Kütuselisand diiselmootorile

Kõik probleemid mootoriga ning ülekandega
Vasta
Kaskk
Postitusi: 13
Liitunud: Jaan 06, 2019 17:55

Jaan 09, 2019 14:45

Tekkis küsimus, miks ei soovitata kasutada kütuselisandeid? Siin foorumis olen lugenud igasugu teemasi aga ei saa asjale pihta. Karla auto lisand pidi olema ideaalne asi diisel mootorile?

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1741
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Jaan 09, 2019 15:43

HDi FAP ja BlueHDi mootoritel on Rhodia arendatud tahmafiltrisüsteem, milles spetsiaalse lisandiga viiakse tekkiva tahma põlemise temperatuur alla, et hõlbustada põlemisprotsessi. See lisand on testitud ULSD (ülimadala väävli sisaldusega diisel) standard lisaainetega nagu Lubrizol, kuid mitte kõigi kolmandate osapoolte lisaainetega. Need võivad halvasti mõjuda tahmafiltrile või muul moel olla halva kvaliteediga või mõttetud. Seetõttu kolmandate osapoolte lisaained on keelatud. Isiklikult ei näe ka väga suurt mõtet lisaainetel. Parim lisaaine on kvaliteetne kütus. Puhastavate lisaainete peamine koostisosa kusjuures on tavaline bensiin, igaüks võib siin omad järeldused teha.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2548
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Jaan 09, 2019 15:46

Üldiselt ei soovita mingit lisandit. Kuna psa diislite puhul pumbatakse eolys vedeliku juba nagunii kütuse sisse.
Mis moodi kütuselisand eolysiga reageerib ei oska ennustada, pigem jätaks selle eksperimendi tegemata.
PSA poolt on olemas paar lisandit mis on testitud aga neid võib ka kasutada aastas korra või iga 40-60 000km tagant.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1741
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Jaan 09, 2019 16:02

Tänapäeva diiselkütus on väävlivaba või täpsemini öeldes ülimadala väävli sisaldusega. ULSD - Ultra Low Sulfur Diesel või teise nimega ka DERV - Diesel Exclusively for Road Vehicles. Kui diislist võtta väävel välja, siis diislil kaovad määrivad omadused ära. Väävel ei muuda diislit määrivaks aga väävli olemasolu muudab diislit selliselt, et tekivad määrivad omadused. Puhas ULSD ei sobi autos kasutamiseks, sest mehhaaniline kõrgsurvepump ja mehhaanilised pihusti osad vajavad kütuse määrivaid omadusi. Selleks, et ULSD muutuks kasutatavaks lisatakse lisaainet. Sisuliselt on ainult 2 firmat, kes seda valmistavad ja kummalgi on oma kaubamärk. Ühte ei mäleta aga teine on Lubrizol. Lubrizol muudab diisli määrivaks aga selles on ka kütuse omadusi parandavad lisaained, mis vähendavad niiskust kütuses, lahustavad tahkeid osakesi jms. Selletõttu ma ei näe ka vajadust lisaainete lisamiseks. Nüüd on meil tanklates ka biokomponenti sisaldavad kütused ja need on omakorda on äärmiselt tugevad lahustid ja ka vähendavad igasugu sodi mõju.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

Vasta