päevatuled

Kõik küsimused seoses elektrisüsteemiga...
Vasta
Kasutaja avatar
nemcik
Postitusi: 294
Liitunud: Juul 21, 2008 13:48
Asukoht: Haabneeme

Mär 11, 2015 12:53

Huvitav, kas uutel Citroenidel on võimalik (olgu või raha eest) tellida selline seadistus, et tagumised ääretuled (s.o rahvakeeles tagatuled) põleksid koos päevatuledega?
Style, plaisir de conduire et sérénité...

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2617
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Mär 11, 2015 15:04

Oleneb autost.

Led tuledega auto puhul ei ole selline asi võimalik.
Küll aga saab LED tuled ära kustutada ja lähituledega koos tagatuled põlema.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Auto-Bon AC AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.autobon.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1787
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Mär 12, 2015 10:21

LED tulede puhul ongi see eesmärk, et põleksid ainult LED-id. Mõte on ära kustutada kõik, mida päeval ei ole vaja selleks, et säästa 0,04l sajale kütust.
Citroen Berlingo XL (K9) 1.5 BlueHDi 100

Kasutaja avatar
nemcik
Postitusi: 294
Liitunud: Juul 21, 2008 13:48
Asukoht: Haabneeme

Mär 12, 2015 15:37

Mnjah. Mina tegelen liiklusohutusega ja päris kindlasti ei poolda seda "tagumik pime" sõitmist. Otse öeldes pean seda ohtlikuks ja ebaloogiliseks. Kogu meie liiklusohutuse praktika on üles ehitatud nähtavusele ja enda nähtavaks tegemisele. Mul on pildikogu sellest, kuidas automaatika lihtsalt ei toimi (nt poolhämaras - meil suurem osa aastast, udus, veeturbulentsiga jne) - st ees on LEDid, aga taga tühjus - silm ei tunneta enam õiget pikivahet.
Eestis on seni teemat arutanud vaid eksperdid. Soome maanteeamet on teemasse väga tõsiselt suhtunud (seal on politsei pidanud seda probleemiks) ja Eestiski on olnud tagant otsasõite, mille puhul eksperdid oletavad, et põhjuseks võib olla just see moodne lahendus, kus tagatuled puuduvad. Kuigi peaksid põlema. Liiklusseaduse mõttes on praegu kõik JOKK, aga ega inimene ei vajuta lülitile kui ta usaldab automaatikat.
Style, plaisir de conduire et sérénité...

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1787
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Mär 12, 2015 20:08

Mul on vastupidine arvamus. Põhjendus on lihtne. Päevasel ajal on kontrast mitte midagi vs pidurituli suurem kui kabariittuli vs pidurituli. Ühel juhul põleb kogu aeg midagi, teisel juhul ainult siis kui midagi toimub. Eriti hea on see siis kui mõni pidurituli on läbi põlenud. Kui taga tuled põlevad aga keskmine on läbi põlenud, siis on teistpidi kehvem märgata, et toimub pidurdamine vs. see kui keskmine on läbi põlenud aga tavaolukorras midagi ei põle.

Samas see hämara teema on kinni konkreetsetes automudelites. Berlingol koos LED-dega ei põle näidikuploki taustavalgus. Hämardudes hakkab kiiremini häirima mind see, et ma näidikuplokis midagi ei näe, kui see, et teised mind enam ei näe. Olen sunnitud tuled põlema panema.

See, et ilma tagumiste kabariitidega ei suuda enam hinnata õiget vahemaad. Sorry aga see on õpitud abitus. Enne 90-ndaid polnud see kellegi jaoks probleem ja see pole ka probleem Saksamaal, kus kiirteel on palju suuremad kiirused ja väiksemad pikivahed. Kusjuures minu jutu esimene osa on plussiks just kiirteel, kus on väga kiirelt vaja aru saada, kui keegi ees pidurdab.
Citroen Berlingo XL (K9) 1.5 BlueHDi 100

Kasutaja avatar
nemcik
Postitusi: 294
Liitunud: Juul 21, 2008 13:48
Asukoht: Haabneeme

Mär 17, 2015 14:05

Kontrast hakkab tööle reaktsiooni hetkel. Reaktsioonikiirus on inimestel erinev. Sellest läbipõlemise jutust ma ei saa üldse aru, eriti inimese poolt, kes oma auto eest nii hästi hoolitseb (ja seda ka oluliseks peab) kui tom. :-)

Tuua näiteid stiilis "millal need tuled välja mõeldi", on puhas demagoogia. Me räägime ju tänasest päevast, praegusest liikluskeskkonnast, praegustest harjumustest, olgu aktiivse/passiivse turvavarustuse osas vm. Eks ju - õige mees sõidab ilma turvavöö ja talverehvideta.

Aga veel kord - senikaua on need lihtsalt arvamused kui pole mingit reaalset uuringut taga. Võimalik ka, et mul on lihtsalt hüpotees, mis hakkab kujunema kinnisideeks. Aga olen vestelnud mitme koolitaja, kutselise juhi ja liiklusohutuse eksperdiga, keda miskipärast kummitab täpselt sama küsimus ja kes leiavad, et see on probleem, mis vääriks uurimist. Varem või hiljem võetakse see ette.





tom kirjutas:Mul on vastupidine arvamus. Põhjendus on lihtne. Päevasel ajal on kontrast mitte midagi vs pidurituli suurem kui kabariittuli vs pidurituli. Ühel juhul põleb kogu aeg midagi, teisel juhul ainult siis kui midagi toimub. Eriti hea on see siis kui mõni pidurituli on läbi põlenud. Kui taga tuled põlevad aga keskmine on läbi põlenud, siis on teistpidi kehvem märgata, et toimub pidurdamine vs. see kui keskmine on läbi põlenud aga tavaolukorras midagi ei põle.

Samas see hämara teema on kinni konkreetsetes automudelites. Berlingol koos LED-dega ei põle näidikuploki taustavalgus. Hämardudes hakkab kiiremini häirima mind see, et ma näidikuplokis midagi ei näe, kui see, et teised mind enam ei näe. Olen sunnitud tuled põlema panema.

See, et ilma tagumiste kabariitidega ei suuda enam hinnata õiget vahemaad. Sorry aga see on õpitud abitus. Enne 90-ndaid polnud see kellegi jaoks probleem ja see pole ka probleem Saksamaal, kus kiirteel on palju suuremad kiirused ja väiksemad pikivahed. Kusjuures minu jutu esimene osa on plussiks just kiirteel, kus on väga kiirelt vaja aru saada, kui keegi ees pidurdab.
Style, plaisir de conduire et sérénité...

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1787
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Mär 17, 2015 17:48

Vastutuleva auto puhul on mõistetav, miks peaks põlema esituled. Kui üks sõidab 90-ga ja teine sõidab 100-ga, siis nad lähenevad teineteisele kiirusega 190kph. See on üle 50 meetri igas sekundis. 200m vähem kui nelja sekundiga.

Eessõitva auto puhul ei ole aga nii hästi mõistetav, miks peaks valgel ajal tagatuled põlema. Samade kiiruste juures lähenevad nad teineteisele kiirusega 10kph ehk alla 3 meetri igas sekundis. 200m vahemaa kahandavad nad omavahel 1 minuti ja 14 sekundiga.

Need on kapitaalselt erinevad olukorrad. Kui sa lähened tagant teisele autole ja teie kiiruse vahe on 10kph, siis 50m läbid sa 18 sekundiga. Kui sa ei näe või ei suuda mitte midagi ettevõtta ilma, et eesoleval autol põleksid tagatuled, siis ma ütleks, et selline inimene ei ole pädev autot juhtima ja tema lubamine rooli on eluohtlik temale endale ja teistele.

Saksamaal sõidetakse Autobahnil keskmiselt 120-ga ning põhimagistraalidel on nii tihe liiklus, et enamasti sinu vahe eessõitva autoga ei ole suurem kui 50m. Mittepõlevad tagatuled seal probleemiks ei ole. Kontrast põleva/mittepõleva tule vahel on hoopis suurem eelis kui toimub hädapidurdamine eespool.

Tagatulede teema tundub hoopis järjekordne püüe väike Eesti konnatiik "huvitavaks teha" ja leida probleeme seal, kus seda pole. See kõlab sellena, et riigis on näljahäda aga arutatakse, kas inimestele meeldivad rohkem sibula või juustu maitselised kartulikrõpsud.

Aga ära südamesse võta. See, et vastava valdkonna spetsialistid tegelevad päris töö asemel sõnaotseses mõttes pasaga ei ole ainult liiklust puudutav probleem vaid Eesti riiki tervikuna. :lol:
Citroen Berlingo XL (K9) 1.5 BlueHDi 100

Kasutaja avatar
nemcik
Postitusi: 294
Liitunud: Juul 21, 2008 13:48
Asukoht: Haabneeme

Mär 20, 2015 13:07

Taas räägime täiesti erinevatest asjadest. Ei saa võrrelda vastutulevat autot ja samas suunas liikuvaid autosid. See on jabur. Ja see Saksamaa bahn on üks väga eriline liikluskeskkond, mille alusel ei saa teha liiklusotsuseid suvalises Euroopa kohas. Meil on siin meie oma liikluskeskkond ja selle eest hoolitsemine ei ole mingi konnatiigi värk.
Muide, kui me saavutaksime Rootsi või Madalmaadega võrdse liiklusohutuse taseme, hukkuks meil aastas 80 inimese asemel 30. Päris suur vahe.
Style, plaisir de conduire et sérénité...

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1787
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Mär 20, 2015 14:06

Muidugi saab võrrelda. Just see ongi seletus, miks esitulede põlemine päevasel ajal on oluline ja tagatulede põlemine ei ole. Kuna üksteisele vastu liikuvad autod lähenevad teineteisele väga suure kiirusega, siis on teineteise märkamine oluline palju suurema vahemaa tagant. Samas suunas liikuvad autod lähenevad teineteisele aeglaselt ja tagatulede põlemine valgel ajal ei ole kuigi oluline.

Võrdlus Saksamaaga on ka kohane. Seal on oluliselt suurem liiklustihedus ja suuremad kiirused. Kui neile ei põhjusta antud teema probleeme, siis võib öelda, et meil sama teema käsitlemine ei ole ammugi probleem.

Antud teema puhul ma ütleks, et kunstlikult näidatakse Eesti juhte äpumatena kui nad tegelikult. Valges või isegi kerges hämaruses ei juhtu reaalselt seda, et keegi sõidaks kellelegi tagant sisse ainult seetõttu, et tagatuled ei põle. Selleks on teised põhjused (joove ja/või suur sõidukiirus).



Ma loen ennast keskmisest teadlikumaks inimeseks liiklusteemadel. Ma tean liiklusseadust üsna peast, mul on tuttavaid maanteeametis, kellega ma räägin erinevatel teemadel ja kord aastas käin pikemal autoreisil Euroopas, kust võtan sealse teedekogemuse koju kaasa ning jagan sõprade, tuttavate ja Maanteeametiga.

Kui ma võrdlen näiteks Poola, Austria, Tšehhi ja Saksamaa kogemust meie omaga, siis ma ütleks, et meie liikluses on täpselt kolm reaalset probleemi, muu on suhteliselt huinjaa.

1. Joobes juhid. Nende osakaal on liiga suur.
2. Jalakäijad ja pimedus. Meie kliima on pime ja see on oluline teema.
3. Hoolimatud manöövrid. Kui vaadata näiteks Poola liiklust, siis kiirused on palju suuremad kui meil aga samas kui on vaja kolonnis sõita 70-ga 5km, siis tehakse ka seda. Meie liiklus on põhjendamatult närviline (ei ole muu euroopaga võrreldes väga tihe aga tehakse jaburaid manöövrdeid kannatamatusest). Kui mujal euroopas sõites näed liikluses idiootseid manöövrdeid, siis 90%, et eestist pärit auto.
Citroen Berlingo XL (K9) 1.5 BlueHDi 100

johndoe
Postitusi: 150
Liitunud: Juun 13, 2008 22:39

Mär 20, 2015 16:16

eelnevale textile väike killuke. Mind on kodulinnas proovinud ainult üks auto minule rohelise tulega alla ajada. Eesti nr-ga vadim :D rekaga.

Vasta