Tahmapõletus

Kõik probleemid mootoriga ning ülekandega
Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1754
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Veebr 05, 2018 17:55

Samas kui natuke uurida, siis uuemate VAG DPF süsteemide täituvust kontrollitakse esimest korda umbes siis kui PSA grupil hakkab filter täis saama ja üleüldine oodatav filtri eluiga on 2-3x pikem kui PSA grupil. Eks ta selline valikukoht ole, kas odavam filter, mis täitub kiiremini või kallim filter, mille eluiga on väga pikk.

Meil tuleb jällegi mängu see soolateema. Kui filtri korpus roostetab läbi veel palju enne seda kui täitub tahmaga, siis see ka kuigi optimaalne ei ole.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

Kasutaja avatar
TseeViis
Postitusi: 16
Liitunud: Veebr 01, 2018 21:46

Veebr 09, 2018 21:19

Autol 1,6 (80kW) viskas kollase tulekese põlema ja teksti "depollution system faulty"
Tahmafilter?
Sõita rohkem ei tohiks?
Citroen C5 1.6HDI 2009.a

kustionu
Postitusi: 191
Liitunud: Mär 05, 2015 20:40
Asukoht: soome

Veebr 09, 2018 21:25

ei see on mida iganes :D tester külge ja saad teada mis viga . nii kaua kui turbot järel hoiab pole hullu . loodan et tegemist ikka diisliga ,,,, alustaks EGR-ist ja õhumassi andurist.. viga heitgaasi süsteemis seega edu uurimisel !
citröen C5 2008 (x7) HDI 136 confort tourer

Kasutaja avatar
TseeViis
Postitusi: 16
Liitunud: Veebr 01, 2018 21:46

Veebr 09, 2018 23:18

Veider värk - suht vahetult pärast lambi süttimist, hakkas tahmapõletusprotsess ja selle lõppedes kustus ka lambike.
Kas need kuidagi omavahel seotud olid, kes seda teab. :-)
Citroen C5 1.6HDI 2009.a

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1754
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Veebr 11, 2018 01:43

See engine management märgutuli võib tähendada kurat teab mida. See kiri "depollution system faulty" on veidi eksitav, Berlingol on parem veateade "engine faulty". Sel ei pruugi puhastussüsteemidega mitte mingit seost olla.

Selle tegelik sisu on lihtsam: Mootori juhtmoodul on tuvastanud, et mootor töötab valesti või ei suuda veenduda, et mootor töötab õigesti.

Mina olen seda saanud olukorras, kus Neste müüs liiga väikese külmakindlusega diislit. Sõidu pealt läks lamp põlema, mootor hakkas puterdama ja siis suri üldse välja. Õnneks sain uuesti käima. Veel olen ma seda saanud olukorras, kus EGR klapp kiilus kinni. On juhtunud ka seda, et turbo rõhuandur andis otsad. Ühel mitte-Citroenil kohtasin ka seda, et ECU pistikusse oli sodi sisse läinud, mingid ühendused katkesid aga mootor töötas edasi.

Need näited on ütlemaks, et spekuleerida siin ei anna. Viga võib olla, milles iganes. Vaja diagnostikat.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

Kasutaja avatar
Perliks
Postitusi: 40
Liitunud: Nov 19, 2017 16:02

Sept 17, 2019 17:11

Ahjaa kunagi sai see tahmalambike pandud ja naljaks hakkasin nüüd siis vaatama seda läbisõidu välpa. Üllatuseks on, et viimasel kuuel korral põletamised toimunud 805-815 kilomeetri vahemikus. Kas see on juhus või ongi nii, näitab aeg. 8)
Berlingo 66kw

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1754
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Sept 18, 2019 08:36

Päris uue filtriga maanteel, rahulikult sõites pressib isegi 1000 kanti ära. Pikalt püsib seal 800 kandis ja kui filter oma elu päris-päris lõpus, siis hakkab väga tihedalt tegema. Mul ühel hooldusel näitas DPF remaining 11 000km aga kuna pärast 10 000km pidin minema pikemale reisile, siis ma lasin ennatlikult ära vahetada. Aga see viimane 10 000km, siis lasi 300-400km tagant põletust.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

Kasutaja avatar
rand
Postitusi: 110
Liitunud: Dets 21, 2015 22:11

Okt 11, 2019 23:12

https://forte.delfi.ee/news/auto/autoom ... d=87716611

Peab ikka palju tahma korjama, kui kolm korda järjest tahma põletab, ühe sõidu raames. See isend pole vist veel hästi sisse sõidetudki, kui 56 km on päevane keskmine ja alla aasta vana....
Berlingo 1,6 HDi 68 kw `14
Suzuki SX4 S-Cross 4WD GL+ 1,6 `14

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2568
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Okt 11, 2019 23:46

Kõike mida ajakirjanduses leidub ei tasu kindlasti puhta kullana võtta.
Kindlasti ei soovita ise midagi reguleerida.
Olen proovinud ka ise kõrgemate pööretega tahmafiltrit põletada maanteel.
Tegelikuses aga kõrgemad pöörded lihtsalt jahutavad tahmafiltrit mitte ei aita paremini põletada.
Tahmafiltri põletus on inseneride poolt paika sättitud ja kui auto teeb ise oma ära nägemise järgi siis on ka temperatuurid paigas.
Kõrgem pööre tähendab rohkem külma sisseimetavat õhku mida peab soojendama. Samuti on väljalaske gaaside liikumis kiirus suurem mis omakorda jahutab summutit.
Ise käiku alla vahetades oli mu eelmise C5 kümmne põletuse keskmine ca 350 kilomeetrit. Kui ma ei sekkunud tahmafiltri põletus protsessi siis tõusis keskmine 500 km peale. Käiku alla vahetades oli ka põletuse temperatuur madalam ca 50 kraadi kui mitte käiku alla vahetades.
Lisaks kui sõita maanteel täiesti rahulikult koormatud kerghaagisega siis auto ei pruugigi põletus protsessi käivitada.
Kuna kerghaagise poolt tekitatud koormusega tõuseb väljalaske temperatuur juba niisama tahmapõlemise temperatuurini.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1754
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Okt 14, 2019 10:18

Ma olen oma praeguse masinaga jõudnud juba napilt 200 000km piiri alla ja üsna selge pilt on välja joonistunud. Tegelikult ei ole sel distantsil suurt tähtsust. Oluline on turborõhk saada üles ehk siis korraliku koormusega sõita. Linnas seda ei saa, sest tuuletakistust lihtsalt pole piisavalt. Sa võid selle 200km linnas ka maha sõita aga see suurt midagi ei aita. citikas ilmselt võib kinnitada või ümber lükata aga ma pakun, et kõrgematel pööretel, ühtlase sõiduga on turborõhk tegelikult madalam kui madalatel pööretel, ühtlase sõiduga. Moodsal diiselmootoril turborõhku reguleeritakse kõikvõimalike parameetrite järgi, see ei ole ühtlane ja vajadusel korral lastakse "rõhk välja" otse väljalaskesse ja kõrgematel pööretel on boosti vähem vaja. Nüüd silindritest liigse tahma välja saamine ja DPF-i puhastusprotsess vajab pigem just suuremat rõhku ja see tuleb kõige paremini just tavalise maanteesõiduga, suur tuuletakistus, võimalikult madalad pöördeid kõrgeima käigugda jne. Haagis taga, siis on veel eriti hea. Samas isiklik kogemus ütleb, et see 200km on liiast. 100km maanteesõiduga vähemalt kord nädalas püsivad asjad ilusti korras. Aga seda olen märganud, et kui auto ei saa pikalt maanteesõitu, siis klapid hakkavad rohkem klõbisema, jõudu jääb vähemaks, ei käivitu enam nii ilusti. Selgelt märgid tahma kogunemisest tingitud probleemidest.

Siin tuleb aru saada ka sellest (osad mu tuttavad ei ole sellest alati nii aru saanud). Tahmafilter = rohkem tahma mootoris. Tahma vähem, NOx rohkem - NOx vähem, tahma rohkem. Diiselmootoris tuleb otsida tasakaalu nende vahel. kui autol on DPF aga SCR-i (AdBlue) pole, siis EGR tehakse agressiivsem, sest vahet pole kui tahma tekib rohkem, filter püüab ju selle kinni. Ehk siis selline auto vajab ka rohkem maanteesõitu selleks, et silindrist jamps välja saada. kui on EURO6 auto, siis seal ei pea tahmaga nii palju jahmerdama ja NOx võib olla kõrgem, sest selle eemaldamiseks on SCR.

DV5 (uue Berlingo 1.5 diisel) mootoris ongi täiesti teine DPF + SCR võrreldes DV6 (vana Berlingo 1.6 diisel) mootori DPF-ga.

Moodsa diiselmootori heitgaasi töötlus on keeruline maagia, selle "ülekavaldamiseks" peab väga täpselt teadma, kuidas süsteem töötab ja üldiselt seda polegi mõtet teha. Lihtsalt tee kord nädalas üks reis teise linna ja ongi hea. Eriti talvel, sest talvel sa lased erinevatel põhjustel mootoril palju tühjalt käia.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2568
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Okt 14, 2019 10:30

Tänapäeva diisel saab ka linnas põletuse täiesti vabalt tehtud. Ma jälgisin eelmine aasta ühte autot paar kuud.
Auto sõitis Tondi ja Laagri vahet. Kui ilusti vabaduse puiesteel rohelises laines püsida siis polnud mingit probleemi.
Isegi kui õhtul tondile sõites filtri põletus poolikuks jäi siis hommikul Laagrisse sõites algas põletus protsess uuesti deltaplaza juures ja enne pääskülat oli põletus tehtud.
Sujuv ühtlane sõit on oluline, Juhil pole mingit vajadust üle mõelda/reguleerida.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

marko1986
Postitusi: 92
Liitunud: Okt 12, 2008 17:05

Okt 15, 2019 21:43

Mu uus Jumper sai aasta vanaks ja spidole kogunes 25000km läbisõitu aastaga. Kuu alguses lõi ekraanile kirja check adblue system.
Hakkasin Laagri teeninduse poole liikuma ja sõidu aeg lõi põlema mootoritule ja ilmus kiri check engine.
Esinduse kiirteeninduses vahetati põhjaalune adblue süsteem ja paak välja, kuna pumba rõhk oli lahjaks jäänud.
Ehk siis Euro 6 süsteemiga ainult 1 aasta või 25000km murevaba.
Naabrimehest veokimees oma vähem kui aasta vana Volvo FM650 ninaga rääkis, et peab vähemalt korra kuus käima adblue-ga remondis.
Tõsine pettumus minu jaoks, aga õnneks on autole ostetud 5 aastane garantii.

pistyk
Postitusi: 46
Liitunud: Mai 23, 2016 18:30
Asukoht: Haaapsalu-Viimsi

Okt 16, 2019 07:54

Adblue süsteemidega on rasketehnikaga ka palju probleeme. Ning seda ka väga uute masinatega.
Parem varblane katusel,kui nuga neerus

Vasta