus on aasta pärast või siis kui 20 000 km läbitud.

Eile vaatasin hooldusraamatut ja seal on tehase poolt kirjas, et minu auto (C5 2002) hooldusvälp on hoopis 2 aastat.

Ühelt poolt saan aru, et Eesti karmide teede ja külmade talvede tingimustes, võib see 1 aasta olla õigustatud. Teisalt on mul jällegi väga väike läbisõit - aastaga lisandus 8000 km, enamus maanteel - ning tehas justkui lubab kah 2 aastat.

Soov on autot järjepidevalt esinduses hooldada, aga mida teie arvate - kas sellisel juhul võiks vahe olla aasta või kaks? Mõneti on hea, kui vana masin enne talve asjatundjate poolt ikka üle vaadatakse.
Väikse läbisõidu pärast ongi vaja kord aastas autot hooldada. Kui üritada seda 2 aastat siis eesti tingimustes tähendab see seda et iga 2 aasta tagant saab uued tagapidurid osta.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

JPS
Postitusi: 44
Liitunud: Sept 21, 2013 13:30

Okt 27, 2013 16:30

citikas kirjutas:antud juhul tuleks hooldust teha siiski lähtudes intervallist.
176 000km + 15 000 tähendab et järgmine hooldus on 191 000km peal. Arvatavasti on auto eelmine omanik sõitnud aastas vähem kui 15 000 ja selle pärast ongi läbisõidu ja hooldusgraafiku vahel erinevus.
Antud autot tuleks hooldada kas kord aastas või 15 000km tagant.
Auto eelmine omanik on 3 aastaga läbinud üle 150000 km, seega pole läbisõit just väike 2010 augustis esmaregistreeritud auto kohta. Pigem hooldust tehtud mitte just päris tähtaegselt :)

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2548
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Okt 27, 2013 16:43

Kui on kahtlus et eelmine omanik on hooldeid nii öelda üle lasknud.
Siis on soovituslik lasta karter maha võtta ja õlipumba võttur ära puhastada.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

obd
Postitusi: 9
Liitunud: Apr 21, 2015 21:50

Apr 21, 2015 21:54

Õli kvaliteet halveneb mitte ainult läbisõiduga vaid ka ajaga.. Seega iga aastane õlivahetus täiesti õigustatud!

Kasutaja avatar
rand
Postitusi: 109
Liitunud: Dets 21, 2015 22:11

Aug 12, 2016 23:14

Siin rõhutatakse õli vahetuse vajalikkust aasta möödumisel väikese läbisõidu korral. See on arusaadav. Korralisel tavahooldusel vahetatakse ju lisaks ka kõik õhu ja kütusefiltrid ja midagi oli vist veel (pole veel kogemust) Piduriõli oli vist iga kahe aasta tagant mõistlik vahetada.
Küsimus oleks, kuidas siis ntx ütleme 5000km ls korral, aasta jooksul, hooldusel toimitakse. Kas tehakse tuimalt tavaline hooldus või vaadatakse ka läbisõidust tulenevalt vajadust?
Berlingo 1,6 HDi 68 kw `14
Suzuki SX4 S-Cross 4WD GL+ 1,6 `14

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2548
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Aug 13, 2016 00:33

Meie eesmärk on teha ka vanusest sõltuvad tööd. Kuid alati võib juhtuda et kõiki asju ei suuda tähele panna. See on puhtalt suhtluses kinni, mida rohkem klient ja meister omavahel suhtlevad seda parem lõpp tulemus jääb.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1741
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Aug 13, 2016 22:28

rand kirjutas:Küsimus oleks, kuidas siis ntx ütleme 5000km ls korral, aasta jooksul, hooldusel toimitakse. Kas tehakse tuimalt tavaline hooldus või vaadatakse ka läbisõidust tulenevalt vajadust?
5000km läbisõidu korral sul sisuliselt ei ole läbisõidust tulenevaid vajadusi, sest aeg saabub varem.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

johndoe
Postitusi: 150
Liitunud: Juun 13, 2008 22:39

Aug 13, 2016 23:56

Soovitati ju suhelda meistriga. Aga õlid koguvad niiskust pidurid, trossid roostetavad. Ainult õhu ja salongi filter on asjad mis on "võib-olla" listis, aga hooldus võib ka "kontroll ja vajadusel vahetada" ette näha. Nii et veelkord meistriga rääkida.

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1741
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Aug 15, 2016 10:35

johndoe kirjutas:Aga õlid koguvad niiskust pidurid, trossid roostetavad. Ainult õhu ja salongi filter on asjad mis on "võib-olla" listis, aga hooldus võib ka "kontroll ja vajadusel vahetada" ette näha.
Sellepärast ongi hooldevälp x km või 1x aastas. Kui läbisõitu täis ei tee, siis 1x aasta hooldades saavadki probleemid nagu niiskust koguv õli, roostetavad pidurid jms lahenduse.

Salongifilter ja õhufilter on ka nii ja naa asjad. Teatavasti on need sisuliselt papist, umbes sellisest materjalist, mida ka niiskus võib ära rikkuda väga pika seismise korral.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

Kasutaja avatar
rand
Postitusi: 109
Liitunud: Dets 21, 2015 22:11

Aug 27, 2016 17:00

Nagu õrritamiseks siinsele jutule reklaamitakse praegu agaralt uut Jumpy-t .... et hooldusintervall on 40 000 ja või 2 aastat.
Kas Berlingole kõlbaks ka Jumpy õli sisse kallata? 8) Ma selgelt ei suuda hoolduste vahel eriti palju kilomeetreid kulutada, et 2 aastat sobiks ka paremini :roll:
Berlingo 1,6 HDi 68 kw `14
Suzuki SX4 S-Cross 4WD GL+ 1,6 `14

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2548
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Aug 27, 2016 18:21

Tegelikult ei pea ju üldse hooldust tegema. :D
Sõidad kaua saab ja siis võtad poest järgmise.
Kõik sõltub rahakotti suurusest. Kellel rohkem raha ei tühjenda isegi tuhatoosi kui see täis saab
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Vasta