Diisli õli värvus

Kõik probleemid mootoriga ning ülekandega
ndl
Postitusi: 18
Liitunud: Mär 30, 2010 01:33

Apr 15, 2019 08:07

Varsti jälle korralise hoolduse aeg käes, aga eelmisest korrast on südamele kripeldama jäänud diisli õli värvus 10km peale õlivahetust. On see loogiline, et 10 kilomeetriga õli mustaks ja läbipaistmatuks muutub?
Mullu käisin margiesinduses korralisel hooldusel, arvel oli kirjas ka õlivahetus - Shell Helix Ultra Professional AP-L 5W30. Koju jõudes tõmbasin varda välja ning minu subjektiivse arvamuse kohaselt oli õli täpselt samasugune tõrv kui enne hooldusesse minekut.
Kui ruttu see õli värvuselt mustaks võiks muutuda peale sissekallamist?
Mis värvi ta uuest peast on, kas tumedam kui veneaegsed õlid?
Vägisi poeb hinge kahtlus, et õli jäeti vahetamata, kuna eelmisest hooldusest oli möödas alla 6000km.

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1741
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Apr 15, 2019 08:55

Mina ostsin oma auto tutikana, 8km oli läbisõit ees, esimese 1000-2000km läbimisel läks õli süsimustaks ja on püsinud selline kõik aeg pärast seda. Hetkel 176 000km sõidetud. Kõik järgmised hooldused ongi nii, et õli läheb kohe süsimustaks tagasi.

Põhjus on selles, et kui me räägime näiteks DV6 mootorist (1.6 diisel), siis dry fill on 4.2~4.3 liitrit, õlivahetusel aga läheb vahetusse ~3.8 liitrit. Mootorisse jääb piisavalt palju vana õli sisse, mis uue õli kohe ära määrib. See on täiesti normaalne, nii värv kui ka see, et ei vahetata kogu õli ja pole vaja muretseda.

Lisaks on see asjaolu, et praeguse aja õlid on üliheade pesuomadustega, kõik saast pestakse mootori pindadelt maha ja see koguneb õlisse. Veneaegsete mineraalõlidega võrdlust ei kannata tuua, sest neil mingeid pädevaid pesuomadusi polnudki.

Värvus low-SAPS C2, C3 õlidel kallamisel on väga hele, läbipaistev, kuskil anumas on nad siiski tumedamad.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

pistyk
Postitusi: 41
Liitunud: Mai 23, 2016 18:30
Asukoht: Haaapsalu-Viimsi

Apr 19, 2019 15:13

See on huvitav, et osades mootorites läheb õli kohe mustaks, aga teises püsib täitsa kena pruunikas läbipaistev ja seda isegi olenemata mootori läbisõidust. Mul 38 000 sõitnud caddyl on ka õli täoesti must, samas üle 200 000 km sõtnud civicul ei lähe õli mustaks
Parem varblane katusel,kui nuga neerus

Kasutaja avatar
Perliks
Postitusi: 37
Liitunud: Nov 19, 2017 16:02

Apr 19, 2019 16:17

Vot ei tea aga kunagi mingi õlikunn telkus rääkis, et õli peabki läbipaistmatuks muutuma kuna ümmargused õlikristallid töökäigus lömastatakse littriteks ja nüüd valgusel takistus ja õli tundub tume.
No ja kui ikka kahtlus närib hinge siis lähed suva vasja juurde õlivahetusse, seisad kõrval ja valvad kuniks tehtud. Paarkümment minta passimist ja saad jälle rahus magada :D
Aga kui nüüd tõsiselt võtta siis kui ikka arvel vahetus kirjas siis vaevalt selle väikse asjaga üle lastakse :roll:
Berlingo 66kw

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1741
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Apr 20, 2019 22:08

Kas 200 000km sõitnud Civic on ka diisel? Diiselmootoril tahkeid osakesi (tahma) tekib palju ja bensiinil väga vähe.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

motamees
Postitusi: 22
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Apr 21, 2019 10:22

Ei see õli pea must ühti olema. Vabanduse leiab alati , miks õli ikka must on. Katsuge leida lahendusi, kuidas see nii ei oleks. Minu lahendused on küll vähe äärmuslikud, aga siiani probleemideta toiminud.
https://forum.automoto.ee/showthread.ph ... 22&page=10 postitus 194
https://forum.automoto.ee/showthread.ph ... 822&page=6 postitus 102 ja 116
https://forum.automoto.ee/showthread.ph ... 822&page=5 postitus 99

Vahetuse kirjeldus - mootor soojaks, õli välja, korraks kuivalt käima, punn alla natuke õli sisse, käima, õli välja, korra käima, vajadusel kordan läbipesu, lasen tunde nõrguda, filti vahetus ja uus õli sisse.
Tunde ilma punnita seisvast karterist tilgub välja võikarbi täis vana õli. Võikarbi panen alla umbes siis, kui teeninduse mehed juba punni alla krutivad.
Aastakümneid oma autodel õlivahetuse ajal kuivalt käivitanud. Keegi ei pea seda järgi tegema ja mind süüdistama, kui mootoriga midagi juhtub.
Ja veel. Õlivälpasid ma nii pikaks küll ei venita, kui tehased annavad (tänapäeval).

Kasutaja avatar
rand
Postitusi: 109
Liitunud: Dets 21, 2015 22:11

Apr 21, 2019 21:14

Tänud, Peep! Oli palju põnevat lugemist Berlingost.
Berlingo 1,6 HDi 68 kw `14
Suzuki SX4 S-Cross 4WD GL+ 1,6 `14

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1741
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Apr 22, 2019 14:31

Võimalusi on mitmed jah. Näiteks igal õlivahetusel võib mootori juppideks võtta ja Fairyga ära pesta iga detail ja siis kokku panna. Aga iseküsimus, kas sellel on mõtet.

Tehaste antavad õlivahetuse välbad on kohati liiga pikad küll. Samas mina olen enda masinal vahetanud õli iga 15 000km tagant ja seda on tehtud nii nagu tehas soovitab. Õli välja nii palju kui sealt seda gravitatsiooni abil tuleb, osa jääb sisse, uus õli peale nii palju, et mõõtevardas on asi korras ja kõik. Nii tehes näeb see õli kole välja kogu aeg. Aga värvus ei kuulu õli vajalike omaduste hulka ega anna ka õli seisukorra kohta mingit adekvaatset hinnangut. Kuna ma olen jõudnud 8km pealt 176 000km peale, siis järelikult mootorile sobib ja ongi kogu moos. Ei näe mõtet rohkem aega ja raha raisata, sest auto juures on muudki, mida korras hoida.

Aga see on puhtalt minu arvamus ja ma ei kritiseeri kedagi, kes tahab teha midagi enamat.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

motamees
Postitusi: 22
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Apr 22, 2019 17:01

Küsimus oli, kas õli peab must olema. Ei pea.
Kui mina õlivahetusega nii mässin, ju siis mulle meeldib puhast varrast vaadata, ehk ei meeldi must varras. Tegelikult ma eriti varrast vaatamas ei käigi, aga teadmine rahustab. Õlitaset näitab näidik armatuuris.
Arutleme siis hoopis miks ikkagi on must. Kunagi, "hallil ajal", nägi ka tehas ette õlivahetusel kasutada vahepesu. Sellised pesuõlid on isegi tänapäeval müügis. Nii, et mootori puhtana hoidmine pole mingi omalooming.
Viimastel aegadel on hakatud õlivälpasid pikemaks venitama. Miks? Vabandusi/põhjuseid on palju. Mina arvan, et üks neist on vähendada hooldekulusid 100tuhande km kohta. Selliste arvudega keksitakse auto müügi juures. Mis pärast saab, pole oluline. Ka kogu karteriõli mittevahetamine teenib sama "jumalat".
Pole välistatud tehase tahtmine su auto mingi aja pärast tuksi keerata. "Õigeaegseid" purunemise/kulumise programmid on ju täiesti tavaline nähtus. Muidu ei osteta uusi autosid.
See oli minu 5senti kassasse. Vaatame, kas saame euro täis.

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1741
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Apr 22, 2019 23:30

See võrdlus "halli ajaga" on mõttetu. Sellist 70~80-ndate teadmiste baasil jutt tekitab linnalegende, millel päris eluga suurt seost ei ole. Esiteks on totaalselt muutunud materjalid, millest mootoreid valmistatakse. Alumiiniumsulamid, mille omadused on oluliselt paremad grafiitrauast ja nõukaaegsest duralumiiniumist. Oluliselt parem kulumiskindlus, pea olematu paisumine külmast kuumaks üleminekul. Raamsaaled tehakse ka oluliselt kehvemat õlitust kannatavatest sulamitest. Kui vaadata, millest õlisid tehakse, siis võrdlus "halli aja" mineraalõlidega on samuti mõttetu. low-SAPS C2 C3 õlid tehakse näiteks hüdrogeenimise teel maisist või suhkruroost. See on täiesti teiste omadustega "vedelik". See püsib samade omadustega olukorras, mis mineraalõlile oleks juba ekstreemne. Samuti on pesemisomadused täiesti teised. Täpselt sama teema kõikide teiste hüdrokrakkimise teel saadud orgaaniliste vedelikega, mis on väga head orgaanilised lahustid, näiteks palju pseudo poleemikat tekitanud FAME ja HVO (see biokomponent, mida nüüd diislile lisatakse). See ongi põhjus, miks õli on must. See peseb mootorist sita maha ja see on väga hea. Halb on hoopis see, et õli peab säilitama oma omadused aga palju sitta maha pestes jääb see kõik õlisse ja lõpuks ei saa seda enam filtreerida. Halb pole mitte õli mustaks minemine vaid see, et moodsas mootoris on õli väga vähe ja õli võime sitta imeda seetõttu väiksem. Hoopis seetõttu vajab mootor pigem tihedamat õlivahetust. Samas olen rääkinud inimestega ettevõtetest, kus Berlingod ja Partnerid 1.6 diiselmootoriga sõidavad iga 15 000km tagant vahetusega, ilma mootoripesuta 400 000 - 600 000km. Hunnikule odavatele kaubikutele ei tee keegi mootoripesu, sest see ei huvita kedagi, üks kaubik ees või taga. Tõde on see, et ennem laguneb kogu muu auto ära kui see 1.6 diisel ilma mootoripesuta sõites.

Võib õli vahetada iga 10 000km, 5 000km tagant, võib teha iga kord mootoripesu. Midagi halba selles ei ole. Aga, kas on midagi ekstra head, mida see lisa raha- ja ajakulu teeb? Ei usu, ei ole sellele tõestust leidnud üheski materjalis ega ühegi ettevõtte reaalses kogemuses ega tänapäeva tehnikale spetsialiseerunud, sertifitseeritud spetsialistidega rääkides. Pigem vanadel teadmistel põhinevad linnalegendid aitavad teatud ettevõtetel kliente leida ja oma äri vee peal hoida.

Aga eks igaüks usub, mida ta tahab - õli värvi, Kuusetaati, horoskoopi vms.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

motamees
Postitusi: 22
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Apr 23, 2019 00:37

tom kirjutas:
Apr 22, 2019 23:30
... Aga, kas on midagi ekstra head, mida see lisa raha- ja ajakulu teeb? ... Pigem vanadel teadmistel põhinevad linnalegendid aitavad teatud ettevõtetel kliente leida ja oma äri vee peal hoida.
Jah, minu südamerahu... lisa rahakulu seal polegi ja ajakulu läheb hobi lahtrisse.
Mul pole vaja kliente leida ega otsida...

ndl
Postitusi: 18
Liitunud: Mär 30, 2010 01:33

Apr 23, 2019 20:00

Nonii, korralises hoolduses käidud, enne minekut oli varras sihuke:
enne.jpg
enne.jpg (64.13 KiB) Vaadatud 1464 korda
Pärast hooldusest tulekut on varras selline (suur laik on vana õli laik ja väiksemad on värskelt vahetatud õli laigud):
pärast1.jpg
pärast1.jpg (25.97 KiB) Vaadatud 1464 korda
Algul ehmatasin ära - no ei saa nihuke tõrv jälle sees olla, aga kui seda A4 vastu valgust vaadata...
koos.jpg
koos.jpg (48.53 KiB) Vaadatud 1464 korda
Järgmine kord kasutan jälle A4 trikki, vähemalt siis jääb süda rahule :D

ndl
Postitusi: 18
Liitunud: Mär 30, 2010 01:33

Apr 23, 2019 21:17

Avastasin veel sihukse põneva asja, et hoolduseni jäänud kilomeetrite näit ei näita tegelikke kilomeetreid, vaid arvestab ka järgmise hoolduseni jäänud aega, seega isegi kui minimaalselt sõita, kukub hooldekilomeetrite number aasta pärast lõpuks ikka nulli (näiteks kui hooldus on ette nähtud igaaastaselt). Mida lähemale hoolduse aeg jõuabi, seda kiiremini näit lippama hakkab. Sellest ka mu arvestuste ebatäpsus.

al
Postitusi: 53
Liitunud: Mai 28, 2014 11:49
Asukoht: Tallinn, Harjumaa

Apr 23, 2019 22:54

Ja kui ajaliselt intervallist üle lähed, siis hakkavad hooldust ületanud kilomeetrid kohe eriti kiiresti minema.

ndl
Postitusi: 18
Liitunud: Mär 30, 2010 01:33

Apr 25, 2019 18:32

Olen siin kaasdislistide käest uurinud - kellelgi pole peale õlivahetust õli kohe nii jube. 10km sõitu ja peale vaadates ei ütle ühestki otsast ära, et õli oleks üldse vahetatud.
Õlivahetused on toimunud 6000 ja 11000 kilomeetri tagant, seega pole ka viimase kilomeetrini venitatud. Kas tõesti jääb pool õli sisse?

Vasta