Tere.
Mure naise autoga (2009a universaalkerega Citroen C5, 2.0HDI mootor, 120kw), et kliimaseade hakkas nagu vähem külma puhuma ja esimene mõte oli siis gaasivähesus. Naine käis täna kodulähedases rehvitöökojas kliimasüsteemi täitmas ja nüüd enam kondipump ei rakendu. Diagnostikaseade näitab veakoodi C994 (engine fusebox: Fault in the aircon compressor clutch control circuit), Kaitsmed kontrollisin ära nii kapotialuses karbis kui ka roolialused, kõik kaitsmed olid terved. Rehvitöökojast oli naisele antud kaasa tehtud tööd kajastav väljatrükk, millelt näha, et gaasi lisati 625 grammi. Ise googeldasin ja leidsin mitmest kohast infot, et sellisel autol peaks kliimaseadmel külmagaasi kogus olema 525 grammi. Kas võib viga olla selles, et gaasi on süsteemis liiga palju ja seepärasst auto ei luba kondikompressoril rakenduda? Kas see auto võib olla nii tark, et saab aru liigsest gaasikogusest? Citikas, ehk Sa palun saad vaadata tarkadest andmebaasidest ja kirjutada, kas sellel autol peaks olema 525 grammi või 625 grammi külmagaasi kliimasüsteemis. Auto vin on- VF7RWRHH89L581072 .
Citroen C5- kliimaseade ei puhu külma
Ette nähtud kogus on 525g. Pole kunagi üritanud valet kogust panna seega ei oska öelda mis moodi see +100g väljendub.
C5 2.0HDi 
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Auto-Bon AC AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.autobon.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo.tootsi@autobon.ee

Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Auto-Bon AC AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.autobon.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo.tootsi@autobon.ee
Suur tänu Sulle Citikas. Taaskord siis näide sellest, et spetsialistid mõnest nurgatagusest töökojast osakavad ja võivad autole halba teha. Eks võtan alustuseks selle töökojaga ühendust, vast esialgu mõistlik proovida nüüd laadida auto õige gaasikogusega ja vaatab mis saab edasi.
AC kompressorit lülitab mootoriruumi kaitsmekarp.
Kaitsmeid selles süsteemis elektriskeemi järgi pole. Lülitus toimub pooljuhtreleega, mis probleemi korral välja lülitub.
Võibolla aitab lihtsalt veakoodide lugemine ja kustutamine et pooljuht uuesti toimima hakkaks.
Kaitsmeid selles süsteemis elektriskeemi järgi pole. Lülitus toimub pooljuhtreleega, mis probleemi korral välja lülitub.
Võibolla aitab lihtsalt veakoodide lugemine ja kustutamine et pooljuht uuesti toimima hakkaks.
C5 2.0HDi 
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Auto-Bon AC AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.autobon.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo.tootsi@autobon.ee

Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Auto-Bon AC AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.autobon.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo.tootsi@autobon.ee
Suur tänu lisainfo eest! Uurisin ise ka veel netiavarustest ja leidsin teavet, et süsteem peaks olema rõhuandur-lülititega kaitstud nii üle- kui ka alarõhu eest. Eile proovisin veakoodi kustutada, aga auto ei lubanud (kui oli ülerõhk süsteemis, siis loogiline et veakoodi kustutamine ülerõhu tõttu ei õnnestunud). Nüüd peaks autos olema õige gaasikogus ja proovin õhtul uuesti veakoodi kustutamist, ehk õnnestub. Kirjutan siis tulemustest.
Kliimakont ikka ei hakanud tööle, auto ei lase veakoodi kustutada. Võtsin igaks juhuks ööseks akujuhtme aku küljest lahti, ka see ei mõjunud. Ju siis mingi tõsisem viga ikka. Broneerisin teenindusse remondiaja, järjekord 2 nädalat. Eks siis paistab mis saab.
Vale gaasikogus reeglina rõhku nii palju ei mõjuta. Rõhu anduri jaoks piisab ka kui süsteemis on 200g gaasi et pumba lülitus toimiks.
kui 200g rohkem siis läheb jahutusventilaator segaseks ja pump hakkab sisse/välja liiga sagedalt klõpsima.
Mõlemal juhul külma teeb aga mitte nii effektiivselt kui võiks. Pikema aegne ala/ülerõhk võib juba mõnele sõlmele ka hävitavalt mõjuda.
kui 200g rohkem siis läheb jahutusventilaator segaseks ja pump hakkab sisse/välja liiga sagedalt klõpsima.
Mõlemal juhul külma teeb aga mitte nii effektiivselt kui võiks. Pikema aegne ala/ülerõhk võib juba mõnele sõlmele ka hävitavalt mõjuda.
C5 2.0HDi 
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Auto-Bon AC AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.autobon.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo.tootsi@autobon.ee

Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Auto-Bon AC AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.autobon.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo.tootsi@autobon.ee
Suur tänu lisainfo eest! Citika viimasest kommentaarist lähtuvalt veidi kindlam tunne, et see 100 grammi lisagaasi momendiga autole mingit hiidriket vast ei tekitanud. Siis ehk viga oli ikka olemas juba enne lubatust suurema gaasikoguse autosse laadimist. Tuleb see viga tuvastada ning parandada ja siis ehk hakkab tööle. Veakoode ma ei olnud alates eelmise aasta sügsest vaadanud. Naisel oli autoga talvel ka väike esiotsa kõks, parklas pimedas ja libedaga (küll väiksel kiirusel) hüppas laternapost ootamatult autole ette. Kaskokindlustuse kaasabiga tehti auto korda, aga võib-olla selle kõksuga seonduvalt tekkis mingi konditsioneerisüsteemi viga.
Citikas, palun kas Sa saad vaadata-kirjutada, kas selline kliimakompressor sobiks kõnealusele autole?
https://www.autokaubad24.ee/et/varuosad ... 796;100354
https://www.autokaubad24.ee/et/varuosad ... 796;100354
Tere
Tundub et ega tehas ise ka väga täpselt ei tea millist pumpa paigaldati. VIN kood annab ca 9-11 võimaliku pumba tellimis koodi. Eks pandi seda mis laos oli ja lihtsalt tarkvaraga sätiti asjad õigeks.
Sellistes olukordades on vaja pumba kleepekast pilti ja seejärel paneme puzzle kokku mis pumpa tellida.
Teada oleva info põhjal ja välistusmeetodiga saan et autol võiksy küljes olla tehasest selline pump SANDEN INT- - SD7C16 1342.
Mina saan sellise pumba https://www.autokaubad24.ee/et/varuosad/nissens-890210 Või sellise Lucase https://www.autokaubad24.ee/et/varuosad/lucas-acp01027
Kahjuks ei ole mul Lucase asjade kohta midagi positiivset öelda. Pigem valiks kas nissensi või mahle toodangu.
OE uus pump maksab 711€
Tundub et ega tehas ise ka väga täpselt ei tea millist pumpa paigaldati. VIN kood annab ca 9-11 võimaliku pumba tellimis koodi. Eks pandi seda mis laos oli ja lihtsalt tarkvaraga sätiti asjad õigeks.
Sellistes olukordades on vaja pumba kleepekast pilti ja seejärel paneme puzzle kokku mis pumpa tellida.
Teada oleva info põhjal ja välistusmeetodiga saan et autol võiksy küljes olla tehasest selline pump SANDEN INT- - SD7C16 1342.
Mina saan sellise pumba https://www.autokaubad24.ee/et/varuosad/nissens-890210 Või sellise Lucase https://www.autokaubad24.ee/et/varuosad/lucas-acp01027
Kahjuks ei ole mul Lucase asjade kohta midagi positiivset öelda. Pigem valiks kas nissensi või mahle toodangu.
OE uus pump maksab 711€
C5 2.0HDi 
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Auto-Bon AC AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.autobon.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo.tootsi@autobon.ee

Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Auto-Bon AC AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.autobon.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo.tootsi@autobon.ee
Suur tänu Sulle Citikas! Vaja siis otsida ikka sama varusakoodiga pump kui autol praegu küljes. Momendil mul ei ole koodi käepärast (jäi koju kapipeale laagerdama), ei saa kohe võrrelda. Kliimapumba vahetuseks meil vaja veidi käibevaheneid planeerida, juhul kui valida taastatud pump siis eelarvekulu vist suurusjärgus 500-600 eurot (pump pluss vahetus).