Berlingo 1.6HDi hooldamine

Kõik probleemid mootoriga ning ülekandega
Vasta
Koller
Postitusi: 3
Liitunud: Veebr 20, 2019 21:07

Veebr 20, 2019 21:27

Hei

Ma võrdlemisi autokauge inimene ja üritan aru saada, mida peaks järgmise hoolduse ajal tegema (tulemas 160 000 hooldus Berlingo 1.6HDi 55kW). Mina omandasin auto 100 000 juures. Pärast saja tuh. hooldust on tehtud ainult mootoriõli ja erinevate filtrite vahetamist. Manuaalist lugesin, et peaks ka vahetama pidurivedeliku ja sõber mainis käigukastiõli vahetust. Keegi oleks valmis oma tarkusi jagama, mida peaks nüüd kindlasti ära tegema?

Parimat
K

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1754
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Veebr 21, 2019 16:51

Pidureid tuleb hooldada, mis seisneb peamiselt selles, et puhastada erinevad liikuvad detailid ja vaadata, et need ka liiguks korralikult. Hammasrihma võiks ka ära vahetada. Lamerihma võiks vahetada kui pole vahetatud. Pidurivedeliku võiks vahetada kui viimasest vahetamisest on üle 2 aasta. Kui on konditsioneer, siis võiks konditsioneerikontrolli ette võtta. Piduriklotsid üle vaadata. Käigukastiõli pole vaja vahetada mitte kunagi, sest see 83-ndast aastast pärit BE kast sõidab ka ilma õlita. Kui DPF-ga auto, siis võiks vaadata üle DPF lisaaine taseme ja DPF remaining kilomeetrid. Vajadusel lisada lisaainet ja/või vahetada DPF. Õhufiltrid, kütusefilter vastavalt hooldeplaanile.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

Koller
Postitusi: 3
Liitunud: Veebr 20, 2019 21:07

Veebr 21, 2019 19:23

Tänan asjaliku vastuse eest!

Koller
Postitusi: 3
Liitunud: Veebr 20, 2019 21:07

Veebr 22, 2019 10:35

Kas rihmade vahetust soovitate selle pärast, et ei jääks "viimasele minutile"?

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1754
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Veebr 22, 2019 13:56

Hammasrihma ametlik eluiga on 10 aastat või 180 000km, osadel juhtudel 240 000km. Tegelikult läbisõit ei määra kuigi palju. Pigem oleks soovitus jälgida rihma vanust ja mitte lasta seda üle 5 aasta.

Mina lasin ca 4.5 aasta ja 150 000km pealt ära vahetada, sest see raha on kommiraha võrreldes sellega kui klapid pähe lööb.

Mina üle üldse jälgin rihmasid ja muid kummidetaile ning nende kinnitusi rohkem kui tavaline inimene, sest ma teen selliseid 800-1000km sõitmisi mootorit seisma panemata, kus 300km järjest võib olla 120kph sõitu 30C kraadises kuumuses. Kui vahetult enne seda on teinud tahmapõletust ja tankimisel lööd kapoti lahti, siis see kuum, mis sealt välja lööb on korralik. Kui külm talv ka pilti lisada, siis hammasrihm saab korralikku vatti.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

Vasta