Berlingo salongipuhur

Kõik küsimused seoses elektrisüsteemiga...
Vasta
m2t88
Postitusi: 46
Liitunud: Mär 17, 2014 22:18

Dets 11, 2015 22:32

Mure järgmine.

Salongipuhur töötab ainult ühel võimsamal kiirusel. Kui keeran 1,2 või 3 astme peale puhuri võimsuse siis ei puhu midagi ainult sõiduajal õrnalt. Aga kui keeran neljanda astme peale siis puhub nagu peab. Ühesõnaga 1,2 ja 3 kiirused ei tööta
Autoks 2003 berlingi 55kw 1.4 bensiin.

Peugeot307
Postitusi: 13
Liitunud: Dets 11, 2015 19:15

Dets 11, 2015 22:44

Takisti või selle ülekuumenemis kaitse vast.

m2t88
Postitusi: 46
Liitunud: Mär 17, 2014 22:18

Dets 11, 2015 23:00

Kus asub selline asi nagu ülekuumenemis kaitse? kaitsmeplokis?
Lihtsalt vb saaks ise selle tööga hakkama...

Peugeot307
Postitusi: 13
Liitunud: Dets 11, 2015 19:15

Dets 11, 2015 23:10

Asuma peaks kogu krempel õhukanalis, puhurimootori ligiduses aga kui elektris eriti kodus pole siis soovitaks mõnel sõbral see julla üle mõõta sest nii sama üldjuhul ei ole seal midagi näha.

Marxius
Postitusi: 36
Liitunud: Jaan 20, 2015 02:53
Asukoht: Pärnu

Dets 11, 2015 23:12

Mootori ja radika vahelises õhukanalis ( kindalaeka luugi taga peaks olema )

m2t88
Postitusi: 46
Liitunud: Mär 17, 2014 22:18

Dets 11, 2015 23:17

Selge...Siis keegi oskab öelda Tartus kuhu minna sellise murega? Peale veho.

City
Postitusi: 31
Liitunud: Okt 02, 2012 18:50

Veebr 02, 2016 10:53

Anna andeks , aga imelik suhtumine? Miks mitte Veho ? Sisuliselt üks vähestest kohtadest, kel pädevus viga võimalikult operatiivselt tuvastada ning varuosa ( reostaat ) reeglina laos?

Kindlasti mitte ei küsi nad kallimat hinda, kui puukuuris, kus tunnipõhise ajaarvestusega aega arvestatakse.

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1754
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Veebr 03, 2016 10:25

City kirjutas:Anna andeks , aga imelik suhtumine? Miks mitte Veho ? Sisuliselt üks vähestest kohtadest, kel pädevus viga võimalikult operatiivselt tuvastada ning varuosa ( reostaat ) reeglina laos?

Kindlasti mitte ei küsi nad kallimat hinda, kui puukuuris, kus tunnipõhise ajaarvestusega aega arvestatakse.
Absoluutselt nõus. Lugedes erinevaid kirjutisi, kuidas mingitele probleemidele erinevates kohtades lähenetakse, siis esiteks mina ei julgegi eriti mujale minna peale Veho. Moodsaid autosid parandatakse ikka sama mentaliteedi, oskuste ja vahenditega nagu Ladasid ja Moskviche nõuka ajal. Samuti tooks kohe välja operatiivsuse, tõesti leitakse KÕIK vead peaaegu momentaalselt.

Siin just hiljuti saatsin tuttava oma Peugeot-ga Vehosse lahendamaks probleemi, mida ei suutnud leida ei Wiru Auto ega Amserv. Veho lahendas asja poole päevaga ja mitte sugugi väga kallilt.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

m2t88
Postitusi: 46
Liitunud: Mär 17, 2014 22:18

Veebr 03, 2016 23:54

Eelmine aasta Tartu vehos käisin spidomeeteri jamaga (ei näidanud kiirust) esimesel korral ma ei tea, mis tegid aga tööle said selle. Sain vaevalt 50 km sõita kui oli sama jama käes. Teine kord kui sama murega pöördusin Vehosse, siis auto oli 4-5 tundi remondis ja kui auto oli ukse ees läksin uurima kuidas lood on. Öeldi ,et ei saanud korda..proovisid uut spidomeetri andurit ja ikka ei midagi. Tänu kasutaja citika soovitusele minna Tallinna Laagri Vehosse ja sealt sain abi ka(Andur oli ära väsinud)
Samas oli kerge viga aga Tartu esinduses ei saanud viga teada.


Pealegi sain ise hakkama reostaati vahetusega :o

ahelet
Postitusi: 10
Liitunud: Jaan 03, 2017 16:48

Aug 30, 2019 22:12

Salongipuhur töötab ainult 4 asendis ehk maksimaalne kiirus.
See va takistitekomplekti üks sektsioon on läbi.

Osadel puhurimootoritel on küljes transistoritega regulaatori plokk,
ütlevad, et kui õigeaegselt salongi õhu filtrit ei vaheta, siis langeb õhu liikumise voog
ja transistorid ei saa piisavalt jahutust ja lähevad läbi.
Variant seal aliexpressist uus plokk 9 eur, või ise transistorid ära vahetada.
(ühes youtube videoklipis vene mees pani KT 825 transistorid asemele.)

Minul oli takistitega 4 klemmi plokk ja ilma transistoriteta puhuri mootor.

Mootor ja takisti komplekt asuvad kõrvalistuja juures,
"pardatshoki" all , sealsamas asub ka salongi filter.
Noh tegutsemise asend on väga ebamugav ja ei näe eriti midagi,
aga paremal on mootor 3 kruviga 8mm padrunvõtlega saab kätte
ja natukene keskele poole on takistite komplekt, nii et tagumine juhtmete osa on tunda ja ka näha,
istub psesas ja saab klõpsakat vajutades ja pikisihid surudes pesast kätte,
see va roheline isoleeritud traatide osa on suunatud üles poole, ilmselt jauhtab sama salongiõhk seda,
aga pistik ja juhtmed on allapoole, saab kätte küll.

https://www.youtube.com/watch?v=LUNvzyvn8J8

Üks sektsioon põleb maha ja see katkestab kõik 1,2,3 kiiruste toimed, aga 4 kiirus käib otse ja see jääb tööle.
Seal takistite otsas on veel termokaitse ka igaks juhuks.

Tegelikkuses läheb takisti traat läbi asja pärast, puhuri mootori puksid hakkavad aja jooksul pooma
ja vastavalt mootor siis ka rohkem voolu tahtma ja va takisti ei pea vastu ja annab saba.
Mootor lahti ei käi, valtsitud seal ja see va ventikas ise on ka külge sulatatud,
lahti saaks, aga kas peale võlli ja pukside lihvimist ja määrimist kokku ka saaks,
ei hakanud katsetama.

Ma vaatasin seda mootorit ja leidsin, et lollikindlam on uus mootor panna,
ostsingi uue salongipuhuri mootori ja ka uue takisti komplekti,
nüüd on taas kõik 4 kiirust kenasti olemas.

Ühesõnaga mina vahetasin nii mootori, kui ka takistite komplekti.
J ahakaksid kõik kiirused kiirused tööle.
12 aastat vana mootor ja takistid pidasid vastu.

Vasta