Uus C4 kütusekulu.

Üldised küsimused, a la kumb on parem kas C2 või C4
Vasta
dolby
Postitusi: 8
Liitunud: Sept 15, 2011 10:56

Sept 15, 2011 11:07

Kas see reaalselt ka nii ökonoomne on? Linn - 4,7, maantee - 3,8. Järsku kellegil veel midagi selle auto kohta öelda. Head, vead? Mudel siis e-HDi 112 Exclusive STT*** 6MCP** .

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1770
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Sept 15, 2011 11:37

e-HDi on tavaline HDi, millel on 2.2kW Valeo starter-generaator + võimsam elektrisüsteem, mis peale mootori seiskamist oleks piisavalt võimas, et mootor "jõuga käima väänata".

Ökonoomsus on peamiselt linnasõidul, just START & STOP (STT) tõttu. Aga see võit on seda väiksem, mida lahjemas ummikus sa istud. Kui sa pead palju seisma, siis on võit märkimisväärne aga kui on start-stop-start-stop-start-stop iga paari meetri ja 10 sekundi tagant, siis võib efekt olla märkamatu.

Lisaks on HDi ülimalt efektiivne mootor. See on probleem talvel. Sellel mootoril läheb väga suur osa kütusest mehhaaniliseks energiaks ning soojuskadu väga väike. Kui ma konditsioneeri ei kasutaks, siis jahtusventilaatorit oleks vaja maybe paaril päeval aastas. See mootor ei kipu kuumaks minema isegi 30C juures. Minu masinal on lisasoojendus jahutusvedelikule ja isegi seda on kohati natuke vähe. Talvel peab tõsiselt vaeva nägema, et see linnas üldse soojaks läheks. Maanteel suht kergelt siiski.
Kui ta nüüd hakkab START & STOP'ima -20C juures, siis see mootor ei saagi kunagi soojaks linnas.

Talvel võib STT olla isegi nuhtluseks. Külm mootor võtab rohkem kütust jne.

Mina sõidan väga palju linnas. Mul on ka 1.6 HDi. Suvel tuleb mul linnas keskmiseks alla 6. Talvel, kui on pidevalt -20C, siis on kulu ligi 9 sajale! Kui nüüd STT tõttu mootor isegi ei hakka soojaks minema, siis kulu ei lähegi alla, ka pika linnasõidu juures.

Terve auto esiosa tuleks täielikult mingi nahast katte vms asjaga kinni katta, et vahejahuti niigi külma õhku veel lisaks ei jahutaks.


Mina ostaks e-HDi juhul, kui STT on välja lülitatav (ei ole kursis, kas on) ning talvel ma seda ei kasutaks. Suvel, kui väljas on soe (+10C ja rohkem), siis see annab reklaamitud võidu ma usun.
Citroen Berlingo XL (K9) 1.5 BlueHDi 100

dolby
Postitusi: 8
Liitunud: Sept 15, 2011 10:56

Sept 15, 2011 11:55

Nii palju olen välja uurinud, et alates -5 C lülitab STT ennast ise välja. Ja pidi seda ka muidu, nupust välja saama lülitada. Tänud vastuse eest.

Huvitaks ka see, et kui vajutad piduri alla ja mootor seiskub. Kliimad ja vidinad tuled jne. tarbivad ikka energiat. Kas saab ise aru, et aku hakkab tühjaks saama ja käivitab mootori. Või pikemal seismisel piduriga enam järsku käivitada ei suuda?

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2577
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Sept 15, 2011 12:29

STT süsteem on korralikult läbi mõeldud.
Selle rakendumiseks peab olema täidetud palju parameetrid.
Temperatuurid, aku laetus jne.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1770
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Sept 15, 2011 14:30

Võib-olla mäletan valesti aga minu meelest ei olnud seal ka tavaline aku vaid palju-palju võimsam süvatühjenemisvõimega aku, mitte tavaline starteraku.
Citroen Berlingo XL (K9) 1.5 BlueHDi 100

Vasta