Tahmapõletus

Kõik probleemid mootoriga ning ülekandega
Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1751
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Nov 22, 2017 14:00

Perliks kirjutas:
Nov 22, 2017 07:33
Põhimõtteliselt siis võiks peeglilt + võtta ja leida meeleparane koht ja väike lambike installida :roll:
Põhimõtteliselt mul nii tehtud ongi. :D
Muidugi see eeldab, et sa oskad asju tõlgendada. Kuna see on peeglisoojenduse küljes, siis lamp süttib ka siis kui peeglid ise lülitad. Kui lamp põleb ja kliimaseadmel on peeglid sisse lülitatud = peeglisoojendus, mitte tahmapõletus jne.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

Kasutaja avatar
aviar
Postitusi: 47
Liitunud: Veebr 05, 2010 20:48
Asukoht: Nõmme (Tallinn)

Dets 18, 2017 09:33

Olen nüüdseks (peale 10 aastast pausi) enam kui 4 aastat diiselautoga ringi vuranud ja ei ole kordagi aru saanud, et millal see tahmapõletus toimub. :roll: Muidugi ei ole selleks ka ekstra piinlikult hetkekulu jälginud.
Berlingo Multispace 1.6HDi 68kW ´13

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1751
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Dets 18, 2017 10:14

Sellest väga ei saagi aru. Kui sa tead, millal see käib, millal algas, millal lõppes, siis tegelikult muutub mootori hääl rohkem tummisemaks ja jõudu tuleb juurde (sest antakse peale rikkam segu) aga seda on nii vähe, et kui ei tea, siis ei oska jälgida. Ma nüüd vist tunneks selle juba ära ka ilma indikaatorita.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

ndl
Postitusi: 18
Liitunud: Mär 30, 2010 01:33

Jaan 31, 2018 00:02

Ahistan siin nüüd võõrast teemat... Plaan osta kasutatud b9 berlingo diisel 2012 ja üles, aga siiani puudub diislitega igasugune kokkupuude. Enamus sõite toimuks linnas, aga kuna VTi bensumootor tundub igast otsast õnnetu olevat, vaatan nüüd pigem diisli poole, kuid pole siiani pihta saanud, mismoodi see tahmapõletus täpsemalt käib.
Kas tahmapõletuse eelduseks on mingi minimaalne kiirus?
Kui tahmapõletus on näiteks linnaliikluses pihta hakanud, kas fooride taga seismised katkestavad selle? Või sagedased käiguvahetused?
Kas pihta hakanud põletus katkeb, kui auto seisma jätta ning mootor töötab?
Kasutaja Tom on siin kiitnud Euro 5 diiselmootoreid, aga mida arvata Euro 6 BlueHDI mootoritest? Kumb neist hoolduskulusid ja töökindlust arvestades etem oleks?
Tänud juba ette põhjalike vastuste eest :wink:

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2561
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Jaan 31, 2018 09:08

Tahmafiltri põletus eeldab töösooja mootorit. Ehk filtri põletus algab talvel umbes 10 kilomeetrise sõidu järel ja põletus võtab aega veel umbes 10 km. nii et umbes 20 km on teekond mis auto läbib tahmafiltri põletuse ajal. Selle aja jooksul võib auto seista foori taga või sooritada muid manöövreid. Filtri põletus katkeb kui autol süüde välja keerata.
€5 ja €6 autodel ei ole mootoris väga suuri erinevusi. Hooldekulud sisuliselt samad.
Erinevus on Väljalaskes süsteemis. €6 on väljalaske süsteem keerulisem kui €5 autol. €6 autol tuleb ka aegajalt AD-Blue vedeliku juurde tankida.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

ndl
Postitusi: 18
Liitunud: Mär 30, 2010 01:33

Jaan 31, 2018 13:07

Tänud vastuste eest, aga tuleb veel...
Kas ma sain õigesti aru, et kui ma näiteks linnas sõites mootori soojaks saan ja tahmapõletus algab ning siis jätan auto kohapeale törisema, kas nii põletab ka lõpuni ning mõnisada kilomeetrit on jälle hooletu kuni uue põletuseni? Või kohapeal siiski korralikku põletust ei toimu?
Umbes kui mitu korda võib põletust pooleli jätta (autot narrida), et mootor veel avariirežiimile ei lähe?
Ning kui armatuuris juba tahma tõttu lamp süttib, kas siis auto enam põletamist ei ürita ning päästab vaid hooldusmees?

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2561
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Jaan 31, 2018 13:40

Tühikäigul põletus head tulemust ei anna, parim on siiski sõitmine.
Narrimist kannatab päris mitu korda. Vähemalt mu enda auto pole siiani vastu narrinud. 2-3 korda olen ikka narrinud.
Kui aga autol mõõt täis saab siis tuleb ikkagi arvutiga sekkuda.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
suzi
Postitusi: 73
Liitunud: Apr 04, 2009 08:57

Jaan 31, 2018 21:41

Jätame hetkel hinna/tasuvuse kõrvale. Neste prodiisel omab 10x väiksemat tuhasisaldust kui tavadiisel. Ehk siis prodiisel peaks olema palju dpf sõbralikum?
Kui Ringvaade testi tegi, siis põles küll puhtamalt.
https://etv.err.ee/v/meelelahutus/ringv ... toorainest
https://prodiesel.ee/tootest/
Citroen C4 1,6AT LPG

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1751
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Veebr 01, 2018 16:20

Teoorias jah. Kui me jätame igasugu puurimised ja tolmuimejaga tuha välja imemised kõrvale, siis DPF saab läbi hetkel, kus talle ei mahu enam tuhka sisse. Kui tahma tekib vähem, siis tekib ka tuhka vähem. Siin on otsene seos olemas. Sellise kirjeldusega diisleid ma olen kohanud veel, mis tekitavad vähem tahma. Orlen D Super City, BP UltimateDiesel, OMV MaxxMotion Diesel jne.

Loen, et tsetaanarv on Pro Diesel-il 55 minimaalselt, see on väga hea.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

Kasutaja avatar
suzi
Postitusi: 73
Liitunud: Apr 04, 2009 08:57

Veebr 04, 2018 09:41

Siiski arvutasin huvi pärast läbi, palju rahaline kulu/võit olla võiks.
1l prodiislit on 7s kallim kui tavadiisel.
100km läbimiseks võtsin aluseks 7l
1000km läbimiseks kulutab prodiisel 4,9eur rohkem raha.

120 000km läbimiseks on prodiisli kasutaja kulutanud 588eur rohkem raha.
Ma ei tea kahjuks, palju Karla auto pakutav dpf filtri läbipesu maksab, kuid kui võtta nn ennetav pesu iga 120 000km pealt hoolduskavasse, siis vast filter kestab.

Samas uus OEM filter maksab vist u 1500eur, B osana algavad u 500eurist.

Aga uue autoga, millega kuni 5a sõidad, ei pea oma pead ilmselt dpf filtri pärast vaevama :)

Karla teenus:
https://karla.ee/teenused/dpf-filter/
Citroen C4 1,6AT LPG

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2561
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Veebr 04, 2018 12:26

Citroeni puhul on enamus rumalusi mis tahmafiltriga tehakse minu arust suhteliselt mõtetud.
1.6 €6 tahmafilter maksab 770€ OEM osana.
1.6 €5 tahmafilter maksab 562€ OEM osana.


Tahmafiltri pesu maksab ca 250€ aga ma ei ole kindel et see filtri metall kest eesti soolas kahte eluiga kestaks.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
suzi
Postitusi: 73
Liitunud: Apr 04, 2009 08:57

Veebr 04, 2018 20:24

citikas kirjutas:
Veebr 04, 2018 12:26
Citroeni puhul on enamus rumalusi mis tahmafiltriga tehakse minu arust suhteliselt mõtetud.
1.6 €6 tahmafilter maksab 770€ OEM osana.
1.6 €5 tahmafilter maksab 562€ OEM osana.


Tahmafiltri pesu maksab ca 250€ aga ma ei ole kindel et see filtri metall kest eesti soolas kahte eluiga kestaks.
Nende hindadega on mõtekas lihtsalt uus külge keerata ning edasi sõita.
Citroen C4 1,6AT LPG

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1751
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Veebr 04, 2018 23:10

See eelpool toodud mõttekäik ei ole korrektne. Oletame korraks, et kõik on nii ideaalne nagu Neste lehel on toodud. Tuhasisaldus on Pro Diesel-il on 10 korda väiksem kui tavalisel diislil. Teeme siin väikese lihtsustuse. Ütleme, et tuhasisaldus reaalse sõitmisega on 2x väiksem. Sellest tulenevalt ei saa võtta nii, et 120 000km läbimine on Pro Diesel-ga X summa kallim. See on mõttetu, sest selle näite puhul tavalise diisliga tuleb filtrit vahetada näiteks 120 000km pealt aga Pro Diesel-ga sõitnud filter 240 000km pealt.

Saaks hoopis nii küsida, kas tavalise diisliga läbida 240 000km + kaks filtri vahetust on sama kallis kui Pro Diesel-ga 240 000km + üks filtri vahetus. See on siis kõik väga teoreetiliselt.

Muidugi mind jätkuvalt hämmastab kui kinni on inimesed linnalegendides. Näiteks see pakkumine, et OEM filter maksab u 1500 EUR. Ma kogu aeg mõtlen, mis valemiga siinse foorumi kasutajad mõtlevad välja neid hindasid, mida OEM varuosad nende arvates esinduses maksavad. :D Ja siis sellised kohad nagu Karla Auto saavadki igasugu paska pähe määrida. Isegi kui minna DPF-i pesemise peale, siis ennetavalt pole vaja sellele 250 EUR vms kulutada, sest see on väga täpselt kontrollitav kui täis filter on. Seda saab esinduses kontrollida ja selle eest ei küsita 12562.51 EUR nagu keegi siin varsti pakuks.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2561
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Veebr 04, 2018 23:38

Ma nii kriitiline ei oleks. Olles kokku puutunud ka natuke sakslaste tahmafiltritega siis 1500€ on kommi raha.
Enamasti osatakse filtrite eest 2000€+ küsida nende eest.
Sellisel juhul ongi legendid kerged sündima.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
suzi
Postitusi: 73
Liitunud: Apr 04, 2009 08:57

Veebr 04, 2018 23:50

tom kirjutas:
Veebr 04, 2018 23:10
Muidugi mind jätkuvalt hämmastab kui kinni on inimesed linnalegendides. Näiteks see pakkumine, et OEM filter maksab u 1500 EUR. Ma kogu aeg mõtlen, mis valemiga siinse foorumi kasutajad mõtlevad välja neid hindasid, mida OEM varuosad nende arvates esinduses maksavad. :D Ja siis sellised kohad nagu Karla Auto saavadki igasugu paska pähe määrida. Isegi kui minna DPF-i pesemise peale, siis ennetavalt pole vaja sellele 250 EUR vms kulutada, sest see on väga täpselt kontrollitav kui täis filter on. Seda saab esinduses kontrollida ja selle eest ei küsita 12562.51 EUR nagu keegi siin varsti pakuks.
Linnalegendidest küll jutt ei käi. VAG filtrite hinnad ikka sinna 2000EUR kanti.
Tavaline 2,0TDI VAG filter:
https://tellimiskeskus.forss.ee/otsi/3AA254700/0
Citroen C4 1,6AT LPG

Vasta