Uue Berlingo DPF-i käitumine

Kõik probleemid mootoriga ning ülekandega
Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1827
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Nov 26, 2020 17:43

dpf kirjutas:
Nov 26, 2020 17:30
Loomulikul, et me anname garantii 1a
Ma ei taha garantiid 1a :D
Ma tahan garantiid kuni järgmise täituvuseni, muidu ei ole sel mõtet :D
Citroen Berlingo XL (K9) 1.5 BlueHDi 100

dpf
Postitusi: 17
Liitunud: Nov 24, 2020 20:32

Nov 26, 2020 17:47

Meie ei saa rohkem anda garantiid kuna autol on juba probleem mujal, kui rohkem ei kesta :D

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2696
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Nov 26, 2020 17:58

Esimene pilt on €6 teine pilt €5
2.0HDi €4 filtrid on reeglina 200 000km peal juba korrosiooni kohtadel punnitama hakanud.

Kasutaja Tom vist peab silmas garantiid et kui auto korras on siis saaks filtriga sõita järgmise täitumiseni. Ilma et see läbi põleks. Tehtud töö kvaliteedis ta ei kahtle

Citroeni tehase poolelt on kogu aeg olnud avalik info et filter on vaja kas hoolduses või täitumisel vahetada.
Paraku ei saa seda kõikide autotootjate kohta öelda. Pigem jäetakse selline teavitus töö tegemata.

Mul oli kunagi ühe kliendiga suur tüli kuna ta arvas et me petame kui tahame vahetada tahmafiltriga autol EGR klappi.
Klient oli täiesti veendunud et tahmafiltriga auto on ilma EGR-ita. Paar aastat hiljem kui ma tegin C-kategooria lube, mõistsin miks klient selles veendunud oli. C-kategooria teooria oli ühe autotootja materjalidel põhinev ja tõesti oli seal kirjas väide et teatud veoautodel EGR-i pole kui on tahmafilter. Samas ei käi see siiski kõikide veoautode kohta.

Nii et tõde on nagu tavaliselt kuskil poolel teel. :D
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Auto-Bon AC AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.autobon.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

dpf
Postitusi: 17
Liitunud: Nov 24, 2020 20:32

Nov 26, 2020 18:14

Mulle meeldis Citika analüüs, kus tõi välja filtri täituvuse ja põletuse vahekorra 8)

Tom nüüd palun arvuta välja 10 000 km kohta põletustsüklid kus autol filter on 25% täis ja 75% täis, siis peaks kõigile olema puust ja punaselt selge, kui palju põletatakse üle ja rikutakse korpust :D :D

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1827
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Nov 26, 2020 18:26

citikas kirjutas:
Nov 26, 2020 17:58
Kasutaja Tom vist peab silmas garantiid et kui auto korras on siis saaks filtriga sõita järgmise täitumiseni. Ilma et see läbi põleks. Tehtud töö kvaliteedis ta ei kahtle
Jah, täpselt nii ma mõtlesingi. Keegi ei saa vastutada filtri kestvuse eest kui autot korralikult ei hooldada, tekib mingi muu viga.

Kui ma valin läbipesu vs vahetamine, siis minu jaoks on oluline, millal tuleb teha järgmine investeering ja kui suur see saab olema. Kui ma valin läbipesu ja see läheb maksma koos montaažiga pool uue filtri hinnast ja kestab ka pool uue filtri kestmise aja (sest näiteks poole peal roostetab läbi) ja ma pean uuesti minema autoga kuhugi ja tekib veel risk, et äkki auto läheb põlema ka, siis hakkab asi muutuma juba väga kaheldavaks.

Kui see käiks nagu vahetusfond, et võetakse minu vana filter maha, pannakse asemele "uus" vana filter, mis on läbipestud, põhjalikult kontrollitud, et sel ei ole rooste ja muid probleeme tulemas ja see on eelduslikult samaväärne uue filtriga, veel parem kui on autotootja või filtritootja heakskiit sellele, siis ma arvaks, et ma oleks kliendina nõus selle eest isegi rohkem maksma. Kindlasti mitte uue hinda aga kindlasti ka rohkem kui ainult see tänane läbipesu hind.

Kindlustunne on siinkohal see võtmeküsimus.
Citroen Berlingo XL (K9) 1.5 BlueHDi 100

dpf
Postitusi: 17
Liitunud: Nov 24, 2020 20:32

Nov 26, 2020 18:37

Rohkem maksmise jutt mulle meeldib :D

Aga palun arvuta ikkagi ära ja näed ise, et 200 000 hooldatud filtriga, mis teeb minimaalselt tsükkleid kestab teine sama 200 000 km , kui hooldamata filter mis on samas seisus juba 200 000 pealt :shock:

Lihtsalt mulle meeldivad need arutelud kus minule joonistub välja kes on meie klient (pesu) ja Teie klient (uus filter)

Nagu Citikas ütles, tõde on kusagil poolel teel :wink:

dpf
Postitusi: 17
Liitunud: Nov 24, 2020 20:32

Nov 26, 2020 18:40

Korra küsin veel Teie autode läbisõdu kohta.Palju olete esimese omanikuna ühe autoga sõitnud ja järelturu autoga ...km?

Mina olen 5a ja 200 000 see mul rekord.Kellal 370 000 kui müüdud sai.

dpf
Postitusi: 17
Liitunud: Nov 24, 2020 20:32

Nov 26, 2020 19:10

Tom ennist jäi küsimata, kui meie 1a kasutatud varuosale pole piisav garantii Sinu jaoks, siis küsiks palju Te annate uuele varuosale garantii kaasa? :D

Kasutaja avatar
motamees
Postitusi: 91
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Nov 26, 2020 20:57

Eesti seadus nõuab ganatiid 2 aastat, siin pole omal midagi otsustada.

pistyk
Postitusi: 71
Liitunud: Mai 23, 2016 18:30
Asukoht: Haaapsalu-Viimsi

Nov 26, 2020 21:39

Iseenesest minu auto tahmafilter mis maha tuli on ikka korralikust rauast raske tükk,seal pindmine rooste kindlasti midagi ei määra.Paneks pildi,aga see ilmselt teises arvutis.seest pole nagu hullu midagi,aga kärgede ümber on mingi valge ollus,ei ole seda et hullult tahma täis või midagi sellist,tahma pole pm nähagi
Parem varblane katusel,kui nuga neerus

Honda civic 2.2d 103kw 2009.a

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1827
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Nov 26, 2020 22:08

Kõik taandub sellele, kas läbipestud filtrile saab anda garantii, et kuni järgmise täitumiseni ei põle korpus läbi ega tekita põlengu ohtu. Võtame puhtalt väited, mis mulle on esitatud.

Läbipesuga tegelev ettevõte: garantii läbipestud filtrile on 1 aasta
Esindus: teise ringi filtritel leidub ohtralt korrosiooni, kahekordne eluiga on vähe tõenäoline

Mina: sõidab filtri täitumiseni 5 aastaga
Ka mina: reaalne kogemus, et 5 aastat kestab uus filter kindlasti ära

Siin natuke muidugi küsimus taandub ka filtri hinnale... osadele mootoritele on need ikka jõhkralt kallid. 1.6 HDi FAP EURO5 filter on sellise hinnaga, et kui läbipestud filter ei kesta minimaalselt 1,5x eluiga, siis läbipesu kulutab rohkem raha kui kohe minna vahetamise teed. Seejuures mingit garantiid ei ole, et see 1.5x eluiga ära tuleb. Seejuures tuleb arvestada, et väiksema läbisõidu juures on ka aeg pikem ja rooste juures on just see aeg faktor.

Mulle meeldiks ka kui filter oleks pestav aga pigem nii, et see pestavus on selles ettenähtud. Kunagi tehti ka katkiseid šarniire kuidagimoodi korda aga kui sa pressid neid kuule läbi pesa, siis see metall ei säilita seal enam samu omadusi. See läbipesemine tundub mulle natuke sarnase asjana.

Kui tehas ütleks, et jah, läbipesu, ülinormaalne asi, korduvkasutus, öko, loodussääst, annaks sinna juurde juhised, kuidas see peab olema tehtud, mida tuleb kontrollida ja siis läbipesuga tegelev ettevõte nii teebki, esindus vahetab ja see on tehase aktsepteeritud remondi protseduur, siis oleks 5+. Loomulikult ma kliendina tahaks saada selle asja odavamalt tehtud.

Aga ma ekspluateerin masinat nii nagu masina ehitaja on ette näinud ja järgin ehitaja juhiseid ja soovitusi ja siin on käärid sees.

Iseenesest väga huvitav teema, tõsiselt...
Citroen Berlingo XL (K9) 1.5 BlueHDi 100

dpf
Postitusi: 17
Liitunud: Nov 24, 2020 20:32

Nov 26, 2020 23:42

Need väited, et tahmafiltri korpus roostetab auto eluea jooksul läbi ja lausa võib maha põleda täielik muinasjutt mida esindus serveerib lihtsameelsetele, et ostaks uue varuosa.Ükski autojuht ei pea muretsema sellise jutu pärast, kui on oma autot hooldanud nii nagu vaja.(Tom sa pole veel viitsinud arvutust teha põletustsükklite kohta vastavuses filtri täituvusega) :cry:

Eile veel uurisin koostööpartneritelt selle korrosiooni ja korpuse läbipõlemise asjus, siis küsiti kas teil seal Eestis sõidavad veel 80a tehtud masinad ka veel, et sellist teemat aretate 😁😁

Sõidan 1a. vana autoga ja loomulikult olen esindusele tutvustanud filtri puhastus teemat ja mis sa arvad mis point on neil seda teha garantii ajal, kui autotootja on ette näinud max 2 korda sundpõletust ja siis uus filter alla.Aga... , kui garantii läbi ja me ei suuda kliendile uut filtrit pähe määrida, siis suuname filtri pessu :D :D ja töötunni raha jätame ikka koju.

Teeme enamus margiesindustega koostööd ja usaldus ongi meil saavutatud tehtud tööga ( kuna autol mõõdetakse dpf i rõhke enne meie juurde tulekut ja pärast pesu)

Masin millega peseme on EL heaks kiidetud ja täiesti sirge seljaga võib seda tööd teha, kui on vastav koolitus läbitud.

Kui Sa arvad, et sõidad tulevikus 5a. Euro 6 autoga, siis oled valel teel.Juba tulevad AdBlue kristalle seest täis filtrid meile, mis pole tuha pärast alt võetud.

Meile kirjutas keegi vahele et inimesel korpus tugev, aga seest natuke valget filtri peal ja tuhka ei näe.Valge filtri puhtal poolel võib tähendada kas on üritatud mingit soga anduriaugust sisse pritsida, või on saanud liiga palju kuuma ja on korgid ees filtril, siis juba tuleb filter vahetada.Tuhka ei olegi silmaga näha, kui just Citika poolt mainitut filtriga tegu pole (auke pole näha ja kiht on katnud filtri)Mul on isegi kusagil raportis nei pilte ka õudusest.

Kõrval põikeks, siis astus üks klient sisse ja ütles, et see MB filter vajab puhastust.Vaatasime kaameraga sisse ja näitasime pilte :D .Filtril olid tükid väljas ja vähemalt 20% oli filtrist kadunu.Ütlesime, et seda me ei pese ja palun mine osta uus autole.Klient mõtles ja ütles uus maksab 2500€ ja tema seda raha ei taha maksta ja peske ära saab mis saab ja ise vastutab kui tükke veel lendab sealt.Panime masinasse ja tegime oma protseduurid ära uskumatu et midagi sealt välja ei pudenenud.Teste polnud isegi mõtet peale pesu teha sest filter lihtsalt jooksis läbi.Ütlesime, et anna pool raha pesu eest (aja eest pigem) ja kui auto jääb sõitma, siis too teine pool rahast.Võta nüüd kinni miks pole midagi kuulda olnud 😁.

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2696
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Nov 27, 2020 10:16

Mina ei hirmuta kedagi. Meieni on jõudnud autod millel on filtri korpus läbi põlenud. Mõnel autol on kahtlus et filter on läbi puuritud eelnevalt aga on ka autosid millel see kahtlus puudub. Totaalselt maha on põlenud 1 auto. Kaks autot on mööda sõitev rekka 2x6kg kustutiga päästnud. Ülejäänud pole õnneks tuld külge võtnud.

Keskmine Berlingo põletab filtrit iga 800km tagant 150 000km jooksul teeb see umbes 188 põletust.
Samas kui see keskmine berlingo veab näiteks käru. Siis tõuseb väljalaskes temperatuur nagunii nii kõrgeks et filtri puhastus protsessi ei olegi vaja vaid tahm põleb niisama ka ära.

Ma usun et kõik esindused eelistavad olukorda kus filter on pestud ja mitte tühjaks pekstud.
Sama hästi võiks mina öelda et pesemine on lihtsameelsetelt raha ära võtmine.
Pakun et vähemalt siin foorumis võiksime viiki leppida.
Mul on tõsiselt hea meel et selline pesu teenus on olemas. Ja võimalusel me ka teie teenuseid oleme tarbinud.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Auto-Bon AC AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.autobon.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1827
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Nov 27, 2020 10:38

Ma sõitsin eelmise Berlingoga 6 aastat, 200 000km, sinna jäi üks filtri vahetus ka sisse, lisaks ma eespool kirjeldasin ka kui tihti tahmapõletus käis ja kuidas see dünaamika muutus filtri täitudes.

Nüüd on EURO6.2 Berlingo, noh, 1 aasta on läinud, 4 veel minna, siis on EURO6 autoga 5a täis sõidetud. :D Ma olen üsna veendunud, et see õnnestub ja õnnestub veel kauemgi sõita. Aga läbisõitu juba praegu sama palju nagu suurel osal inimestest 4 aastaga.

Edasi läheb siit lihtsalt jauramiseks.

Aga lõpetuseks ütleks seda, et mis iganes teenuse pakkumisel ei saa asi käia nii, et ettevõte teeb, mina vastutan. Kui tahmafiltril on ettenähtud mingi oodatav eluiga, siis mul tegelikult poogen, kas seda pestakse, vahetatakse või tehakse mingit muud maagiat, minu ootus on see, et see asi kestab samaväärselt nagu kestis esimesel korral kui auto oli uus. Ma ei taha kahtluseid, kas tehakse õiget asja ja õigesti. See on tarbija ootus kvaliteetsele teenusele. See ei ole näpuga näitamine mitte kellegi poole, see on üldine ootus kõikidele ettevõtetele.
Citroen Berlingo XL (K9) 1.5 BlueHDi 100

dpf
Postitusi: 17
Liitunud: Nov 24, 2020 20:32

Nov 27, 2020 10:53

Ilusat päeva ja pikki kilomeetreid kõigile !!♻️ 🚗

🍻

Vasta