Jumpy 1.6 HDI õli kaob

Kõik probleemid mootoriga ning ülekandega
Vasta
Kaskk
Postitusi: 13
Liitunud: Jaan 06, 2019 17:55

Jaan 21, 2019 23:09

Mure järgmine.
Citroen Jumpy 1.6 HDI sööb õli, kas see ei või olla, et turbo kaudu õli kaob? Kui täna turbo lahti võtsin oli ta seest õline ja see võll ikka päris korraliku lõtkuga.

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2531
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Jaan 21, 2019 23:54

Mootor saab õli kulutada igalt poolt.
Kasutaja X autol olid läbi rõngad.
Kasutaja Y autol aga klapisääre tihendid.
Kasutaja Z autol on karterituulutus umbes jne.jne.
Kindlasti on kellelgi ka Turbo õlikulu põhjustanud.
Kõiki need asjad aga kindlasti korraga kulunud pole. Kui eelmine omanik aga eriti "hoolas" oli siis võib samas tõesti kõik läbi olla.
Sellisel juhul on mõistlik siiski pädeva remondi ettevõtte poole pöörduda, mitte huupi asju vahetada.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kaskk
Postitusi: 13
Liitunud: Jaan 06, 2019 17:55

Jaan 22, 2019 00:22

Aga kas see on muidu norm et turbo õli täis on?

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2531
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Jaan 22, 2019 00:45

Mingil määral seal õlitolmu on. Kui on juba näha et tiivik on korpusse käinud siis kindlasti turbo viga.
Turbo viga aga tuleb hooldamatusest. Kindlasti tuleb kogu õlitus süsteem üle vaadata.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1730
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Jaan 22, 2019 09:51

Kaskk kirjutas:
Jaan 22, 2019 00:22
Aga kas see on muidu norm et turbo õli täis on?
Mingil määral peab olema, sest turbovõll peab saama õlitatud aga turbos ei ole mitte ühtegi tihendit. Kui mootor on korralikult koormuse all, siis turbo pöörded tõusevad 250 000 pöördeni minutis ning temperatuur 950 kraadini. Kui sul oleks teatud hetkedel võimalik vaadata kapoti alla, siis turbo reaalselt hakkab punaselt hõõguma. Sellist asja ükski kummitihend üle ei ela. Selle asemel on tehtud turbo piisavalt tihe ja metallrõngastega, et õli ei taha välja voolata aga samas turbot kinni ei poo. Seal kasutatakse ka erilisi sulameid, et soojuspaisumisest turbo kinni ei pooks. Kuna õli on siiski ikkagi päris korralikult vedel, siis see süsteem ei takista väikesel kogusel õli kogu aeg lekkida.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

Vasta