Uue Berlingo DPF-i käitumine

Kõik probleemid mootoriga ning ülekandega
Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2696
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Nov 25, 2020 13:56

Seda ei peagi auto kasutaja jälgima.
Tahmafiltri täitumist peab jälgima hooldust teostav lukksepp.
Olenevalt autost kas alates 100 000km või 120 000km hoolduses. Ja niimoodi iga järgnev hooldus kuni filter tuleb vahetada.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Auto-Bon AC AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.autobon.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1827
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Nov 25, 2020 14:29

Ma ise olen Citroen-i kasutaja ja mul on tutvusringkonnas ka teiste markide kasutajaid, kel on DPF-ga autod, erinevad EURO klassid.

Ma väidan üsna julgelt, et see on müstifikatsioon ja linnalegend, et Eesti margiesindused tahmafiltreid vahetada enneaegselt, mis iganes see põhjus seal taga ei oleks. Pigem lastakse just sõita viimase piirini. Nagu enne kirjutasin, siis minul vahetati filter 165 000km pealt. Heal sõbral on Peugeot, üle 200 000 sõitnud ja esindus ütleb, et see filter kestab veel, selle täituvust jälgitakse hoolduse käigus. Samamoodi nagu kasutaja citikas räägib AutoBon AC eest.

Teine probleem on hoopis selles, et mõtteviisides kuskil žigulite ja moskvichide ajas elavad inimesed ei taha tihti aru saada, et on olemas selline asi nagu DPF ja see ei kesta lõputult. Kuskil peas küpseb mõte konspiratsioonist, et autotootjad tahavad lihtsalt lüpsta inimesi tehes autod kunstlikult vähem vastupidavaks.

Minu eelmisele autole filtri letihind oli kuskil 600 EUR kandis, mulle konkreetselt tehti väiksem pakkumine aga las see olla. Läbipesemine on 100 EUR, uus filter on 600 EUR. Vahe on 500 EUR. Võtame selle 500 EUR-i ja jagame läbisõiduga. 500 / 165 000 = 0,3 eurosenti km eest lisaks, et filter vahetada. Kui võtame ajalise kestvuse, siis oli seda ca 5 aastat ehk siis 100 EUR iga aasta kohta lisakulu, et filter vahetada, mitte läbi pesta. See on naeruväärselt vähe kõikide muude kulutuste juures aga see garanteerib, et mu auto ei lähe põlema või vähemalt ei lähe põlema selle tõttu, et ma 5 aastase perioodi peale hoidsin kokku 500 EUR.

Inimeste võimalused ja riski võtmise tahe on erinev aga see on oluline küsimus, mida endale esitada. Osad firmad puhastavad filtreid ka nii, et puuritakse auk, imetakse natuke tolmuimejaga ka keevitatakse kinni. Kui see keevis nüüd järgi annab, siis on sealt tulelont väljas, mis on nagu gaasipõletiga lõikus. Siin kohal võib öelda, et tuleb teha "õigesti", siis sellist asja ei juhtu aga kas sellise tegevuse õigesti tegemiseks mingi sertifikaat eksisteerib, kas antud teenuse pakkujal selline sertifikaat eksisteerib jne on küsimus omaette. Kui see ahel on läbi mitme ettevõtte, siis kas puhastati õigesti, kas paigaldati õigesti jne, jauramist tekib seal palju ja samal ajal klient on ilma autota. Samas kui margiesinduse puhul on kohustus teha asju nii nagu autotootja ette näeb ja kui nii pole tehtud, siis vastutus selge. Ma tean ka juhtumeid, kus margiesindus tegi valesti, inimene pöördus autotootja poole ja sai oma õiguse suhteliselt lihtsalt.

Isegi kui tulekahju on võimalik vältida, filter 165 000 peal pesta (pesu, paigaldus, raha kulub), 220 000 peal korpus roostetab läbi ja tuleb ikkagi vahetada, siis on tegelikult raha kulunud rohkem kui oleks kohe läinud vahetuse teed.

Mõtteainet siin jätkub kumb on parem, kas läbipesu või vahetus ja kumb kokkuvõtteks ikkagi odavam tuleb...
Citroen Berlingo XL (K9) 1.5 BlueHDi 100

dpf
Postitusi: 17
Liitunud: Nov 24, 2020 20:32

Nov 25, 2020 15:37

Väga head küsimuse püstitused Teie poolt.
Margiesindustele on antud tehase poolt ettekirjutus tahmafiltri probleemi lahenduseks sundpõletusse viimine esimene ja siis kui probleem jätkub teine kord otsa.Kui sundpõletus ei toimi pakutakse Teile uue filtri ostmist.

Autotootjad otsivad kindlasti võimalusi muuta auto "õhemaks" odavamaks, et oleks rohkem laiale massile kätte saadavam .

Mulle meeldis, et eelnevas jutus toodi välja, et tahmafilter saab kuuma ja korpus peab vähem vastu.
Nüüd jõuamegi selleni, miks auto üritab ise põletust teha ja filtrit puhastada.
Filter on mõeldud osakeste kogumiseks ja ei ole mõeldav, et auto sõidab kuni romulasse viimise hetkeni ühe tahmafiltriga.

Dpf hakkab järjest rohkem koguma filtreerivatesse seintesse mustust ja auto üritab seda põletusega tuhastada ja välja saata, aga kõike sellega puhtaks ei saa.Oletame, et auto teeb põletust alguses 20 000 km tagant ja hiljem hakkab tegema 10.000 km tagant, siis 10 00 km. Nüüd ongi see koht kus tuleb mõista, et tsüklid lähevad järjest tihedamaks ja auto üritab vaevast lahti saada .Oletame et anname veel kusagil sundpõletusega kuuma juurde ja oletegi Dpf i korpuse hävitanud.

Dpfi keraamika joonised leiate siit www.dpfhooldus.ee ja veendute ise et filtrist ei ole võimalik mitte mingil moel kõike mustust kätte saada, kuna alati on mootori poolt avast sisse mineva kanali otsas kork, mis sunnib gaasid väljutama läbi filtreerivate seinte.

NB! Euro 6 autode dpfi avade diameeter tehti väiksemaks, kui olid Euro 4 ja Euro 5.

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2696
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Nov 25, 2020 18:07

:lol: no ei ole ma veel näinud tahmafiltri põletus intervalli 20 000km
Parimatel poegadel on intervall max 1500km kuldne keskmine 600-800km
Samas on teatud tingimustel võimalik ka 150 km täitsa korras auto umbe ajada.
Auto ise loeb veaks kui filtri põletus intervall on vähem kui 200km.

Kui esindus sundpõletamisega tahmafiltrit puhtaks ei saa siis üldiselt on küsimus selles et probleemile ei ole õigeaegselt reageeritud ja filter on lõpuni tahmast umbe sõidetud. Kui veatuld ei ignoreerita siis saab sundpõletusega hakkama.

Teine asi on kui filter on tuhka täis siis ei päästa mingi põletus. Ainult vahetus või pesu.
Diisli põlemisel tekib tahm mille auto põletab ära iga 600-800km tagant. (suuresti sõltub see auto kasutustingimustest) Tahma põlemisel tekkiv tuhk aga jääb filtrisse.

PSA grupp kasutab Eolys lisaainet mis alandab filtri põletamiseks vajaliku temperatuuri umbes 400-450 kraadile.
Saksa autodel kus eolysi ei kasutata on põletus temperatur ca 200-300 kraadi kuumem.
Citroenil on aegade algusest saati juba hooldeplaanis tahmafiltri vahetus ette nähtud. Esimene generatsioon 80 000km; Teine generatsioon 120 000km; Kolmas generatsioon 150 000-180 000km ja Neljas generatsioon on siis regulaarselt hoolduses jälgitav.
Tänastel €6 autodel on tahmafiltrile veel lisafunktsioonina lisatud NOx katalüsaatori abistamine. Kui alguses oli eelkatalüsaator=> NOx katalüsaator=> Tahmafilter. Siis hetkel on algus sama kuid NOx katalüsaatorit on laiendatud tahmafiltri tseeriumiga immutamisega.
NOx süsteemi keemiakombinaadi tutvustus https://www.youtube.com/watch?v=lSW3m2LIU_0
Tahmafilter https://youtu.be/zNPqXyLFm4E

Laias laastus me räägime tegelikult samast asjast lihtsalt natuke erineva vaatenurga alt.
Ja ma olen kahe käega selle pesemise varjandi poolt, oleme isegi teie teenust kasutanud.
Ainuke murekoht on korrodeerunud korpus.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Auto-Bon AC AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.autobon.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

pistyk
Postitusi: 71
Liitunud: Mai 23, 2016 18:30
Asukoht: Haaapsalu-Viimsi

Nov 25, 2020 18:56

Ma olen pesnud,uue filtri pannud ja kuna jamad lõpuks jätkusid,siis äsja sai auto ka uued pihustid (olevat lõpusirgel stendi andmetel) ja ka turbo (cooleri lõdvikust leiti hulga õli ja tuvastati ka turbo pikilõtk) . Pesust polnud kasu tookord eriti midagi,sain kuu aega sõita äkki ja Karlas oli see päris kallis ka,midagi 200 tuuris vist
Parem varblane katusel,kui nuga neerus

Honda civic 2.2d 103kw 2009.a

dpf
Postitusi: 17
Liitunud: Nov 24, 2020 20:32

Nov 25, 2020 19:08

Ei oska teiste tööd hinnata, aga selleks ongi pesu kohta raport (pildid, survetest, garantii) olemas.

Hirmuga juba arvasin, et pesuks hakatakse nimetama neid kõiki alternatiivseid puhastus võimalusi. :D

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2696
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Nov 26, 2020 09:04

pistyk kirjutas:
Nov 25, 2020 18:56
Ma olen pesnud,uue filtri pannud ja kuna jamad lõpuks jätkusid,siis äsja sai auto ka uued pihustid (olevat lõpusirgel stendi andmetel) ja ka turbo (cooleri lõdvikust leiti hulga õli ja tuvastati ka turbo pikilõtk) . Pesust polnud kasu tookord eriti midagi,sain kuu aega sõita äkki ja Karlas oli see päris kallis ka,midagi 200 tuuris vist
See on huvitav näide mida analüüsida. Sellise olukorra lahendamine ideaalis oleks võinud olla selline.
Auto kasutaja ja remondi ettevõte suhtlevad avatud kaartidega. Auto kasutaja räägib avatult mis tingimustel autot kasutatakse ja remondi ettevõte osapool kuulab ja on piisavalt pädev olukorda analüüsima. Reaalses elus aga tavaliselt on mõlemal poolel puudujääke. Auto kasutaja ei julge või ei taha päris kõiki kaarte avada ja remondi osapool pole kõigi peensustega kursis.
Järgmine samm oleks analüüsi tulemusena aru saada kas filtri eluiga on otsas või ummistumise põhjus on tegelikult mujal. Kui esimene siis filtri vahetus, kui teine siis tegeliku põhjuse remont ja sundpõletus. (vajadusel alternatiivina pesu) Analüüsi tegemiseks on parim kui remondi ettevõte omab täieliku ülevaadet auto ajaloost. Alustades sellest mis mootoriõli on kasutatud, täielik hooldusajalugu aitab näha mustrit. Näiteks nende pihustite vea puhul oleks võinud klient eelnevalt kurta käivitumis probleeme.

Tahmafilter ise ei ole reeglina põhjus vaid tagajärg. See on filter ja tuleb vahetada kui on õige aeg.
Kui aga aeg ei ole käes siis tuleb põhjust otsida mujalt. Kas on probleem mootori toitesüsteemis või auto kasutus tingimustes.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Auto-Bon AC AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.autobon.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1827
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Nov 26, 2020 10:15

Asi, mis sai siin veidi ümber nurga öeldud aga veel otsemalt näitega. Kui vaadata autosid, millel DPF puudub, siis üldiselt neil tahma tagant ei tule aga tugeva kiirendamise korral siiski tuleb. Kuid osad sellised autod on katki ja siis autol konstantne lont tagant väljas. Nähtud ka selliseid, mis suitsevad ka täiesti ühtlasel sõidul ja kui natukenegi gaasi anda, siis on tunne, et diisli asemel sõidab kivisöega. See on diisli mitte-täielik põlemine, mis on põhjustatud probleemist mootoris. Need samad probleemid saavad eksisteerida ka DPF-ga autodel. Aga nüüd kujutame ette kui tahma tuleb filtrisse pidevalt sellises koguses? Ega see filter seal kaua ei kesta niimoodi.

Aga kui rääkida tahmapõletuse tsüklitest, millest ma hakkasin kirjutama aga foorum suutis selle postituse kuidagi ära kaotada, siis minu eelmine Berlingo oli 1.6 HDi FAP, EURO5. Nagu ma olen juba maininud, siis selle eluiga sai täis ca 5 aasta ja 165 000km läbimisega. Kuna esindus oli paigaldanud mulle viguri, millega sai teada, millal põletus käib, siis oli seda hea jälgida. Esimesed 90% filtri elueast käis põletus 800-1000km tagant, lühem välp kui rohkem linnasõitu, pikem välp kui rohkem maanteed. Vahemikus 90-95% täituvusest hakkas vaikselt muutus, ja välp lühenes kuhugi sinna 600-800km peale. Viimased 5%, need on siis hinnangulised vahemikud, igaks juhuks ütlen, siis lühenes välp 300-400km peale.
Citroen Berlingo XL (K9) 1.5 BlueHDi 100

dpf
Postitusi: 17
Liitunud: Nov 24, 2020 20:32

Nov 26, 2020 13:23

Tere

Nüüd avastasin, et on olemas teema tahma põletuse kohta eraldi ja tänan spetsiifilisuse eest.
Minul jääb arusaamatuks jutt tahmafiltri eluea lõpust.Kas keegi paneks pildi, või kirjeldaks milline näeb välja tahmafiltri element, millel on eluiga läbi?

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2696
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Nov 26, 2020 13:44

:)
Parameeter mida näha on "lifetime". Kui palju kilomeetreid on jäänud antud filtriga sõita.
Mis siis reaalselt on parameeter mis näitab kuna mootori aju arvutuse põhjal on filter tuhka nii täis et filter tuleb vahetada. Lõuna euroopas korjatakse kasutatud filtrid kokku ja oletan et tehaks sama pesu operatsioon. Kuigi enamasti tundub nagu oleks tahmafiltri kärg uuega asendatud. Taastatud (pestud) filtrid saadetakse uuele ringile.
Meie piirkonna filtreid tagasi ei taheta, eelpool mainitud korrosiooni pärast ja ka transpordi kulud on kindlasti üks tegur.

Need filtrid kus kärg näha on täitsa tavalised sõitnud filtrid mida te näete iga päevaselt. Kui olete tähele pannud siis pesemisel eraldub kahte värvi ainet. Must on põlemata tahm, Punakas/Oranz on tuhk. Kui filtri kapilaarid on 80% oranziga täidetud (ehk tuhaga) siis ongi filtri eluiga meie jaoks läbi. Kui auto kasutaja paneb nii öelda tuima siis olen ka näinud filtreid millel kärje peal on 5mm paksune tahma kiht nii et kärge isegi ei näe. Sellistel autodel lõpeb üldjuhul asi ka katkise turboga. Kui uus või pestud filter paigaldada ja turbo vabalt tööle siis ta ka kokku jookseb. :(
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Auto-Bon AC AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.autobon.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

dpf
Postitusi: 17
Liitunud: Nov 24, 2020 20:32

Nov 26, 2020 15:45

Pigem minu mõte oligi selgitada, et tahmafiltril pole eluiga vaid ta täitub ja pole vaja vahetada uue vastu ( juhul, kui korpus on läbi roostetanud)

Hetkel oleme 99% filtrid suutnud puhastada ja pole probleemi olnud, kuna teeme enne ja pärast survetestid.

Üks BMW on jäänud mõistatuseks kuna meil näitasid testid, et on puhas, siis autole peale pannes oli endiselt kõik normis (5 mbar) ,aga minuti pärast näitas jälle 21 mbar. Lõikasime lahti anduriaugu filtri ja katalüsaatori vahelt ja saealt hakkas pudenema valget pulbrit.Järeldasime, et filtrile oli antud liiga palju sundpuhastust (mida ka töökoda kinnitas, et prooviti korduvalt) ja katalüsaatori element oli saanud liiga palju kuuma ja või hakata seest pudenema.

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2696
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Nov 26, 2020 16:03

Vaadates filtri korpuseid mis me vahetame siis mina oma kätt küll alla ei paneks et see korpus järgmised 200 000km välja veab. Vahepeal imestad et see juba pole läbi põlenud. Viimasel ajal on filtrite kõige kuumemale osale lisatud 2mm paksune tule suunamise plekk. Teoreetiliselt peaks see siis tagama otsese tulekahju ära hoidmise ja auto kasutaja peaks kuulma muutunud summuti häält.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Auto-Bon AC AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.autobon.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1827
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Nov 26, 2020 16:08

dpf kirjutas:
Nov 26, 2020 15:45
Pigem minu mõte oligi selgitada, et tahmafiltril pole eluiga vaid ta täitub ja pole vaja vahetada uue vastu ( juhul, kui korpus on läbi roostetanud)
Ideeliselt olen nõus aga tuleb mõelda ka sellele, et filter on ehitatud nii, et ühe täitumise kestab korpus ära. Sel hetkel kui filter vajab puhastust, siis 99% kindlalt ei ole roostega probleemi. Aga kas puhastust tehes oled sa valmis andma garantii, et läbiroostetamine ei juhtu järgmise täituvuseni? Ärme unusta ka seda, et metall aja jooksul lihtsalt põleb läbi, iga metall detail, mis saab piiripealselt kuuma põleb läbi ühel hetkel. Ja kui juhtub, auto põleb maha, siis filtri hooldust teostanud firma kannab kõik kulud, sest ideeliselt peaks just see firma andma garantii, et järgmise täituvuseni on kõik OK?
Citroen Berlingo XL (K9) 1.5 BlueHDi 100

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2696
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Nov 26, 2020 16:23

Filter2.jpg
Filter2.jpg (82.09 KiB) Vaadatud 259 korda
Filter1.jpg
Filter1.jpg (95.51 KiB) Vaadatud 259 korda
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Auto-Bon AC AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.autobon.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

dpf
Postitusi: 17
Liitunud: Nov 24, 2020 20:32

Nov 26, 2020 17:30

Loomulikul, et me anname garantii 1a , juhul, kui tahmafiltri puhtalt poolelt pole läbilasknud ja inimene on reageerinud varakult.
Neid inimesed kes arvavad, et tahmafilter kestab surmani on palju, lihtsalt tuleb neid harida.

Fakt on see, et suurel osal on liiga suur tükk hammustatud auto ostuga ja ei suudeta ( taheta) autot hooldada nii nagu võiks .

Kas pildil olev isend on Euro 4?

Vasta