Citroen C2 starter ei rakendu

Kõik probleemid mootoriga ning ülekandega
C2
Postitusi: 58
Liitunud: Sept 03, 2016 17:49

Aug 16, 2018 11:15

Jutt lühike, sõitsin punktist A punkti B ja enam autot käima ei saanud. Starter ei rakendu võtit keerates. Kuuleb ainult relee plõksu kusagilt rooli alt.

On sellel mingi lihtne ja loogiline seletus, lükates läheb auto käima.

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1741
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Aug 16, 2018 13:44

Starteri harjad läbi.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

C2
Postitusi: 58
Liitunud: Sept 03, 2016 17:49

Aug 20, 2018 12:30

Kuidagi ootamatult, ühegi hoiatuseta.
Aga harjad eraldi vist vahetatavad ei ole, ainult uus starter?

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1741
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Aug 21, 2018 08:59

Ma nüüd lugesin algset postitust uuesti. Klõps tuleb rooli alt. Ma enne lugesin kehvasti, et käib klõps, eeldasin kohe, et mootori juures. Kuidas on kapoti all lugu? Kas seal käib tugev klõps või mitte? Kui mitte, siis on see rohkem starteri pendiksi moodi. Ladu24 pakub C2-le startereid keskmise hinnaga 70-80 EUR. Krooni ajal oli see korralik raha aga ma ei tea, kas tänapäeval tasub selle remont vaeva ära. Muu starter on samamoodi kulunud ja kui nüüd paned uue, siis ennem sa ostad uue auto kui selle probleemi juurde tagasi tuled.

Tehniliselt peaks olema harjad ja pendiks vahetatavad. Harjade vahetus on selline kahe otsaga asi. Kui tahta seda korrektselt teha, et pärast oleks kõik ilusti isoleeritud, jootekohad kaetud sita eest jne, siis see pole kõige triviaalsem töö. Kiirelt (ja sitalt) võib seda, kes iganes teha.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

C2
Postitusi: 58
Liitunud: Sept 03, 2016 17:49

Aug 21, 2018 11:00

Kapoti all ei toimu midagi, täielik vaikus.

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1741
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Aug 21, 2018 12:13

Siis on probleem starteri tõmberelees (pendiks), mis võib olla tõmberelee enda probleem või mingi ära mädanenud juhe. Ma arvan, et see ei ole keeruline ega kallis probleem lahendada.

Starteril vist peaks olema kaitse ka kaitsmekarbis. Selle võib igaks juhuks üle vaadata. Aga minu autoajaloo jooksul pole mul kordagi ükski kaitse läbi läinud nii, et ma alati ei oska seda pakkuda ja siis tekib ka küsimus, mis viga on, et kaitse läbi läks. Võid vaadata ka seda. Auto kasutusjuhend peab olemas olema, et õige kaitse leida.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

C2
Postitusi: 58
Liitunud: Sept 03, 2016 17:49

Aug 27, 2018 21:59

Nali naljaks, aga oligi kaitse läbi.

C2
Postitusi: 58
Liitunud: Sept 03, 2016 17:49

Aug 28, 2018 20:15

Aga ei, siin peidab ennast ikka mõni põnevam kala.
Pärast umbes viit käivitamist lendas uuesti kaitse. Panin järgmise kaitsme, põles läbi. Võtsin akul klemmi maha ja vahetasin kaitsme ning oh imet, auto käivitus jälle. Järgmisel käivitamisel võttis korra starter kinni, mõtlesin, et jälle kaitse läks. Aga uuesti võtmest starterit andes, toimis ilusti.

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2548
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Aug 28, 2018 20:33

Kogu selle teema võiks kokku võtta nii.
Tegu on uuema põlvkonna C2-ga, milel on kasutusel Full-CAN tüüpi elektrisüsteem.
Mootoriruumi kaitsmekarbis on tehasest 20A starteri kaitse.
See kaitse on lubatud vahetada 25A kaitsme vastu. Kui ka 25A kaitse läbi põleb siis tuleb starter vahetada.
Tavaliselt põleb see kaitse läbi talvel ja siis piisab 25A kaitsmest. Kui see probleem tekkis suvel siis 95% on enne talve starteri vahetus.
Kui nüüd tekkib kiusatus 20A kaitse asendada 30A kaitsmega siis seda ei soovita. Sellisel juhul saab osta uue starteri koos uue mootoriruumi kaitsmekarbiga. Starter on odavam.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

C2
Postitusi: 58
Liitunud: Sept 03, 2016 17:49

Aug 29, 2018 12:56

Asjalik vastus nagu alati, tänan!
Kaitsmed on põhjusega ja oma peaga ma neid kangemaks ei vaheta. Kui ütled, et 25 on lubatud, siis selle ma proovin vajadusel ära. Kui ikka läheb läbi, tean järgmist sammu.

C2
Postitusi: 58
Liitunud: Sept 03, 2016 17:49

Sept 18, 2018 18:44

Pole olnud aega tegeleda ja mõtlesin, et panen ikka küsimuse ka siia. Ehk on lihtne viga.
Eelmise nädala alguses suri auto ristmikul ära, kuna oli väike hoog veel sees ja mäest alla, üritasin kohe käiguga käima lasta, ei õnnestunud. Veeresin parklasse, kus sain auto käima, aga mulje jäi nagu töötaks ainult mõni silinder või süüde totaalselt vale. Paukus tagant ja pöörded üle 2500 ei läinud, sõita ei saanud. Lasin tal seal seista õhtuni ja järgi minnes mingi ime läbi sain koju sõita, kodus veel proovides oli kõik nagu korras välja arvatud check endine tuli ja ekraanil kuvas Antipollution Faulty. Järgmine päev kordus kogu jama uuesti. Käivitub hästi, käib tühikäigul normaalselt, aga sõita ei lase. Gaasi andes hakkab kohe ära surema.

cc5
Postitusi: 10
Liitunud: Sept 14, 2018 22:02

Sept 18, 2018 22:28

Viga võib lihtne olla, aga leidmine?..) Lase juhe taha panna.

pois11
Postitusi: 19
Liitunud: Nov 17, 2008 19:09

Sept 21, 2018 14:07

Mul oli tööl sama auto ja sama viga. Süütepool vahetati välja.

C2
Postitusi: 58
Liitunud: Sept 03, 2016 17:49

Okt 30, 2018 20:58

Sain lõpuks juhtme taha, sellised veakoodid esialgu kuna arvuti aku väga pikalt ei kesta :D

Pilt

Pilt

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2548
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Okt 30, 2018 21:47

Kui muid vigu pole siis viitab kõik süütepoolile endale.
Kui süütepooli kaitse läbi oleks põlenud siis ei käivituks enam üldse ja lisaks peaks ka pihustite ning lamda andurite vead sees olema.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Vasta