Milline auto on Citroen C4 Grand Picasso?

Üldised küsimused, a la kumb on parem kas C2 või C4
Vasta
marti85
Postitusi: 8
Liitunud: Mär 28, 2012 09:09

Mär 28, 2012 09:43

Tere head Citroenikad!

Kuna olen suhtelsielt suur autoreisija (peaaegu iga suvi käinud pere ja sõpradega mõnel 8000-12000 km pikal reisil), siis olen viimasel ajal tõusvate kütusehindade edenedes ennast leidnud järjest enam mõttelt vahetada oma väga heas korras olev bentsumootoriga audi a6 quattro, mõne säästliku, kuid siiski mitte väga väikese auto vastu. Mööda erinevate autototootjate kodulehti konnates on ühe võimaliku valikuna meeldima hakanud just C4 Grand Picasso, sest tundub oma konseptsioonilt olema väga praktiline just pere ja reisiautona, spetsid lubavad ka ökonoomset kütusetarbimist ja lisaks veel on ta lihtsalt lahe auto:)

Sooviksin ammutada teie kogemusi Citroen C4 Grand Picasso kohta ja seda eelkõige diiselmootoritega automaat/ robot käigukastiga mudelite kohta.
Minu põhilised küsimused oleks:
- Kuidas auto vastupeab, kui pikk on regulaarsel hooldamisel 1,6 ja 2,0 diiselmootrite ressurss. Kui osta näiteks kasutatud auto läbisõiduga kuni 130 000km, mis on regulaarselt hooldatud, kui pikka normaalset kasutamist selliselt autolt veel oodata võiks?

- Millised on selle auto hooldus ja remondi kulud (kui palju umbes maksab tavaline hooldus ja kui palju suuremad hooldused (hammasrihmad, pingutid jms)

- Millist käigukasti tüüpi eelsitada? Kas robot kast on töökindel

- Milline on kummagi mootortüübi puhul reaalne kütuse kulu.

- Kuidas on kogemus kas 1,6l diisel jõuab seda autot liigutada täiskoormaga ka mägistel teedel?

-Kumb vedrustus süsteem on parem kas tavaline või exlusive mudeli puhul pakutav tagasild õhkpatjadel (kaua need padjad umbes vastu peavad?)

- Kas ja millised on selle auto tüüpvead?

- Auto on tootmises vist juba aastast 2006, kas on vahet millisel aastal toodetud auto osta, või on vahepeal tehtud olulisi parendusi ja peaks mõnda aastat võimalusel vältima?

- Kas keegi oskab arvata, millal tuleb välja uus mudel C4 G. Picassost:)?

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1741
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Mär 28, 2012 11:44

1.6 HDi ja 2.0 HDi erinevused on peamiselt töömahus ja õlikoguses, mis mootorisse käib.

1.6 mootorisse käib väga vähe õli (3.8l vahetusel) ja selle tõttu tahab ta regulaarsest hooldusest üsna rangelt kinni pidamist. Kui oled kuskil Euroopas ja koju on veel mitu tuhat km, siis pigem on mõistlik ettevõtta õlivahetus enne koju jõudmist. 2.0 nii kapriisne ei ole ja seetõttu võib ehk mõnevõrra töökindlamaks lugeda.

Korraliku hoolduse korral on mõlemad töökindlad ja tean inimesi, kelle käsutuses on autosid, kus 1.6 ja 2.0 HDi mootorite läbisõit ületab 600 000 - 700 000km.

Teine suur erinevus on töömaht. Pöördemoment paberil on küll mõlemal korralik aga tee, mida sa tahad, suur diisel väänab rohkem igal pöördel. 1.6 HDi väändemoment on korralik seal vahemikus 1500-2000 aga 2.0 on sarnaselt jõuline ka alla 1500 ja just paigaltvõttudel on kütusekulu väiksem.

2.0 ökonoomsus on stabiilne, 1.6 võib aga kujuneda üsna januseks olukorras, kus on palju paigalt võtte.

Ja no muidugi on 2.0 üleüldse võimsam. Mina isiklikult Grand Picasso't 1.6'ga ei võtaks, ei kaaluks isegi. 2.0 kindlasti.

Robot 6-ne on MCP6 manuaalkast elektriservodega juhtimisega. Mehhaanilisest aspektist on see täiesti tavaline manuaal 6-ne. Ei ole kahte sidurit ega muid keerulisi, moodsaid ja väga-kallis-remontida vigureid. Lihtne ja töökindel.

Tagasillal pakutav Hydractive vedrustus on Citroen'il kasutusel peaaegu muutumatuna aastast 1955. Üsna lihtsa ehitusega, ei ole palju katki minevaid detaile, samas väga mugav, pehme. Sellist asja nagu Landcruiseril, et padjad maksavad pool auto hinda enam-vähem ei ole. Asja teeb töökindlamaks ka see, et see vedrustus on just kruusateid silmaspidades ehitatud, et Prantsuse rikkuritel oleks sama mõnus sõita oma maa-majja nagu sõita kiirteel. Seda lahendust julgeb soovitada küll. Kui siit foorumist lugeda kasutajate kogemusi, siis pigem on selle vedrustusega probleeme vanematel masinatel, kus rooste on survetorusid kahjustanud, midagi on kinni korrodeerunud või ei ole korralikult vedelikku vahetatud.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2548
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Mär 28, 2012 11:54

Lükan Tom-i viimased väited ümber.
Uus 6 käigune MCP kast on on oma ehituse keerukuselt võrreldav automaat kastiga. Ka remont on ei ole kõige lihtsam.

C4 GP-l kasutatakse tagasillal Õhkpatju mitte Hydra-active süsteemi.
Analoogne Õhkpadi süsteem on kasutusel veoautodel.

Lisaks on vahe hoolduses
1.6HDi on 15 000km
2.0HDi on 20 000km
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1741
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Mär 28, 2012 12:35

citikas kirjutas:Uus 6 käigune MCP kast on on oma ehituse keerukuselt võrreldav automaat kastiga
Ma pigem vihjasin sellele, et MCP6 on mehhaaniliselt sarnane manuaalile. Selles osas mul peaks olema õigus?

MCP6-l ei ole ju hüdrotrafot (enamasti üks probleemsemaid kohti hüdrodünaamiliselt automaatkastil), peaks olema standard sidur, ka gearset on manuaalkastile sarnane, käiguvahetushoovad on manuaali omad, puudub keeruline õlirõhkude süsteem kasti sees jne.

Kas asendada siduriketas või asendada hüdrotrafo. Väga oluline erinevus hinnas minu meelest.

Väike õlileke hüdrodünaamilisel kastil, hüdrotrafo hakkab kuivale jääma, kuumeneb üle, stator kuumeneb üle ja on üks üsna kallis detail üsna õhtal omadega.

Või olen ma millestki väga valesti arusaanud ja MCP6 on mingi teine kast, mitte see, mida mina mõtlen? Kas sama asja manuaalversioon mitte ei ole Jumpy peal?
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

timmu88
Postitusi: 26
Liitunud: Juun 07, 2011 16:19

Mär 28, 2012 14:39

Tere,

Olin ise täpselt aasta tagasi otsimas perele suuremat autot, millega oleks ühtlasi mõnus ka pikemaid reise ette võtta. Lõpuks jäid sõelale kaks valikut Ford S-Max või Citroen C4GP. Nende kohta esitasin tellimuse Saksamaalt autode toomisele spetsialiseerunud ettevõttele.

Lõpuks sai valitud C4GP 07 lähtudes konkreetselt pakutava isendi varustusest, mis sobis minu soovidega ideaalselt (C4GP exclusive: 2.0 diisel, MCP6 käigukast, 7 istet, nahksisu, navi, tehase DVD-d süsteem, klaaskatus, kontrollitud hooldusajalugu, läbisõit 100 000 km ringis).

Kuna Citroenid on mind on lahendustega kaua paelunud siis seda valikut tehes teadvustasin, et ilmselt maksan võrreldes alternatiivse Ford S-Maxiga pisut lõivu suuremate jooksvate kulude näol, aga see eest saan auto,mis mulle tõesti meeldib. Eelmisel suvel käisime autoga Vahemere ääres (Itaalia, Sloveenia, Horvaatia) ning auto tõestas end kui tõesti mugav ja vastupidav reisiliikur.

*8000 km kütusekulu jäi 6,5 l/100km kanti (mägedes rohkem, lauskmaal vähem. Jõudu oli igal ajal piisavalt.
* MCP6 käigukast on väga mugav va. ummikutes tiksumine (0-15 km/h kiirusega sõita on sellega keeruline). Ka need roolitagused käiguvahetuslapatsid leiavad kasutust kui vaja nt. enne kiiremat möödasõitu käik allapoole vahetada. Muidu võib käigukast otsustada seda teha siis kui ma parasjagu vastassuunavööndis olen.
* Armatuuris olev "külmkapp" sobis hästi väikelapse piima hoiustamiseks :)
* DVD süsteem hoidis teises reas "kodurahu" (1,5 ja 5 aastased lapsed)
* Kui auto on reisivarustuses siis tagumised õhkpadjad hoiavad auto kenasti traksis. Muidu ka mugav sõita.

Olen nüüd aastaga 30 000 km sõitnud ja peab nentima, et jooksvate kulude osas pidas minu eeldus tõenäoliselt paika. Varasemate kogemustega võrreldes tihedamini olen pidanud esinduses käima ja midagi vahetama/uuendama.

terv.

Timo

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2548
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Mär 28, 2012 15:58

Tom-il on suures osas õigus.
MCP kast on mehaaniliselt sama lihtne kui manuaal.
Selle kasti juhtimine aga on isegi keerulisem kui automaat.
Süsteemis on eraldi õlipump ja akumulaator-pall + keeruline hüdraulikaplokk käiguvahetuseks.

AM6 automaat kasti hüdrotrafot ei ole me veel kordagi vahetanud.
Nii et seda ka ei kardaks.

Tänapäeval on vist nõrgimaks lüliks siduri taga asuv kahemassiga hooratas.
Mis on hüdrotrafoga samas hinnas. Samas automaadi puhul eelmainitud detail puudub. Maitse asi nagu öeldakse. :D
Vaadates töökoja aruandeid siis pole kummagil versioonil probleeme.
Aastas on paar juhust kus on vaja tegeleda kas AM6 või MCPga. Ja ka nendest juhustest garantii probleemidena saab käsitleda ühte. Ülejäänud olid kliendi enda poolt põhjustatud vead. Näiteks oli juhus Armatuuri ülemises laekas ei tohi hoida vedelike. Paraku oli seal üks pudel ümber läinud ja armatuuri aluse üle ujutanud. Selle tagajärjel arvas MCP et juht pidurdab ja hoidis sidurit kogu aeg libisemas. Tagajärg oli põlenud sidur.

MCP ja Jumpy käigukastid on siiski täiesti erinevad. Ühist on nii palju et mõlemil on 6 käiku. :D
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1741
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Mär 28, 2012 20:38

citikas kirjutas:Näiteks oli juhus Armatuuri ülemises laekas ei tohi hoida vedelike. Paraku oli seal üks pudel ümber läinud ja armatuuri aluse üle ujutanud. Selle tagajärjel arvas MCP et juht pidurdab ja hoidis sidurit kogu aeg libisemas. Tagajärg oli põlenud sidur.
Tuttaval juhtus Toyota analoogse süsteemiga autol niimoodi, et talvehommik, ööga tuli palju lund ja ta jäi kinni. Auto liikus vaevu vaevu, kui palju gaasi anda. Natuke pidamist oli. Robot aga võttis seda igikestva paigaltvõtuna. Sidur läks natuke kärssama.

Aga jah, mis puutub hüdrodünaamiline vs. robot, siis eks igal süsteemil omad plussid/miinused.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

Kasutaja avatar
excited
Postitusi: 484
Liitunud: Mär 05, 2009 22:43
Asukoht: Vilivere, Kohila vald

Mär 28, 2012 22:31

HDi on minu jaoks ennast ammu tõestanud. 2005 aastast olen pikemalt (20 000 - 100 000) sõitnud 5 erineva HDi-ga. Investeeri osa kütuse kokkuhoiult saadud raha auto hooldusesse ja sul on usaldusväärne sõiduk aastateks.

Järgnev jutt siis C4GP kohta
Olen sõitnud tänaseks 2 erineva 1,6 HDi, mõlemal robotkast ja ühe 2,0 HDi automaadiga - iga ühega ca nädal.

Robotkast vajab harjumist. Kui tallasin gaasipedali nii nagu seda olen harjunud automaadi puhul tegema, siis olid käiguvahetused üsna ebameeldivad "jõnksud". Samas kui mõni aeg sõita ja ära harjuda millal käik vahetub, saab sõidu päris sujuvaks. Gaas kergelt lahti lasta käigu vahetuse ajal ja päris hea oli sõita. Täislastis mägesid ei ole vallutanud, kuid kusagil see auto hätta ei jäänud. Uimasem oli küll, kui mu oma sama mootori ja manuaalkastiga C4, aga eks auto ole ka kõvasti suurem.

2,0 automaat oli muidugi 5+.

Tehase andmeid kütusekulu osas võid julgelt uskuda ja minu kogemus näitab, ökonoomse sõiduga on võimalik saada isegi paremd tulemused.

2,0 oli tavavedrustusega, 1,6 olid mõlemad õhkvedrustusega. Tühja autoga oli tavavedrustusega nagu parem sõita. Samas, kui 7 inimest peale sai pakitud, oli õhkvedruga uskumatult mõnus kulgeda. Maitse ja harjumuse asi ütleks.

2,0 oli Naviga. Jukebox oli sel omaette tase.

Võta auto24 ette ja mine mõnd isendit vaatama/proovima. Kui ostu huvi üles näitad saad ära testida erinevad kastid.

2 Exclusive variandil oli valgustuspakett, nendega sõites mõtlesin, et mõtetud vidinad. Samas viimasel isendil puudus valgustuspakett ja tundsin sellest tõsiselt puudust. Tuli süttib, kui paned käe ukselaeka juurde, saad valida salongis "ambilight"-i erineva tugevusega, seljatoe küljes klapplaua taga peitub väike valgustus, mis valgustab lauda jne.

Kui inglise keel suus ja viitsid lugeda, siis http://c4owners.org/ annab hulgi soovitusi, mida kasutatud C4GP ostmisel vaadata/kontrollida. Enamus on küll lastehaigused, mis tänaseks reeglina läbi põetud ja korda tehtud, aga sellegipoolest on hea teadlikult ringivaadata. Lisaks onseal palju juhiseid, kuidas ise mõningaid tüüpvigu mõistliku raha eest kõrvaldada.

Viimane isend (2,0 automaat) oli minu käes veel esmspäeval, aga on nüüdseks juba uue omaniku leidnud. Oleks saanud selle ära testida ;). Plaanin omale ka ühe soetada, aga selleks pean leidma sibiva varustuse, hinna ja läbisõiduga auto, mis ei ole lihtne.
Citroen C4 1,6 HDI 110 hp Exclusive

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1741
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Mär 29, 2012 09:31

Eile hakkasin mõtlema, et MCP kasti lülitussüsteemi kirjeldus, mis siit on välja tulnud sarnaneb väga Peugeot 908 HDi FAP käigukasti omale, kus on 6-käiguline järjestikkast, millel on elektro-hüdrauliline vaheti. Kindlasti küll mitte MCP, sest see ilmselt ei kannataks 5.5 HDi FAP röögatut 540kW võimsust ja 1200Nm väänet välja. :D
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2548
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Mär 29, 2012 10:06

See läheb küll juba teemast välja kuid Võidusõidu auto järjestik lülitusega kasti hüdraulika on lihtsam kui MCP-l
Võidusõidu autol on vaja ainult edasi tagasi liigutada.
MCP-l aga peab lisaks ka külgusuunas liikuma.

Väga võimalik et startides on 908 võimsus piiratud. Ja kõik hobused lastakse alles kolmandast käigust lahti.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

marti85
Postitusi: 8
Liitunud: Mär 28, 2012 09:09

Mär 30, 2012 09:12

Suured tänud kõigile väga hea info ja kogemuste jagamise eest.
Üks küsimus veel, kui kellegil ehk on mõni tark raamat kust vaadata. Milline kütuse kulu vahe on 2,0hdi traditsiooniline automaatkast versus 2,0hdi robotkast?

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1741
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Mär 30, 2012 09:52

http://service.citroen.com/ddb/

Siit leiab kasutusjuhendid. Ehk on seal olemas.

Niipalju veel taustainfot, et 1.4, 1.6, 2.0, 2.2, 2.7 ja 3.0 HDi mootorid on ehitatud koostöös Fordiga. Osa valmistatakse ka Fordi tehases Dagenhamn'is UK. Mõlema firma "best practice" on pandud nendesse mootoritesse.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2548
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Mär 30, 2012 11:02

2.0 ja 2.2 on siiski puhas PSA mootor kus õnneks fordi pole juurde lastud.
DV4 (1,4HDi); DV6 (1,6HDi); DT17 (2,7HDi V6) ja DT20 (3.0HDi V6) on fordiga koostöös mootorid.
DW10 (2.0HDi) ja DW12 (2,2HDi) on aga PSA oma
Jumperitel on olemas ka 2,2 fordi mootor. Aga see on Fordi mootor mitte koostöö tulemus.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1741
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Mär 30, 2012 11:44

citikas kirjutas:2.0 ja 2.2 on siiski puhas PSA mootor kus õnneks fordi pole juurde lastud.
DV4 (1,4HDi); DV6 (1,6HDi); DT17 (2,7HDi V6) ja DT20 (3.0HDi V6) on fordiga koostöös mootorid.
DW10 (2.0HDi) ja DW12 (2,2HDi) on aga PSA oma
Jumperitel on olemas ka 2,2 fordi mootor. Aga see on Fordi mootor mitte koostöö tulemus.
Sul on õigus. 2.0 HDi (DW10) tuli välja 1998 ja PSA/Ford koostöö algas samuti 1998, kuid esimene mootor, mis koos tehti oli tõesti DV seeria alles.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

marti85
Postitusi: 8
Liitunud: Mär 28, 2012 09:09

Mai 31, 2012 22:00

Tere taas, vahepeal aega mööda läind mu vana auto maha müüdud ja ikka veel C4GP mõtted peas. Hakkan vaikselt nüüd ringi vaatama mis üldse saada on. Olen otsustanud et auto saab olema diisel kas 2,0 või 1,6 nii väga oluline mu jaoks ei olegi pigem valin kumma saab parema varustuse ja hinna suhtega ja robot kastiga (ohverdan mugavuse ökonoomsusele)

Küsimus kas algus aasta autodel 2006 oli tüüpvigu ja kas pigem peaks eelistama uuema aasta arvuga, mis aastast alates?

Kes on c4gp omanud missuguselt läbisõidult alats hakkas rohekm probleeme tekkima (kui üldse) kui näitkes osta ca 120 000 läbisõiduga 2,0 robot kastiga auto 2006a, kas sealt võiks juba pigem probleeme oodata?

Vasta