Citroen XSARA 2.0 80kW HDi 02` kliima ja mootori vent

Kõik küsimused seoses elektrisüsteemiga...
Vasta
R.L.
Postitusi: 2
Liitunud: Sept 03, 2015 14:22

Sept 03, 2015 15:32

Vastne omanik eelmainitud autol, seisan ma mure ees, mida pole seni suutnud läbi hammustada. Nimelt töötas ostes autol kliima (automaatne) ja kõik muu, mis elektriline peal on. Välja arvatud puldist ukse avamine, aga see hetkel selleks. Suurem häda on aga järgmine:

Nimelt ühtäkki, poolelt päevalt, lõpetas automaatne kliima töö. Samuti ei käivitu enam mootoriruumis olev radiaatori ventikas. Samuti ei kostu enam kapoti alt kliimapumba magnetlüliti iseloomulikku klõpsatust.

Auto käis remondikojas. Kliimamasinaga sai tehtud kõik testid. Kliimasüsteemi survestamisel lekkeid ei tuvastatud. Nii sai kliima täidetud sama teed ka uute ainetega. Asja uuriti edasi ja öeldi, et salongi vent ei tööta. Sai tellitud uus Valeo salongivent tükkis juhtblokiga. See vahetatud, ei muutunud midagi. Ei hakkanud tööle ei kliima ega ka mootori vent. Samuti selgus, et ka vana salongivent töötab ja seda kõigis astmetes (mulle tundus, et see oli vaid remondikoja arvamus, aga see selleks). Sooja õhku puhub kõigis astmetes ja sooja klapid avanevad vastavalt reguleerimisnupu muutusele korralikult. Teisisõnu tuleb nii leiget, kui kuuma õhku, nii suletud kui avatud välisõhuklapiga.

Nii sai ise ette võetud sularid. Kõik sularid olid OK. Seda nii mootoriruumis, kui rooli all. Samuti olid korras mootoriruumis olev 40A sular (F18) ja rooli all olev 5A (F2) kaitse, mis valvavad kliima ja salongivendi tööd. Samas tuvastasin, et tahes millises lülitusastmes on kliima nupp, kas siis siisse- või välja lülitatud asendis, vool kliimapumba küljes olevasse pistikusse ei jõua.

Ma ei ole küll ekspert, aga minu mõte kisub sinna kanti, et jama on kuskil elektris. Välismaistest foorumitest leidsin kinnitust kahtlustele, et mootori vent ja kliima on samas ahelas. Kliimat sisse lülitades peab käivituma kohe ka mootori vent, mis vastavalt vajadusele töötab erinevatel kiirustel, aga töötab. Minu autol ei tööta aga kumbki. Kus asuvad aga jutuks olevas ahelas igasugu andurid ja releed, seda ma ei oska isegi arvata ega otsida.

Kas kellelgi on aimu, mida proovida, kust vaadata või üleüldse - Milles viga on???
Tänud ette igasugu vihjete ja soovituste eest!!!

PS Olen natuke murelik kasvõi ainult selle pärast, et olen kuulnud, et kui kliimat pikka aega mitte käitada, siis võib kliimapumba sidur või magnetlüliti kinni jääda, mis tähendab halvemal juhul kogu kliimapumba väljavahetamist. On see siis nö linnalegend või fakt, aga sellegi poolest seda nagu küll ei tahaks.

johndoe
Postitusi: 150
Liitunud: Juun 13, 2008 22:39

Sept 03, 2015 16:59

Huvitav remondikoht kes laseb arvamuse peale juppe vahetada aga see selleks. ma soovitan minna kuskile kus seda autot tuntakse sest uued autod paraku ei ole enam lihtsalt kodus remontitavad.

R.L.
Postitusi: 2
Liitunud: Sept 03, 2015 14:22

Sept 03, 2015 18:38

Hea tähelepanek huvitava remondikoha kohta! Sai seal pärast rääkimas käidud, et Mis mõttes ei tööta salongivent ja vannuti käsi südamel, et testiti ja ei tööta. Kutsusin siis meistrid välja. Võtsin sealsamas mõne hetkega maha mootori ja mängisin kõik lülitusversioonid läbi. Mootor töötas igas lülitusastmes kõigi kiirustega. Selle peale tehti vaid imestunud nägu ja arvati, et ehk on viga kuskil mujal. Eks ole??? Ma võiks sellise suhtumise ja teadmistega ise ka remondikoda pidada. Lisaks pakuti uut aega, et uurida, mis viga on. Üritasin viisakaks jääda (nõudis parasjagu pingutust) ja teatasin, et ei soovi. Lasta jälle uurida ja umbes pakkuda... Ei, Aitähhh!

Mis ise remontimisse puutub, siis sellega olen ma natukene sundseisus, kuna ei asu hetkel Eestis. Teadupärast välismaised remondikohad on oma hinnatasemega sellised nagu nad on ja kui kohata seal sellist teenuse kvaliteeti siis... Mnjahhh... Vähemalt ma püüan asjale hetkel mingitki valgust ise saada.

Lugesin muidugi ka siinse foorumi enamjaolt läbi. Näen, et sarnaste muredega on siin ennegi pead murtud, kuid samas, kas on asi minu ignorantsuses, või muus, aga mulle tunduvad olnud teemad mõneti kaudsed. Mõningad sümptomid kattuvad, samas aga muud asjad on nagu risti vastu.

Paar küsimus aga on küll juba kohe võtta. Nimelt mul jäi siinsetest teemapüstitustest silma, et võiks proovida otse toidet kliimapumbale. Seal on kahe kontaktiga pistik. Samas, mis paigast võiks võtta plussi? Kas otse akult? Mis värviga juhtme alla peaks selle ühendama? Kas on vaja lisada ka massi ühendus?

Ma muidugi ei tea, et kas pumba toimimise katsetamine on üldse hea mõte, aga samas, kui pumba osas asjad toimivad, on jälle midagi välistatud ning tegeliku vea otsimise kohti vähem järel.

Paar tähelepanekut lisan aga veel. Nimelt toimib väline temperatuuri näidik, aga salongiõhufilter oli täiesti umbes.

johndoe
Postitusi: 150
Liitunud: Juun 13, 2008 22:39

Sept 03, 2015 19:18

kui pinget peale ei tule siis ei ole viga arvatavasti pumbas, või oli pumbas ja nüüd on pump miskit maha põletanud. ma ei ole küll kursis elektriskeemide saadavuse kohta aga ilma selleta on väga raske kusklit järge ajada.

Vasta