Berlingo 2008 1,4 bensiin ei käivitu...

Kõik probleemid mootoriga ning ülekandega
Vasta
joozu
Postitusi: 3
Liitunud: Juul 14, 2015 16:10

Sept 13, 2019 09:27

Mure siis selline. 2008 Berlingo (varjant 2, millel ees suuremad tuled ja taga torsoonid, kuid mitte uus pikka tulega) kastikas 1,4 bensu mootoriga ei lähe alati käima. Kütuse latile siis tavaliselt survet ei teki. Bensiini pumba komplektse kobaka paagis vahetasin ära. Kütuse filtrid ka vahetatud. Süüte sisse keeramisel kaitsme pealt kontrollides, tuleb kaitsmele pinge vaid korraks, ehk proovi lamp vilkus hästi kiirelt, nii et pump ei jõudnud häältki teha. Eelmine kord oligi siis kui sai uus pump pandud ja masin käima ei läinud. Sai kontrollitud ka kapoti all olevat avarii lülitit. Pinge jäi kaitsmele ja pump hakkas lööma kui akku juhet sai veidi aega maas hoitud. Pärast seda toimis veidi üle nädala ja siis jättis poe ukse taha. Süsteemis oleva kütuse survega korraks turtsatas ja suri välja. Koju õnnestus sõita siiski üsna varsti. Lasin kütuse latti ventiilist viimase kütuse tilga välja niriseda ja hoidsin jälle akku juhet maas. Kuid täna hommikul kodus ei aidanud ka see mitte. Ise oleks tahtnud kontrollida kütuse surve andurit/lülitit ja pumba releed. Mõlemad aga asuvad minule teadmata kohas. Mingid bensu voolikud jooksevad parema poolse ratta koopa sisse koos juhtmetega. Kas seal kusagil võiks olla surve lüliti, mis annab infi, millal pump peab lööma ja millal mitte ja kuidas sellele kõige paremini ligi pääseb, kas logarite eemalduse, või poritiiva eemaldusega? Ja kas pumba relee asub sellel isendil, kapoti all oleva elektrikeskuse trükkplaadil ja on sinna ilmselt joodetud? On ehk kellegil sarnaste asjadega kogemusi?

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2561
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Sept 13, 2019 10:42

Arvatavasti on viga mootoriruumi kaitsmekarbis/pistikus.
Parempoolse ratta koopas on kütuseaurude söekanister see ei mõjuta pumpa.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

joozu
Postitusi: 3
Liitunud: Juul 14, 2015 16:10

Sept 13, 2019 11:58

citikas kirjutas:
Sept 13, 2019 10:42
Arvatavasti on viga mootoriruumi kaitsmekarbis/pistikus.
Parempoolse ratta koopas on kütuseaurude söekanister see ei mõjuta pumpa.
Suured tänud, nüüd tean vähemalt, mis suunas edasi minna. Kuigi...
Ratta koopasse lähevad minu arusaamist mööda kaks peenikest voolikut, mis mõlemad saavad alguse pumba pealt (surve pool ja tagasi vool). Kas siis aurude kanister on ise ka sama surve all, mis kütuse latt (~ 3,5bar korras auto puhul)? Sest üks voolikutest läheb sealt just kütuse latti. Aga kütuse latt on sellel isendil nii primitiivne, et sinna tulevad vaid kütuse voolik, avatava pistikuga ja teisel pool on ventiil korgi all. Mingit surve andurit ei paista kusagilt. Kas sellel autol polegi siis kütuse surve andurit/lülitit? Mille peale see pump siis tasa jääb, kui alguses süüdet sisse keerates on kuulda pumba urin (toimival autol), mis natukese aja pärast vait jääb. Või käib pump sellel autol nii, et kui mootor ei tööta teatud aja jooksul, võetakse pumbal vool maha ja kui mootor töötab, annab pump kogu aeg minna, nii palju kui jaksab? Ja õiget survet süsteemis hoitakse paagis, pumba juures oleva klapiga, mis on nagu aru sain mehaaniline.

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2561
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Sept 13, 2019 13:54

Kütuseaurude süsteem ei ole rõhu all torud jooksevad suht ebaloogilist teed mööda :D
Aga muidu töötabki süsteem nagu te viimases lõigus kirjeldasite.

Või käib pump sellel autol nii, et kui mootor ei tööta teatud aja jooksul, võetakse pumbal vool maha ja kui mootor töötab, annab pump kogu aeg minna, nii palju kui jaksab? Ja õiget survet süsteemis hoitakse paagis, pumba juures oleva klapiga, mis on nagu aru sain mehaaniline.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

joozu
Postitusi: 3
Liitunud: Juul 14, 2015 16:10

Sept 17, 2019 15:39

Suured tänud.
Õnnestus pistikuid kangutades asi ei tea kui kauaks, juba ellu äratada. Vähemalt nüüd tean, et pean kontaktid üle vaatama ja kui see ikka alt veab, siis tolle elektrikeskuse ette võtma.

Vasta