Berlingo (bens) käigukast

Kõik probleemid mootoriga ning ülekandega
Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1777
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Sept 26, 2019 16:14

Väga raske hinnata, sest see kast on päris lärmakas algusest peale. Väga täpselt enam sellist iidset ajalugu ei mäleta aga võimalik, et ainult esimesed 50 000km oli see kast vaikne.

Mina kontrolliks teatud asju ja kui probleeme ei ole, siis ei tähenda ka undamine midagi. Kui difri kandelaagrid on läbi või muul viisil on ebanormaalne lõtk difris, siis hakkavad veovõlli simmerlingid lekkima ja ka nende korduv vahetamine ei aita. Kui peavõlli laagrid on läbi, siis see rikub ära siduri survelaagri juhtpuksi, mille peal survelaager liigub, seal sees on simmerling ja sealt hakkab õli lekkima sidurikotta ja ühesõnaga mootori ja käigukasti vahelt hakkab käigukasti õli tulema. Õli siduri vahel hakkab põhjustama ootamatut libisemist ja lambist väga järsku liitmist, mis ei saa märkamata jääda. Õli kuskilt ei tule, siis ma ei näe põhjust muretsemiseks.
Citroen Berlingo XL (K9) 1.5 BlueHDi 100

Kasutaja avatar
TseeViis
Postitusi: 17
Liitunud: Veebr 01, 2018 21:46

Sept 29, 2019 22:43

Sidur on hakanud küll libisema aga mitte ootamatult 'haakima' ja hooratas kolisema - plaan ära vahetada lähiajal (sidur võib ju niisama kah läbi olla - pidev linnasõit ja ca 300-tuhat läbisõiduks?). Mil moel ma oma käigukasti koodi teada saan kui peaks tekkima soov teist kasti hankida?
Citroen C5 1.6HDI 2009.a

INZ
Postitusi: 11
Liitunud: Juul 29, 2019 14:09

Sept 29, 2019 23:18

Huvitav kui hullu hinnaga Berlingo uus kast on. Ilmselt ma ei taha teada? :oops:

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1777
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Sept 30, 2019 12:10

Otsisin suvalise Berlingo B9 kasutatud BE-käigukasti, kus OEM kood oli antud ja vaatasin selle koodi järgi palju tutikas detail maksab. 4013.10 EUR teile-profis.de kaudu.
Citroen Berlingo XL (K9) 1.5 BlueHDi 100

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1777
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Sept 30, 2019 12:15

Aga BE on remonditav kast ja võib ka kasutatud võtta ja korda teha (uued laagrid, uued simmerlingid) ja see on võib-olla veerand kuni kolmandik sellest hinnast.

Aga mina ei paneks niimoodi lambist diagnoose, lahendada tuleb päris probleemi kui see on olemas.
Citroen Berlingo XL (K9) 1.5 BlueHDi 100

INZ
Postitusi: 11
Liitunud: Juul 29, 2019 14:09

Okt 06, 2019 22:51

Auto ise uuena maksab u. 13000 eur. Üle 4000 eur kasti eest- mõttetu hind. :angry4: Huvitav palju niimoodi jupikaupa vaadates auto hind kokku tuleb. Vist kordades kallim kui terve auto. Ja arvestame siin ka seda, et terve auto ei ole mitte lihtsalt kõik need detailid, vaid on ka arvestatavaid kulutusi kantud nende paigaldamiseks.
Laagrid ja simmerid ei põhjusta eelpool mainitud lõtku. "Ikarus"-i häält samuti mitte. See tuleb ülekannetest (pakun, et enamuses peaülekandest).

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1777
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Okt 06, 2019 23:27

Terve auto puhul on olukord teine. Näiteks peajuhtmestikku on lihtne paigaldada tehases aga eepiline peavalu hiljem ja pigem elektrik parandab lõiku kui vahetab terve kaabelduse. Uuena auto kokku panemine on lihtsam ja massiga tehes saad subsideerida kulusid. St vaadata tervikut, mitte üksikuid detaile. See on kindlasti üks põhjus, miks OEM järelpaigaldus või varuosad on kallimad. Lisaks on kast väärtuslikum paigaldada uuele autole ja saada sellest 13000 või ka 21000 (olenevalt varustustasemest) kui müüa vana auto paranduseks. See mõjutab kontserni sisenõudlust ja teeb järelturu originaaldetailid veel kallimaks. Puhas kapitalism.
Citroen Berlingo XL (K9) 1.5 BlueHDi 100

INZ
Postitusi: 11
Liitunud: Juul 29, 2019 14:09

Okt 27, 2019 23:23

Muuseas, kas käigukastil on ka olemas mingi seerianumber vms peal ja see on andmetes seotud konkreetse autoga, milline oli tehasest tulles peal? Et kui käigukast vahetada, kas hiljem põhimõtteliselt on võimalik näha, et on vahetatud?

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2589
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Okt 28, 2019 09:41

Kõik sõltub andmete juurdepääsu levelist.
Tehasel on teada suuremate agregaatide seeria numbrid või partii number.
Mina näen kohe mootori numbrit. Muude asjade jaoks tuleb tehasesse järelpärimine teha.

Käigukasti ja mootori numbriga läheb teemaks kui üritada autot SRÜ riiki müüa. EU riigis ei huvita kedagi mis käigukast või mootor autol küljes on. Välja arvatud kui politsei mingi uurimise käigus jõuab juppideks tõmmatud varastatud autoni.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

INZ
Postitusi: 11
Liitunud: Juul 29, 2019 14:09

Okt 28, 2019 11:56

Külab ehk imelikult, aga mul on pigem see kahtlus, et eelmine omanik vahetult enne auto üle andmist vahetas kasti ära. Võibola näiteks oli diil mõne tuttavaga. Nimelt varem proovisõitu tehes ei täheldanud midagi kahtlast ja auto üleandmine oli mõned päevad hiljem. Peale seda tundus asi kahtlane. Auto on uuena Eestist ostetud.

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2589
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Okt 28, 2019 12:05

Olen kuulnud et Berlingo2 torsioon tagasildadega on nii tehtud.
Aga käigukasti vahetust pigem ei usuks, aga kõik on võimalik.
Kui auto ostmisest väga palju möödas pole siis on reeglina poltidel ja mutritel näha kas neid on keeratud või mitte.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Vasta